BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E-36] Centralny zamek nie działa
PostNapisane: 5 września 2008, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
Witam,
jestem nowym użytkownikiem tego forum.
Mam problem, w mojej [E-36] (316 1995r sedan) przestał działać centralny zamek.
Zamek jest otwierany z kluczyka, nie ma pilota (nie było).
Auto stało długi czas przed domem nie jeżdżone z pewnych niezbyt miłych dla mnie przyczyn ;)
Poszedłem, żeby przepalić i już nie działał.
Sprawdzałem bezpieczniki, wszystkie ok.
Proszę o wyjaśnienie co może być tego przyczyną, ewentualnie wskazówki jak się do tego dobrać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 15:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ehhh ten centralny, nie wiem co może być przyczyna u ciebie... Ale miałem podobny problem a nawet gorszy... Palił mi się bezpiecznik w konsoli odpowiedzialny za wlasnie centralny zamek, kilka razy wymieniałem go na wiekszy o 5 amper, ale to nic nie dawalo bo w sumie i tak za jakis czas sie palił, wkońcu zaczeły mi sie dziać inne dziwne rzeczy: palily mi sie bezpieczniki od switel itp, kturegos razu spalily mi sie bezpieczniki od światel gdy zamknolem klape tylną... i wtedy zaczelem werszyc wlasnie w klapie rozebralem ja ale nic nie stwierdzielem do czasu kiedy postanowilem zajrzec w wiazke kabli laczaca nasza kochna bude z tylna klapa, i sie znalazl wątek, od tych tysiecy otwierania i zamykania drzwi klapy poncerze kabli sie porozpierdzialaly i robily sobie spiecia kiedy tylko chciały, najczesciej przy dyżych wstrząsach, lub wlaśnie przy zamykanieu lub otwieraniu klapy.... Ja tak miałem w e36 tylko ze coupe rok 92, także morze tam zajrzyj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ja mam ten sam problem co opisałeś... Tak samo miałem wiązkę przetartą doszło nawet do tego że mi bezpieczniki od halogenów wywalało... Odizolowałem każdy kable z osobna i mimo wszystko zamek nadal nie dziala ... ;/ Przy w momencie kiedy powinien się zamknąć słychać ttylko jakieś "pyknięcie" w okolicy schowka... Nie wiem co to może byc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
moze....... to byc ze ja w swoim przypadku wywalilem poprzepalane kable na calej dlugosci auta, czyli rozebralem cale wnetrze auta, rozwalilem wiazki kabli, przepatrzylem kazdy kabel czy nie ma uszkodzenia pancerza, gdy mial to wymienialem calosc kabla czyli praktycznie rzecz biarac, te kable krure mialy wady wymienialem ich po calosci , a troche ich bylo, i zwruc uwage na to ze te kable krure sie przetarly w wiazce miedzy klapa a buda, dawaly niekiedy duze przepiecia oraz nagdzewanie sie ich po calosci -----------ufekt uboczny------------posypane pancerze po calosci kabla poprostu poprzegrzewane kable... wiec radze ci rzebys przejrzal dokaldnie instalacje bo prawdopodoobnie morzesz miec jeszce winnych miejscach poprzepalane kable kture moga robic jakies spiecia....(a o porzar latwiutko :hyhy: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Noooo... Już się op tym przekonałem... właśnie tą wiązkę odkryłem w sposób dość nieciekawy... Szukałem przyczyny i zamykałem i otwierałem zamek żeby coś zwęszyc a nagle zblokowało mi bagażnik <lol> Gdy go odryglowałem za pomocą kluczyka i otworzyłem ukazały się kłęby dymu... Nie za ciekawe przeżycie uwierz mi :P Hmmm... Dużo jest roboty z rozbieraniem całego środka ? Długo Ci z tym zeszło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
ojooooojjj szczerze to nie lubię partactwa i chciałem to dobrze zrobić... w sumie to 4 dni milem taki rozpierdziel w aucie ze to glowa mała.... ale przynajmniej wiem ze teraz jest git :hurra: Także tez postaraj się zrobić to dobrze czyli rozbierz wszystko siedzenia przód prawe lewe, tyl kanapa, tyl prawe oparcie(boczne to małe) musisz wywalic caly glówny dywan na podladze oraz te plastiki pod kierownica tzn nad pedalami... oczywiscie bagażnik(wykladziny i te sprawy... Gdy już się dobierzesz do tej glównej wiazki , musisz sie pozbyc tej czarnej tasmy ktura wiazka jest okrecona, przepatrzec dokladnie stan kazdego kabla jezeli stwierdzisz usterke pancerza lub dziwnie zabarwiony kolor pancerza to sobie zaznaczaj od razu... na koniec jak juz bedziesz wiedzial ile kabli jest do wymiany, to sobie gdzies pozapisuj ile dokladnie metrow ci trzeba i ile ucioles tyle samo wstaw... Kable najlepiej kup nowe, w sklepie elektrycznym dla ulatwienia wez sobie po kawaleczku uszkodzonych kabli ze soba do sklepu to ci dobiara takie same jak byly( zapewne nie beda juz takie kolorowe jak wszesniej ale dasz rade;p) tylko sie nie pomyl jak bedziesz ich spowrotem laczył :hyhy: CALA INWESTYCJA MNIE KOSZTOWALA OKOLO: ( KABLE 50ZŁ, TASMY IZOLACYJNE 15 ZŁ, NO I mój CZAS który DLA MOJEJ BMW JEST BEZCENNY :P )


MALA RADA JAK JUZ POWYWALASZ WSZYSTKO ZE SRODKA I POROBISZ INSTALACJE , TO JAK BEDZIESZ SKLADAL, TO MORZESZ SOBIE POSILIKONOWAC TE GUMOWE ZASLEPKI NAOKOLO SAONE POROZMIESZCZANE NA PODLADZE... W ZIMIELUB PRZY DUZYCH OPADACH LUBI SIE PRZEZ NIE DOSTAWAC JAKAS WODA.....


CHYBA O NICZYM NIE ZAPOMNIALEM.... JAKBY COS TO BEDE ZAGLADAŁ :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
ojooooojjj szczerze to nie lubię partactwa i chciałem to dobrze zrobić... w sumie to 4 dni milem taki rozpierdziel w aucie ze to glowa mała.... ale przynajmniej wiem ze teraz jest git :hurra: Także tez postaraj się zrobić to dobrze czyli rozbierz wszystko siedzenia przód prawe lewe, tyl kanapa, tyl prawe oparcie(boczne to małe) musisz wywalic caly glówny dywan na podladze oraz te plastiki pod kierownica tzn nad pedalami... oczywiscie bagażnik(wykladziny i te sprawy... Gdy już się dobierzesz do tej glównej wiazki , musisz sie pozbyc tej czarnej tasmy ktura wiazka jest okrecona, przepatrzec dokladnie stan kazdego kabla jezeli stwierdzisz usterke pancerza lub dziwnie zabarwiony kolor pancerza to sobie zaznaczaj od razu... na koniec jak juz bedziesz wiedzial ile kabli jest do wymiany, to sobie gdzies pozapisuj ile dokladnie metrow ci trzeba i ile ucioles tyle samo wstaw... Kable najlepiej kup nowe, w sklepie elektrycznym dla ulatwienia wez sobie po kawaleczku uszkodzonych kabli ze soba do sklepu to ci dobiara takie same jak byly( zapewne nie beda juz takie kolorowe jak wszesniej ale dasz rade;p) tylko sie nie pomyl jak bedziesz ich spowrotem laczył :hyhy: CALA INWESTYCJA MNIE KOSZTOWALA OKOLO: ( KABLE 50ZŁ, TASMY IZOLACYJNE 15 ZŁ, NO I mój CZAS który DLA MOJEJ BMW JEST BEZCENNY :P )


MALA RADA JAK JUZ POWYWALASZ WSZYSTKO ZE SRODKA I POROBISZ INSTALACJE , TO JAK BEDZIESZ SKLADAL, TO MORZESZ SOBIE POSILIKONOWAC TE GUMOWE ZASLEPKI NAOKOLO SAONE POROZMIESZCZANE NA PODLADZE... W ZIMIELUB PRZY DUZYCH OPADACH LUBI SIE PRZEZ NIE DOSTAWAC JAKAS WODA.....


CHYBA O NICZYM NIE ZAPOMNIALEM.... JAKBY COS TO BEDE ZAGLADAŁ :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
No coś mi się wydaje, że robicie z igły widły panowie ;)
U mnie nie ma żadnych kłebów dymu, żadnego pstrykania, stukania, iskier i innych dziadostw.
Po prostu przestał działać i tyle.
Bezpieczniki są oki, nic się nie przepala.
To chyba raczej nie wina instalacji ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Hmmm... Chyba jednak skorzystam z Twojej rady COUPE... Może to nie być to ale ogólny przegląd sie przyda ;) gdzieś wyczytałem ze to pykanie to jst moduł do zamka centralnego czy cos... Jeszcze podejrzewam że to właśnie to mogło paść bo nigdy wcześniej tego nie było słychać... W dodatku odzywają się wszystkie zamki w drzwiach... To jest tak jak by chciał a nie mógł :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Więc Kefu jak myślisz co mogło się stać centrala kopnęła w kalendarz? Co byś proponował? Może masz inne wyjście z sytuacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
Napisałem posta na tym forum bo kompletnie się na tym nie znam,
nie śmiejcie się ale nie mam pojęcia na jakiej zasadzie w tym aucie działa centr. zamek :)
Dlatego piszę, bo przypuszczam, że naprawa bardzo ciężka nie będzie także czekam na propozycje

Konrad_89 napisał(a):
Więc Kefu jak myślisz co mogło się stać centrala kopnęła w kalendarz? Co byś proponował? Może masz inne wyjście z sytuacji?


Konrad_89 nie mam wyjścia z tej sytuacji, mam też problem z niedziałającym zamkiem i nie jestem mechanikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Hmmm w Twoim przypadku spróbuj sprawdzić czy niepowycierały Ci się te słupki od drzwi które sprawdzaja np czy do końca drzwi zamknąłeś... wystarczy po kolei mocniej dociskać drzwi do samochodu lub wcisnąc czujnik palcem... sprobuj z wszystkimi drzwiami... Od tego lubią się dziać rózne dziwne rzeczy ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
oka jutro sprawdzę, a jak drzwi są nie domknięte to może być przyczyna wadliwego działania centralnego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jak najbardziej... Dzieją się różne rzeczy... POcząwszy od tego ze musisz zamykać po kilka razy bo Ci wyskakuje do góry poprzez zamykanie tylko niektórych drzwi a skończywszy na tym ze w ogóle nie działa... Tak że od tego bym zaczął... ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
drzwi posprawdzane, niestety nie podziałało.
Inne pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 118
Lokalizacja: LT
Moze sprawa w silniczkach co sa w klamce drzwi,bo u mnie wlasie tak bylo.
Albo pszetarl sie jakis pszewod.

_________________
Obrazek
Skomentuj moje coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Sprawdź sobie te przewody w tylnej klapie... Tak jak mówiłem ja też nie miałem zamiaru tego robić bo myślałem "jak mogły przetrzeć sie przewody" aż w końcu mnie zmusiło... Jeślio tam bedzie wszystko w porządku to ja Ci już nie pomogę :/ sam mam problem z centralą... Podjadę na czasie do elektryka zobaczymy co powie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: PoznaĂą okolice
Potrzebuję porady. Mam e36 coupe i nie mogę wyjąć zamka. Mam problem z tym cięgnem które łączy się z klamką zewnętrzną, nie mogę go odłączyć. Szyby nie wyjmowałem. Ktoś pomoże? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam,
Centralny zamek w mojej E36 równiez przestał działać jedyne, co słychać to delikatne cykanie w drzwiach w momencie zamykania drzwi kluczykiem (ciche cyknie słychać we wszystkich drzwiach) zamek nie działa również w klapie bagażnika. (Krańcówki sprawdziłem wszystkie działają, oświetlenie wewnętrzne działa prawidłowo, wiązka przy klapie bagażnika z lewej strony nie jest uszkodzona), Gdzie szukać przyczyny tej usterki, może ktoś już się z takimi objawami spotkał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: PoznaĂą okolice
sznycel, czyli nie zamyka? Nie zamyka żadnych drzwi, nawet klapy? Jeżeli słychać, że coś się ruszy, to znaczy, że prąd doszedł i pilot jest sprawny wg. mnie. Opisz dokładnie te objawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL