BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 17:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
wipeer napisał(a):
zbigniewst napisał(a):
wachacz nie wyleci sam w czasie jazdy a mechanikow macie pozadnych
aha to już wszyscy teraz wiedzą czym sie różni wachacz ori od zaminnika z rzekomowymiennymi sworzniami...dziękizbigniewst, :ok:

poszukaj na alegro i sobie porownaj :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 18:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Niedlugo bede wymieniał te sworznie w oryginalnym wahaczu i powiadomie tu o efekcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Krakow
ja tam nie ryzykowalem ..
orginalne wymienilem na Meyle i .. teraz juz bede mogl wymieniac .. choc?
wahacz jest aluminiowy .. czy na pewno podczas wyciagania statego i wkladania nowego nie narusza sie rantu otworu? co moze skutkowac tym, ze nowy swozen nie bedzie lezal idealnie i... szybciej sie wyluzni ?
q


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
qidd napisał(a):
ja tam nie ryzykowalem ..
orginalne wymienilem na Meyle i .. teraz juz bede mogl wymieniac .. choc?
wahacz jest aluminiowy .. czy na pewno podczas wyciagania statego i wkladania nowego nie narusza sie rantu otworu? co moze skutkowac tym, ze nowy swozen nie bedzie lezal idealnie i... szybciej sie wyluzni ?
q


To samo pomyślałem, czy ktoś już wymieniał sam sworzeń w Meyle ?

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
nie tylko wahacze meyle sa aluminiowe, wszystkie są do e46 alumioniowe na przód tak poprostu musi byc, nawet chinskie podrobki sa aluminium. Reszte napisalem w temacie utworzonym przez yacka pozdro

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
aha i teoretycznie w kazdym serwisie zaczynajac od aso konczac na porzadnych warsztatach wam powiedza ze sworzni sie nie wymienia !!!! Można wymienic owszem ale u pana Heńka. Pan Heniek wkłada waszego aluminiowego wahacza do imadla porzadnie je sciska i wybija młotem sworznia. Jesli chcecie zaserwowac taki koszmar swojemu bmw to szkoda mi waszych samochodów, wyrządzacie mu wielka krzywde i kaleczycie go. Nie wiem jak w e36 bo grax tu pisze ze wymieni. Moze i sie da normalnie, moze sa wymienne nie znam e36 ale w e46 na 100% nie. jak mi sie cos jeszcze przypomni to dopisze pozdro

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 23:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Grzexo napisał(a):
Nie wiem jak w e36 bo grax tu pisze ze wymieni. Moze i sie da normalnie, moze sa wymienne nie znam e36 ale w e46 na 100% nie.


Temat jest o e46 i ja tez pisalem o tym modelu. Sworzen wymieniony, dokladniej... razem z calym wahaczem - meyle. Jutro wrzuce zdjcie dlaczego zdecydowalem sie nie wymieniac sworznia w oryginalnym wahaczu, zeby bylo jasne dla kazdego.
Potwierdzam ze jest zaprojektowany jako niewymienny i tego sie trzymajmy, to nie polonez. Nalezy wymienic caly wahacz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 07:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ja wymieniłem wahacze oryginalne na meyle (z wymienialnymi sworzniami) i jest ok jeżdżę już ze dwa miechy i wszystko bardzo dobrze. (podobno są one wzmacniane i wahacze i sworznie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 07:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
maliniak86 napisał(a):
Ja wymieniłem wahacze oryginalne na meyle (z wymienialnymi sworzniami) i jest ok jeżdżę już ze dwa miechy i wszystko bardzo dobrze. (podobno są one wzmacniane i wahacze i sworznie)

Podobno do M-Pakietu nie ma zamiennika Meyle a różni się kątem osadzenia sworznia z tego co wiem.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 12:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
Podobno do M-Pakietu nie ma zamiennika Meyle a różni się kątem osadzenia sworznia z tego co wiem.

z tego co mi wiadomo wachacze m technik napewno wystepuja:
Lemforder
Febi
TRW

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 12:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Santino napisał(a):
Cytuj:
Podobno do M-Pakietu nie ma zamiennika Meyle a różni się kątem osadzenia sworznia z tego co wiem.

z tego co mi wiadomo wachacze m technik napewno wystepuja:
Lemforder
Febi
TRW


Mój mechanior sprawdzał i nic nie znalazł z zamienników do m-technic 330CI.
Masz może jakieś bliższe informacje ?

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Yacek napisał(a):
Mój mechanior sprawdzał i nic nie znalazł z zamienników do m-technic 330CI.
Masz może jakieś bliższe informacje

http://!_nie_reklamujemy_!/index.php?cPath=3847

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 13:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Santino napisał(a):
Yacek napisał(a):
Mój mechanior sprawdzał i nic nie znalazł z zamienników do m-technic 330CI.
Masz może jakieś bliższe informacje

http://!_nie_reklamujemy_!/index.php?cPath=3847


To teraz mnie pozytywnie zaskoczyłeś :) Wysłałem do Stonesa pytanie o sprawdzenie, czy na pewno jest to 100% zamiennik wahacza m-technik.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 10:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Dzikus napisał(a):
...pasują bez problemu ale kąt sworznia środkowego jest inny troche niż te wachacze z wybitym logiem ///M

to po co są te m-technic, jaka różnica i co dają skoro zwykłe pasują :zdziwko:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 15:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
nierozumie waszych bzdur:skoro wachacze MEYLE maja wymienne sworznie to chyba po to sa wymienne zeby same sworznie zmieniac a nie kupowac za 900zl cale wahacze!??poza tym mam e46 ktore przyszlo z niemiec i niestety ale musialem kupic cale wahacze zeby moc potem zmieniac sam sworzen.jezdze od lutego i narazie zadnego luzu nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
W Gdańsku, udało mi się znaleźć warsztat, w którym wzięli 25 zł za wymiane jednego sworznia. Ja miałem oryginalne wahacze, ale w e36. Jednak wydaje mi się, że w e46 jest tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 17:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
czeslaw85 napisał(a):
W Gdańsku, udało mi się znaleźć warsztat, w którym wzięli 25 zł za wymiane jednego sworznia. Ja miałem oryginalne wahacze, ale w e36. Jednak wydaje mi się, że w e46 jest tak samo.


zle ci sie wydaje, e46 ma zupelnie inaczej mocowane sworznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Zupełnie inaczej, czyli jak? Sprecyzuj, jeśli możesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
sworznie w e46 są mocowane w wachaczu w gumowej tuleji (zmniejsza przenoszenie wibracji), lecz dla chcącego nic trudnego

SWORZNIE ZEWNĘTRZNE W ORYGINALNYCH WACHACZACH SĄ WYMIENNE :)

wymaga to lekkiej przeróbki ale to nic trudnego, można to zrobić nawet w przydomowym garażu.

sworzeń oryginalne żeby zdemontować należy:
pierścień dolny aluminiowy w wachaczu pod sworzniem po prostu ściąć (szlifierka lub ordynarny przecinak), następnie po prostu wybić sworzeń (chyba że ktoś dysponuje ściągaczem do sworzni. jeśli sworzeń wyjdzie poprzez rozerwanie sie pierścienia gumowego, trzeba jeszcze wybić tuleje zewnętrzną gumowej tuleji (można naciąć brzeszczotem w kilku miejscach i wychodzi bez najmniejszego problemu)

wszystko gotowe do montażu nowego
nowy można po prostu nabić w miejsce starego lub zamontować za pomocą przyżądu (wciskacza)

sworznia nieczym się nie zabezpiecza po prostu musi wskoczyć do końca w otwór w wachaczu. w góre się nie wyrwie gdyż ma kołnież o większej średnicy niż otwór w wachaczu a w dół nie wypadnie gdyż jest przykręcony do piasty

cała operacja zajmuje od ok godziny do ..... zalezy jakie kto ma podejście i jak ciężki młotek :)

jedyną wadą tych wymienianych swożni (z tych dostępnyhc to chyba te z allego wzmacniane) to to że nie ma już tej tuleji gumowej co ma kasować te wibracje. ale jak dla mnie to jest to niezauważalne

PS. swożnie wewnętrzne dostepne na allego dedykowane do e46 mają większą średnice niż oryginalne i wymienia się je tylko w wachaczach firmy mayle

ja się połaszczyłem i kupiłem na allegro wachacz nowy oryginalny chyba za 260 zł, który to miał mieć tylko gumkę wymienioną czy jakieś tam otarcia (niby nie spełniał wymogów jakościowych producena), okazał się to wachacz najprawdopodobniej używany, tylko wypiaskowany, pomalowany i chyba też coś przy nim było robione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] sworzeń wahacza wymienny czy nie?
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3502
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Dołączam się do tych, którzy nie zaryzykowaliby wymiany samych sworzni. Aluminiowy wahacz łatwo uszkodzić, nie wspominając już o tym, że po każdej wymianie sworznia w wahaczu robi sie coraz większy luz. Wole wymienić wahacz i mieć spokój na 5 lat niż co roku wymieniać sworzeń (dla mnie to tak jakby nie zatankować pełnego baku raz na miesiąc tylko tankować 4 razy po 1/4 baku co tydzień - żadna oszczędność). W E36 jest inne mocowanie sworznia i bez problemu się wymienia. Skoro w E46 nawet mechanicy nie chcą wymieniać to ja tym bardziej.

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL