BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 00:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Niedziałająca przepustnica w układzie wydechowym.
PostNapisane: 21 września 2009, 14:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam
Tak jak w temacie, sprawdziłem przepustnice po wciągnięciu powietrza zamyka wydostawanie się spalin z tłumika, elektrozawór podłączyłem bezpośrednio pod napięcie i również działa, w szlalfiku, który podłączony jest pod elektrozawór również zasysa powietrze, czyli wszystko jest ok.

Okazało się ze przewodach podłączonych pod elektrozawór nie ma napięcia. Sprawdzałem na różnych obrotach, niestety, ale nie jest podawane napięcie.
Na początku myślałem, że tak ma być, że silnik sam steruje, ale kilka osób na forum już mi pisało ze po włączeniu silnika automatycznie się zamyka a po przekroczeniu 3 tys. obrotów otwiera się.
Co może być nie tak, gdzie szukać przyczyny? Bezpiecznik może jakiś? Gdzie te przewody od elektrozaworu są podłączone, zauważyłem ze idą z tyłu do przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 23:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, są w porządku, żadnego nie brakuje,Więc gdzie może być przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 07:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Ale powietrze jest w ukladzie tak?
Niestety musisz zdobyć schemat elektryczny. Myślę, że jest to sterowane sterownikiem silnika, ale napięcie może być podawane z innego miejsca.Być może masz gdzieś przetarty przewód albo odlączoną jakąś wtyczkę. Bez schematu nie ruszysz.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
tak powietrze jest, ze schematem to cięzko, nie wiem nawet skąd go wytrzasnąc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Z tym sterowaniem to jest dziwna sprawa, u mnie klapka jest ruchoma, można ją śrubokrętem domknąć i sama odbija spowrotem ale mam wrażenie , że też nie działa. Jak bym nie naciskał na gaz pozostaje wiecznie otwarta. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 11:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Właśnie u mnie jest identyczna sytuacja.

Dzwonilem przed chwilą do ASO. Powiedzieli mi odwrotnie niż osoby piszą na forum.
Gostek z serwisu powiedział mi ze w układzie wydechowym jest czujnik który sprawdza zawartość spalin jeżeli jest zbyt wysoka to przymyka jedną z rurek, tak samo jest w przypadku dogrzania auta. Wiec sterownik sam decyduje kiedy ma zostać otwata a kiedy zamknięta. Może być że cały czas jest otwarta. Tak jak piszą inni że po zapaleniu jest zamknieta aby moment obrotowy był większy a po przekroczeniu 3 tyś obrotów otwiera się aby dodać mocu to jest bajka. Sa to słowa mechanika z ASO BMW.

BAX nie masz co się przejmować wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
Ostatnio poczyniłem pewne obserwacje co do tej klapki i wg mnie służy ona tylko i wyłącznie obniżeniu hałasu.

Obserwowałem jadący przede mną na autostradzie E60 530i. Klapka była zamknięta praktycznie cały czas, nawet przy prędkości 150 km/h. Otwierała się tylko i wyłącznie podczas przyspieszania. Czyli wynika z tego, że na pewno jednym z czynników wpływających na otwieranie jest obciążenie silnika.

Wg mnie najważniejsze, żeby nie była zablokowana w pozycji zamkniętej. Nawet jakby była cały czas otwarta, to jest to zdecydowanie zdrowsze niż cały czas zamknięta.

U mnie, jakiś czas chodziła dość opornie i potrafiła się zablokować w jakiejś pozycji. Dowodem na to, że układ działał było to, że jak ją np. na siłę otworzyłem, to potrafiła po przejechaniu jakiegoś odcinka się zamknąć.

Jakie dokładnie warunku musiały być spełnione tego nie wiem. Znane są na pewno czynniki wpływające na pracę tego układu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Każdy z Was na pewno był kiedyś "tuningowcem" amatorem, który chciał poprawić osiągi motoroweru lub auta. Pierwsze co się robiło to wyciągało tlumik. Jaki był efekt? Brak "dołu" silnika. I po jest ta klapka. Czy jest otwarta zależy także jak mocno mamy otwartą przepustnicę. Proporcję muszą być zachowane. Uważam, że mechanik dobrze myślał, ale źle to przedstawił.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 00:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
nie bede się spieral, ja zauwazyłem jak również kilka osób że przy zapalonym silniku klapka jest otwarta, a przy dodawaniu gazu nic sie nie zmienia. u innych było odwrotnie po zapaleniu klapka była zamknięta a po przekroczeniu 3 tyś otwierała się. Więc u kogo z nas prawidłowo chodzi klapka? Nie sa to pojedyncze przypadki. Jutro zadzwonię do innego ASO BMW i dowiem się co powie mi inny mechanik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 09:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
no właśnie, w sumie to co piszesz miało by sens. Klik osób na forum pisało że po samym zapaleniu silnika klapka powinna być już zamknęta co mnie dziwiło gdyż takigo zjawiska nie zaobserwowałem. póżniej zobacze jak to działa u mnie, i zadzwonie do innego ASO zobaczyć co mi tam powiedzą, Wiem że co nowy mechanik to inna historia, nawet w przypadku ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niedziałająca przepustnica w układzie wydechowym.
PostNapisane: 18 lutego 2019, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46 330xi
Kod silnika: m54b30
Dzikus, a po wyłączeniu silnika klapka ma być otwarta czy zamknięta? Jak sprawdzić czy to działa w takim razie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL