I mnie dopadło zżeranie prądu. Jak auto postoi na parkingu parę dni to najczęściej mogę zapomnieć o odpaleniu. Zrobiłem kilka testów i wygląda to tak. - po zamknięciu auta i odczekaniu około 16 minut wiatraczek w klimatroniku dalej się kręci i wzbudza mi się alarm (wyłączyłem syrenę więc tylko migają mi kierunki) - alarm mam dokładany. - jak wyciągnę bezpiecznik nr 9 to wiatraczek klimatronika się zatrzymuje ale dalej wzbudza mi alarm po około 16 minutach - jak wyciągnę bezpiecznik 9 i 20 (oba odpowiedzialne za klimę) to jest podobnie jak z wyjęciem jedynie bezpiecznika nr 9 - odpięcie kostki od jeża także nic nie zmienia - ładowanie pod obciążeniem (zmierzone na klemach akumulatora) przy odpalonym silniku, dmuchawie na maxa, włączonym podgrzewaniu obu foteli, plus światła ksenonowe + długie (zapomniałem tylko włączyć podgrzewanie tylnej szyby) jest w granicach 13,5 V. - natomiast jak wypnę z panelu klimatronika tą największą, niebieską wtyczkę to jest spokój - wiatraczek się nie kręci, alarm nie wzbudza, aku nie żre. Piec od Webasto mam aktualnie wyjęty bo termistor był uwalony więc to raczej nie Webasto. Klema pirotechniczna niby jak jest uwalona to się robi ciepła/gorąca - nie zauważyłem takiego objawu. Siedząc w aucie nie słyszałem aby włączał się wentylator dmuchawy.
Panel klimy wykluczony - podmieniłem na inny i dzieję się to samo. Czyli wiatraczek w panelu wzbudzany jest przez czynnik zewnętrzny.
EDIT:Posiedziałem trochę z miernikiem oraz stoperem i sprawdziłem pobór prądu. Przy podłączonym bezpieczniku nr 9 od panelu klimy pobór prądu wygląda tak: - 0.65A - przez pierwsze 30-40 sekund - 0.20A - od 40 sekundy do około 14 minuty - 065A - w 14 minucie zapala się na chwilę dioda od alarmu i wtedy właśnie jest 0.65A i tak jest przez około 1 minutę i potem znowu powrót do 0.20A Wiatraczek w klimatroniku kręci się cały czas.
Wzbudzanie alarmu (migał kierunkowskazami po około 16 minutach od zamknięcia auta) rozwiązałem - chyba była to wina wariujących czujek w kabinie. Skręciłem ich czułość potencjometrem na centralce i nie mrugał już alarm. Dla pewności odłączyłem te czujki od tej centralki (właściwie to jest sterownik tych czujek SEO STER), Tyle tylko, że zauważyłem, że teraz centralny zamek nie rygluje mi tylnych obu drzwi jak zamykam i otwieram pilotem w kluczyku (nie zwróciłem tylko uwagi czy opuszczanie szyb z przycisków działa). Nie wiem czy możliwe jest, że pod te czujki jest jeszcze wpięte sterowanie tych tylnych zamków i muszę wpiąć spowrotem te kosteczki, czy może coś się rozkodowało jak odłączyłem aku i robiłem pomiary przy wyciąganiu bezpieczników...? PROBLEM nieryglowania tylnych drzwi (okazało się, że i tylne szyby nie działały oraz ryglowanie tylnej klapy) ROZWIĄZANY - okazało się, że bezpiecznik nr 27 nie wpiął się do końca w slot i nie było prądu w obwodzie. Generalnie za podnośniki szyb, centralny zamek i sterowanie lusterkami zewnętrznymi odpowiadają bezpieczniki 6,27,29. Jak widać - 27 odpowiada za podnośniki tylnych szyb, ich ryglowanie oraz otwieranie tylnej klapy.
Co do poboru prądu to podejrzewam alarm - jest dokładany - bo wygląda mi to na konflikt między alarmem a usypianiem wiatraczka w klimatroniku. Wiatraczek panelu klimy usypia się po 15 minutach kiedy pobór prądu już nie zmienia się. Tyle tylko, że w 14 minucie zapala się na chwilę dioda od alarmu, wzrasta pobór prądu i przez to wiatraczek kręci się dalej - o ile dobrze kojarzę to każde wzbudzenie/wzrost poboru prądu powoduje, że 15 minutowy czas pracy wiatraczka startuje od nowa. Przy wyjętej kostce od klimatronika (ta niebieska) - po 15 minutach pobór prądu spada do 0.01-0.03A czyli prawidłowo. Jak wyjęty bezpiecznik nr 9 (od klimy i dysz podgrzewanych) to pobór prądu jest na poziomie 0.07-0.08. Dla pewności rozłączyłem kostki od dysz - sądziłem, że może w nich jest jakieś spięcie ale nie zmienia to poboru prądu.
Zrobiłem skan INPA wszystkich modułów - mam jedynie błąd: 148 DWA-LED: Unterbrechung oder Leitung DWAL, KL-30 - wyczytałem już, że to normalne kiedy nie ma sie FABRYCZNEGO alarmu a aktywna jest funkcja migania kierunkami przy zamykaniu auta. Pzdr.
|