BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 23:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Filtr paliwa z wbudowanym regulatorem ciśnienia - 325c
PostNapisane: 21 maja 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Witam serdecznie

Od czasu zakupu mojego auta mam cały czas problem z wolnymi obrotami opadającymi podczas hamowania.

Po 3 miesiącach, kiedy już dałem sobie spokój i zapomniałem o tym auto wczoraj mi zgasło!!

No i problem zaczął się ponownie, bo sobie przypomniałem.

Zacząłem znowu szukać, czytać, i znalazłem info, że jeżeli komputer nie pokazuje błedów a problem jednak wystepuje, to moze byc coś mechanicznego, niewykrywalnego dla kompa.

A mianowicie znalazłem info ,że może byc minimalnie za niskie cisnienie paliwa.
No i dowiedzialem się , że w moim aucie nie ma juz standardowego regulatora cisnienia, ale w zamian , jest filtr paliwa z owym regulatorem wbudowanym do środka:)

Moje pytanie czy ktos wymieniał coś takiego, ??
Czy sa jakies problemy przy wymianie, i czy to cisnienie da sie regulowac, czy jest to samo regulator??( pomyslalem zeby zwiekszyc na tym ktory mam, jesli by sie dalo, w co wątpie)

Moja pompa paliwa troche glosno pracuje i myslalem ze moze ona juz nie daje cisnienia, ale dowiedzialem sie takze, ze nie ona albo dziala , albo nie, a cisnienie reguluje cos innego.

Dzieki za info na temat tego filtra.
Oryginal kosztuje prawie 400zł , wiec zanim kupie chcialem wiedziec cos wiecej na jego temat, i czy to moze pomóc?? co myślicie??


Pozdro

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pompa też może dawać za małe ciśnienie jak się kończy. Filtr paliwa jest razem z regulatorem ciśnienia paliwa, nie występują oddzielnie stąd ta cena. Zamiennik Bosch/Mann/Filtron o połowę tańszy niż oryginał.

Czy to on jest winowajcą nie wiem. Poza tym chyba się wstydzisz rocznika i silnika jaki masz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
neo61, jeżeli chodzi o gaśnięcie to ja na pompę bym nie stawiał.
Przeglądałeś forum, 80% naszych aut ma, lub miało z tym problem.
Jeżeli błędów null, to sprawdź sobie szczelność dolotu powietrza i chodzi mi o część od przepływomierza do samej głowicy.
Sposób na sprawdzenie był opisywany na forum.
Dodatkowo wyczyść przepustnicę i też nie z wierzchu, tylko boki klapy przepustnicy.
A jak klimę włączysz to nie jest lepiej??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Do przepustnicy warto zaglądnąć zwłaszcza, że tam jest elektroniczna z tego co pamiętam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
O właśnie co do tej elektroniki, to większość takich przepustnic wskazane jest kalibrować co 20 tyś km. Weźmy takiego VW Bora, czy Skodę Fabia, nie skalibrujesz raz na jakiś czas i co skrzyżowanie odpalasz auto.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Witam, mam 330 CI e-46

Nasz filterek paliwa ma regulator cisnienia samoistny z tego co pamietam (czasami moze wydawac takie buczenie jak pracuje)

Ja mialem taka sytuacje ze przez pewien czas zaczal mi troche pobukiwać, pompa paliwa troszke glosniej chodzila. Jezdzilem z tym troche czasu, pewnego razu jade, dodaje gazu i jak reka odjal spadek mocy, auto nie reagowalo na pedal gazu, po chwili zatrzymalem sie, odpalilem silnik ponownie i autko sie zadusilo - wrocilem na holu. Wymienilem filterek paliwa na nowy (kilka miesiecy po kupnie auta, a nie wiedzialem kiedy poprzedni wlasciciel wymienial). Po wymianie pojezdzilem z 2tyg ale nadal slyszalem to buczenie filterka (zwlaszcza krotko po odpaleniu auta). Podczas ktorejs jazdy sytuacja sie powtorzyla, wrocilem z trasy na lawecie, jednak po 2 godzinach auto znowu dzialalo bez zadnej ingerencji - wymiana pompy paliwa (zamiennik ok 400zl jesli dobrze pamietam) zakonczyl wszelkie problemy. Filterek nawet mrukniecia nie wyda. U mnie prawdopodobnie glowna przyczyna byla pompa, ktora podawala juz za malo paliwa chwilami.

Pewnie juz rozstrzygnales problem, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Witam, mam 330 CI e-46

Nasz filterek paliwa ma regulator cisnienia samoistny z tego co pamietam (czasami moze wydawac takie buczenie jak pracuje)

Ja mialem taka sytuacje ze przez pewien czas zaczal mi troche pobukiwać, pompa paliwa troszke glosniej chodzila. Jezdzilem z tym troche czasu, pewnego razu jade, dodaje gazu i jak reka odjal spadek mocy, auto nie reagowalo na pedal gazu, po chwili zatrzymalem sie, odpalilem silnik ponownie i autko sie zadusilo - wrocilem na holu. Wymienilem filterek paliwa na nowy (kilka miesiecy po kupnie auta, a nie wiedzialem kiedy poprzedni wlasciciel wymienial). Po wymianie pojezdzilem z 2tyg ale nadal slyszalem to buczenie filterka (zwlaszcza krotko po odpaleniu auta). Podczas ktorejs jazdy sytuacja sie powtorzyla, wrocilem z trasy na lawecie, jednak po 2 godzinach auto znowu dzialalo bez zadnej ingerencji - wymiana pompy paliwa (zamiennik ok 400zl jesli dobrze pamietam) zakonczyl wszelkie problemy. Filterek nawet mrukniecia nie wyda. U mnie prawdopodobnie glowna przyczyna byla pompa, ktora podawala juz za malo paliwa chwilami.

Pewnie juz rozstrzygnales problem, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1904
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Witam,
miałem ten sam przypadek w swojej E46 328CI. Na wolnych obrotach chodziła ale zanim złapała temperaturę obroty potrafiły spaśc prawie do zera i tak jakby przygasała 2-3 sekundy-jakby cos blokowało dopływ mieszanki paliwowej. Wymieniłem filtr paliwa i problem sie rozwiazał i teraz motorek jak marzenie chodzi a komp tez nie wykazał błedów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Filtr paliwa z wbudowanym regulatorem ciśnienia - 325c
PostNapisane: 18 grudnia 2016, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: M54B25
Panowie podepnę się pod temat, bo coś czuję że to regulator.
Sytuacja wygląda tak:

1) padłą pompa - > wymieniona na nową (całość z koszem)
2) po wymianie problemy z odpaleniem (podpompowałem INPA włączając przekażnik pompy) dalej nic - okazało się, że EWS się rozsynchronizował - po synchronizacji odpalił
3) obecnie auto śmiga bez problemó ale ma problemy z odpaleniem (trzeba krecic z 5 s zanim odpali im dłużej czekam tym dluzej trzeba krecic)- tak jakby paliwo schodziło. Dziwne jest to, że podobnie zachowuje się jak podpompuje samym przekaźnikiem przed opaleniem (dłużej niż domyślne 3 s przy przekręcaniu kluczyka).

Wychodzi na to, że układ w M54 powinien być pod ciśnieniem cały czas (nawet po wyłączeniu silnika). U mnie po 3-5s po wyłączeniu silnika na szynie nie ma ciśnienia. I teraz tak:
a) pompa kiepska i puszcza (tam chyba nie ma zaworu zwrotnego?)
b) regulator ciśnienia w filtrze puszcza/nie reguluje (tam chyba jest zawór zwrotny?)
c) może się wentylek uszkodził nas szynie i grawitacyjnie powietrze zasysa po wyłączeniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 162 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL