BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 09:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 7 września 2009, 19:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam, a wiec usuniecie raczej odpada słyszałem ze to koszt ok 500zł
Wszystko byo by ok tytlko ze w mojej kostce nie ma przewodów od imobilajzera i teraz czy ktos mógłby je wypiac z kostki od tego nowego silnika i podłączyc z boku do modułu... :kwasny: byle autko paliło robił już ktos cos takiego?


Ostatnio edytowano 8 września 2009, 07:20 przez robert-rocki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Immo w BMW to ciężki temat to nie jest VW i nie ma tak prosto obejści stąd koszt 500zł. BMW ma EWS i blokadę w sterowniku ECU. Jeśłi dawca miał immo to najproście było by założyć cały komplet IMMO do Twojego auta. Komplet TZN pestka, EWS, ECU. To wszystko musi być z jednego auta. Ewentualnie można by dokodować nową pestke do Twojego EWS. Inaczej auta nie odpalisz jeśłi faktycznie problem jest z IMMO. EWS to puszka znajdująca się pod schowkiem. Ona blokuje rozrusznik i daje dygnał do ECU o rozpoznanym kodzie z pestki w kluczu. Jeśłi kod jest zgodny z kodem w pamięci sterownika ECU to auto odpali. NIe wiem co dokłądnie masz a czego nie. Jedno co pewne to potrzeba Ci konkretnego elektromechanika, który nie spapra sprawy i rozbroi IMMO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Wszystko jest, silnik biore od kumpla i razem to robimy ale sobe nie poradzimy z tym immo :kwasny:
jeden elektryk powiedział ze zrobi mi to ale jak juz wszystko bedzie w autku ale nie usmiecha mi sie holowac bety przez 20 km :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Niema żadnych dodatkowych kostek z silnika, moduł EWS jest spięty z ECU i tyle. Ze stacyjki odczytywany jest kod kluczyka.
EWS go sprawdza, jeżeli taki sam jest w ECU to ono pozwala na podanie paliwa i poprawny zapłon.
Sam EWS blokuje jedynie rozrusznik. Tak jak pisał Danek24.
Czyli cały komplet to:
Pętla wokół stacyjki, Kluczyk z transponderem, ECU, Moduł EWS, Przekaźnik EWS.
Jeżeli jeszcze masz silnik w starym aucie to popatrz jak to jest połączone. Druga sprawa jeżeli robisz jakiś Swap, to wskazane jest przełożyć też całą wiązkę silnika + wszystko co się z nią łączy (EWS), wtedy auto musi odpalić ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 06:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
kurcze elektrykiem nie jestem :kwasny: kumpel bardziej to łapie , chodzi poprostu o to ze ta cała wiazke od nowego silnika wpinamy do mojego auta ale ja nie miałem immo i w tej nowej wiązce jest wiecej kabli i trzeba je wypiąc z tej kostki i własnie nie wiemy które to :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 13 maja 2018, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40B18
Hej, robię właśnie swapa z 1.8 z 91r na M52b20 z immo.
Czy jest sposób na obejście immo? Wyczytałem, że można połączyć dwa kable i jeden z pinu 66 od ECU odciąć ale czy to wystarczy?
Mam cały komplet z drugiego auta ale nie widzi mi się przekładanie stacyjki, wiązki i wkładek w zamkach... chyba, że wystarczy doposażyć stary kluczyk w immo i stacyjkę?

Pomożecie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 14 maja 2018, 06:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W silnikach na pojedynczym Vanosie da się założyć emulator Immo

Da się też usunąć immo ze sterownika, ale potrzebny jest do tego programator i wiedza

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 14 maja 2018, 08:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
jesli masz komplet z drugiego auta to przekladasz sterownik silnika,sterownik ews i pastylke z kluczyka i wszystko smiga z fabrycznymi zamkami jakie masz w aucie. Rozumiem ze ten zestaw masz do silnika M52B20. Te wszystkie internetowe kombinacje z odcinaniem przewodow mostkowaniem to jakieś bujdy na kołach na 3 autach sprawdzałem i nie działa ;p będzie kręcić ale nie odpali

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 14 maja 2018, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40B18
Tak, mam całe e36 z m52b20 i komplet ze wszystkim. Właśnie się nad tym zastanawiałem czy przerzucenie EWS i pastylki z kluczyka jest możliwe. ECU to rzecz jasna ;)

Dookoła stacyjki musi być jakiś odbiornik w postaci cewki, który "odczytuje" pastylkę? Zgadza się?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 14 maja 2018, 23:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Jak masz caly stary zestaw, czyli stare kluczyki z pestkami i stary modul ews, to po swapie wystarczy zrobic kompem synchrnizacje ews dme z nowym sterownikiem silnika (po swapie, albo nawet bez swapa jak ulegl uszkodzeniu) i zostaje stary zestaw i nic nie trzeba przekladac i zmieniac

Edit. Doczytalem ze 91r u ciebie, wiec nie bylo ews. Jak tak to musisz przerzucic caly komplet z cewka ews pestkami itd. Ale lepiej chyba zeby ktos ci calkowicie wyrzucil ews z sterownika silnika niz dokladac wiazki itd a pozniej miec problem jak rozleci sie synchronizacja.
Sam u siebie mam rozblokowany sterownik z wylaczonym ews, ale ews jest zostawiony tylko po to zeby odcinalo rozrusznik i dzialala funkcja code w obc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40B18
No a czy można obejść immo modulatorem z alledrogo? Czy go też trzeba jakoś programować?

Mam wszystko podłączone wg. poniższego schematu ale nie trybi. Czy to możliwe, że przy kilku próbach odpalenia uwaliło czujnik położenia wałka rozrządu?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
Można ominąć ews emulatorem ale trzeba wpierw odczytać ze sterownika nr ISN i wpisać go do emulatora. Prościej ze sterownika silnika po 94 roku usunąć immo programowo.
Czujnik wałka rozrządu nie ulegnie uszkodzeniu mimo wielu prób odpalenia auta.

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 4 czerwca 2018, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40B18
Schemat okazał się prawidłowy. Trzeba było wykasować błąd z kompa i już więcej się nie pojawił - znaczy EWS działa, immo czyta.
Auto nie odpala dalej bo... wężyki z paliwem były zamienione ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 23 sierpnia 2021, 17:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b25
witam , podepnę sie pod temat obejścia immo ,silnik m57 306d1 ,2000 rok (sterowniki edc 15) można kupić emulator , tylko pytanie jak odczytać kod ISN (nie posiadam ews) czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć jak go odczytać i ewentualnie jak się go dopisuje do tego emulatora. Z gÓry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Imobilajzer- usunięcie lub obejscie
PostNapisane: 23 sierpnia 2021, 17:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b25
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL