miker21 napisał(a):
Witam!
Dużo szukałem, o szarpaniu było wiele pisane, ale raczej było to co innego niż u mnie.
Mam następujący problem z BMW 320D, E46, silnik M47TU 150KM, rok 2002.
Czasami w czasie ruszania jak dodaje więcej gazu silnik pociągnie przez niecałą sekundę, na moment straci moc, szarpnie autem i zaraz idzie normalnie. W czasie jazdy zachowuje się jak najbardziej prawidłowo. Ciągnie w całym zakresie obrotów, nie dymi. Zapala od pierwszego kopa, niezależnie czy zimny, czy ciepły, zawsze na 4 cylindry.
Podpinałem się do niego komputerem, ale w DDE nie ma żadnych błędów. Wszystkie parametry pracy silnika prawidłowe, zgodne z wartościami oczekiwanymi. Tylko czasem, wtedy kiedy szarpnie, przy gwałtownym dodaniu gazu, spada na moment prawie do zera ciśnienie paliwa na szynie CR. Za moment podnosi się do wartości oczekiwanej.
Zauważyłem też, że na wolnych obrotach ciśnienie paliwa czasami jest stabilne, ok. 300 bar, a czasami waha się od 200 do 400 bar. Przy wyższych obrotach zawsze jest stabilne.
Co byście sugerowali?
Pada, zacina się regulator ciśnienia paliwa na szynie, czy pompa wysokiego ciśnienia, czy któryś wtrysk?
Jak pojechałem do mechanika to chciał od razu wymieniać wtryski, bo „na pewno leją i dlatego spada ciśnienie paliwa”.
Ale czy to możliwe, żeby przy uszkodzonych wtryskach auto jeździło i zapalało normalnie oraz nie dymiło?
Witam. Mam dokładnie taki sam problem, czy znalazłeś może co jest jest przyczyną tych spadków ciśnien? Bo borykam sie już z tym problemem szmat czasu i nikt nic nie może poradzić
. Dodam że u mnie problem się nasila jak tem. na zewnątrz jest wysoka, w zimnie troche mniej.