BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ubytki oleju
PostNapisane: 9 marca 2006, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
Witam.Mam taki problem.Mój silnik ma apetyt na olej i to nie mały bo jakis litr na 2000 km. Niedawno były wymieniane pierścienie oraz uszczelniacze. W prawdzie ubytki nieco spadły ale nadal występują. Wycieków nie zaobserwowałem , a samochód nie kopci w żaden sposób (ani na czarno ani na niebiesko).Macie może jakieś pomysły którędy może on uciekać :?: Będe wdzięczny za wszelkie sugestie.Pozdrawiam

_________________
BMW E36 318i M40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2006, 22:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
siemka widze masz to samo co ja ubywa a nie kopci ani dymka może mam minimalny wyciek troszeczke ,ale raczej nie a sam niewiem czemu ubywa :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2006, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
I tu nie wpadajcie w :shock: szok he he!Np M3 dodam nowa ma przewidziane ZUŻYCIE!!!!! oleju około 1litra :shock: :shock: :shock: na wymianke?????????????????No ale litr na 2tys to sporo!Sprawdz czy nie ma wycieku na tylnem uszczelniaczu(połączenie skrzynki i silnika)Jak nie to masz dobry katalizator :wink: Żarty żartami!Sprawdz świece jak są wypalone.Silnik to nie magia jak nie cieknie to spala :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
Te przewidziane zużycie to jest głupota.Do m40 tez niby przewidują 1 litr / 1000 km ale wiadomo ze to za duzo.

_________________
BMW E36 318i M40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
Ten 1 l/1000km to maxymalne dopuszczalne zużycie oleju moze ono występowac w pierwszych okresach exploatacji nowego auta a jesli wystepuje w starym to remont murowany - jeśli wymieniałes pierścienie i nie robiłeś szlifu cylindrów to daj pierścieniom 20/25 tyś km aby dobrze dopasowaly sie do krzywizn cylindra i powinno się radykalnie poprawić.

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
No własnie to była sama wymiana pierścieni bez szlifu. Mam nadzieje ze teoria o dopasowaniu się krzywizn jest prawdziwa. Już o niej słyszałem ale wersja była taka ze na dotarcie wysraczy 1000 km wiec sie niepokoje.

_________________
BMW E36 318i M40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
Tak 1000 km wystarczy jak beda zastosowane specjalne pierścienie dwa takzwane minutowe i specjalny sześcioczęsciowy pierścień zgarniajacy i ten zestaw w tym czasie si dotrze miałem takie zastosowane a stosując zwykłe pierscienie okres dotarcia jest znacznie dłuższy.

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: STARACHOWICE
Niewiem na jakim jezdzisz oleju ale ja juz raz sie przekonalem ze od tego tez zalezy jego zuzycie, jak kupiłem swoje 325i to z niewiedzy co było wlane dla bezpieczenstwa zalałem mineralnego gtx3, silnik bez wyciekow a ja dolewalem 0,5 co 500 kilometrow :!: Po 2tys zmienilem olej na RS10W60 i teraz dolewam max 2 litry na 10-12tys (zaleznie od stylu jazdy)
Wiem ze zdrowy silnik nie powinien brac czy to mineralnego czy tez syntetycznego oleju ale jak widac w moim przypadku rodzaj oleju odegra baaaardzo duza role.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 37
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147131
Witam mam takie pytanie co do mojego M40 od ostatniej wymiany oleju zrobiłem 400 kilometrów a na bagnecie poziom obniżył mi się o jakiej 4 milimetry czy to normalne ?
Dodam ze nie kopci :roll:

_________________
ZOBACZ MOJEGO SEDANA
Obrazek
NO RISK NO FUN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 19:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Witam .ja spotkałem sie z taką teorią ,dobry mechanik który lata pracuje przy naszych autkach powiedział że BMW jeżdrzące na LPG dotyczy szczególnie silnika m40może pobierać olej.zresztą sam czytałem w jakimś piśmie motoryzacyjnym że m40 ma właśnie takie skłonności.ale według mnie 1 litr na 2-tys to stanowczo za dużo,być może faktycznie pierścienie.pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moj kumpel miał to samo, silnik bral 2 litry na 1000km, zrobil remont silnika, pierscienie, glowice. silnik po tym zabiegu nadal bral troche oleju. Zalal go mineralnym i branie oleju sie uspokoilo, wczesniej jezdzil na polsyntetyku, choc mineralny nie jest najlepszy na hydraulike zaworow.
Opinie na temat brania oleju przez m40 wyposazonego w lpg rowniez slyszalem.
To odwieczny problem m40 niestety.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
Po ostatnim przejściu z półsyntetyka na mineralny miałem całą głowice do remontu niestety więc drugi raz tego błędu nie popełnie.

_________________
BMW E36 318i M40


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL