BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Witam,

Na forum istniej wiele tematów o spadku mocy, czyszczeniu EGR (AGR) w E46 320d 136km.
Mam podobny problem - auto czasami muli, puszcza dym i szarpie. Dokonałem wszystkiego co udało mi się wyczytać na forum czyli odma, przepływka, czyszczeni EGR ale problem nadal się pojawiał. Na kompie nie było błędów, jak jechałem do serwisu to pech chciał że wtedy wszystko działało ok. Mechanik mówił że może to pompa, ale poczytałem i postanowiłem dzisiaj odłączyć EGR (zaślepić przewód) i okazało się żę auto jeździ super, brak szarpania spadku mocy itp.

Dlatego mam pytanie czy można jeździć z odłączonym EGR. Wyczytałem że zadaniem EGR jest dodawanie spalin do kolektora ssącego (ekologia). A jeżeli one się nie dodają to w procesie spalania (samozapłonu) mieszanki pozostaje puste miejsce (miejsce gdzie wypełniane są spaliny) to komputer dodaje powietrze. Doszły mnie też słuchy że może to powodować zwększenie stuków i przestawienie parametrów pracy silnika.

Jaka jest wasza opinia - jeździć czy wymienić.

pozd. M.


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2009, 21:45 przez michalx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Można latać z zaślepionym EGR sam tak robiłem ale niewiem jakie są tego skutki podczas dłuższej eksploatacji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
michalx napisał(a):
Witam,

Doszły mnie też słuchy że może to powodować zwększenie stuków i przestawienie parametrów pracy silnika.

Jaka jest wasza opinia - jeździć czy wymienić.

pozd. M.


Pewnie że może, ale komp nadąża za zmiennymi warunkami pracy silnika bo ma jeszcze sondę lambda, przepływomierz czujniki spalania stukowego etc. więc w końcu wybiera optymalne w danych warunkach nastawy. Pewnie po długotrwałym użytkowaniu silnik to odczuje, ale przecież kiedyś nikomu się nie śniło o egr i jakoś było....

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
W mojej e46 320d 136KM niema sondy lambda. :)

Oby komputer dlugo radzil sobie ze zmiennymi warunkami pracy....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
kiedys wymien zawor bo ktos go wymyslil nie po to by go wykasowywac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
harnas621 napisał(a):
kiedys wymien zawor bo ktos go wymyslil nie po to by go wykasowywac
tylko i wylacznie dla ekologi .. aczkolwiek zeby nie byc duciarzem warto wymienic :super:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Potwierdzam 320d 136km nie ma sądy lamda (przynajmniej u mnie).
Czytałem inne fora i ludzie faktycznie odłączają EGR i jakoś jadą (brak skutków ubocznych) czytałem o Volvo i Oplach oraz Passatach. Wnioskuje że to nagminna praktyka.

Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to EGR działa w zakresie do 2000 obrotów a później zawór doprowadzania spalin jest zamknięty - czyli silnik (komputer) jest przystosowany do pracy z "czystym" powietrzem. A EGR przy zimnym silniku ma za zadanie szybsze rozgrzanie silnika.

Chociaż znalazłem stronę gdzie koleś opisuje że komputer przestawi swoją mieszankę paliwową dodając powietrze ale z czasem mogą pojawić się stuki w silniku. Czyli to za co odpowiadają oktany w silnikach benzynowych - bo w NO nie ma tego składnika.

Z innej perspektywy - kiedyś nie było EGR w silnikach diesla i działały po 1000000 km.

Może są osoby które jeżdżą z odłączonym EGR i powiedzą czy są jakieś skutki uboczne.

U mnie jak na razie silnik pracuje znacznie lepiej ( o niebo lepiej) i padło spalanie.

pozd M.


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2009, 21:30 przez michalx, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
michalx napisał(a):
Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to ERG działa w zakresie do 2000 obrotów a później zawór doprowadzania spalin jest zamknięty
czy ktos moglby to potwierdzic i czy dotyczy to kazdego silnika (diesla oczywiscie)? jestem bardzo ciekawy :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
harnas621 napisał(a):
kiedys wymien zawor bo ktos go wymyslil nie po to by go wykasowywac


Tylko pytanie co wymienić ???

Czy to przy kolektorze ssącym?

Czy ten układ elektryczny (dwa przewody + złączka elektryczna)

Nie wiem jak to zdiagnozować.

To EGR przy kolektorze czyściłem już 2 razy a ten tłoczek chodzi strasznie ciężko - trzeba użyć dużej siły by go wepchnąć ( otworzyć).
Tak samo czyściłem ten filtr przy tym mniejszym module - według zaleceń na forum.

I za każdym razem czułem lekką poprawę ale element szarpania obrotami i spadku mocy powracał (z mniejszą częstotliwością) ale jednak powracał.

Teraz wstawiłem zatyczkę w przewód łączący te dwa elementy i wszystko działa super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 00:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
variant napisał(a):
michalx napisał(a):
Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to ERG działa w zakresie do 2000 obrotów a później zawór doprowadzania spalin jest zamknięty
czy ktos moglby to potwierdzic i czy dotyczy to kazdego silnika (diesla oczywiscie)? jestem bardzo ciekawy :hyhy:


Prosze bardzo, fragment z WDSa:

Conditions for EGR operation:
-Coolant temperature > 25 °C and < 110 °C
-Engine speed > 650 rpm and < 3000 rpm
-Injection volume > 2 mg/stroke and < 29 mg/stroke
-Atmospheric pressure > 930 mbar

EGR is deactivated:
-If the above-specified operating conditions are not fulfilled
-When starting the engine
-Coasting
-Battery voltage < 9 V


to dotyczy DDE 30 czyli silnik 136PS, u innych SĄ różnice.


Ja jeździłem bez EGR dobrych pare miesięcy i różnicy nie stwierdziłem. Na kompie wyskakuje wtedy błąd 6: Exhaust gas recirculation (control deviation), ale nie ma on żadnych negatywnych skutków, jedynie powoduje deaktywacje systemu EGR.

Niemniej ja ostatecznie podłączyłem go spowrotem, bo miałem czyszczony cały dolot i jak pisałem wcześniej nie stwierdziłem różnicy. Gdzies też wyczytałem o jakimś niby negatywnym wpływie na turbo przy długotrwałym jeżdzeniu bez EGR-a ale nie bardzo moge sobie wyobrazić jaki to może mieć związek... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 8 września 2010, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam.
Też slyszalem o negatywnym wplywie braku egr na turbo. Z tego co wiem ma to związek z wyższą temperaturą zaplonu i spalania ON (w warunkach bogatszej w tlen mieszanki), co powoduje wyższą temp. spalin i w rezultacie szybsze wypalenie lopatek turbiny ale jeżeli chodzi o dokladną specyfikację to nie pomogę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 8 września 2010, 14:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Mozesz smialo zaslepic i nic sie niestanie,w Focusie latalem tak 4latka egr to dla ekologi tylko jest. ;)

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Ja mam ten blad a egr siedzi tzn ze sie nie otwiera?:P

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 23:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja w tds smigalem z zaslepionym i delikatnie poprawia sie elastycznosc na bardzo niskich obrotach w porownaniu z niezaslepionym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 15:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Rowniez sporo o tym czytalem i wydaje mi sie, ze nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi odlaczyc czy nie odlaczyc (zaslepic). Zaslepienie nie da Ci super efektow, a z kolei nikt na 100% nie potwierdzi czy wyrządza jakies szkody(np. wlasnie po dluzyszm czasie). Chyba musisz zdecydowac sam;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 17:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 241
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
jezeli jest sprawny egr to zbytnio roznicy w jezdzie nie widac.Ale jezeli myslimy ze cos jest nie tak(np.wpuszcza male ilosci spalin kiedy nie trzeba i zamula,zakapca),chcemy miec czystrzszy kolektor warto ograniczyc jego dzialanie poprzez program Dis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 14:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
rybaPL napisał(a):
jezeli jest sprawny egr to zbytnio roznicy w jezdzie nie widac.Ale jezeli myslimy ze cos jest nie tak(np.wpuszcza male ilosci spalin kiedy nie trzeba i zamula,zakapca),chcemy miec czystrzszy kolektor warto ograniczyc jego dzialanie poprzez program Dis

KOLEGO RYBA PL jak ograniczyc działanie AGR programem DIS ??

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 19:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 241
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
tu masz odp.http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 7&t=112204


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
rybaPL napisał(a):

dzieki juz zrobiłem na wartość 40 i testuję dalej --ale poprawa jest
, lepszy dół i mniej bąków puszcza ;) ..... podziękował

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Napewno minusem jest wolniejsze nagrzewanie silnika z tego co czytalem w sieci :>
plusem jest ze ssacy nie jest zawalony nagare, i ew. Odczuwalna badz nie :P lepsza elastycznosc silnika na niskich obrotach.
a co sie dzieje z podcisnieniem w niesprawnym egr? moze wyzadzić szkody ?

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 142 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL