BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] OLEJ - to nie kolejne pytanie o rodzaj oleju
PostNapisane: 14 marca 2006, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
witam

mam pytanie odnosnie gestosci oleju! ostatnio sprawdzalem stan oleju i gdy wyciagnolem miarke to zaczol leciec z niej olej poprostu zero praktycznie gestosci!

Olej to MOBIL Super S 10w-40

ktos powie ze to uszczelka i jest plyn w oleju! ale to nie mozliwe bo 1000 km zmienialem olej (bylo to samo) i specjalnie spuscilem olej tak zeby zerknac co w nim jest i nie bylo ani grama syfu

jak mozna to zinterpretowac???

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2006, 00:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
Są trzy opcje1)jeśli sprawdzałeś na nagrzanym silniku to tak będzie
2)w jakiś sposób może dostawać sie paliwo do oleju i go rozrzedzać(powąchaj olej)
3)sprzedali ci rzepakowy a na mobilu smarzą frytki :lol:
Ps3 opcja to po to żeby cie rozweselić :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2006, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
nagrzany to taki do konca nie byl bo stal godzine!

a z ta benzyna to sprawdze!jesli by byla to benzyna to pierscionki???czy moze mniejsze wydatki uszczelniacze???

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2006, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Mam zalany takim samym olejem, u mnie olej jak jest ciepły to tez jest zadki.
Benzyna może sie przedostawać, ale zauwazysz to na miarkowniku, poziom leju bedzie sie zwiekszał albo wogóle nie ubywał.
Olej moze smierdzieć benzyną ale to jeszcze nie dramat. Przy dużych przebiegach coś zawsze musi być nieszczelne.
Pozatym jak jezdzisz na krótkich dystansach i silnik sie nie nagrzeje tak porządnie to wtedy równiez drobne ilości benzyny z gładzi cylindów przedostaną sie do oleju. Benzyna i tak wyparuje z oleju przy wysokiej temperaturze.
Najwazniejsze żeby na miarkowniku nie przybywało oleju.

Jak sie walnałem to prosze mnie poprawić.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
dziwne to jest bo jak jezdzilem na gazie to jadlo mi olej a na benzynie nie!przynajmiej tak wyglada na miarce! moze dalej olej ucieka tylko benzyna leci do oleju! co zlego moze sie dziac z silnikiem!

objawy:
po odpaleniu po kilku godzinnym postoju nie pali na jeden przez 3 - 5 sek pozniej juz chodzi rowno! i tak caly czas!nie grzeje sie wszystko jest oki tylko swieca jedna w oleju!


mam zamiar robic rozrzad za jakies 2 tyg i nie wiem czy jest sens czy dolozyc troszke i wymienic silnik jak poszly pierscienie lub cos innego!
mam zamiar pojezdzic tym autem jeszcze i chce zrobicwszystko tylko nie wiem czy to oplacalne!!

pozdrawiam

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 00:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
Ciężko to na odległość zdiagnozować.Jeżeli nie pali na jeden to to jest ten momęt w którym ewentualnie bęzyna może sie dostać do oleju.Winy nie doszukuj sie jednak w zużytym silniku tylko świecy!!!Cylinder napełnia sie mieszanką nie ma zapłonu a ciśnienie wytwożone przez tłok robi reszte.Pytaleś czy to jest niebezpieczne-nawet bardzo!To może spowodować szybkie zatarcie wału korbowego.Sprawdz najpierw kable i świece a olej musisz koniecznie wymienić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
olej wymienialem 1000km temu! wychodzi na to ze bede wymienial co 1000k nam)))
a powaznie to przewody sprawne brak przebic swiece sprawne jedynie zalewa jedna

a najgorsze jest to ze zaczyna cos stukac jakby popychacze na wolnych obrotach po przegazowaniu do 2000obr przestaje stukac i za chwile znow

magia

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 12:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
MOBIL to chyba najczęściej podrabiany olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Rzeczywiście chyba bedziesz musiał podjechac do mechanika. Sprawdz cisnienie na tym cylindrze. No i ten stukot chyba też nie jest normalny.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
ZIUT napisał(a):
jedynie zalewa jedna

a najgorsze jest to ze zaczyna cos stukac jakby popychacze na wolnych obrotach po przegazowaniu do 2000obr przestaje stukac i za chwile znow

magia

Tak jak wcześniej wspomniałem my możemy tylko zgadywać :roll: Ta jedna świeca może być główną przyczyną ale nie musi!Jeżeli nie ma na niej odpowiedniej iskry to paliwo nie jest spalane tylko pompowane do oleju i go rozrzedza!Tym samym żadki olej i małe obroty=słabe ciśnienie na wale i na szklankach popychaczy!Nie sądze jednak żeby po przejechaniu 1000km aż tak go rozrzedziło.Najlepiej udaj sie do dwóch niezależnych warsztatów i porównaj ich opinie! :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
W oleju nie ma benzyny!

ale mam pytanie! jezeli byl zalany minerlanym a ja wlalem polsyntetyk to moze si etak dziac ze zaczynaja stukac popychacze??a po przegazowaniu przestaja?? tylko dziwne bo zrobilem na polsyntetyku 11000km i sie dzieja jaja!!

co o tym myslec??

a do co zalewajacej sie swiecy czy uszkodzone uszczelniacze zaworowe moga powodowac zalewanie swiecy albo jedna z 4 okraglych uszczelek miedzy glowica a pokrywa zaworow przepuszcza olej na swiece'??

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Silniki is powinny jezdzić conajmniej na półsyntetyku ze względu na popychacze. Mineralny może przyspieszyć ich zużycie. Może poprostu ktoryś sie zużył.
Olej do świecy może przedostać sie przez nieszczelne pierscienie tłokowe.
Gniazda świec mają chyba również uszczelki, może ona puszcza.
Najlepeij zmierzyć ciśnienie na tym cylindrze, jak okaże sie niższe niz w pozostałych to pewnie pierścienie do wymiany.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2006, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: WLKP
Witam wszystkich, troche sie włącze do tematu bo mam również ISa

Pytanie dotyczy oleju, jeżdze obecnie (40 tyś km) na Mobil1 0W/40 fullsyntetyk...
Po przejechaniu 25 tyś km na tym oleju zaczęły się odzywac popychacze... chyba to sa popychacze...la w łaściewie to jeden jest taki strasznie upierdliwy... stuka sobie na zimnym silniku, nieregularnie, np, stuka 5 sek. i chwila przerwy... stuka 10 s. i znowu chwila przerwy. tak aż się troche auto rozgrzeje lub tez jak troche przygazuje .

A więc jak przekupałem 25 tyś na tym oleju to tak mniej więcej się to zaczeło... po przejechaniu 30 tyś zmieniłem olej bo stwierdziłem że może jest już podjechany (zmieniam co 10 tyś ) Jednakże nic to nie dało... ogólnie mogę stwierdzić że stukanie sie nasila...a le zanaczam... tylko na zimnym silniku, około 2 min... az sie troche rozgrzeje.

Planuje zmiane oleju na Castrol 10W/40 ... bo coś mi sie wydaje że ten mobil jest zbyt żadki jak dla mojego ISa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2006, 12:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Że tak powiem,po pierwsze Mobil1 to shit a nie olej po drugie radze zmiane na Castrola GTX Magnatec 10w40

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL