BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 5 maja 2008, 23:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
320d M47N 150KM pzebieg 134400 km lub 84000 mil
Przy wysokich obrotach moja czarnula puszcza sporawego czarnego dyma. Wiec w ciepły poniedziałek hejka pod auto i sprawdzam czy przewody powietrza sie trzymaja i czy nic nie przepuszcza.
Po zdjeciu osłon okazało sie że prawa strona intercoolera jest w oleju (ta strona od turbo).
Po odłaczeniu przewodu tego od turbo w srodku była niewielka ilość oleju , natomiast po odłaczeniu przewodu prowadzącego do EGR było go tak z dwie krople. Cała prawa strona silnika (strona po której jest kolektor wydechowy) ma osad po oleju ( nie widać strużek ani nic takiego). Prawie na 100% wiem że to turbina :zalamany: pada ,ale teraz chłopaki :
- wogóle nie kopci na biało lub niebiesko ( na czarno przy gwałtownym wcinięcu na max)
- oleju po wymianie jakby nie ubywało (kontrola raz na tydzień)
- samochdzik idzie jak powinien
- pali jak wszystkie 7 litrów w miescie i 5.5 na trasie
- dzwiek słyszalny tylko przy otwartym oknie (całkowicie poprawny)

Najbardziej martwi mnie te intercooler :niepewny: .
Dlaczego cieknie z niego olej?????
Przecież powinien być szczelny.
Panowie co wy na to ????

A HA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PANOWIE WYWALIłEM Pół WIADRA LISCI KTóRE ZALEGAł POMIEDZY CHłODNICA, A INTERCOLLEREM. POLECAM PRZECZYSZCIć KAżDEMU !!!!!!! WYSTARCZY ZDJAC OSłONE SILNIKA (ta od sopdu) I PLASTIKOWA OSłONE INTERCOOLERA .
Polecam, ponieważ zapchny lisciami intercooler wogóle nie działa ( a każdy chce miec wszystkie kuce w swojej byni)


Cytuj:
(e46) 320d M47N 150KM Intercooler
Olej na w interkulerku i w przewodach powietrza.


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 8 maja 2008, 01:19 przez bAjktomi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
olej w intercoolerze oznacza ze turbina powoli mówi papa!!!! niestety u mnie tak jest w bmw e46 2.0d.

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
było już na ten temat, poszukaj.
Z tego co wiem to musisz wymienić filtr odmy, a co i jak to poszukaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 31 grudnia 2017, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
witam u mnie intercooler jest totalnie zasmarkany olejem w dolocie EGR jest tez troche oleju, kapie mi tez przez czujnik temp. powietrza.. to tez oznacza kończąca sie turbine ? czy ta chłodniczka jest dziurawa ze tak jest zaolejona bo juz nie wiem?
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 20:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
hi
stary ale niekonczacy sie temat
w silniku nawet nowym-salonowym pierscienie nie zapewniaja pelnej szczelnosci. Nadmiar cisnienia musi gdzies ujsc i producent skierowal go poprzez "odme" do dolotu (na odcinku przeplywka-turbina). Takie gazy beda oleiste i to od nich caly dolot JUZ PRZEZ TURBINA bedzie "uwalony" olejem. Aby zmniejszyc to zjawistko w odmie sa 2 patenty:
1) "zaworek" zamykany podcisnieniem w dolocie (dajemy buta, rosnie podcisnienie, ktore "przyciaga" np membrane zamykajaca odme by podcisnienie nie "wyciagalo" nic z silnika)
2) filterki: sprawa oczywista - staraja sie sie zabrac z oparow olej /filterek nie jest w kazdym aucie BMW

Reasumujac:
- olej w dolocie w pewnym ilosciach jest normalna sprawa... tym olejem sa np smarowane klapy gaszace, klapki zawirowan itp)
- nadmiar tego oleju bedzie mogl byc powiazany ze slaba kompresja
- wszelkie nieszczelnosci w dolocie bedzie zdradzac uciapanie w oleju

Kolejny powiazany temat - turbina z wirnikiem na panewce (czyli wiekszosc):
od gory wchodzi waz z olejem pod cisnieniem.. od dolu waz powrotny do miski... wchodzacy olej pod cisnieniem tworzy lozysko slizgowe dla krecacego sie wirnika. Po obu stronach wirnika sa uszczelnienia by powstrzymac wycieki oleju zarowno po stronie ssacej jak i wydechowej/ ma splywac do miski a nie na boki. W stronie ssacej raczej olej z moich doswiadczen nie wycieka.. w wydechowej jak najbardziej bywa...
Wycieki w turbinie sa powiazane z odma... jej niedroznosc powoduje, ze tendencja do wyciekow jest wieksza (cisnienie w skrzyni korbowej szuka ujscia)
Wystarczy niedokrecic korek oleju (wtedy ujscie bedzie poprzez niedokrecony korek oleju)
Przemek
P.S.
po wycieciu DPF turbina moze cieknac/miec tendencje do wyciekow do wydechu (DPF zapewnia pewne cisnienie przed DPF, ktore jest naturalna bariera przeciwko wyciekom)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 20:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Co do dpf to większej bzdury nie słyszałem, , czyli jeśli auto org nie ma dpf to turbina musi cieknąć weź się ogarnij

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 21:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
nie madruj sie z ogarnianiem. Pierscien uszczelniajacy na walku wydechowym nie zapewnia pelnej szczelnosci i cisnienie "za nim" wplywa na to ile oleju wroci do miski a ile przedostanie sie do wydechu
Szczelnosc pierscienii na tlokach, droznosc odmy, jakosc i stan uszczelnien w turbinie, wydech, lepkosc oleju, wydajnosc pompy oleju ...to wszystko ma wplyw na to czy turbina bedzie ciekla czy nie
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
nigdzie nie napisalem, ze turbina bez DPF musi cieknac

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
OK tylko czy mam się martwic tym wyciekiem z intercoolera czy poprostu to umyc czy co z tym robić? bo z tego co się naczytałem na forum to jak są takie wycieki to znaczy ze kończy sie turbinka. Ale Auto wydaje się chodzić normalnie, dobrze się zbiera nie ma problemow.

Na minusowych temperaturach dymi mi na biało gesty dym i czuć spalinami, aż gryzie w gardło później po rozgrzaniu dymu nie ma ale smród jest:D

ostatnio czyściłem z wierzchu EGR bylo troszke syfu oraz olej który tam musi krążyć, zaświeciłem latarką głębiej to tam w kanałach tez jest czarnego syfu....... po za tym mam wycieki tak jak by z okolic separatora odmy

https://zapodaj.net/images/488b997754e10.jpg
https://zapodaj.net/images/e51e4db686bd1.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 08:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wymień całą odmę jak dawno tego nie robiłeś, dodatkowo wyjmij ic, umyj go porządnie oraz tyle ile Ci się uda z reszty dolotu. Po jakimś czasie zajrzyj tam znowu.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N Olej w Intercoolerze i dolocie powietrza
PostNapisane: 3 stycznia 2018, 15:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
witam,
też miałem odrobinki oleju w IC ( tak jak kolega - nie zacieki tylko ewidentnie z oparów ) i potwierdzam, że wymiana odmy załatwiła mi temat, jest ładnie czysto i bez dymu.. kwestia na zimnym... ale te silniki tak mają z tym grzaniem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL