BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 06:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Dzięuję za szybką odpowiedź.
Jutro zrobię tak jak polecasz- mam nadzieję, że to będzie przyczyną problemu, bo już pomysłów mi brakuje jak temu zaradzić. Mógłbyś przesłać linka ze stronką, gdzie mogę kupić ten termostat- szukałem, szukałem i nic.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: KrakĂłw
Keraj napisał(a):
Dzięuję za szybką odpowiedź.
Jutro zrobię tak jak polecasz- mam nadzieję, że to będzie przyczyną problemu, bo już pomysłów mi brakuje jak temu zaradzić. Mógłbyś przesłać linka ze stronką, gdzie mogę kupić ten termostat- szukałem, szukałem i nic.
Powiem Ci że też szukałem w róznych źródłach i nic,dlatego też kupiłem w ASO w Krakowie bo i cena bardzo rozsadna 115zł za oryginał (numer katalogowy 11 71 2 247 723 ).

_________________
PowyÂższy post wyraÂża jedynie opiniĂŞ autora w dniu dzisiejszym. Nie moÂże on sÂłuÂżyĂŚ przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani kaÂżdym innym nastĂŞpujÂącym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglÂądĂłw, bez podawania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Ok. Dzięki. Będę w tygodniu w Poznaniu to kupię, bo u mnie wołają za zamiennik ok.200zł.
Jutro dam znać jak wyszedł test z zamkniętym obiegiem.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Acha, a co było walnięte w Twoim termostacie, bo jak pisałem mój pracuje przy zmianie temperatury tylko wygląda jakby czegoś tam brakowało.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: KrakĂłw
U mnie termostat agr napewno przepuszczał płyn do dużego obiegu od samego poczatku uruchomienia samochodu w zwiazku z czym odrazu nagrzewała sie dolna rura od chłodnicy oraz cała chłodnica i samochód pracował cały czas na duzym obiegu pomimo sprawnego dużego termostatu a co za tym idzie wolno sie nagrzewał i tracił temperature podczas jazdy.W moim termostacie agr po wyjęciu go stwierdziłem że cos "lata i stuka" gdy go począsłem i to było prawdopodobnie powodem jego niesprawności.

_________________
PowyÂższy post wyraÂża jedynie opiniĂŞ autora w dniu dzisiejszym. Nie moÂże on sÂłuÂżyĂŚ przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani kaÂżdym innym nastĂŞpujÂącym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglÂądĂłw, bez podawania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Sprawdziłem dzisiaj ten termostat i na zamkniętym obiegu buma zagrzała się po 8 minutach i utrzymywała ciepełko przy grzaniu wnętza. Rozebrałem też go i sprawdziłem co jest nie tak- jest uszkodzony bo nie zamyka układu- swoje przepracował i odmówił posłuszeństwa. Jutro zrobię fotki jak wygląda w środku, bo jeszcze nikt tego nie zrobił- jest okazja.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Hej. Wczoraj wymieniłem termostat- kupiłem w ASO (114,20zł). Jestem happy. Wskazówka w pionie, motorek lepiej wchodzi na obroty. Wszystko tak jak być powinno. Dzięki Paweł. Teraz mogę pożądnie się wyspać, bo ten problemik zaśmiecał mi umysł.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
Koledzy głupie pytanie ale do czego służy ten termostat EGR? bo dotychczas sądziłem ze do szybszego nagrzewania płynu za pomocą spalin (ciepło odzyskiwane z recyrkulacji spalin) ale skoro otwary powoduje niedogrzanie to wychodzi na to że jednak nie... ?


i czy to dobrze rozumiem obiegi: niebieski - duży obieg, zielony - przez EGR, czerwony - mały obieg?? a co z wężem nr 12?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Moje BMW: E46 320d
Hej. Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale każdy z nas potrafi logicznie myśleć- więc mając do dyspozycji tak ładnie opracowany schemacik możemy się wykazać. Moim zdaniem masz rację w sprawie wykorzystania radiatora spalin do podgrzewania płynu, ale nie tylko- ów radiator nazywany jest też chłodniczką spalin, więc służy również do chłodzenia spalin. Pewnie jest to system dwufunkcyjny ;)
A co do termostatu. Zauważ, że wężyk pomiędzy punktami 5 i 6 jest połączony z niebieskim wężem w punkcie przed termostatem głównym. Jeżeli termostat główny jest zamknięty, a termostat agr zepsuty(otwarty non stop)to zimny płyn z chłodnicy płynie do małego obiegu (czerwonego) wężykiem nr 11. Ja tak miałem, ale całe szczęście jest to forum i jego uczestnicy. Jeśli ma ktoś podejrzenie, że termostat agr padł, to polecam zastosować sposób Pawła z poprzedniej strony.
Mogę się mylić, ale myślę, że wąż 12 powinieneś zamalować na czerwono, bo teraz przy sprawnym układzie szybko się grzeje, tak samo wąż nr 1. Przecież to miejca połączenia ze zbiorniczkiem wyrównawczym. :)
Jeśli się mylę, to może jakiś fahman to sprostuje.

_________________
Jarek;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 02:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
czerwony - mały obieg
niebieski - duży obieg
zielony - przez EGR

Obrazek

teraz ok?

tak przy temacie to czemu w ogóle służy chłodzenie spalin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 08:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jednak nastąpił powrót niedogrzania silnika. Zainwestowałem 115pln w termostat EGR iiiiiii.... MIODZIO :hyhy: po ok. 2km (no może 3) temp. była już w pionie :hyhy: i cały czas tak jest, nie schładza się silnik nawet po zjeżdżaniu z góry bez gazu :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nawet nie wiecie ile radości miałem, jak po przejechaniu tych 3km zobaczyłem wskazówkę w pionie :)
jak miałem oba termostaty w ręku porównałem je: w stary (popsuty) dmuchałem ustami i powietrze przechodziło bez problemu, nowy był jakby zamknięty, niewielka ilość powietrza przechodziła.
Więc zaczym zabierzecie sie za wymiane gł. termostatu sprawdzcie ten mały. Znacznie mniej pracy przy jego wymianie, troszkę tańszy (EGR 115pln, gł. 175pln) i najważniejsze, że pomaga.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
rorafalki napisał(a):
dmuchałem ustami i powietrze przechodziło bez problemu


...ale Rafale robiłes to na ciepłym silniku czy na zimnym bo to istotna wskazówka :?: :rotfl:


zacząłem na zimnym, skończyłem na ciepłym :rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
Dzikus napisał(a):
...normalnie miszcz


wręcz.... profeszynal dmuchacz :ok:




:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 14:37 
Offline
KF

Wiek: 50
Posty: 1121
Lokalizacja: Psz
Moje BMW: e46
Kod silnika: VIN Diesel
Garaż: Admina
to nie wiedzieliście, że żeby zadziałało na ciepłym , trzeba podmuchć na zimnym? wpierw hahaahhahhaha sorki za wtrącenie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Ola BMW napisał(a):
to nie wiedzieliście, że żeby zadziałało na ciepłym , trzeba podmuchć na zimnym? wpierw hahaahhahhaha sorki za wtrącenie ;)


no właśnie :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
A co by sie stało jakbym zatkał czymś na stałe ten obieg przez EGR-a? czyli byłby zawsze zamknięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zbir napisał(a):
A co by sie stało jakbym zatkał czymś na stałe ten obieg przez EGR-a? czyli byłby zawsze zamknięty.


nie sądzę, że to dobry pomysł, po pierwsze dzięki temu, że on istnieje auto nagrzewa się momentalnie, poza tym koszt 115pln nie jest zaporowy, a wymiana nie stanowi problemu :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 01:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
może cena i nie jest zaporowa ale w ostatnim roku wpakowałem w moje auto juz prawie 5k i jak znowu mam na coś wydawać to mi sie delikatnie mówiąc nóż w kieszeni otwiera.

Tak sobie myśle że zatkam ten obieg, zaślepie zawór EGR żeby nie wpuszczał gorących spalin i cześć....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
rorafalki, jaką masz teraz temperaturę na kompie normalnie w trasie, a jaką w mieście?
U mnie na trasie jest 76-80*C i ani stopnia więcej, na dniach będę wymienaił płyn i odpowietrzał układ, ale teraz zastanawiam się, czy to nie wina termostatu EGR...

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 200 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL