BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam!
Dużo szukałem, o szarpaniu było wiele pisane, ale raczej było to co innego niż u mnie.
Mam następujący problem z BMW 320D, E46, silnik M47TU 150KM, rok 2002.
Czasami w czasie ruszania jak dodaje więcej gazu silnik pociągnie przez niecałą sekundę, na moment straci moc, szarpnie autem i zaraz idzie normalnie. W czasie jazdy zachowuje się jak najbardziej prawidłowo. Ciągnie w całym zakresie obrotów, nie dymi. Zapala od pierwszego kopa, niezależnie czy zimny, czy ciepły, zawsze na 4 cylindry.
Podpinałem się do niego komputerem, ale w DDE nie ma żadnych błędów. Wszystkie parametry pracy silnika prawidłowe, zgodne z wartościami oczekiwanymi. Tylko czasem, wtedy kiedy szarpnie, przy gwałtownym dodaniu gazu, spada na moment prawie do zera ciśnienie paliwa na szynie CR. Za moment podnosi się do wartości oczekiwanej.
Zauważyłem też, że na wolnych obrotach ciśnienie paliwa czasami jest stabilne, ok. 300 bar, a czasami waha się od 200 do 400 bar. Przy wyższych obrotach zawsze jest stabilne.
Co byście sugerowali?
Pada, zacina się regulator ciśnienia paliwa na szynie, czy pompa wysokiego ciśnienia, czy któryś wtrysk?
Jak pojechałem do mechanika to chciał od razu wymieniać wtryski, bo „na pewno leją i dlatego spada ciśnienie paliwa”.
Ale czy to możliwe, żeby przy uszkodzonych wtryskach auto jeździło i zapalało normalnie oraz nie dymiło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Wczoraj po chwili pracy na wolnych obrotach na gorącym silniku chciałem ruszyć. Silnik zaszarpał, prawie zgasł i zapaliła się kontrolka DDE. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu zgasła. Pojawił się błąd 4560. Jeśli dobrze rozumiem to znaczy, że ciśnienie paliwa na szynie niewiarygodne.
parę dni wcześniej auto było u mechanika-elektronika, który nic nie znalazł. Przy nim nie szarpało. Mówił, że najprawdopodobniej pada zawór regulacji ciśnienia paliwa na szynie, ale nie jest pewny.
A co Wy myślicie?
Od czego zacząć wymianę, od:
1 - czujnika ciśnienia paliwa na szynie,
2 - regulatora ciśnienia,
3 - zaworka (czujnika), który siedzi na pompie wysokiego ciśnienia??
A tak apropo, czy ktoś wie do czego jest ten zawór na pompie?
Jedni twierdzą, że jest to czujnik, inni, że jest to zawór regulacji wydatku pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 20:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Wyczyść dobrze styki na przewodzie do czujnika ciśnienia na listwie.Miałem podobny przypadek w mojej 330d.Szarpała od czasu do czasu...zaśniedziały kable..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Od czyszczenia złączek przy czujnikach i zaworkach oraz DDE zacząłem.
Czyściłem też EGR i filterki na zaworach sterujących.
Niestety nic to nie dało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
Mam podobny problem. Przy ruszaniu szarpnie potem troche oslabnie i powoli ciągnie. Od 2tys obrotów jedzie dosc dobrze ale przy wyzszych obrotach 4tys mozna odczuc znowu spadek mocy. Jako ze niedawno go kupilem Mechanik wymienil filtry powietrza i paliwa ale postanowilem sprawdzic i kupilem drugi filtr paliwa(niestety nie markowy). Przy wymianie spuscilem paliwo z woda z obudowy filtra (stosunek wody do ropy 1:6). Poza woda i paliwem wyciągnolem tez czarno-brązowe ciala stale. Powstaje pytanie czy te czarno-brązowe ochlapy mogą przyblokowywac przewody paliwowe i powodowac uczucie ze paliwo nie daje rady doplynąc na czas?
Silnik na postoju pracuje równiutko
Oczywiscie nie wykluczam że przyczyna tych objawów moze lezec gdzies indziej.
Napiszcie prosze co o tym myslicie.
Z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: OTW.
Moje BMW: E46 CR 150KM
dzidek44no 4.tys i spadek mocy,przeciez to diesel a nie benzyna.dalej mocy już nie ma. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 01:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
No jest widoczna poprawa po dluzszej trasie na paliwie z dodatkiem do czyszczenia instalacji paliwowych STP. Po 2 dniach filtr paliwa byl zaszlaniony brązowym osadem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 02:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
no niestety poprawa była chwilowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 36
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Witam wszystkich
Mam podobny problem z silnikiem BMW e46 2,0d 150km rocznik 2002r automat, 128tys przebiegu!!!
Problem jest taki:
Kiedy dojeżdżam do krzyżówki i silnik spada z obrotów to zaczyna kulawić przez jakies cztery pieć sekund czasami krucej czasami dłużej,potem zaczyna pracować równo! Jak spuszczę pedał gazu z obrotów to tez tak samo sie dzieje! Tak to wygląda jakby przez moment pracował na trzy gary,strasznie przebiera przez chwilke!
Dodam ze wymieniłem filtr paliwa i powietrza,odme przeczysciłem,wymieniłem świece żarowe bo żadna nie grzała! Byłem sprawdzić na kompie wszystko miodzio!
Pojechałem do drugiego warsztatu na diagnostyke silnika i wtrysków i wszystko idealnie! Zero błędów!
Odpala ładnie,na dotyk czy zimny,czy ciepły! Przyspiesza bardzo ładnie w każdym zakresie obrotów!
Czy ktos z was miał taki przypadek,bądz orietuje sie co może byc uszkodzone???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 36
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Witam wszystkich
Mam podobny problem z silnikiem BMW e46 2,0d 150km rocznik 2002r automat, 128tys przebiegu!!!
Problem jest taki:
Kiedy dojeżdżam do krzyżówki i silnik spada z obrotów to zaczyna kulawić przez jakies cztery pieć sekund czasami krucej czasami dłużej,potem zaczyna pracować równo! Jak spuszczę pedał gazu z obrotów to tez tak samo sie dzieje! Tak to wygląda jakby przez moment pracował na trzy gary,strasznie przebiera przez chwilke!
Dodam ze wymieniłem filtr paliwa i powietrza,odme przeczysciłem,wymieniłem świece żarowe bo żadna nie grzała! Byłem sprawdzić na kompie wszystko miodzio!
Pojechałem do drugiego warsztatu na diagnostyke silnika i wtrysków i wszystko idealnie! Zero błędów!
Odpala ładnie,na dotyk czy zimny,czy ciepły! Przyspiesza bardzo ładnie w każdym zakresie obrotów!
Czy ktos z was miał taki przypadek,bądz orietuje sie co może byc uszkodzone???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 36
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Witam wszystkich
Mam podobny problem z silnikiem BMW e46 2,0d 150km rocznik 2002r automat, 128tys przebiegu!!!
Problem jest taki:
Kiedy dojeżdżam do krzyżówki i silnik spada z obrotów to zaczyna kulawić przez jakies cztery pieć sekund czasami krucej czasami dłużej,potem zaczyna pracować równo! Jak spuszczę pedał gazu z obrotów to tez tak samo sie dzieje! Tak to wygląda jakby przez moment pracował na trzy gary,strasznie przebiera przez chwilke!
Dodam ze wymieniłem filtr paliwa i powietrza,odme przeczysciłem,wymieniłem świece żarowe bo żadna nie grzała! Byłem sprawdzić na kompie wszystko miodzio!
Pojechałem do drugiego warsztatu na diagnostyke silnika i wtrysków i wszystko idealnie! Zero błędów!
Odpala ładnie,na dotyk czy zimny,czy ciepły! Przyspiesza bardzo ładnie w każdym zakresie obrotów!
Czy ktos z was miał taki przypadek,bądz orietuje sie co może byc uszkodzone???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 02:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
jeszcze troche Ci zostalo do sprawdzenia

- czujnik cisnienia paliwa na szynie
- czujnik cisnienia doladowania
- egr
- przeplywomierz
- elektrozawór na turbinie

To moze byc wszystko
Dla pocieszenia powiem Ci ze jeszcze nie znalazlem usterki u siebie.
Jesli sie uda to sie pochwale.
Jesli Ty cos znajdziesz to tez powiedz.
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Przyczyną falowania obrotów na jałowym, jest bardzo często zawór regulacji ciśnienia w pompie CR.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 8 grudnia 2009, 02:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
O dzieki To moze byc cenna uwaga
U mnie obroty falują kiedy silnik jest w fazie nagrzewania. Kiedy sie nagrzeje pracuje równo a i kiedy jest jeszcze calkiem zimny chodzi równo ale na lekko zwiększonych obrotach.
Czy pompa CR występuje w 150 konnej wersji czy w 136 konnej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 8 grudnia 2009, 07:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
dzidek44no napisał(a):
O dzieki To moze byc cenna uwaga
U mnie obroty falują kiedy silnik jest w fazie nagrzewania. Kiedy sie nagrzeje pracuje równo a i kiedy jest jeszcze calkiem zimny chodzi równo ale na lekko zwiększonych obrotach.
Czy pompa CR występuje w 150 konnej wersji czy w 136 konnej ?

Ja miałem takie objawy jak Ty... U mnie winę ponosiła gumowa rura, która znajdowała się za przepływomierzem - była popękana (czyli łapała lewe powietrze). Sprawdź sobie to jeszcze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 11 marca 2010, 17:04 
Witam wszystkich, moja Beja to 320d 150km 2003 ,kombi, a wiec gdy odpalam auto rano na mrozie czy z garazu nigdy nie ma problemu, ale gdy juz w pelni rozgrzeje sie, wylanczam go i po 5-10 min proboje raz jeszcze zapalic jest duzy problem z odpalaniem czasem 10-20sekund musze kreci.. raz to wogole nie odpali dopiero po 3h gdy silnik byl zimny. co to moze byc prosilbym o pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 11 marca 2010, 17:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
barh, obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu....jedz podepnij na kompa...i nowy tylko oryginał zakładaj...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 27 marca 2010, 08:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: BMW e46 320d
Kod silnika: M47
Witam! Podiadam BMW e46 320d 150km na CR i mam problem typ: gdy odpalam ją na zimnym silniku wszytsko jest ok pali z kopyta, ale gdy silnik im bardziej jest ciepły tym dłużej musze krecić aż w skrainym nagrzaniu odmawia zapalenia. Jesli chodzi o dynamike jest wszytsko ok. gdy juz chodzi termostat dobrze trzyma temperature. Bylem na diagnozie. Wtrsyki sa ok. Ale mechanik zauwazyl ze jak jest goraca strasznie powoli dobija cisnienie na listwie. im bardziej ciepła tym dłużej. Gdy już zapali utrzymuje dobre ciśnienie na listwie.
Wyskoczył rownież błąd czujnika cisnienia paliwa na listwie. Zastanawiam się czy temperatura ma jakis wpływ na działanie czujnika na listwie. Czy to może regulator ciśnienia na pompie CR? A może akumulator jest słaby i na ciepłym silniku przewody maja wieksze opory i sa wieksze straty prądu i już nie kreci odpowiednio szybko rozrusznikiem? Dodam że silnik nie kopci. Gdy silnik ostygnie jest ok i pali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 27 marca 2010, 08:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: BMW e46 320d
Kod silnika: M47
barh, Kolego mam podobny problem do Ciebie i się zastanawiam czy juz znalazleś co dolega Twojej Buni.

"Witam! Podiadam BMW e46 320d 150km na CR i mam problem typ: gdy odpalam ją na zimnym silniku wszytsko jest ok pali z kopyta, ale gdy silnik im bardziej jest ciepły tym dłużej musze krecić aż w skrainym nagrzaniu odmawia zapalenia. Jesli chodzi o dynamike jest wszytsko ok. gdy juz chodzi termostat dobrze trzyma temperature. Bylem na diagnozie. Wtrsyki sa ok. Ale mechanik zauwazyl ze jak jest goraca strasznie powoli dobija cisnienie na listwie. im bardziej ciepła tym dłużej. Gdy już zapali utrzymuje dobre ciśnienie na listwie.
Wyskoczył rownież błąd czujnika cisnienia paliwa na listwie. Zastanawiam się czy temperatura ma jakis wpływ na działanie czujnika na listwie. Czy to może regulator ciśnienia na pompie CR? A może akumulator jest słaby i na ciepłym silniku przewody maja wieksze opory i sa wieksze straty prądu i już nie kreci odpowiednio szybko rozrusznikiem? Dodam że silnik nie kopci. Gdy silnik ostygnie jest ok i pali."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D silnik raz szarpnie przy ruszaniu
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 16:48 
miker21 napisał(a):
Witam!
Dużo szukałem, o szarpaniu było wiele pisane, ale raczej było to co innego niż u mnie.
Mam następujący problem z BMW 320D, E46, silnik M47TU 150KM, rok 2002.
Czasami w czasie ruszania jak dodaje więcej gazu silnik pociągnie przez niecałą sekundę, na moment straci moc, szarpnie autem i zaraz idzie normalnie. W czasie jazdy zachowuje się jak najbardziej prawidłowo. Ciągnie w całym zakresie obrotów, nie dymi. Zapala od pierwszego kopa, niezależnie czy zimny, czy ciepły, zawsze na 4 cylindry.
Podpinałem się do niego komputerem, ale w DDE nie ma żadnych błędów. Wszystkie parametry pracy silnika prawidłowe, zgodne z wartościami oczekiwanymi. Tylko czasem, wtedy kiedy szarpnie, przy gwałtownym dodaniu gazu, spada na moment prawie do zera ciśnienie paliwa na szynie CR. Za moment podnosi się do wartości oczekiwanej.
Zauważyłem też, że na wolnych obrotach ciśnienie paliwa czasami jest stabilne, ok. 300 bar, a czasami waha się od 200 do 400 bar. Przy wyższych obrotach zawsze jest stabilne.
Co byście sugerowali?
Pada, zacina się regulator ciśnienia paliwa na szynie, czy pompa wysokiego ciśnienia, czy któryś wtrysk?
Jak pojechałem do mechanika to chciał od razu wymieniać wtryski, bo „na pewno leją i dlatego spada ciśnienie paliwa”.
Ale czy to możliwe, żeby przy uszkodzonych wtryskach auto jeździło i zapalało normalnie oraz nie dymiło?



Witam. Mam dokładnie taki sam problem, czy znalazłeś może co jest jest przyczyną tych spadków ciśnien? Bo borykam sie już z tym problemem szmat czasu i nikt nic nie może poradzić :( . Dodam że u mnie problem się nasila jak tem. na zewnątrz jest wysoka, w zimnie troche mniej.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL