BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] pompa wspomagania
PostNapisane: 4 lipca 2008, 06:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Witam! Wczoraj podczas malego katowania auta zaczoł sie wydobywać spod maski dziwny dziwek... doszedłem ze to pompa od wspomagania... wywaliło troszki płynu w zbiorniczku jest prawie min. Jak jechalem do domu to podczas skrętu kireownica (nawet podczas lekkiego skrętu) było dziwne drganie w niej i ten dziwęk... Rano jak jechalem do pracy wszystko cacy, podczas skrętu zero odgłosu trylko kilka milimetrów od max skręcenia kołami był ten odgłos (ale nietaki głósny jak wczoraj i niema drgań) troszke cieżej chodzi kierownica ale to podejzewam ze to jest spowodowane małym stanem płynyu, niewiem czy dalej uciekał płyn bo auto stało na traiwe cala noc. Czy pompa jest rozbieralna? Czy możliwe ze sie samo to naprawiło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Bogatynia
Witam,pompa jest rozbieralna,budowa jest prosta jak budowa cepa.Pompa jest skręcona na cztery śruby,w środku jest tylko wałek z łopatkami który obraca sie na tulejach.Tylko jak bedziesz rozbierał to zaznacz sobie na pompie obudowy jakąś kreską żeby skręcić ją tak jak była skręcona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 09:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
ale czemu wczoraj sie niedało jeżdzić a dziś jest wszystko prawie cacy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
a tak wogule to moze ktoś mial podobny przypadek albo zrozierał taka pompe?? chodzi mi czy sa tam jakies uszczelki albo cos takiego co moglo poaść i sie z tego powodu leje... bo mechanik to ze mnie raczej kiepski, a w sam naprawiam e36 niepisze nic na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Bogatynia
z tego co pamiętam jak rozbierałem pompe to nie było żadnych symeringów,była chyba tylko okrągła uszczelka pomiędzy karterami pompy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 17:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
michal1986, ja miałem podobny przypadek, że kiedyś mi coś przy ostrym skręcaniu ocierało i chciałem to pokazać mechanikowi i dość ostro jeździłem w kółko i po jakimś czasie nagle załeczeła niemiłosiernie wyć pompa. Ale po chwili (ok minucie) wróciło do normy. Pewnie sie pompa zapowietrzyła. Dolej płynu i powinno być ok.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2008, 22:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
no u mnie było dopiero spoko i nadal jest wyje tylko przy max skręcie... ale porblem jest taki ze przy większym skręcie leje sie skąś ten płyn a ze względu na pogode niemam kiedy tego sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 18:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
niechce zakładać nowego tematu a powstał nowy problem... Wkoncu znalazlem chwsuilke czasu dla autka i robie po kolei wszystkie rzeczy ktore mnie denerwoja... Tak wiec wyjołem pompe wspomagania i ja rozkręciłem wyczyściłem i powymieniałem simeringi na nowe i po zalożeniu strasznie wyje i aż całym autem delikatnie rzuca, pozatym niema wogule wspomagania na niskich obrotach dopiero jak sie doda gazu (na luzie) na początku myślalem ze jest zapowietrzona ale jedzilem po placu kilka minut i zadnych zmian... co to moze byś czyżbym cos zle skręcił??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2008, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: okolice LUBLINa ;D
no i ja mam problem z pompa wspomagania :| kupilem z allegro niby dobra ktora miala pasowac do modelu i typu silnika a nie pasuje wiec wkrecilem stara zalalem plynem i teraz wogole wspomagania nie mam wiec mamy chyba podobny problem :( jak mam tak krecic ta kierownica to odechciewa mi sie wsiadac do samochodu;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 00:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
U mnie pompa wyła delikatnie, az pewnego razu przy mocnym skrecie uslyszalem "strzal" i wspomaganie zniknelo. Okazalo sie ze ukrecil sie wał pompy, byc moze sie zatarla - a stan plynu zawsze kontrolowalem i do konca byl OK.


Jesli ktos potrzebuje pompe mam dobra sprawdzona od m52

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: okolice LUBLINa ;D
No to mam lipe typ mi wyslal identyczna pompę jak ty dodales a to jest od silnika tak jak piszesz M52 :| od jakiego roku i do jakiego modelu ta pompa? moja ma dluzsza ta szyjke do kola pasowego
;/ mam nadzieje ze mi wymieni...
a teraz stara chyba calkiem padla i chodzi gorzej niz samochod bez wspomagania a przed zjedciem jej chodzila dobrze tyle ze cielko z przodu pompy i trzeba bylo dolewac;/ dobrze ze wstawiles fotki ;) teraz wiem od jakiego silnika ona jest ;/[/i]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 14:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
m52 o ile sie nie myle od 94 roku wychodzily


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
mogłeś żle założyć łopatki w środku pompy,i dlatego teraz wyje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 08:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: okolice LUBLINa ;D
spoko odpowietrzylem stara pompe no i bede mogl jezdzic z cieknacym do puki nie zalatwie sobie nowej uzywanej no chyba ze ktos z was ma do silnika M43 1.8i taka pompe sprawna byl bym happy :D nie wiem jak dodac fotke ;p ale jakby ktos chcial zobaczyc moja stara to moge podeslac na e-mail
pzdR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: WrocÂław
Sory że odświerzam ale mam pytanie !! Kupując używaną Pompe Wspomagania mogę ją przeczyścić jakąś benzyną ekstrakcyjną w środku ?tak jak krokowca ? prosze o odp :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
tak możesz,nawet jest to zalecane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 08:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Niestety chlopaki mam niedobra wiadomosc jezeli wasza pompa wsp, juz wyje to bedzie wyla i z czasem coraz glosniej przy jakich kolwiek pracach z pompa nie moze ona chodzic bez oleju ,a niestety przy malej ilosci oleju lub zlej jakosci oleju w zbiorniczku pompa sie zaciera i wyje wiec ladowac do swoich skarbonek kase na oleje i wymieniac systematycznie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 09:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
To ja jeszcze tutaj zadam pytanie, czym rozni sie pompa od 1.8 is od zwyklej 1.8 ? Moge uzyc z 1.8 jako zamiennika czy tez nie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pompa wspomagania
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 29
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Witam! kupiłem 2 lata temu moje e39 528i i pompa wspomagania lekko wyła i do dziś szczerze bardzo się to nie zmieniło nie jest to mocno denerwujące, a wspomaganie działa dobrze. chcę zmienic olej na nowy ale przed wymianą przepłukał bym chętnie układ bo płyn nie jest idealny[nie ubywa go]. Miałem problem z wyjącą skrzynią biegów przepłukałem ją naftą zalałem nowy olej i jest super. zastanawiam się czy można by przepłukać układ wspomagania i przede wszystkim chodzi o pompę przed wlaniem nowego oleju??? nie wiem tylko czy wspomaganie nie jest bardziej czułe i się od nafty nie zatrze??? co myślicie??? robił tak ktoś???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pompa wspomagania
PostNapisane: 31 lipca 2017, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
jakie pompy polecacie kupic nowe zamienniki czy regenerowane ? chodzi mi o sprawdzone przypadki bo chce to mieć na dluzej :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL