BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nie dogrzewa wody na trasie (diesel)
PostNapisane: 19 listopada 2008, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
po przestudiowaniu kilku tematów dotyczących za niskiej temperatury w silnikach M47 oraz M57 postanowiłem założyc temat, w którym (mam nadzieję) powstaną konstruktywne posty, nie tylko nic nie wnoszące zdania.
Sprawa wygląda tak: całe lato temp. (na wskaźniku) po przejechaniu kilku kilometórw była w połowie, nigdy się nie wychylala poza. Od kliku tygodni (niższa temperatura zewnętrzna) sprawa wygląda troszkę inaczej: silnik nie osiąga optymalnej tempertatury w trasie, wskaźnik jest w pozycji ok. 1/4, jak się wjedzie do miasta to po kilku ruszeniach, staniu na światłach etc. wskazówka dochodzi do połowy. Po wyjechaniu na trasę znow spada. Dochodzi do połowy jak się jedzie bardzo dynamicznie (ciągłe przyspieszanie). Nie wiem co mnie podkusiło, ale kupiłem nowy termostat. Wymieniłem go wczoraj, porządnie odpowietrzyłem układ, ale w dlaszym ciągu nic. Czy jest gdzieś jakiś czujnki odpowiedzialny za temepraturę? I jeszcze jedno: płynu nie ubywa.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 09:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Danielu, termostat (z obudową) kupiłem nowy, oryginalny w serwisie, wymieniłem tylko termostat, a wg Ciebie, który czujnik powinienem jeszcze wymienić? jakbyś mógł mi w tym temacie bądź na PW lub @ przesłać instrukcję "wejścia" w test 7.1 (bo się gubię w tych testach :zakrecony: )

i jeszcze jedno: wydajność ogrzewania i temeperatura wewnątz jest cały czas taka sama (dobra)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
I taka moja jeszcze jedna propozycja, wyłącz całkowicie ogrzewanie tak jakbys jezdził w lato żeby zmiejszyć obieg cieczy, zobaczymy czy sie szybciej nagrzeje.


sądzisz, że przyczyna może być nagrzewnica :?:
z tego co mówił mi poprzedni właściciel nagrzewnica była zmieniana (bo tamta ciekła)


dzięki za konkretne informacje :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie, nie mam webasta

ale jest to chory układ, bo problemów z nim ma wielu użytkowników :/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
No dokładnie, wiem że własnie wielu kumpli sie męczy z tym niedogrzaniem, ale np. ten touring z moich fotek co zawsze stoi w tle to 2,0d z webastem i ten sie moment nagrzewa i trzyma ładnie temperature.


no właśnie, np. jak śmiagam E38 740d to chwila moment i temperatura jest w połowie, a u mnie lipa :(
dziś wieczorem pojeżdżę i zastosuję się do Twoich wskazówek co do testów oraz wył. ogrzewania, mam nadzieję, że coś się rozjasni. Gorzej, jak się faktycznie okaże, że silnik mimo wszystko będzie niedogrzany :zalamany:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
Wtedy zostaje socrealistyczny patent z kartonem przed chłodnicą ;)


:rotfl:

a tak na poważnie: może faktycznie jest to problem silników M57 bo np. w E60 jest żaluzja i jej zadaniem jest przysłanianie chłodnicy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
To że sie wolno nagrzewa to sie zgodze że moze i mała wada tych silników, ale jak juz sie nagrzeje to musi trzymac temperature termostat, nie moze być tak że Ci temperatura spada w czasie jazdy.


jak się nagrzeje to temperaturę trzyma, ale tylko w mieście. Na trasie jak jedziesz spokojnie to spada. Sam już nie wiem... dzień za dniem wymieniać termostat :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zapomniałem wczoraj sprawdzić węży :( ale dziś to zrobię

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
Posprawdzaj to wszystko co dzis tu popisalismy i daj jutro znac jakie wyniki, to bedziemy dalej myslec co z tym fantem zrobić. :)


tak jest Szefie :) i jeszcze raz dziękuję :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 11:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
rorafalki napisał(a):
tak jest Szefie i jeszcze raz dziękuję


... :zawstydzony: juz przestań tak :D musimy sobie pomagać, razem zawsze wiecej sie wymysli


i za to Cię lubię, że bezinteresownie pomagasz innym, wg mnie trzeba pomyśleć nad zmianą twojego nick'a na Janosik ;)

PS a "ruda" się już chłodzi :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
rorafalki napisał(a):
i za to Cię lubię, że bezinteresownie pomagasz innym, wg mnie trzeba pomyśleć nad zmianą twojego nick'a na Janosik


...Ty masz dwa razy tyle pomógł co ja to juz trzeba by Cie na Robin Hooda przerobić :D


pomógł to jedno, a życie drugie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
:)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Rorafalki mam identyczna sytuacje jak Ty ...w miescie stoi ladnie w pionie jak tylko wyskocze na autostrade to przy predkosci do 160 kreska jest jakies polcentymetra ponizej polowy ... jak wcisne ze 180 to znowu staje w pionie ... tyle ze ja mam webasto i przy zapalniu przy niskiej temperaturze wyskakuje mi na komputerze pre-heating to jest jakies dogrzewanie silnika przez webasto czy co ??

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
test przeprowadzony
temperatura otoczenia +3,5
dystans 30km (głównie poza miastem w celu chłodzenia pędem powietrza)

po włączeniu testu informującego o temperaturze cieczy wyruszyłem w test, początkowy dystans auto dosyć szybko nabierało temperatury, tak do 55-60 st, potem już wolniej, po przejechaniu ok. 8km temp. była ok. 1/4 na wskaźniku = 65st, po kolejnych 5km zatrzymałem się, wyłączyłem ogrzewanie całkowicie, przytrzymałem auto na obrotach i po ok. 5min temp. doszła do 88-89, włączył się wentylator, na chwilę 90 i zaczęła spadać, zatrzymała się na 88, ruszyłem na wyłączony ogrzewaniu, po ok. 4km (jak już szyby były niewidoczne) temp. spadła do 70st, włączyłem ogrzewanie, temp. spadła do 66 i tak już zostało. temperatura we wnętrzu ustawiona na ok. 20st, cały czas ciepło. Wąż przy chłodnicy cały czas ciepły, powrotu nie dałem rady sprawdzić bo nie ma dostępu :(

pojeździłem troszkę po mieście, temp. doszła do połowy na wskaźniku (ok. 77-80), po delikatnym przemieszczaniu się nieuczęszczanymi ulicami ponownie zaczęła spadać :/

i teraz pytanie: co dalej :?: chyba najprościej zakleić nerki, wsadzić karton z chiquita i ogień ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
niby tak ale bmw to nie polonez :P
te silniki maja duza wydajnosc termiczna ale takie zachowanie nie ma prawa byc.
Objawy wskazuja ewidentnie na termostat...lub dziwnie wychladzajacy sie czujnik temp. W ktorym on tam jest miejscu?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
PageUp, termostat wymieniłem wczoraj na nowy, kupiony w serwisie BMW, zapakowany w pudełko, a na poprzednim były identyzne objawy, nic a nic się nie zmieniło

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 22:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm to zrob taki test:
wrzuć termostat do garacej wody ktora stopniowo podgrzewaj i sprawdzaj termometrem (w miare dokladnym) przy jakiej temp sie otwiera termostat.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Faktycznie sprawdź stary termostat, wrzuć do wrzątku, zobaczysz czy stary pracuje, czy jak będzie woda stygła czy będzie się zamykał, jeśli będzie pracował na oko dobrze, to może okazać śię że jednak wymiana nie była potrzeban i problem nie tkwi w termostacie (chociarz wygląda ewidentnie na termostat). Wygląda na to że masz cały czas "duży obieg" czyli termostat jest otwarty, wskazuje na to między innymi fakt że dość długo się nagrzewa, u mnie 90 stopni osiąga po 4 do 5 km ( fakt że to tylko 1.8) tak wogóe to sprawdz przed włożęniem do wody czy jest zamknięty do końca, wystarczy że będzie odrobine otwarty i będzie lipa.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Może benzynowe nagrzewają się trochę szybciej bo moje E39 z M57 potrzebuje ok. 7-8km żeby osiągnąć optymalną temp :( ale jak już złapie wskazówka pion to bez względu na styl jazdy tak pozostaje :)

Dlatego zastanawiam się czy nie założyć programowalnego webasta żeby już wsiadać do podgrzanego autka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jutro go sprawdzę (bo został w warsztacie), ale nie sądzę żeby to była wina termostatu (u mnie i u innych userów M47/M57), a to, że M43 nagrzewa się szybciej to nic dziwnego, płynu ma troszkę mniej
sam już nie wiem za co się brać :( wg mnie to jakiś czujnik, tylko jaki :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL