BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 05:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Opony twarde vs miękkie??
PostNapisane: 10 marca 2006, 08:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Mam do kupienia oponki Dunlopy sport 300, prawie nowe za naprawde niską cenę, tylko zastanawia mnie jeden fakt, który ciągle gdzieś sie przeiwija w podświadomości. Wiem, że opony letniejedne sąbardziej twarde drugie mniej, zależałoby mi na niezbyt twardych, bo juz miałem twarde i komfort jazdy byl kiepski, każda dziura to makabra :evil: , nie zalezy mi zbytnio na sportowej jeżdzie, po prostu oponki do normalnej eksploatacji, czy te dunlopy o ktorych mowa, nie sa zbytnio twarde , jesli w ogolektos wie o czym mówię??

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 21:39 przez lukas23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
generalnie jeśli to te co mam na myśli czyli SP sport 300 to śmiało bierz jeśli jest cena atrakcyjna bo warto.Są to opony z serii family a nie performance(o profilu60-70)więc będą w miare miękkie i dobrze tłumiły drgania czyli "ciche"bieżnik jest przystosoweny do mokrej nawieżchni i ostrzejszej jazdy.Jeżeli znasz sie troche na oponach to sprawdz tylko czy mają równo zużyty rant tzn czy nie ma jakgdyby schodow bo wtedy nie będą ciche i podczas jazdy będzie trzęsło kierownicą-tak sie dzieje jeśli ktoś miał zużyte łożyska lub luzy na "zawiasach" i zazwyczaj po wyminie szuka jelenia na tzw "nowe opony"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
lukas23 a jaki jest profil tej opony,która chcesz kupić,bo wiesz rodzaj gumy tez ma znacznie, ale profil tez tzn., jeśli będzie to 40 to trzeba sie liczyć z gorszym komfortem,oczywiście wygląd będzie lepszy na 40-kach ,ale...Myślę ze kompromisem może być profil 50 .Ja np. mam 225/50/16 i jeździ sie naprawdę spoko.
Jeśli chodzi o samą gumę to Dunlopy mają raczej miękką tzn. miększą niż np Goodyear EAGLE, (które mają twardą gumę i ogólnie są ciężkie) wiem, bo mam porównanie, bo mam obie leżą u mnie w garażu. Najmiększą i dająca największy komfort gumę mają np. Continental ContiPremiumContact,wiem, bo teraz jeżdżę na takich.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Otóż sprawa wygląda nastepująco, rozmiar opony to 206/60/15, wiec takie jakie zalecaproducent niby do mojego auta, oponki sa w bardzo dobrym stanie i maja rowno zdarty rant, a raczej nie mają go w ogóle zdartego, i moge je mieć za 320 złotych komplet, naprawde w dobrym stanie, około 7mm bieznika no może6,5mm, więc okej, koleszka sprzedaje, bo miał dzwona autem. I jesli te Dunlopy nie są bardzo twarde to sądzę, ze byłby to dobry pomysł, jak uważacie???

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
Pomysł wyśmienity:-)Jak to kolega to poproś go o wzięcie ich na próbe i.......do warsztatu na wyważarke.Nie kwestionuje tego że są dobre ale zawsze trzeba sie możliwie jaknajbardziej upewnić bo przecierz jakby pieniądze z nieba leciały to kupiłbyś nowe :lol: Poza tym lepiej żeby przy tzw dzwonie oponka nie dostała :mrgreen: Pzdrawiam i udanych zakupów życze :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Racja ,warto je wziąć ,ale najlepiej sprawdz czy da sie je wyważyć ,bo po wypadku moga mieć jakies wewnętrzne uszkodzenie i jak wszystko będzie ok ,to kupuj

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
ja miałem Dunlopy Sp profil 45 i 40
-guma była dosyc miekka (szybko sie scierała :?)
-opona ogolnie twarda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2006, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
Dunlop to kicha...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2006, 15:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
może jakies uzasadnienie? w jakiej kategorii tak bardzo ustepuja oponom innej (jakiej?) marki?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2006, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja akurat jezdze na Michelin i moge Dunlopy porownac wlasnie z ta marka ooo pzrep[raszam teraz tez mam Fulde i nawet musze powiedziec ze jest OK ;) a Dunlop niestety jest cholernie glosny i strasznie sliski...:/ tzn slizga sie na asfalcie wg mnie kiszka na maxa.... ale to tylko moje zdanie. a Michelin super ciche i super sie trzymaja drogi pozatym swietnie wypadly na testach na trzymanie boczne tak ze mozna w nich szybko pomykac z pasa na pas ;) mi sie jezdzi na nich super i polecam je kazdemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2006, 22:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
ja nie chce podważać opinii ... zbieram tylko informacje.
sliski: na suchym tez czy tylko na mokrym? o jakim konkretnie modelu (i rozmiarze) dunlopa mowisz?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2006, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
bartus napisał(a):
ja nie chce podważać opinii ... zbieram tylko informacje.
sliski: na suchym tez czy tylko na mokrym? o jakim konkretnie modelu (i rozmiarze) dunlopa mowisz?


na suchym oczywiscie :) na mokrym ehh nie chce nawet pisac o tym co do modelu nie pamietam bo mialem je w 2000 roku i sprzedalem po 2 miesiacach jazdy bo dla mnie byly koszmarne.... a teraz jakie sa dunlopy nie wiem ja w kaqzdym razie nie polecilbym nikomu tych opon.
pozatym wole miec miekka opone jak Michelin i wydac np 2000 na opony niz 20 000 na naprawe auta... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
mam dunlopy u siebie na przodzie ... 195/55/15 i musze powiedziec ze poszukam bardziej przyczepnych opon na przod :/ z tyłu mam nokiany i trzymają rewelacyjnie :)

aha jezeli chodzi o rodzaj mieszanki ma znikomy wpływ na komfort jazdy ! (ew na glosnośc) jedynie wysokośc profilu daje odczuć ... i nie jest powiedziane ze akurat 40tki beda duzo twardsze to zalezy od ogolnej wysokosci profilu ...

miałem dunlopy sp sport 2000 175/50/13 w 126p i one przy profilu 50 miały wysokosc w sumie 87.5 mm ;) i to jest naprawde twarda guma ;) ktora nic sie nie ugina praktycznie ///

co do wyzabkowanych opon ;) zawsze mozna je torche przypalic ;) i bedzie ok ;)

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL