BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]problem z chlodzeniem silnika i ogrzewaniem wnetrza
PostNapisane: 15 października 2006, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
WITAM. MAM PROBLEM TEGO RODZAJU....WIEC PEWNEGO DZIONKA PRZESTALO NAGLE DZIALAC OGRZEWANIE WNETRZA. ODKRYLEM ZE PO KONKRETNYM PRZEGAZOWANIU SILNIKA CIEPLE POWIETRZE DMUCHALO DO SRODKA A CHWILE PO ZEJSCIU NA NORMALNE OBROTY (PODCZAS JAZDY TEZ) PRZESTALO DMUCHAC CIEPLE POWIETRZE. WSKAZOWKA TEMP ROSNIE DO POLOWY I STAJE A PLYN ZACHOWUJE SIE TAK....GDY ZAGRZEJE SIE SILNIK TO PLYN ZACZYNA ROSNAC, BULGOTAC, I SPADA DO SWOJEGO POZIOMU I TAK SIE TO POWTARZA. GORNY PRZEWOD DO CHLODNICY JEST GORACY A DOLNY (GROBY PO LEWEJ NA DOLE) JEST PRAWIE ZIMNY. :-k
JESLI MIAL KTOS TAKI JUZ PROBLEM ALBO WIE CO JEST ZWALONE TO PROSZE O ODPOWIEDZ NA MOJA ZAGADKE. [-o< [/b]

_________________
rob.bed78@wp.pl


Ostatnio edytowano 15 października 2006, 10:16 przez robbed, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
robbed, musisz odpowietrzyć układ chłodzenia silnika , bo z tego co piszesz to jest przyczyną :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
OK.DZIEKI ZA PORADE...TYLKO JAK MAM ODPOWIETRZYC TEN UKLAD...NIEWIEM JAK SIE DO TEGO ZABRAC E36 316i....CHCIALBYM TEZ MOZE WYMIENIC PLYN W CHODNICY.

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Dokładnie to nie wiem jak się odpowietrza układ, ale jak chcesz wymienić płyn w chłodnicy to odpowietrzysz po wymianie płynu , nie wiem czy w e36 jest jakiś korek spustowy płynu, czy trzeba odkręcic jakiś przewód żeby cały płyn zleciał. Ktoś kto ma e36 pewnie za niedługo się odezwie to napisze Ci co i jak z tą wymianą i odpowietrzaniem .

ps. zmień opis tematu tak żeby przed opisem było [e36] i wyłącz CAPS LOCK

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 11:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Witam
Na dziendobry radze zapoznac sie z regulaminem forum http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2210

Korek spustowy cieczy chlodzacej znajduje sie na samym dole zbiornika wyrownawczego.
Nierob tego na goracym silniku bo sie poparzysz

Po zlaniu cieczy chlodzacej napełniasz zbiornik wyrownawczy nowa ciecza chłodząca do pełna. Odkrecasz srobe odpowietrzajaca w chlodnicy obok zbiornika wyrownawczego az przez otwor zacznie wydobywac sie ciecz bez pecherzykow powietrza i zakrec ja.
Odpal silnik, włacz ogrzewanie na FULL i rozgrzej silnik nie zakrecajac pokrywy wlewu cieczy chlodzacej. Podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnijciecz chlodzaca . Nastepnie odkrec znowu srobe odpowietrzajaca do momentu kiedy zacznie wyplywac ciecz bez pecherzykow powietrza.Dolac plynu do poziomu MAX.
I to wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Dzieki. Z tego co czytam to nie jest to zbyt trudne. Ale czy to napewno bedzie zapowietrzenie ukladu chlodzacego i czy jak odkrece ten korek spustowy to napewno zleje sie caly plyn?

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 13:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
nie - sam korek w zbiorniczku nie załatwi raczej sprawy bo jakaś część płynu jest jeszcze w silniku. w 6cyl silnikach jest w bloku silnika otwór przez który można wypuścić płyn do końca.
jak jest w 4cyl powinienes poszukać w postach o wymianie termostatu - tam z tego co pamietam są szczegóły.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 20:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
ale zemnie gapa ](*,) korek w 4 cylindrowce powienien byc pod kolektorem wydechowym. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.
Z twojego opisu wynika ze mozesz miec zapowietrzony uklad chlodzenia (odpowietrzyc nie zaszkodzi) albo do wymiany termostat.

Jezeli masz problemy z grzaniem to sprawdz termostat bo moze byc do wymiany. ( Wykrec i wsadz do goracej wody i sprawdz czy sie optwiera)

Powiedz jeszcze jaki masz silnik M40 czy M43. Bo w tych silnikach roznily sie termostaty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ale pamiętaj jak już wymieniać termostat to tylko oryginalny żadnych zamienników :!: :!: :!:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Wasze informacje troche mnie uspokoily ze to jednak nie jest cos bardzo powaznego. Silnik to jest (chyba) M43 1.6 bo moja bawarka jest z roku 96 a podobno od 93 jest wsadzany silnikM43. Nie jestem jeszcze taki obznajomiony w tej marce bo zakupilem to autko 2miesiace temu. Zabral bym sie do roboty tyle ze niewiem gdzie szukac nawet termostatu. Maly przewodnik jak wymienic termostat by mi sie przydal, od czego zaczac itp. A tak wogole to ile plynu wchodzi i jaki najlepiej kupic i oczywiscie termostat tez ile kosztuje?
A tak wogole to ma jeszcze klime tylko nie nabita (sie skonczyla). Moze miec to wplyw?

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
wklejam link o wymianie termostatu w e36 tylko nie taki silnik, ale może Ci to coś pomoże http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1573

klima raczej nie mam na to wpływu

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2006, 12:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Termostat nowy w ASO kosztuje w granicach 130 zl.Jest on razem z takim plastikowym kolankiem.Oczywiscie sa zamienniki za 30 zl ale nie warte sa tej ceny bo lubia padac.Aha zeby wymiknic termostat musisz jeszcze odkrecic visco z wentylatorem (odkrecasz w prawa strone)
Najpierw odpowietrz uklad jezeli dalej bedzie zimno to czeka cie wymiana termostatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2006, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Chcialbym jeszcze wiedziec czy jest opis wymiany termostatu albo odpowietrzenia takiego ukladu w ksiazce pt. "Sam naprawiam samochod" to jest o naprawach BMW. Mysle o kupnie jej wlasnie. I jeszcze jedno pytanie i pewnie jeszcze nie ostatnie...czy moge sie poruszac takim samochodem z taka usterka? Moze sie np przegrzac silnik??

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 07:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
lepiej sie tak nie poruszac kiedys wymienialem w e32 termostat ale w r6 na zamiennik za 60zl bo sie slabo otwieral i ten nowy sie pewnego razu wogole nie otworzyl kosztowalo mnie to zaledwie remont silnika jakies 3000zl ZALEDWIE! lepiej zaplacic swoje a miec pewnosc :) a moim zdaniem to nie jest zapowietrzony uklad tylko termostat do wymiany ponoc bulgota tez jak jest cos nie tak z pierscieniami kompresja cos tam robi i dmucha powietrzem do wody czy cos ale na tym juz sie nie znam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
robbed napisał(a):
czy moge sie poruszac takim samochodem z taka usterka? Moze sie np przegrzac silnik??


Ja bym bez odpowietrzonego układu nie poruszał się autem [-X

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 13:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Pierscienie to raczej nie bo dziwne by to bylo w BMWe gdyby przy 200.000km przebiegu silnik byl do remontu. Zamierzam sie zabrac za wymiane cieczy i termostatu tylko niewiem zabardzo jak i od czego zaczac. Ile by kosztowala taka usluga u mechanika?

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 14:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Cytuj:
Pierscienie to raczej nie bo dziwne by to bylo w BMWe gdyby przy 200.000km przebiegu silnik byl do remontu. Zamierzam sie zabrac za wymiane cieczy i termostatu tylko niewiem zabardzo jak i od czego zaczac. Ile by kosztowala taka usluga u mechanika?

jeżeli brak Ci podstawowych umiejętności w prostych naprawach to sugerowałbym
udać się do mechanika i zapłacić tylke ile zawoła(raczej nie dużo).Jeździć z niesprawnym chłodzeniem w rzadnym razie nie można, jeżeli nawet wskazówka nie jest na czerwonym polu to wewnątrz silnika i tak panują wysokie temperatury(płyn nie odbiera ciepła bo nie krąży)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
OK. To juz wiem gdzie jest termostat,jak go wymontowac i ile kosztuje. Jeszcze jest podobno jakas uszczelka (oring), trzeba ja wymienic na nowa? Podobno nie jest dolanczana do termostatow (zamiennikow), wiec czy dostane ja jakos w sklepie czy tylko serwisie?
Jeszce jedno pytanie: chcialbym wymienic plyn chlodzacy, gdzie sa korki spustowe?

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: kielce
Kurka wodna!! Przeczytalem gdzies ze niema zamiennikow termostatow do silnikow M43. Czy to prawda????

_________________
rob.bed78@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, 20:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
robbed napisał(a):
Jeszce jedno pytanie: chcialbym wymienic plyn chlodzacy, gdzie sa korki spustowe?

Pisalem w swoim poscie czytaj uwaznie!!!


robbed napisał(a):
Przeczytalem gdzies ze niema zamiennikow termostatow do silnikow M43. Czy to prawda????

Sa ale ciezko je dostac.Proponuje zakup oryginalu nie jest to duzy wydatek a bedziesz mial pewnosc ze bedzie dzialac tak jak powinno i niebedzisz musial nic kombinowac.
Uszczelka o ktorej piszesz jest dolaczona przy oryginale(przynajmniej ja mialem dolaczona)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL