BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 07:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D zgasło w czasie jazdy i juz nie odpalilo...
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 00:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
Witam!
Zwaracam się do Was z prośbą o pomoc. Sprawa wyglada nastepujaco. Ruszylem dosc dynamicznie z miejsca, na drugim biegu przy ok 3tys obr/min. poczulem jakby ktos wcisnal nagle hamulec... Auto zaczelo zwalniac (nie reagowalo juz na dodawanie gazu), zatrzymalem sie i silnik zgasl. Nie zauwazylem, zeby zaswiecila sie jakakolwiek kontrolka.

W tej chwili rozrusznik kreci ale silnik nie odpala.
Paliwa mam (zgodnie z info na komputerze) wystarczajaco aby przejechac ok 100km, chociaz pali sie juz rezerwa.

Co moze byc przyczyna tego stanu rzeczy?
Zupelnie nie wiem od czego zaczac sprawdzanie, nie wiem, moze podpiecie pod komputer w ASO? Prosze o jakies sugestie. :(

P.S.
Po holowaniu zauwazylem wyciek z pojemnika plynu do wspomagania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 00:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Hmm. Po pierwsze uzupełnij profil.

Może jakiś bezpiecznik? Może pompka padła... trudno powiedzieć.. moze komp?

Przy benzynce mam milion podpowiedzi... z dieslem ciężko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
KotSylwester napisał(a):
Hmm. Po pierwsze uzupełnij profil.

Może jakiś bezpiecznik? Może pompka padła... trudno powiedzieć.. moze komp?

Przy benzynce mam milion podpowiedzi... z dieslem ciężko...


Tak sobie mysle ze uklad paliwowy moze byc zapowietrzony. Pytanie teraz jak go odpowietrzyc. Co wiecej tego pechowego dnia zdarzylo mi sie zatankowac na wlaczonym silniku, jesli to moze miec jakikolwiek zwiazek z problemem.
Dzięki.
Będę wdzięczny za kolejne wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 10:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Diesle mają to do siebie, że jak zgasną to ciężko je odpalić.
Pierwsza rzecz to zatankuj trochę paliwa - tak dla świętego spokoju.
Druga, to chyba zostaje Ci podpięcie pod komputer, bo jeśli komputer pokładowy nic nie pokazuje, to nie jest to chyba nic oczywistego jak pompa czy bezpiecznik - to zostało by wykryte.

Chyba, że sam komputer też nie działa. Sprawdź bezpiecznik, przekaźniki i kable komputera.

Zapowietrzenie jest możliwe. Nie wiem, jak rozmieszczony jest bak i przewód od pompy w tym modelu, ale przy ostrym starcie paliwo przelewa się na tył zbiornika. Jeśli w baku było mało paliwa a przewód jest z przodu, to w pewnym momencie mógł dostać trochę powietrza.

Jak bratu w Golfie 3 1.9D brakło paliwa, to po uzupełnieniu zapalaliśmy "na popych". Jest to jednak bardzo kiepski pomysł i bardzo niezalecany. W przypadku przeskoczenia paska silnik jest do roboty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
ULLISSES napisał(a):
Pierwsza rzecz to zatankuj trochę paliwa - tak dla świętego spokoju.

Jak tylko zgasl silnik, wybralem sie na spacer z kanistrem do najblizszej stacji.
Dopiero po dolaniu paliwa zaczalem go krecic. Niestety bez skutku.

ULLISSES napisał(a):
Zapowietrzenie jest możliwe. Nie wiem, jak rozmieszczony jest bak i przewód od pompy w tym modelu, ale przy ostrym starcie paliwo przelewa się na tył zbiornika. Jeśli w baku było mało paliwa a przewód jest z przodu, to w pewnym momencie mógł dostać trochę powietrza.

Faktem jest, ze start byl dosc ostry, a paliwa bylo niewiele (palila sie rezerwa, a komp. wskazywal zasieg ok. 100km). W filtrze paliwa jest pelno ropy ale zauwazylem ze w przezroczystych rurkach ktore ida od filtra do pompy, sa bable powietrza. Jak odpowietrzyc uklad?

ULLISSES napisał(a):
Druga, to chyba zostaje Ci podpięcie pod komputer, bo jeśli komputer pokładowy nic nie pokazuje, to nie jest to chyba nic oczywistego jak pompa czy bezpiecznik - to zostało by wykryte.

Po przekreceniu kluczyka nie pali sie zaden check.

Jesli chodzi o podlaczenie pod komputer, to powinienem wybrac ASO BMW, czy jakis inny serwis (np Bosch service)??

Dzieki za cenne informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Odłacz aku na chwile i podłacz go spowrotem potem zacznij krecic moze załapie,jesli nie zajedz po jakiegos mechanika zeby podpioł ci bunie pod kompa wtedy powino cos wyjsc prawdopodobnie jakis czujnik padł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 12:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
jak masz bable powietrza w przewodach to nie jest dobry znak szczegolnie w dieslu...


Ostatnio edytowano 31 grudnia 2006, 13:15 przez Kornelio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 13:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
AD4M napisał(a):
Jak odpowietrzyc uklad?


w starych dieslach to była pompeczka na pompie do odpowietrzania , a w tych nowych to myśle że jest tam jakaś śrubka (odpowietrznik) którą się poluzowuje i wtedy kręci się rozrusznikiem aż zacznie lecieć sama ropa bez powietrza to wtedy się śrubkę zakręca i powinno byc dobrze, ale to jest tylko moja teoria , bo miałem do czynienia tylko ze starszymi dieslami :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 14:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
Wczoraj u kolegi wymienialiśmy filtr paliwa w TDi i też się zapowietrzył odkręcenie śrubki nic nie pomogło na filtrze, dopiero poluzowanie każdego wtysku i odpowietrzenie pomogło.
Więc proponowałbym zrobić to samo jeśli masz w przewodach powietrze.

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
sierars1 napisał(a):
Wczoraj u kolegi wymienialiśmy filtr paliwa w TDi i też się zapowietrzył odkręcenie śrubki nic nie pomogło na filtrze, dopiero poluzowanie każdego wtysku i odpowietrzenie pomogło.
Więc proponowałbym zrobić to samo jeśli masz w przewodach powietrze.


Dokladnie tak zrobilem. Auto nadal nie pali.
Nie dalo sie tez zapalic go "na pych".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
To sądze ze pozostaje podłączenie pod kompa. :(

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
Bylem w ASO na diagnostyce kompem.
Bledy:

-blad swiec zarowych
-blad na laczach (jakis problem z komunikacja).

Jesli jest to faktycznie wina swiec to dziwi mnie jedynie fakt, ze auto nie zapalilo nawet na pych.

Czy ktos z Was wymienial juz swieczki w 320d? Jutro sprawdze ich opornosc (wiem, ze powinna byc w granicy 0,5-2,5om)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 21:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
sa bable powietrza. Jak odpowietrzyc uklad?


Układ odpowietrza się sam.
Widoczne pęchęrzyki powietrza w przewodzie paliwowym, świadczą o mało wydajniej elektrycznej pompie paliwa, lub jej całkowitym niefunkcjonowaniu.
W takiej sytuacji wogóle nie odpalisz silnika ani ze stacyjki, ani na popych.
Kod błędu dotyczący niesprawnej pompy również niekoniecznie musi wyskoczyć.
Zmień pompę na nową i po problemie.

Co do wycieku ze zbiorniczka wspomagania to normalna sprawa w przypadku kręcenia kierownicą na zgaszonym silniku podczas holowania.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
robertbmw napisał(a):
Widoczne pęchęrzyki powietrza w przewodzie paliwowym, świadczą o mało wydajniej elektrycznej pompie paliwa, lub jej całkowitym niefunkcjonowaniu.
W takiej sytuacji wogóle nie odpalisz silnika ani ze stacyjki, ani na popych.
Kod błędu dotyczący niesprawnej pompy również niekoniecznie musi wyskoczyć.
Zmień pompę na nową i po problemie.

Pecherzykow juz nie ma. Uklad jest odpowietrzony.
A co wobec tego z bledem swiec zarowych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 21:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Pecherzykow juz nie ma. Uklad jest odpowietrzony.


Na upartego można tego dokonać, ale ich wystąpienie świadczy o niskim cisnieniu wstępnym.
Pomimo braków pęchęrzyków silnik dalej przecież nie odpala.

Cytuj:
A co wobec tego z bledem swiec zarowych?


To już taki standard w E46 ze względu na nieciekawe umiejscowienie modułu świec żarowych. Często bowiem zalewa go woda.
Sprawdź na początek świece, ale moduł również może wymagać obejrzenia.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
robertbmw napisał(a):
Cytat:
A co wobec tego z bledem swiec zarowych?


To już taki standard w E46 ze względu na nieciekawe umiejscowienie modułu świec żarowych. Często bowiem zalewa go woda.
Sprawdź na początek świece, ale moduł również może wymagać obejrzenia.


Próby sprawdzenia modulu za pomoca kompa spelzly na niczym.
Niby bylo slychac, ze "pracuje" (takie specyficze "pykanie") ale nic wiecej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 23:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm nie wiem jak to jest w bmw ale u mojego tatusia w doblo 1,9jtd pare razy sie paliwo skonczylo. Zalany paliwkiem robi 2-3 obroty wiecej i odpala bez problemu. Sam sie potrafi odpowietrzyc...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 23:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
witam, i co wiesz juz co to jest? mysle ze to jednak pompa wtryskowa tak jak pisalismy na pw. choc nie zycze :( lepiej by to było cos innego :) a jak wczesniej dodawałes gazu miałes czasami uczucie ze jak by na chwile, sekunde, nie miała mocy??? a i na kompie nie sprawdzisz pompy :zalamany: tylko wymiana :zalamany: swiece nie maja nic wspólnego z tym ze zgasła w czasie jazdy... odpowietrza sie tez sama, po za tym na pych by zapaliła... pozdrawiam

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: wrx
atinas napisał(a):
witam, i co wiesz juz co to jest? mysle ze to jednak pompa wtryskowa tak jak pisalismy na pw. choc nie zycze :( lepiej by to było cos innego :) a jak wczesniej dodawałes gazu miałes czasami uczucie ze jak by na chwile, sekunde, nie miała mocy??? a i na kompie nie sprawdzisz pompy :zalamany: tylko wymiana :zalamany: swiece nie maja nic wspólnego z tym ze zgasła w czasie jazdy... odpowietrza sie tez sama, po za tym na pych by zapaliła... pozdrawiam


No niestety mieliscie chyba racje. Komp nie wykaze bledu pompy.

Dziekuje za wszystkie cenne informacje.


Ostatnio edytowano 14 lutego 2007, 16:58 przez AD4M, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
AD4M napisał(a):
przebieg w zakresie 2500-3000obr nie byl taki jak powinien.


to sprawdz jescze turbine... daj znac co padło w pompie i jakie koszta poniosłes z regeneracja... musze cos zrobic z moja :(

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL