BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 22:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Jakie cisnienie na cylindrach w silniku 1,6 M43 ???
PostNapisane: 14 marca 2007, 13:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witam, tak jak w temacie, jakie maxymalne a jakie minimalne cisnienie powinno byc na cylindrach??Aha i jakie moga byc roznice??A i jeszcze jedno pytanie, jaki moze byc koszt zmierzenia tego cisnienia??Czy 40 zlotych to nie za duzo???
Dziekuje za wszelki odpowiedzi


Ostatnio edytowano 14 marca 2007, 22:45 przez Kisiel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2007, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Kraków
Ciśnienie powinno wynosic 9,00 barów
http://bmw.big4.pl/download.php?id=115& ... 7b8a1a478f


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2007, 22:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
a wg mnie 10-11 Bar . Roznice najlepiej nie przekraczajace 0,5 Bara .

marcin_blacha napisał(a):
Ciśnienie powinno wynosic 9,00 barów


to co podałes to stopień sprężania silnika a nie cisnienie na poszczegolnych cylindrach. Nie wprowadzaj innych w błąd jesli nie jestes czegos pewien ;)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2007, 14:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Dzieki bardzo za odpowiedz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Kraków
Sorki to nie specjalnie było :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 19:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
0,5 bara to nie ma tragedji i jedziemy dalej, 40zł? trudno powiedzieć być moze jest trudne dojście nie pamietam. 40plnów to napewno nie jest dużo a wiesz sprzęt diagnostyczny kosztuje w chu..... :D pozdro!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Aha, dzieki za odpowiedzi...chodzi o roznice 0,5 bara w porownaniu do kazdego tloka, czy wogole o calosciowe cisnienie bo teraz to sie zakrecilem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 13:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Chodzi o to ,zeby cisnienia na poszczegolnych cylindrach nie rozniły sie od siebie zbytnio.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No wlasnie o to mi chodzilo, bo tak jak napisalem zakrecilem sie :wstyd: , dziekuje Frank


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 01:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
jeżeli jest poniżej 10 to kicha :kwasny:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No oka, ale przeciez skoro cisnienie w cylindrach w nowym silniku wynosi 10 bar, to po 13 latach jak np. bedzie wynosic 9,5 to wydaje mi sie, ze to nie bedzie az takiej duzej tragedi...co Wy o tym myslicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 14:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
9,5 to nie tragedia ale juz 8-7 to nieciekawie

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 18:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No domyslam sie, ze 8-7 to juz mala lipa...poprostu chce to sprawdzic z samej ciekawosci...wszystko z silnikiem jest oka, nie kopci, nie pali oleju...zwykla ciekawosc :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 02:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
ja to mysle,ze w nowym silniku jest pare bar wiecej niz 10.Nie wiem dokladnie ile ale na pewno wiecej(moje m40 z 90 roku ma po 12 :hyhy: )a w ksiazce jest napisane,ze jak jest 10 to juz trzeba powoli myslec co trza wymienic...hihi

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
BeeRTe napisał(a):
ja to mysle,ze w nowym silniku jest pare bar wiecej niz 10.Nie wiem dokladnie ile ale na pewno wiecej(moje m40 z 90 roku ma po 12 :hyhy: )a w ksiazce jest napisane,ze jak jest 10 to juz trzeba powoli myslec co trza wymienic...hihi

Hehe, nic tylko pogratulowac :) , ja w piatek bede mial mierzone...znajomy mechanik przyniesie sprzet z roboty, tak wiec pomiar bedzie wykonany za friko (no moze symboliczne pifko :P :rotfl: )...szczerze powiedziawszy to mam troche stracha ile moze wyjsc...no ale coz...zycie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 17:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
no i jak wyszło??? pochwal się! mysle,ze nie popsuli Ci humoru przed swietami?! :kwasny:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 18:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
BeeRTe napisał(a):
no i jak wyszło??? pochwal się! mysle,ze nie popsuli Ci humoru przed swietami?! :kwasny:

Wiec juz sie chwale...walsnie wrocilem z warsztatu...2 pierwsze cylindry wyszly po 12,5 :niepewny: , 3 wyszedl 12, 4 wyszedl powyzej 11. Wyszlo by pewnie wiecej na 4 cylindrze ale akumulator odmowil posluszenstwa :zalamany: ...tak wiec pomierzylismy to sprzetem ktory mial zegar przykrecony do takiej rurki wkrecanej w gniazdo swiecy...tak wiec nie wiem czy te wyniki sa bardzo miarodajne...biorac pod uwage blad statystyczny jestem zadowolony z wynikow ktore wyszly...tak wiec koledzy...czy tak moglo i moze byc??????????? :niepewny: :niepewny: :niepewny: :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 15:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
I co Wy nato (nikt przez noc nie czytal tego postu?? :P :P :P)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
mozesz sie cieszyc! tzn ze silniczek masz zdrowy :hyhy: a sprzet do mierzenia wlasnie tak wyglada.pozdro

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 12:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Heheh no to kamien z serca :hyhy: :hyhy: :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL