BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320i Brak mocy, szarpie na obrotach, dławi się
PostNapisane: 13 lipca 2008, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam wszystkich
Mam 320i 150 KM 2.0l, LPG śmigam nią jakieś 1,5 miesiąca i o 4 tygodni męczę się z takimi problemami jak w temacie
nie znalazłem takiego tematu w którym była by zwarta odpowiedź na moje problemy

Zacznę może od początku
Normalnie cały dzień jeździłem (na klimie)bez najmniejszego problemu, ok 12 zgasiłem silnik po 10 minutach zapaliłem i trochę nim (samochodem, silnikiem) telepało, za bardzo tego nie odczułem bo od razu ruszyłem , jednak cała sytuacja pogarszała się z sekundy na sekundę i jak dojechałem do świateł to widać było wyraźnie że cale auto pracowało.

Zgasiłem odpaliłem i nic żadnej różnicy. Czy benzyna czy gaz. Teraz nie pamiętam czy na klimie czy nie, ale chyba na klimie.

Jak już wróciłem na chatę to po jakiś 2 godzinach auto pracowało normalnie, ale już bez klimy.

Następnego dnia autko mi gasło, zero mocy żeby nim ruszyć to musiałem z 2 tyś obrotów startować.

Jako że nie lobię mieć czegoś zwalonego w aucie od razu do mechanika a ten żeby na początek świece wymienić (pod kompem nic nie wyszło), jakieś stare Bosha wymieniłem na 4 elektrodowe za 280 zyla. No tydzień spokoju. Tylko że do wczoraj nie łączyłem tego z klimom i nie wiem czy przez ten czas jeździłem na klimie czy nie.

PO tygodniu autko traciło moc ale już nie gasło. Wszystko wygląda mniej więcej tak jak stoję na jałowym i wcisnę powiedzmy do połowy gaz to obroty gwałtownie spadają do 500 i dopiero niczym traktor powoli wbijają się na wysokie. Na biegu jak tak zrobię to gaśnie no bo za słaby, jak startuje z 1.5 2 tyś obrotów to jakoś ruszy troszki go szarpie jak się wspina w obrotach i przy 3.5 4 tys obrotów jest mocne przyduszenie i dalej jedzie jakby z większa mocą. ja przed tym przyduszeniem zmieniam bieg bo jak tak całym autem szarpie to się wszyscy na mnie patrzą jak na debila :wstyd: a

od wczoraj łączę to z klimą bo startowałem z wł klimą i niestety brak mocy był od samego początku, z parkingu dojechałem pod blok bez klimy i było super a po 30 min jak startowałem dalej z klima to już tragedia. Tutaj jednak zagadka bo po wył klimy problem pozostaje. Nic się nie poprawia, dopiero jak autko postoi chwilkę to można powiedzieć że moc wraca ale to i tak nie to co powinno być.

teraz czy może umiecie mi pomóc w ustaleniu usterki
jest ktoś może z Łodzi i wie gdzie można podjechać pod kompa (z dobrymi programami) i sprawdzić czy wszystko gra.
:zalamany:


Ostatnio edytowano 14 lipca 2008, 23:57 przez ahbar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Niestety widzę że nikt na forum nie umie albo nie che mi udzielić pomocy :kwasny: , dlatego może mi ktoś tylko powie czy w łodzi jest jakiś "magik" od bmw. Mechanik który zna się na rzeczy i nie ciągnie kasy jak szalony :mur: ?? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 21:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
klima nie ma nic wspolnego :P jedynie predzej to odczuwasz bo sprezarka stawia opor :hyhy:
swiece wymieniles a kable?

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
Zgadzam się że klima nie ma nic wspolnego.
Stawiam na lewe powietrze, przepływomierz lub gumę na przepływomierzu, silnik krokowy, przewody, uszczelka pod dolotami i w tym kierunku bym szedł póki co.
Strzałów na gazie nie było?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Wcześniej śmigałem dużo prostrzym autkiem także sorki za nazewnictwo :) :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
strzałów nie było, nic z tych rzeczy.
Jutro pooglądam uszczeleczki i poszukam jakiegoś mechanika z kompem.
Jeszcze zastanawia mnie jedno co może mieć związek z tematem.
Tutaj będzie śmiesznie bo za bardzo nie wiem jak się to nazywa, ale jest w silniku takie cudeńko co zasysa powietrze do silnika, w tym urządzonku jest membranka albo coś podobnego co pracuje w podciśnieniu, a przynajmniej mi to tak tłumaczono. I dokładnie to urządzonko "pierdzi" Dosłownie pierdzi. słychać to na jałowym jak się delikatnie wciśnie gaz, to to się "odzywa" Jak miałem właśnie takie problemy to to było mocno przyduszone, albo nawet tak jakby się zacinało. (mówię oczywiście o odgłosach)

I dwa pytanka
czy tak powinno pierdzieć
i czy to może mieć coś wspólnego z tematem ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Dzisiaj wracając z pracy moje autko znów szalało :kwasny: Jutro jadę na kompa do jesdengo gościa podobno dobry jest w te klocki :zly:

Poniżej umieszczam link do pliku w formacie .amr, do odsłuchania w Media Player Classic, który zawiera odgłosy pracy silnika podczas postoju i delikatnego przygazowywania,

Link do pliku: http://www.voila.pl/355/pcpyq/?1


Na obrotomierzu to wygląda następująco

na jałowym powiedzmy 700/650 obrotów.
wciskam do polowy gaz, jest wyraźne przyduszenie silnika do 500 (równiutko), to pierdzenie tak jakby się zacinało i po chwili dopiero wchodzi na obroty.


w trakcie jazdy przy ruszaniu mocne szarpnięcie i spadek obrotów do 500 i powolne wchodzenie na obroty, totalny brak mocy itp

Jak się śmiga powoli to nawet tego nie czuć :przestraszony: (ale jak mnie 15 letni peugeot mija to mnie strzela :mur: ) jak się chce normalnie ruszyć albo już z piskiem to szarpie i dalej jak wyżej.
:wsciekly:
:!: :!: :!: :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 05:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Mam takie same objawy... :zalamany: u mnie zaczeło sie od strzełu gazu (sekwencja kme + stag 300) rozerwało kolektor i mata wygłuszająca na masce zaczęła się palić!!! :zly: wszystko zostało naprawione tj, wymieniony kolektor... na początku samochód miał problem z wolnymi obrotami, falowały, po 2 dniach wszystko wróciło do normy a po jakimś miesiącu zaczęło się.. Samochód chodzi dobrze.. wyłączam silnik.. odpalam go za 10 minut i zaczynają się kłopoty.. szarpie.. przerywa.. nie wkręca się na obroty.. na wolnych obroty falauja.. na gazie nie ma wolnych, gaśnie.. Po podpięciu pod komputer nie było żadnych błędów.. na gazie tragedia... jeszcze gorzej.. na benzynie trochę lepiej.. Po jakimś czasie chodzi dobrze.. żeby za 2 dni było to samo.. i tak w kolko.. narazie wymieniłem świece.. nic nie pomogło.. Czy poradziłeś sobie z tą usterka?

ps. M50B25 Vanos, sterownik Bosch 261 200 413


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
W poniedziałek jestem umówiony z moim "zaufanym" mechanikiem naprawiał mi moje wcześniejsze autko i byłem bardzo zadowolony. Zadzwoniłem i zapytałem czy może mi coś z BMW pomóc. Powiedział żebym podjechał, więc czekam. Jak mi się wyjaśni usterka to na 100 % opiszę wszystko na forum.

ogólnie to jakieś 1,5 dnia mi visco (no albo jakoś tak) nie śmigało dopiero wczoraj wieczorkiem mi zaczęło "buczeć" :kwasny: nic zobaczymy co z tego wyjdzie :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Rozwiązałem problem :rotfl: otóż błędów nie było ponieważ.. wszystko było dobre... i tu uwaga ;) odkręciła sie jedna mała pier*** gow*** śrubeczka :P śrubka która przykręca sie przepustnice do kolektora i silnik ciągnął lewe powietrze.. stad tez dziwny objaw.. samochód chodził dobrze przy palowaniu :) silnik dociskał przepustnice do dzwona i zaczynał dobrze chodzić :) tak samo na gazie czasami nawet w ogóle nie chciał chodzić ponieważ podciśnienie nie włączało parownika ;) Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 00:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kurcze powiem tak, byłem u mechanika wymieniłem pompę wody bo musiałem i zawór powietrza pod kolektorem czy coś takiego bo pierdział i mechanik stwierdził że to to jest przyczyną. Zrobiłem to u mechanika innego niż swojego bo musiałem to zrobic na pilny wyjazd, teraz wróciłem i.... wszystko się zaczęło od nowa.....
Więc
sprawdziłem czy z gazem wszytko ok... i było ok
dalej pojechałem do rodzinki mechaników żeby coś podpowiedzieli oni stawiają na
Katalizator,
rozlatujący albo zapchany wydech
przepustnica
Chcieli sprawdzić część z tej listy ale nie miałem czasu
Umówiłem się z mechanikiem na 25 wrzesień i będzie sprawdzał.

Żaden mechanik do tej pory nie spotkał się z takimi objawami jak w moim aucie.

Moja rodzinka (mechanicy) naocznie widziała i słyszała autko w chwili kiedy miało słabość i są chyba najbliżej prawdy ale to się okaże :kwasny: .

Jeśli ktokolwiek wie albo podejrzewa co to może być to niech się wypowiada bo od chwili kiedy bym się ropier.... na czołówkę :przestraszony: o tą usterkę troszki mi zależy na naprawie tego czegoś

Pomóżcie koledzy :zalamany: .......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Jestem po wymianie jakiegoś czujnika, musiałem podpiąć autko pod kompa jakiegoś lepszego kompa i dopiero wyszło jak mi autko wariowało. Nie wiem jak się czujnik nazywa ale odpowiada za ilość powietrza dostarczanego do silnika. śmigam już 3 dzień i narazie wszystko super silnik lepiej pracuje na kompie spalanie spadło o 1l. Zobaczymy czy to to. Bylem u kolesia w Zgierzu pod Łodzią który specjalizuje się w BMW i można powiedzieć że się zna na rzeczy i pierwszy raz spotkał się z takimi objawami. Ogólnie to wszyscy mechanicy u których bylem to nie mieli do czynienia z takimi objawami.


Koszt czujnika 345 zł
Koszt wymiany 55 zł

Nie powiem co to za czujnik bo oprócz cyferek nic na nim nie ma, jak będzie ktoś zainteresowany to mogę zdjęcia porobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: PiÂła
Miałem podobny problem, a awaria to czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Brak mocy, szarpie na obrotach, dławi się
PostNapisane: 4 marca 2017, 18:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam bmw e46 2.2 benzyna gaz od jakichs 4mc i przyjechalem nim do holandii, pojawił się problem bo zaczął brać lewe powietrze, nie ma mocy, szarpie, trzęsie przy przyspieszaniu i ledwie wchodzi na obroty do 2 tys. Moje pytanie na początek może być głupie ale bardzo mi pomorze także proszę o szczere odpowiedzi bez wyśmiewania :) a więc czy przejadę trase 1400km w takim stanie auta czy coś może się bardziej uszkodzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i Brak mocy, szarpie na obrotach, dławi się
PostNapisane: 19 listopada 2018, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Odświeżam temat.

Mam E46 328i, od kilku dni mam problem z szarpaniem poniżej 2 tys. obrotów. Dokładniej mówiąc... rano do pracy bez problemów z pracy do domu bez problemów auto odstało na tyle krótko że silnik nawet nie ostygł wsiadam i próbuje odpalić i kręcę i kręcę i nic dopiero po jakiś nastu obrotów kołem odpalił od tego momentu zaczęło szarpać na obrotach poniżej 2tys. Czyli np wychodząc z zakrętu mam 2gi bieg i jakieś 1700 rpm i daje w podłogę szarpie jakby silnik miał wyskoczyć przez maskę taki typowy kangur...
Powyżej jak już się wkręci wszystko jest ok zero utraty mocy czy coś.Podobna sytuacja ale gaz daje delikatnie do 2 tys rpm i wtedy but, 0 szarpania wszystko jak należy. Myślę sobie przeciągnę do odcinki żeby sprawdzić jak idzie i wtedy spod maski huk jakby coś pękło jakiś aluminiowy element albo metalowy nie brzmiało to jak pękający przewód gumowy raczej metaliczny odgłos czegoś pękającego bądź "wybuchającego".

Dodam ze auto zachowuje się tak samo na gazie jak i na benzynie. Tydzień temu odebrane od gazownika po serwisie czyli filtry regulacja itp, Pan stwierdził że stan instalacji jest jak nowy dodam instalacja ma 5 lat. Ważny może się okazać fakt iż problem z odpalaniem czasem się pojawiał dokładniej mówiąc auto raz pali na dotyk 1-2 obroty kołem a czasem 4-5 ale nigdy wcześniej "naście razy" jak pisałem wyżej, od tamtej pory znowu czasem 1-2 a czasem 4-5 obrotów kołem.

Proszę o pomoc może nie w dokładnym znalezieniu usterki ale chociaż skierowanie gdzie szukać to moja pierwsza benzyna i na dodatek w gazie, wszystkie moje poprzednie auta to klekoty teraz kupiłem sobie BMW jako drugie auto i nie bardzo wiem co i jak z tym zrobić. Dla mnie to wygląda jakby w tym momencie była zła mieszanka za dużo/mało powietrza, świece kable itp raczej bym odrzucił. Mam jakiś interfejs ale dziadostwo z alldrogo pokazuje tylko błędy albo ja go nie ogarniam.
Błędy:
P0141 podgrzewanie sondy lambda 2 czujnika O2 rząd 1 - obwód
P0412 obieg powietrza wtórnego zawór A - awaria
P0418 obieg powietrza wtórnego przekaźnik A

raczej też nie ma to nic wspólnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL