BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] ciężko wchodzi jedynka e46
PostNapisane: 8 listopada 2008, 18:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Witam
Problem jest taki ze w mojej BMW przy wrzucaniu jedynki jest straszny opor. Uczucie jest takie jakbym sie tą wajhą musial przebic przez zastygnięte takie prawie zastygnięte jezioro gumy czy cos w tym stylu...jedynka wchodzi na sile. Jak juz ta jedynka wejdzie to moge spokojnie zrzucic na looz i z powrotem jedynka wchodzi ladnie. Wrzucam na looz,puszczam sprzeglo,wciskam sprzeglo raz jescze i chce wrzucic jedynke i problem sie powtarza. Jest to klopotliwe ze jak powiedzmy sie zagapie na światlach to trudno mi szybko wystartowac bo nie chce o tyle na chama jedynki wbijac bo sie boje ze cos kurcze urwe :P
Oczywiscie czasami zdarza sie ze jedynka wejdzie ladnie ale to narpawde bardzo rzadko

Druga sprawa ze jak wrzucam wsteczny to slychac takie przelozenie jakby w moscie. Czy to jest normalne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 18:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
normalne nie jest
według mnie kończy się sprzęgło
u mnie było podobnie musiałem najpierw wrzucić drugi bieg a potem jedynkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Ale sprzeglo komplett czy tylko jakas konkretna czesc ?
jaki ewentualny koszt i gdzie kupic ?
Polecacie jakas konkretna firma ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 22:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kron_3er napisał(a):
Mam to samo, wciskam sprzęgło i 3ka lub 5tka, wtedy jedynka i wsteczny wskakują.
Nie jest to sprzęgło tylko wyrobiony dyfer - więc najlepiej porozglądać się za nowym, najlepiej go słychać jak się wbija wsteczny, taki głuchy STUK. Sprzęgło jest hydrauliczne więc dociska się samo na odpowiednią odległość. Jeśli nie łapie zbyt wysoko to jest jeszcze OK, chyba, że zacznie u samej góry zbierać "na raty" - pulsować delikatnie to wtedy trzeba szukać - najlepiej SACHSA.


przepraszam Kolego ale co dyfer ma wspólnego ze skrzynią biegów?
oprócz wału który je łączy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 22:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
ryszard55 napisał(a):
przepraszam Kolego ale co dyfer ma wspólnego ze skrzynią biegów?
oprócz wału który je łączy

Też sie zastanawiałem, ale tak mi wytłumaczył koleś z warsztatu, ktory specjalizuje się w BMW - zapewnił mnie, że po wymianie dyfra stuki i problem z wbijaniem biegów znikają, gdyż robia to dosyć często.

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: ToruĂą
kron_3er, może się nie znam ale dyfer jest na końcu "łańcucha" przeniesienia napędu i musiałby być zajechany albo smoła w środku.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 23:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
muzal napisał(a):
kron_3er, może się nie znam ale dyfer jest na końcu "łańcucha" przeniesienia napędu i musiałby być zajechany albo smoła w środku.......


Tak też pisalem, że dziwi mnie to, mechanikiem nie jestem (branża zupelnie inna), a przekazuje diagnozę usłyszaną od mechanika, który grzebie przy beemkach całymi dniami.

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2008, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: ToruĂą
:padam: kron_3er,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 13:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
ok,sprawdze i napisze za jakis czas :) Znaczy sie jak tylko wroce do domu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 16:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 585
Lokalizacja: Poznań
Mam podobny problem co Homer0315, tylko u mnie jak się auto rozgrzeje to biegi wchodzą normalnie. Po dłuższym postoju (po nocy) jedynka wchodzi bardzo ciężko ale kiedy najpierw wrzucę np 3 to pożniej 1 wchodzi bez problemu do momentu kiedy nie puszcze sprzęgla - potem problem powraca.
Myśle, że Dzikus, ma rację i odpada kwestia mostu, jak ktoś ma jeszcze jakieś teorie to prosze o info - będe śledzil temat.

Dodam tylko że wymienilem olej w skrzyni i bez zmian.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 16:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No tak...wrocilem juz na chate i powiem Wam ze faktycznie jak wrzuce 3 a potem 1 to duzo latwiej wchodzi ale co gorsza ta 3ka tez tak srednio miekko wchodzi :(
Co to moze kurde byc ? Moze malo oleju w skrzyni ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 16:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
podtrzymuje moją sygestię
kończy się sprzęgło

[ Dodano: 9 Listopad 2008, 16:43 ]
Jay_Z napisał(a):
Mam podobny problem co Homer0315, tylko u mnie jak się auto rozgrzeje to biegi wchodzą normalnie. Po dłuższym postoju (po nocy) jedynka wchodzi bardzo ciężko ale kiedy najpierw wrzucę np 3 to pożniej 1 wchodzi bez problemu do momentu kiedy nie puszcze sprzęgla - potem problem powraca.
Myśle, że Dzikus, ma rację i odpada kwestia mostu, jak ktoś ma jeszcze jakieś teorie to prosze o info - będe śledzil temat.

Dodam tylko że wymienilem olej w skrzyni i bez zmian.


u kolegi jest to samo
kończy się sprzęgło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 16:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No to widze ze mamy podobny problem z Jay_Z choc nie do konca bo u mnie cieply czy zimny to tak samo sie dzieje. ryszard55 twierdzi ze konczy sie sprzeglo (co sadze ze moze byc mozliwe tymbardziej ze nie wpomnialem ze nie zamieli w miejscu na prostych kolach,inna sprawa jak kola skrece,wtedy jako tako idzie ale tez nie za dobrze. Wrazenie jest jakby sie slizgalo. Wlasnie po takiej probie zamielenia na prostych kolach czuc zapach palonego sprzegla) (240/45 R17) (1.9benz)
A co na to Dzikus ?

ryszard55
jak sprzeglo to kompletne czy jakas konkretna czesc ?
Niebardzo sie znam na tym wszysstkim i dlatego pytam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 17:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Sprzeglo to zawsze warto wymieniac kompletne ze wzgledu na koszt robocizny (trzeba wyciagac skrzynie) a tak masz spokoj na 100-150tys km :)

swoja droga w mojej e30 problem jest podobny...ale wystarczy raz mocno wbic ta jedynke zeby potem juz byla jak maselko...z innymi biegami nie mam problemow.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 17:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
potwierdzam jak wymieniać to komplet
za dużo z tym roboty aby robić na raty
tarcza docisk i łożysko

[ Dodano: 9 Listopad 2008, 17:36 ]
PageUp napisał(a):
Sprzeglo to zawsze warto wymieniac kompletne ze wzgledu na koszt robocizny (trzeba wyciagac skrzynie) a tak masz spokoj na 100-150tys km :)

swoja droga w mojej e30 problem jest podobny...ale wystarczy raz mocno wbic ta jedynke zeby potem juz byla jak maselko...z innymi biegami nie mam problemow.


Kolego takie siłowanie się ze skrzynią nie wyjdzie jej na zdrowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 18:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Może warto zmienić olej w skrzyni?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 11:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No dobra :) W srode uslysze diagnoze mojego mechanika i dam tutaj znac:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 18:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Dotyka mnie podobny problem, duży opór przy pierwszym wrzuceniu jedynki, potem ok, o ile nie puści się sprzęgła.

ryszard55 sugerujesz, że może to być sprzęgło. Ja się zbytnio nie znam, ale czy w wypadku sprzęgła nie było by problemów na wszystkich biegach. Czy przyczyna problemu z wrzuceniem jedynki nie jest źle działający synchronizator?

Homer0315 napisał(a):
No dobra :) W srode uslysze diagnoze mojego mechanika i dam tutaj znac:)

Hmer031
Jak po wizycie w warsztacie, ustaliłeś/usunąłeś przyczynę problemów z "jedyną"

Dzięki za pomoc (chcę wiedzieć na co się przygotować w trakcie wizyty w warsztacie :) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 19:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
miałem podobny problem ciezko wchodziła jedynka i tylko ona
poza tym przy dłuzszej jezdzie w korkach szarpało autem
po wymianie sprzęgła jest OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: WÂłocÂławek
chlopaki do puki nie usuniecie usterki sprubujcie wrzucac ja sposobem mianowicie wrzucajcie jedynke lekko tyle ile sie da a przytrzymajcie ja leciutko nacierajac i dodajcie troche gazu u mnie to elegancko zdaje egzamin

[ Dodano: 15 Listopad 2008, 21:06 ]
we wczesniejszej mojej buni mialem podobny problem i wymiana oleju nie pomogla a z czasem zaczol chalasowac synchronizator 1 biegu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL