BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 12:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 12:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Wracając do tematu zmiany sprzęgła przy problemach z wrzuceniem jedynki, to po jakim czasie, może dojść do zużycia? Mam 110.000km auto było i jest nadal serwisowane, czy przy tak niskim przebiegu sprzęgło może zacząć się powoli sypać? Dodam, że posiadam nie najmocniejszą wersję 316 (1895ccm 105KM) :wstyd: Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 14:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to zależy gdzie samochód był eksploatowany i kto nim jeżdził
jezeli tylko miasto i częsta zmiana biegów
to dlaczego nie?
jest specjalny przyrzad BMW do badania grubości tarczy sprzegła
wkłada go się w miejsce wysprzęgnika
ale w serwisach te głąby udają że nie wiedzą o co chodzi i wołają 1000pln
za wyjęcie skrzyni
ale możesz spróbować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Przepraszam za opoznienie w poinformowaniu Was Panowie tutaj ale tak jakos wyszlo.
Mechanik podobnie stwierdzil ze sprzeglo. A jak nowe to co myslicie o firmie SACHS ? Na allegro takie cos znalazlem
http://www.allegro.pl/item479579438_spr ... s_hit.html
Rowniez mam 316 1.9


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 02:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
No sachs z tego co kojarze w ori jest :)
p.s. bmw przewiduje wytrzymalosc sprzegla na 100-150tys km normalnej jazdy :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Odswiezam temat aby poinformowac wsystkich ktorzy mieli badz beda mieli taki problem.
Z czasem juz nie tylko jedynka ale takze pozostale biegi ciezko chodzily.
Wiekrzosc wypowiadajacych sie w temacie miala racje-sprzeglo do wymiany.
Wczoraj sprzeglo zostalo wymienione i wszelkie problemy zostaly ze zmiana biegow ustapily. Stare sprzęgło nie bylo wymieniane od nowosci-zajechalo sie po 165tys. Mialem je w rekach i powiem szczerze ze wrecz pękalo jak sie je nagielo.
Wymienilem na SACHS'a
Cena to ok 600zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Bydgoszcz
ile czasu zajeło ta wymiana sprzęgła bo mam ten sam problem a przejechane mam 154 tyś i widze ze juz musze myslec o wymianie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam, mam podobne objawy, aczkolwiek nie jest tragicznie. Myślę poważnie o wymianie sprzęgła, oczywiście kompletnego, to chyba jedyna rada na ten problem. Tak jak mój poprzednik, jaki jest orientacyjny czas robocizny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
cztery godziny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No tak ze 4h bedzie :) Tak od odkrecenia pierwszej srobki i do zakrecenia ostatniej :) Jest troche roboty :) Jesli bedziesz sam wymienial to sciagnij wydech to Ci sporo ulatwi sprawe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: WÂłocÂławek
heh 4 godziny no nie wiem czy tyle starczy. niee na bank nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Wbrew pozorom naprawde nie jest az tak zle :) Pod warunkiem ze masz odpowiednie narzedzia i warunki no i wiesz czego i gdzie szukac i co odkrecac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
witam!
ja rowniez mam ten problem - jedynka wchodzi ciezko, reszta maselko. domyslam sie ze i u mnie pewnie sprzeglo sie konczy. tymbardziej ze mam 220 tys. czy ktos orientuje sie ile kosztuje sprzeglo do 330i? i jeszcze jedno - co z kolem dwumasowym? czy tez wymieniac? czy mozna jakos sprawdzic czy jeszcze jest ok czy raczej trzeba juz zmienic? no i jaki ewentualny koszt kola dwumasowego? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 19:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Też jestem po wymianie sprzęgła i problem zniknął. W moim przypadku Sachs 450PLN, do tego nowy olej do skrzyni i robocizna. Biegi wchodzą bez problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
ryszard55 napisał(a):
normalne nie jest
według mnie kończy się sprzęgło
u mnie było podobnie musiałem najpierw wrzucić drugi bieg a potem jedynkę


Na bank sprzęgło. Znajomy mówił ,że na prawidłowe działanie sprzęgła wpływa również płyn hamulcowy (brzmi dziwnie, gościu troche sie zna, troche grzebie sam, po co by ściemniał) prawda to??

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 23:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
mi też jedynka cięzko wchodzi ale tylko jak jest zimno jak np silnik sie rozgrzeje lub auto stoi w garażu problemu nie ma.przejechane mam 172tys

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
ja bym zaczął od wymiany oleju w skrzyni biegów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20
levinson napisał(a):
witam!
ja rowniez mam ten problem - jedynka wchodzi ciezko, reszta maselko. domyslam sie ze i u mnie pewnie sprzeglo sie konczy. tymbardziej ze mam 220 tys. czy ktos orientuje sie ile kosztuje sprzeglo do 330i? i jeszcze jedno - co z kolem dwumasowym? czy tez wymieniac? czy mozna jakos sprawdzic czy jeszcze jest ok czy raczej trzeba juz zmienic? no i jaki ewentualny koszt kola dwumasowego? pozdrawiam


Witam tak jak kolega mam 2.0d połowa 2000r pytanie odnosnie wymiany kola dwumasowego razem ze sprzegłem poniewaz mechanik powiedział mi ze trzeba robic obydwie zeczy naraz. Koszt urzywki około 1000zł o nowe nawet do ASO niedzwoniłem by mnie głowa nierozbolała :) jakim olejem zalac skrzynie. Problem mam czasami z 1nka i 2ką. Mozliwe jest tez to ze to nie wina sprzegła tylko synchronizatorów. Prosze o rade fachowca. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
dzwigallo jeśli to wina synchronizatorów to lipa bo te sa bardzo drogie,ojciec miał podobny problem w volvo ze skrzynią podjechał do mechanika a ten mu krzyknął 1500zł za zrobienie,szybka decyzja i ze skrzynią z lublina pojechał do suchedniowa pod kielcami tam facet robi perfekt skrzynie(remont generalny skrzyni z gwarancją ok 1000zł) a sie okazało ze jakiś tam tryb był wyrobiony-wymiana i sprawdzenie skrzyni 150zł
a ja u mnie dalej wchodzi jedynka cieżko ale jak jest zimno na dworze teraz przy małych temp jest oki

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 01:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20
U mnie zdaza sie to zadko ale nie ma roznicy czy zimny czy ciepły szwaben pewnie sprzegła nie robił wiec mam nadzieje ze to wystarczy zrobic. Pytanie tylko jakie sprzegło zamontowac ... czytałem ze chłopaki wrzucają SASCHA ale czy to sprawdzony materiał? jest dosyc tanie i dostepne na allegro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
SACHS to sprawdzona i dobra marka. Polecam ;) Sam będe montować sprzęgło SACHSA w marcu ;)

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL