BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Dziwne gwizdy przy dodawaniu gazu...
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszystkich użytkowników, jestem tu nowy i to mój pierwszy problem z moim bmw e46 320d.... Gdy dodaję gazu, nie ważne czy na postoju czy jak już jadę to słychać dość głośno "gwizd" spod maski...Gdy jadę cały czas go słychać. Co może być jego przyczyną? Kupiłem auto 4 dni temu...
Z jednej strony jest to całkiem fajny odgłos ale nie wiem czy nie muszę szykować kasy na wydatek:)
Auto nie ma problemów z przyspieszeniem ani czymkolwiek przy tym gwizdaniu... na jałowym chodzie gwizdu nie ma...
Dzięki z góry za podpowiedzi...


Ostatnio edytowano 17 grudnia 2008, 07:59 przez dzidzius25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 07:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to normalne, turbinę słyszysz :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Jest głośniejszy niż w innych modelach, nie jest normalny
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 08:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 10:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Wolsztyn
Moje BMW: Szukam e60
a moze masz podobny przypadek do mnie. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=35552 u mnie turbinke tez lekko slychac ale ten gwizd to druga sprawa. nie udalo mi sie ustalic co to jest i czy to normalne;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
To nie od klimatroniku, niestety, nawet na wyłączonym słychać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
sprawdź czy paski są napięte, może to od alternatora (sprawdź ładowanie) lub kótras rolka hałasuje

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Co do tego dziwnego gwizdu...
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
okazało się że zgubiłem gumową uszczelkę łączącą turbinę i pobierała lewe powietrze z zewnątrz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 00:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Bytom
Ja mam dokładnie to samo , ,,,,, przy dodawaniu gazu słychać lekki świst potem jakby zanika i przy schodzeniu z obrotów znowu się pojawia. Mam wrazenie że jakby to jakaś nieszczelność była.
Dodam jeszcze że zauważyłem to po wymianie filtra powietrza
I teraz nie wiem czy to normalne czy nie. ----- a jeśli to podobny przypadek twojego dzidzius to pomóż mi zlokalizować uszczelkę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 02:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ja miałem to samo we freelanderze. Zdecydowanie nie jest to normalne. U mnie pękł wężyk, od doładowanego powietrza i to ono świstało (czyli to samo co u dzidzius25). Te wężyki są dosyć słabe i przy większych przebiegach lubią pękać.

A i w serwisie chcieli 13tys za wymianę turbiny :rotfl:

Zacząłem rozbierać w garażu i zlokalizowałem problem w 5 min. Następnego dnia kupiłem nowy wężyk, założyłem i jest dobrze :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Bytom
No to nieźle chcieli se policzyć za turbine .... weżyk powinien taniej wyjść ;)
No a co do nieszczelności "wężyków" to może jakieś wskazówki ????/ gdzie szuać i od czego zacząć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: uszczelka..
PostNapisane: 9 lutego 2009, 06:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przykro mi ale ja nie potrafię pomóc w zlokalizowaniu tej uszczelki gdyż wymieniał mi to mechanik... A jeszcze gwizdy potrafią dochodzić z kolektora gdy blaszki od ESP powyciągamy a nie zaślepimy po nich otworków w kolektorze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: sÂłupsk
Ja mam dokładnie to samo , ,,,,, przy dodawaniu gazu słychać lekki świst potem jakby zanika i przy schodzeniu z obrotów znowu się pojawia. Mam wrazenie że jakby to jakaś nieszczelność była. zrobiło sie tak po wymianie turbiny proszę o jakąś podpowiedż pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Bytom
Noi dzisiaj niesmiało probowałem lokalizować świst-gwizd i przyznam szczerze że stojąc przed samochodem i ottwartą machą nie byłem w stanie zlokalizować
jedynie co zauważyłem to mocniej to słychać siedząc w samochodzie niż nasłuchując przed nim.
Czy np podłaczenie do kompa wskaze że coś jest nie tak ? czy nie ma sensu
a może ucho doświadczonego uzytkownika ?
dokładnie tak jak pisałem wyżej i jak pisze andrzej783 tyle że u mnie się nasiliło po wymianie filtra powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 05:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to chyba pozostaje Ci mechanik... Ja cały czas mam wrażenie że mi głośniej gwiżdże niż powinien... Ale szkoda mi kasy na szukanie tego... przy następnej okazji każe im sprawdzić otworki od kolektora bo nie wiem czy je zaślepili. Jak masz zaufanego mechanika który Cię nie zedrze to możesz go dać ale tak to pozdzierają z Ciebie zaczynając od turbiny:) A komp w niczym nie pomógł....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 13:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: wroclaw
no ja tez mam problem z tym gwizdem i do tego stracilem moc:/ nie wiele ale czuc ta strate:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 14:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Jesli gwiżdze, czuć strate mocy i dodatkowo przykapca na czarno to bankowo dziura w dolocie!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 22:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: wroclaw
dziura w dolocie do turbiny??troche sie na tym nie znam dla tego pytam:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 01:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
ozdar napisał(a):
dziura w dolocie do turbiny?
Tak

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwne gwizdy przy dodawaniu gazu...
PostNapisane: 11 lutego 2017, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46 330d touring
Miałem to w 330d. Gwizdało przy przyspieszaniu, moc w dół, spalanie do góry. Już miałem ciepło ale szukałem przyczyny. Znalazłem: wąż łączący intercooler z chłodnicą (chyba). Jest z przodu auta, ma długość około 17 cm i szerokość 6-7 cm. Pęknięty od dołu i nie było tego od razu widać. Przy okazji wszystko zarzygane olejem, bo tam trochę go idzie i to jest normalne. Guma w serwisie kosztuje jakieś chore pieniądze ale ja wziąłem z rozbitka. Można też coś dobrać z węży uniwersalnych ale warunek to guma olejoodporna, zbrojona, wygięta pod kątem 80st. Wszystko ustąpiło i śmiga jak kiedyś. Mario


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL