BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 08:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
witam mam problem z którym borykam sie już 6 miesiecy i bez sukcesów moje autko e46 320i 150KM vanos było już u czterech magików kompy pokazuja bład brak cylindra 3 i 6 wymienione już swiece cewki sondy bez efektu dodam że problem dotyczy tylko zimnego silnika a mianowicie rano odpala bez problemu po ok 30 sekundach zaczyna drżeć i rzucac silnikiem gdy ruszam gina te gary brak mocy cały samochód trzesie sie po przejechaniu ok 1km wyłaczam silnik i po ponownym odpaleniu wszystko jest ok i pieknie pracuje mam też uczucie ze za szybko odpuszcza ssanie po ok 20 sekundach ok 800obr. prosze o rady porady sugestie mam dosc diagnoz bez efektu z góry dziekuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
witam i jeszcze jedno pytanko czy jest jakis zalecany olej do tego silnika i czy olej może być przyczyną problemu pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Libiąż / Kraków
Moje BMW: X6
ja miałem cos bardzo podobnego z tym samym autem i silnikiem. mnie działo sie tak ze na zimnym tak jak u Ciebiem trzesło, trzeskało itp, ale nie zawsze, jak byl ciepły i wczasie nrmalnej jazdy traciła moc, obroty skakały i gasła. na kompach wyskakiwały rozne błedy, ze przepływomierz itd. po czasie okazało sie ze powodem tego jest sonda lambda i czujnik położenia wału. Po wymiane tego auto nie do poznania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
dzieki za sugestie tylko kompy pokazuja te czujniki w normie i nie wiem co z tym robic wymieniac po kolei wszystkie czy ktos ma jakis inny pomysł bo juz z bunia rece opadaja dzieki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Libiąż / Kraków
Moje BMW: X6
w moim wypadku było tak, że na dwoch kompach tych błedów nie pokazywało, dopiero na 3 u naprawde dobrego magika. Ciezki temat :looka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
tak jak piszesz u każdego magika całkiem inne diagnozy na chybił trafił i to jest najwiekszy problem haha pozdrawiam licze ze ktos miał identyczny problem bo u mnie jak pisałem na ciepłym jest wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
witam widze ze mój problem nie jest czestym w buniach a to dobrze mi nie wróży ostatni magik zasugerował ze to pewnie ten vanos jest uszkodzony a to chyba drogi interes moze ktos sie orientuje w cenach napraw tego sprzetu lub jakies sugestie odnosnie problemu dzieki z góry


Ostatnio edytowano 4 stycznia 2009, 19:33 przez krzychus78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 20:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego Vanos nie ma tu nic do rzeczy i tym nie zaprzataj sobie głowy
napisz coś więcej o co chodzi z tymi cylindrami brak iskry? czy brak paliwa?
może wiesz coś wiecej
koniecznie trzeba ustalić co przerywa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
witam kolege ryszard55 z tego co sie dowiedziałem to odłancza wtryski,błąd odczytuje jako zła mieszanka spalin dla mnie to czarna magia, moze to cos ci mówi w która strone isc z tym problemem, dzieki bardzo za zainteresowanie pozdrawiam


Ostatnio edytowano 4 stycznia 2009, 19:48 przez krzychus78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 14:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam
rozumiem że Kolega chciał napisać zła mieszanka paliwowa a nie spalin
szkoda że nie podałeś nr. błedu
po pierwsze mnie to wygląda na zalewanie silnika na zimnym
sprawdż czujnik temperatury silnika ten co daje sygnał na kompa (niebiski)
jego oporność przy 20st.C powinna wynosić 2,2-2,7kohma
ale ciężko się do niego dostać
na skład mieszanki i jej ilośc mają też wpływ inne czujniki
czujnik temp. powietrza zasysanego
przepływomierz
dwie sondy lambda itd
jak widzisz przyczyn może być sporo
według mnie powinieneś jednak podłączyć się pod profesjonalny komp na którym można te wszystkie elementy zdjagnozować podczas pracy silnika
na tych kompach od Viakena niewiele można zobaczyć a jeszcze mniej iest osób które umieją zinterpretować wyniki
gdybyś wiedział jaki to był błąd to napisz
pytałeś o olej zasadniczo zaleca się pełne syntetyki ale dopuszczalne jest wlanie dobrego półsyntetyka szczególnie przy dużym przebiegu
ja jeżdżę na Valvoline max live 10W-40 i jest OK
ze względu na hydraulikę zaworów niedopuszczalny jest olej mineralny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
witam tak jak Piszesz Kolego, najwazniejsze to dobra diagnoza.o mieszance też Miałeś rację chodziło o paliwową,co do nr. błedu to nie wiem,ale w poniedziałek stawiam bunie na pare dni do jeszcze jednego majstra to sie dowiem i napisze co i jak wyszło,a moze Ktoś orientuje sie ile kosztuje tego typu diagnoza w ASO dzieki bardzo pozdrawiam


Ostatnio edytowano 4 stycznia 2009, 19:56 przez krzychus78, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 18:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
byłem kiedyś w ASO bmw za podłączenie pod kompa chcieli 320pln
ale to Warszawa i ceny są zwariowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: suwaÂłki
witam dla mnie najbliżej to ASO Breczko w białymstoku,ale jak tak dalej bedzie wiatr w oczy, to pewnie bedzie trzeba tam zawitac ,a ceny podejrzewam są podobne czyli nie małe... dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e48 Compact
Witam jestem użytkownikiem BMW e46 compact 2001 rok , problem posiadam z wypadaniem zapłonów auto dzis oddałem do mechanika i podpiecie pod kompa :) Do wymiany jest prawdopodobnie cewka i świece ..... zobaczymy co dalej po wymianie tego :D Możliwe że do wymiany będzie czujnik położenia wału . Dam znać co i jak z moja oceaniczną Bunia :O :(((


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
No i ? Piękny kotlet...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
Mialem niedawno podobnie przy mojej e39.
Przyczyna bylo lewe powietrze...
Najpierw przewod przy przeplywce, lapal lewego powietrza i bylo wypadanie zaplonow 4,5,6, jeden to chcial juz cewki, swiece, przewody wymieniac, pojechalem do konkretnego goscia i doszedl do tego.
Pozniej znow sie zaczelo dziac.... Autko odebralem wczoraj. :hurra:
Przy kolektorze ssacym jest taka grucha. W niej byla membrana walnieta i tak sie dzialo, rowniez przez lewe powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 12:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
ta gruch to odma jezeli ona bedzie nieszczelna beda wlasnie takie obiawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 15:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 140
Lokalizacja: Szczecinek
Moje BMW: E46 320d
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125605
jezeli wypadaja ci zaplony sprawdz czy w instalacji nie ma zwarcia czy gdzies ci nie iskrzy przy przewodach wysokiego napiecia a w szczegolnosci sprawdz przewody 3 i 6 czy nie sa uszkodzone albo sproboj dostac te 2 od innego bmw i je zamienic, sprawdz komputerem jakie wartosci ma sonda lambda na zimnym i cieplym silniku i porownaj je z wartosciami jakie powinny byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
A u mnie przyczyną wypadających zapłonów była pompa paliwa , za małe ciśnienie. Wymieniłem i jest ok :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wypadanie zapłonu
PostNapisane: 2 lutego 2013, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Panowie a co moze powodowac wypadanie zaplonu na cylindrze 4,ale tylko na zimnym silniku.Silnik M54 B22 automat.zaraz po odpaleniu jak silnik schodzi z obrotow ssania to telepie silnikiem i pojawia sie check engine,odrazu po pojawieni sie lampki kasuje blad i mozna jechac.tylko spalanie cos za wysokie,16 l w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie.Swiece nowe,cewki podmienione,odma nowa,kolektor sprawdzony + nowe uszczelki,przepustnica czyszczona + krokowy,czujniki temperatury chlodziwa nowe,sondy lambdy wszystkie zmienione na oryg.bylem u jednego fachowca od bmw i powiedzial ze to wina cewki i ze 4 cylinder to jest liczac od stronu rozrzadu po kolei 123456.a ja mu mowie ze to jest ostatni cylinder czyli jego 6.jak to jest z tymi cylindrami?
Co jeszcze z tym robic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL