BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 02:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jakie powinno być ciśnienie oleju 320d m47 136KM
PostNapisane: 30 września 2009, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Witam. W związku z następującymi objawami: Rano po odpaleniu samochodu świeci się kontrolka od oleju (kolor czerwony) i towarzyszy temu głośna praca, klekot zaworów przez około 3-4 sekundy... po zgaśnięciu kontrolki silnik zaczyna pracować normalnie... postanowiłem jechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju i w związku z tym mam pytanie ile to ciśnienie powinno wynosić na biegu jałowym, jak i przy wyższych obrotach. Dodam że taki objaw z klekotaniem mam również po około kilkunastu minutach od wyłączenia na ciepłym silniku. Ręce mi opadają bo wiele osób pisze że tak jest, a wiele ze tak nie powinno być... dodam że mam zalany olej Castrol long life 0w30 i założony filtr firmy Filtron (może to tego jest przyczyna ? ale wczesniej tak nie było a zrobiłem juz 6000km). Sprawdzę to ciśnienie i bede sie zastanawiał nad zmianą oleju i założeniu oryginalnego filtra. Może ktoś miał podobny problem i znalazł jego rozwiązanie ? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 30 września 2009, 18:02 przez Twister, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Naprawdę nikt nic nie wie na temat tego problemu i tego ciśnienia ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 15:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Po uruchomieniu silnika i pozostawieniu go na biegu jałowym (po zgaszeniu lampki od ciśnienia) ciśnienie oleju we wszystkich silnikach powinno być co najmniej 50kPa.

Po zwiększeniu prędkości obrotowej w M47 przy ok. 4000obr/min ciśnienie oleju powinno być pomiędzy 370, a 470kPa.

Dane te wyciągnąłem z książki serwisowej do E46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Ja po odpaleniu nie mam takich objawów od razu kontrolka gaśnie, ja bym sprawdził pompę oleju, może ssak jest zapchany jakimś syfem i musi potrwać chwile zanim pompa poda olej do silnika.Moim zdaniem nie powinno tak być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
dziwne jest to że nawet po 20 minutach postoju na ciepłym silniku jest taki sam objaw, sucha góra, klekot zaworów i kontrolka czerwona przez 3 sekundy... czyli cały olej spływa, niestety mój mechanior ma pełno pracy i dopiero w przyszłym tygodniu sprawdzi mi ciśnienie od tego zaczne, jeżeli ciśnienie będzie ok to zalejję gęstszy olej np 5w30 albo pół syntetyk 10w30 A Ty Biały_79 jaki masz wlany olej ? No i filtr oryginalny bo mi nagadali na te Filtrony że lipne strasznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Ja mam zalanego Castrola Edga 5w40( przywożony z niemiec) ale chyba zmienie firme bo gadałem z moim kolegą który pracuje w hurtowni olejów i mówi że castrol nie jest producentem swoich olejów, zamawia produkowanie u kogo innego. 0w30 to moim zdaniem troche rzadki olej jak na nasze warunki atmosferyczne, nie mamy aż tak ostrych zim a 5w zachowuje swoje własności do -30 więc po co lać olej który wytzymuje np do -40, natomiast 5w40 wytzyma lepiej wyższe temperatury latem niż 0w30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
http://www.206club.net/viewpic.php?p=b2xlamUuanBn
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,6044891,Tajemnicze_etykiety___czyli_jak_czytac_oznaczenia.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Jarek w tym temacie -> [E46] Głośne odpalanie i świecąca się kontrolka oleju opisał że to jest wina zaworu zwrotnego i tak się zastanawiam, bo jeżeli mój olej 0w30 byłby za rzadki to czy by go nie ubywało ? a u mnie 6000km od wymiany przejechane i nic nie ubywa, nic nie kapie no i ten objaw tej kontrolki i zaworów który niedawno się pojawił... sam nie wiem czy skupić się na wymianie oleju i filtru czy na tej obudowie filtra i tym zaworze :/ normalnie nie daje mi to spokoju...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 20:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Twister napisał(a):
czy na tej obudowie filtra i tym zaworze

ja bym najpierw z tym zawalczył jak zmienisz olej to i tak będziesz miał te same objawy skoro ścieka wszystek olej do miski to 5w też ścieknie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Jeszcze jedna sprawa mi głowe zaprząta, jak mi wymieniali olej zaznaczam że nie w ASO to ten gość szukał filtra oleju i coś tam mówił że nie ma, a później znalazł... czy jest taka możliwość aby takie coś działo się przez niewłaściwy filtr ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jakie powinno być ciśnienie oleju 320d m47 136KM
PostNapisane: 27 grudnia 2018, 23:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
Witam, Miałem ten sam problem lampka paliła się jakieś 3s, na początku lekceważyłem to jednak po kilku tygodniach pojawiło się stukanie, ściągnąłem miskę, ssak był zawalony gruzem dodam że auto kupiłem kilka miesięcy wcześniej, a idiotę który uszczelniał silnik mieszając olej z silikonem powiesił bym za jaja na drzewie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL