BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 02:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] gdzie lac olej do skrzyni biegow?
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
witam!
mozecie mnie wysmiac ale jestem "laikiem" jezeli chodzi o bmw bo to w ogole moje 2gie auto w zyciu a sprawa jest taka ze chcialbym wymienic olej w skrzyni bo mam dziwne akcje z przelozeniami tzn. dziwny stuk przy zmianie z 1 na 2 a przy zmianie z 2 na 3 przy odpowiednio wysokich obrotach prawie sam mi wyciaga lewarek na 3rojke jak wciskam sprzeglo i lekko tylko go dotkne palcem-slyszalem gdzies ze moga sie w skrzyni wyrobic tryby i ze opilki metalu tra wtedy i ze nalezy wymienic olej
co o tym myslicie? czy to moze byc przyczyna? i jak to zrobic?
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 21:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Hmm...

Czy przy zmianie biegu słyszysz chrobotanie?

Jeśli tak, to prawdopodobnie kończą Ci się synchronizatory 1, 2 i 3 biegu. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
no wlasnie gadalem o tym z kumplem i chrobotania nie slysze ale zauwazylem ze jak czasem wrzucam z 2 na 3 to jest "KLIK"-ale bardzo ladny i dzwieczny:) jakby "wklikac cos w cos":) i tez jak ze wstecznego na jeden wrzucam tak jest i nie wiem czy to normalne???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Klik? Sprawdz poduszki pod skrzynią i wymień olej. :) Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
hehe...glupia sprawa ale gdzie jest skrzynia biegow? ja doszedlem do wniosku ze to tam(albo w poblizu) gdzie zbiegaja sie obie polosi z tylu-tam jest chyba wal napedowy-tak? bo jesli to tam to chyba mam problem bo niedawno wpadlem w duuuuuza dziure lewym tylnim kolem i od tego momentu nie dosc ze mi stuka nad tym kolem na nierownosciach to wlasnie tez przy zmianie biegu tez a jak podnioslem auto i zagladnalem to wlasnie obok tego walu(jezeli to to) zauwazylem ze cala ta skrzynka jest pokryta jakby olejem a na ulicy mala plama jakby z oleju wlasnie-czy to znaczy ze oprocz zawieszenia rozwalilem skrzynie???
p.s. sory za moje dla niektorych banalne i durne pytania:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Hmm...

Stuka Ci na nierownosciach? Tutaj musi się wypowiedzieć spec od zawieszenia.

Drugie pytanie. Czy olej kapie Ci ze skrzynie biegów czy z mostu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
no wlasnie to musze sprawdzic ale z tego co pamietam to z mostu(haha-tak to sie nazywa:) mi nie kapie tylko obok(blizej przodu auta) tymbaerdziej ze wymienilem obie polosi jakies 3 mies temu ale mechanik nie mowil mi nic zeby most wymieniac a z zawieszeniem to dziwna sprawa bo mniej wiecej w tym samym czasie co polosi wymienilem amory i sprezyny z tylu bo mialem podobny stuk na nierownosciach i przy zmianie biegow i po wymianie zawieszenia stuk na nierownosciach zniknal a stuk przy zmianie biegow zniknal dopiero po zmianie polosi ale inny "niezalezny" mechanik powiedzial mi ze ten stuk to moze byc "wyzsze zawieszenie"-i to moze byc sprawa teraz bo nie sadze ze nowe amory albo sprezyny mogly walnac po jednej dziurze? no chyba ze taka byla glebioka ze przywalilem nawet skrzynia o asfalt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
a w ogole to dzieki marek ze w ogole odpowiadasz na moje posty bmw-laika:) i fajnie ze jestes z mojego rodzinnego rzeszowa
WIELKIE POZDRO DLA RZESZOWA!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Jeszcze jedno może być powodem stukania przy zmianie biegów. Otóż podpora wału napędowego. Wymieniłeś amortyzatory przed wjazdem w dziurę, czy po?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
aha
marek! skoro jestes z rzeszowa to moze znasz jakiegos dobrego i taniego lakiernika bo zamierzam przyjechac do polski autem w tym roku i chcialbym je pomalowac+do lekkiego klepania przednia atrapa+prawe nadkole+lewe drzwi+kilka rys do zaszpachlowania(glownie na drzwiach wzdluz)+rdza na obu tylnich nadkolach
ile to moze kosztowac z lakierem(granit-silber oryginalnie)?
wielkie dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
amortyzatory wymienilem przed wjazdem w dzire-jakies 3 mies temu a niefortunna dziura byla 1 stycznia-nedznie rozpoczalem ten rok;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Mój znajomy jest lakiernikiem. W poniedziałek postaram się dostać jego adres. Robi dobrze i tanio. Ja będe miał adres, podeślę Ci go na PM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: londyn/rzeszow
dzieki wielkie!!!
tyle ze ja w rzeszowie bede albo w lipcu albo w listopadzie wiec nie musisz chlopa na rowne nogi zdziera:)-ale fakt jest taki ze musze go pomalowac czy to dla mnie czy pod sprzedaz bo zastanawiam sie grubo nad wymiana na nowszy model ale zawsze 318 is:) a jak go nie pomaluje to nic za niego nie wezme pomimo ze ma mnostwo rzeczy wymienionych i zrobionych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL