BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 10:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 10 lutego 2012, 15:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
bez przesady :P ekologiem nie jestem, hehe, ale fakt ze chwile pogrzebalem i kurtala poszla do prania od razu :P
Wole opary benzynki :P,
Napisze po wymianie na sprawny egr,
Pozdrawiam:P filozofów

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 16 lutego 2012, 18:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Po wymianie egr zauważyłem, ze spadło doładowanie o 30 jednostek na live data w inpie, na tych samych obrotach niż z odciętym egr.
Mniej dławi się motor podczas rozgrzewania, praca motoru jest stabilniejsza.
Jeżeli ktoś chce zaślepić Egr to odsprzedam mu swój zablokowany w pozycji zamkniętej (PW)

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 16 lutego 2012, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
nugat18 napisał(a):
Po wymianie egr zauważyłem, ze spadło doładowanie o 30 jednostek na live data w inpie, na tych samych obrotach niż z odciętym egr.
Mniej dławi się motor podczas rozgrzewania, praca motoru jest stabilniejsza.
Jeżeli ktoś chce zaślepić Egr to odsprzedam mu swój zablokowany w pozycji zamkniętej (PW)

Widzę wyraźnie ze nie jestem sam ..... auto zdecydowanie razem ze sprawnym egr lepiej chodzi.... ja jeszcze ograniczyłem jego działanie i jest super...

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 17 lutego 2012, 00:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 952
Lokalizacja: Piekary Śl.
Moje BMW: e46 2002
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106547
Grzybu napisał(a):
A u mnie wręcz przeciwnie.

Zastanawiałem się na zaślepieniem EGR ale jakoś mi przeszło. Ostatnio wymieniając świece było już poźno i zapomaniłem włożyć tego wężyka podciśnienia. Na drugi dzień silnik w ogóle nie mógł sie dogrzać. W mieście cały czas wskazówka pracowała pomiedzy 60-90 stopni. Przypomniało mi się że przeciesz nie wcisnąlem tego wężyka, po tym zabiegu od razu wszytko wróciło do normy.

Sądze że na temp ma taki sam wpływ zaślepianie jak i zdjęcie tego wężyka, ponieważ zawór sie nie otwiera. Jeśli sie myle poprawcie :)


Cholera u mnie to samo było. Miałem błąd egru w inpie po wymianie świec. Nie docisnąłem wężyka od podciśnienia. Potwierdzam co napisał Grzybu, u mnie dokładnie tak samo :>

_________________
Obrazek <<--- Click


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 17 lutego 2012, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
dziś motor przy -4 rozgrzał się do 90stopni po 6 km wiec jest spoko

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 20 lutego 2012, 13:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47
Czyli jedni odłączają EGR, drudzy wymieniają. Z tego co rozumiem - jeżeli czyszczenie nie pomoże (bo zawsze lepiej jeździć autem, które ma wszystkie podzespoły sprawne), to po prostu odpiąć podcisnienie i nie martwić się. A jakby wymienić, to na jaki? Oryginał za 700 zł, czy zamienniki? Jakieś są wogóle? Jakieś polecacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 20 lutego 2012, 15:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
jarkum napisał(a):
Czyli jedni odłączają EGR, drudzy wymieniają. Z tego co rozumiem - jeżeli czyszczenie nie pomoże (bo zawsze lepiej jeździć autem, które ma wszystkie podzespoły sprawne), to po prostu odpiąć podcisnienie i nie martwić się. A jakby wymienić, to na jaki? Oryginał za 700 zł, czy zamienniki? Jakieś są wogóle? Jakieś polecacie?


Ten mechanizm nie jest nienaprawialny :) dobrze wyczyścisz zawór, spsikasz jakims WD40 itp do rozruszania tego ciegna, i będzie dzialał-jaki czas to sie okaze.


Ja miałem kiedyś w 320d problem z mocą. Mechanik doradzał mi żeby zaślepiać egr itd. Miałem zawór tak zapieczony, że ciężko było go otworzyć palcami, ale wyczyśćiłem wszystko na lustro, potem ten zaworek spsikałem jakimiś smarami, by lepiej pracował i 2 lata śmigało auto bez żadnych problemów :) Niemyślałem nawet zaślepiać. Tylko EGR współpracuje z innymi podzespołami, i by wszystko było ok, to pozostałe elementy również musza być sprawne.

Co do zaślepiania EGR, niemam zdania, ale jeżeli ktoś ma program to odłączenie EGR jest wskazane, chociażby ze względu estetycznych- auto po czipie lubi zakopcić :) Ale przy nie ruszanych silnikach, osobiście wolałbym mieć sprawny Egr- bo wkońcu wymyślili to inżynierowie w Monachium, którzy dostają za to ogromną kase... i posiadają "nieco" większą wiedze od nas :) Nigdy do końca niewiadomo, jak to wpływa na inne elementy silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 20 lutego 2012, 15:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47
Cytuj:
Ten mechanizm nie jest nienaprawialny :) dobrze wyczyścisz zawór, spsikasz jakims WD40 itp do rozruszania tego ciegna, i będzie dzialał-jaki czas to sie okaze.


No i dobrze. Czyli wiem, żeby sobie nie dać wciskać nowego zaworu, tylko naprawiać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 21 lutego 2012, 10:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47
jarkum napisał(a):
Cytuj:
Ten mechanizm nie jest nienaprawialny :) dobrze wyczyścisz zawór, spsikasz jakims WD40 itp do rozruszania tego ciegna, i będzie dzialał-jaki czas to sie okaze.


No i dobrze. Czyli wiem, żeby sobie nie dać wciskać nowego zaworu, tylko naprawiać.


Ni teraz juz wiem więcej. Mam uszkodzoną membranę i naprawić się tego nie da. Uff. Nie ma moze ktoś używki do sprzedania? Sprawnej oczywiscie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 21 lutego 2012, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 520d
Cześć.
Jestem tu nowy, a postanowiłem się zalogować po przeczytaniu waszych komentarzy o EGR. Pisze tego posta ku przestrodze, bo i was może to spotkać. Moje auto wróciło właśnie od mechanika, a wszystko przez EGR...
Ale od początku...
Mam E39 520d od ok. 3 lat. Kupiony z niesprawnym EGR. Działał dobrze, bez zarzutu, aż do momentu naprawy EGR...

W listopadzie 2010 roku naprawiłem EGR bo miało autko mniej palić i być ekologiczne. No i faktycznie, może paliło ok. 0,5 l. mniej i trochę lepiej wyciszone było..
Niestety już po ok. 6 m-cach zaczął mi się gubić płyn chłodniczy. Co tydzień musiałem ok. litra płynu dolewać. Wtedy jeszcze nie pokojarzyłem faktów. Myślałem, że to nieszczelność gdzieś ale uszczelniacz pomógł może na miesiąc do dwóch.

Teraz podczas mrozów, kiedy temp. spadała do -25, silnik zaczął nierówno pracować i spod maski dochodzić dziwne ni to świszczenie, nie charczenie, jakiś po prostu dziwny dźwięk. Najpierw myślałem, że to parafina wydziela się w paliwie i przez to nierówna praca silnika, przyduszanie jakby.
Potem doszedłem do wniosku, że to prawdopodobnie turbina się kończy...
Też nie.
Był to wadliwie działający EGR!
Nie jeżdżę szybko. Na autostradzie 110-130 a silnik ciągle jakby tracił chwilowo moc przerywając pracę, jakby go coś dusiło.
No i w końcu stało się. Jadąc z szybkością ok. 120 km. poczułem w kabinie zapach spalenizny. Zanim się zorientowałem, że to spod maski, silnik się wyłączył. Stanąłem na poboczu z pożarem w silniku. Na szczęście gaśnica zadziałała.

Okazało się, że wadliwie działający EGR wpuszczał spaliny do silnika wtedy kiedy miał świeże powietrze wpuszczać. Przyszła iskra ze spalin i zapłon kolektora. Zjarał się kolektor, jakieś kable i moduły, osłony silnika i 1500 zł nie moje.

Odłączyłem to badziewie i nie chcę już o tym słyszeć. I płynu chłodniczego już nie ubywa:)

Jaki morał z tego?

Niemieckie gaśnice działają dobrze nawet po 11 latach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 21 lutego 2012, 22:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Ralf777 napisał(a):
W listopadzie 2010 roku naprawiłem EGR
Co było niesprawnego?
Ralf777 napisał(a):
Zjarał się kolektor, jakieś kable i moduły, osłony silnika i 1500 zł nie moje.
Co to za moduły, szczerze to chyba nie tak drogo, jeszcze kolektor, uszczelki, fragmenty wiązki.
Nie zmienia to faktu, że ktoś dał ciała i nie sprawdził czy po "naprawie" EGR'a, działa poprawnie.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 19:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Ralf777 napisał(a):
Cześć.
Jestem tu nowy, a postanowiłem się zalogować po przeczytaniu waszych komentarzy o EGR. Pisze tego posta ku przestrodze, bo i was może to spotkać. Moje auto wróciło właśnie od mechanika, a wszystko przez EGR...
Ale od początku...
Mam E39 520d od ok. 3 lat. Kupiony z niesprawnym EGR. Działał dobrze, bez zarzutu, aż do momentu naprawy EGR...

W listopadzie 2010 roku naprawiłem EGR bo miało autko mniej palić i być ekologiczne. No i faktycznie, może paliło ok. 0,5 l. mniej i trochę lepiej wyciszone było..
Niestety już po ok. 6 m-cach zaczął mi się gubić płyn chłodniczy. Co tydzień musiałem ok. litra płynu dolewać. Wtedy jeszcze nie pokojarzyłem faktów. Myślałem, że to nieszczelność gdzieś ale uszczelniacz pomógł może na miesiąc do dwóch.

Teraz podczas mrozów, kiedy temp. spadała do -25, silnik zaczął nierówno pracować i spod maski dochodzić dziwne ni to świszczenie, nie charczenie, jakiś po prostu dziwny dźwięk. Najpierw myślałem, że to parafina wydziela się w paliwie i przez to nierówna praca silnika, przyduszanie jakby.
Potem doszedłem do wniosku, że to prawdopodobnie turbina się kończy...
Też nie.
Był to wadliwie działający EGR!
Nie jeżdżę szybko. Na autostradzie 110-130 a silnik ciągle jakby tracił chwilowo moc przerywając pracę, jakby go coś dusiło.
No i w końcu stało się. Jadąc z szybkością ok. 120 km. poczułem w kabinie zapach spalenizny. Zanim się zorientowałem, że to spod maski, silnik się wyłączył. Stanąłem na poboczu z pożarem w silniku. Na szczęście gaśnica zadziałała.

Okazało się, że wadliwie działający EGR wpuszczał spaliny do silnika wtedy kiedy miał świeże powietrze wpuszczać. Przyszła iskra ze spalin i zapłon kolektora. Zjarał się kolektor, jakieś kable i moduły, osłony silnika i 1500 zł nie moje.

Odłączyłem to badziewie i nie chcę już o tym słyszeć. I płynu chłodniczego już nie ubywa:)

Jaki morał z tego?

Niemieckie gaśnice działają dobrze nawet po 11 latach :)


kATALIZATOR MASZ sprawny ??

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 520d
Katalizator był ok. Teraz kiedy odłączyłem EGR wszystko działa jak powinno... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Ralf777, - przyczyną nieszczelności w okolicach egr'a u Ciebie była zapewne opaska zaciskowa który przy nieprawidłowym demontażu uszkadza się i po powtórnym założeniu opaska nie trzyma tak jak powinna.

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, 20:16 przez Gustav, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 520d
podol napisał(a):
Ralf777 napisał(a):
W listopadzie 2010 roku naprawiłem EGR
Co było niesprawnego?
Ralf777 napisał(a):
Zjarał się kolektor, jakieś kable i moduły, osłony silnika i 1500 zł nie moje.
Co to za moduły, szczerze to chyba nie tak drogo, jeszcze kolektor, uszczelki, fragmenty wiązki.
Nie zmienia to faktu, że ktoś dał ciała i nie sprawdził czy po "naprawie" EGR'a, działa poprawnie.


Co było niesprawnego? Był po prostu odłączony (zaślepiony). Kolega, który hobbystycznie zajmuje się BMW to odkrył i naprawił. Przeczyścił, podłączył, przetestował na komputerze i wszystko było ok przez mniej więcej 6 m-cy.

Kolektor, moduł (nie wiem jaki - tak mechanik powiedział), wiązka, osłony silnika, jakieś kable i uszczelki + robocizna i 1500 nie moje. Teraz Egr odłączone i jest ok tylko dźwięk inny i moc mniejsza (nie wiem czy przez samo odłączenie egr czy przez to co wymieniał mechanik).

Życie z BMW jest przyjemne, ale cholernie drogie... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Ralf777, Mniej więcej to było tak u Ciebie:

Mechanik coś tam robił z EGR'em i nie zwracając uwagi założył już uszkodzoną opaskę która ma kolosalne znaczenie jeśli chodzi o połączenie między kanałem spalin [ stalowa rurka] a EGR'em. Z racji założenia uszkodzonej opaski egr juz nie prawidłowo funkcjonował.

Przy większym obciążeniu opaska się poddała i rozszczelniła system recyrkulacji doprowadzając do wysokiej temperatury wewnątrz komory silnika.

Miałem to samo ale szybko się zorientowałem i nie musiałem nic gasić, co więcej okopciło mi trochę kolektor z zewnątrz i tyle.

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 520d
Gustav200 napisał(a):
Ralf777, - przyczyną nieszczelności w okolicach egr'a u Ciebie była zapewne opaska zaciskowa który przy nieprawidłowym demontażu uszkadza się i po powtórnym założeniu opaska nie trzyma tak jak powinna.


Może, nie znam się na tym zbytnio więc wierzę na słowo. W każdym razie póki co daje sobie spokój z powtórną aktywacją EGR. Już jedną gaśnicę straciłem :)

Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 520d
Gustav200 napisał(a):
Ralf777, Mniej więcej to było tak u Ciebie:

Mechanik coś tam robił z EGR'em i nie zwracając uwagi założył już uszkodzoną opaskę która ma kolosalne znaczenie jeśli chodzi o połączenie między kanałem spalin [ stalowa rurka] a EGR'em. Z racji założenia uszkodzonej opaski egr juz nie prawidłowo funkcjonował.

Przy większym obciążeniu opaska się poddała i rozszczelniła system recyrkulacji doprowadzając do wysokiej temperatury wewnątrz komory silnika.

Miałem to samo ale szybko się zorientowałem i nie musiałem nic gasić, co więcej okopciło mi trochę kolektor z zewnątrz i tyle.


Całkiem prawdopodobne...
A miałeś jakieś ubytki płynu chłodniczego?? Bo podobno przy niesprawnym egr płyn też się gubi. Przynajmniej tak u mnie było...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Nie wiem czy wiesz ale chłodnica spalin EGR [którą prawdopodobnie posiadasz] mogła być rozszczelniona ;).

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 22 lutego 2012, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 520d
Gustav200 napisał(a):
Nie wiem czy wiesz ale chłodnica spalin EGR [którą prawdopodobnie posiadasz] mogła być rozszczelniona ;).


I właśnie chyba tak było. Odkąd Egr odłączone płynu nie ubywa. Póki co to kilka dni ale mam nadzieję, że tak zostanie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL