BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 15 listopada 2018, 04:34


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] serwo
PostNapisane: 20 maja 2009, 19:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 52
Lokalizacja: sÂłupsk
witam czy mógł by mi ktoś pomóc otóż niekiedy mi się zdarza że jak stoje naniewilkim wzniesieniu i silnik pracuje to pedał hamulca robi się twardy i hamulce przestaja działać podjade kawałek dalej i znowu są igdy tak się robi z hamulcem to silnik zaczyna trochę głośniej chodzić prosze o jakąś pomoc gdzie szukać przyczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 17:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 52
Lokalizacja: sÂłupsk
czy nikt naprawde nie jest w stanie mi pomóc przecież ktoś napewno miał taki przypadek pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: serwo
PostNapisane: 24 maja 2009, 00:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
niewiem jak we34 ale w e39 przyczyną takiego zachowania jest woda w serwie ; a czy bunia dobrze chodzi bo woda zasysana do kolektora dolotowego przez przewód podciśnienia może spowodować że motorek będzie dziwnie się zachowywał jakbyś miał walnięta uszczelkę pod głowicą piszesz że z gorki jest gicio a pod nie być może ta woda w niewielkich ilościach tam jest wyczyść otwory odpływowe pod serwem i powinno być git pojwodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2628
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Tak jak pisał "edziu" sprawdż czy nie masz koło serwa wody bo z tego co piszesz to woda dostała sie do serwa a co za tym idzie w vacum pompy. Jeżeli to szybko odkryłesto dobrze ale jak juz jakis czas to moze byc i sero i vacum do wymiany no cóż tak się zdarza :) (u mnie to kosztowało vacum 950 zł +350 servo ale teraz hamulce żyleta)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 52
Lokalizacja: sÂłupsk
ale jak sprawdzić walniętą vacum pompe z chwilą gdy hamulec twardnieje samochód zaczyna głośniej pracować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 09:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Serwo to pneumatyczne wspomaganie pompy hamulcowej, zasilone jest podciśnieniem pobranym z kolektora ssącego. Jeżeli hamulec robi się twardy, a silnik zaczyna dziwnie pracować, oznacza to że robi się dziura albo w samym serwie, albo w tym wężu który idzie z kolektora do serwa. Sprawdź podłączenie do ssącego, jeżeli będzie w porządku, to pękła membrana w serwie i jest ono do wymiany.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2628
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
andrzej783 napisał(a):
ale jak sprawdzić walniętą vacum pompe z chwilą gdy hamulec twardnieje samochód zaczyna głośniej pracować


odłacz przewód przy serwie i odpal auto , przytknij palec do przewodu jak wciaga ale wiesz tak konkretnie to serwo ale jak vacum zaciaga tak na pół gwizdka to sorry ale vacum daje za małe podciśnienie i jest do wymiany :(

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 356
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
potwierdzam palec 216 ma racje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 22:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ChorzĂłw
Witam, mam podobny problem z serwer napewno było pod wodą - czy możliwe jest że woda dostała się do oleju / mam masło ? Raz już miałem wymieniony olej na nowy jeździłem 650 kilometrów i nic a dziś po deszczach masło serwo zalało tak że po naciskaniu pedału hamulca syczało jak by się woda gdzieś wypychała, czy mogła do kolektora i dalej do oleju ? Proszę o pomoc.

_________________
Yma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 18:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2628
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
yma napisał(a):
Witam, mam podobny problem z serwer napewno było pod wodą - czy możliwe jest że woda dostała się do oleju / mam masło ? Raz już miałem wymieniony olej na nowy jeździłem 650 kilometrów i nic a dziś po deszczach masło serwo zalało tak że po naciskaniu pedału hamulca syczało jak by się woda gdzieś wypychała, czy mogła do kolektora i dalej do oleju ? Proszę o pomoc.


Jęsli serwo było pod wodą ale nie uszkodzona membrana w serwie to masz fart i olej jest czysty, spóśc wodę koło serwa udroznik kanał odprowadzący wode wyciagnij z serwa to kolanko z wchodzi i strzykawką z kawłkiem węzyka usuń wodę i tyle.

Natomiast jeśli membrana jest uszkodzona i tym samym woda zaciagana była do vacum i sorry olej do wymiany i serwo też :( :( :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 18:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2628
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
yma napisał(a):
Witam, mam podobny problem z serwer napewno było pod wodą - czy możliwe jest że woda dostała się do oleju / mam masło ? Raz już miałem wymieniony olej na nowy jeździłem 650 kilometrów i nic a dziś po deszczach masło serwo zalało tak że po naciskaniu pedału hamulca syczało jak by się woda gdzieś wypychała, czy mogła do kolektora i dalej do oleju ? Proszę o pomoc.


Jęsli serwo było pod wodą ale nie uszkodzona membrana w serwie to masz fart i olej jest czysty, spóśc wodę koło serwa udroznik kanał odprowadzący wode wyciagnij z serwa to kolanko z wchodzi i strzykawką z kawłkiem węzyka usuń wodę i tyle.

Natomiast jeśli membrana jest uszkodzona i tym samym woda zaciagana była do vacum i sorry olej do wymiany i serwo też :( :( :]


ups twist co się dziej z tym forum :mad:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ChorzĂłw
niestety woda była w oleju (już wymieniony), kanał udrożniony i powiększony , pytanie tylko odnośnie serwo - czy musi być do wymiany bo działa prawidłowo bez problemów , znaczy się wspomaganie działa jak należ pedał nie ucieka wszystko ok tak jak zawsze. Z wodą było tak że serwo po deszczach było zalane do pełna więc czy mogło zaciągnąć jakoś w innym miejscu , czy jak membrana byłaby uszkodzona to hamulec działałby prawidłowo ?

_________________
Yma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 16:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2628
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
yma napisał(a):
niestety woda była w oleju (już wymieniony), kanał udrożniony i powiększony , pytanie tylko odnośnie serwo - czy musi być do wymiany bo działa prawidłowo bez problemów , znaczy się wspomaganie działa jak należ pedał nie ucieka wszystko ok tak jak zawsze. Z wodą było tak że serwo po deszczach było zalane do pełna więc czy mogło zaciągnąć jakoś w innym miejscu , czy jak membrana byłaby uszkodzona to hamulec działałby prawidłowo ?

Ja bym wymienił serwo 350 zł LUKa a bezpieczeństwo to podstawa jazdy :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 8 marca 2018, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 345
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=123227
Witam, odgrzeję żeby nie zaśmiecać nowym wątkiem. Pytanie: jak zdjąć kolanko z serwa?? chciałbym spróbować patentu z wężykiem żeby odessać wodę ze środka, ale jest tak ciasno że wypięcie go wydaje się niemożliwe, a nie chcę czegoś połamać/uszkodzić.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 9 listopada 2018, 09:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 296
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E39
Kod silnika: M52B28
Marazzz ogarnąłeś temat? Wiem wiem odgrzewam kotleta ale czeka mnie to w weekend. Stała woda i chcę się upewnić, że w serwie nie ma bo auto hamuje strasznie słabo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 9 listopada 2018, 12:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 345
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=123227
Nie ogarnąłem. Po zdjęciu wężyka okazało się że ten plastikowy grzybek to zaworek zwrotny, nie da się wsadzić rurki żeby odessać wodę. Trzeba przy samym wejściu do serwo ściągnąć zaworek. Niewykonalne.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 9 listopada 2018, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 356
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
Jedynie wymniana serwa a kolanko trzeba mocno podwadzic i wyjdzie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 13 listopada 2018, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 296
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E39
Kod silnika: M52B28
Mi się udało "wyrwać" wężyk z serwa. W serwie nie było wody ale za to podciśnienie na kolektorze nie ssa mocno palca jak przytykam a niby powinno mocno. Co zatem jest nie tak z tymi hamulcami? Za małe podciśnienie? Co w benzyniaku odpowiada za jego wysokość?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 13 listopada 2018, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 345
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=123227
lapka666 napisał(a):
Mi się udało "wyrwać" wężyk z serwa.

A założyć z powrotem też się udało...?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] serwo
PostNapisane: 14 listopada 2018, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 296
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E39
Kod silnika: M52B28
Bez problemu. Przesmarowałem płynem do naczyń i wszedł lekko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL