BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] "mylenie" biegów
PostNapisane: 5 października 2009, 19:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Witam

Mam problem z wrzucaniem 3 biegu. Przy redukowaniu z 4 na 3 bardzo często wskoczy 5. Podczas przyspieszania z 2 na 3 nie ma problemu.
Poza tym żeby włączyć wsteczny muszę bardzo mocno przyciągnąć lewarek w lewo. Czy to normalne w BMW?

Poprzednio miałem Seata i tam biegi wchodziły jak w zegarku...


Ostatnio edytowano 5 października 2009, 21:35 przez Sinner, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
1. Skup sie bardziej podczas zmiany biegow.
2. Tak to normalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 20:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Sinner napisał(a):
Przy redukowaniu z 4 na 3 bardzo często wskoczy 5.
albo masz tak olbrzymie luzy na lewarku ze nie wiesz gdzie jest bieg albo po prostu jezdzisz i nie myslisz, brak Ci wyczucia ... bo 3 i 4 sa na przeciwko siebie ... a 1 i 2 tez mylisz ?? to i tak masz szczescie ze zamiast tej 3 wchodzi Ci 5 ... co byloby gdybys sie pomylil i wbil 1 co za roznica czy bardziej w lewa czy w prawa ...... kaszana ze skrzyni

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W bmw często po pewnym zużyciu wybieraka łatwo jest pomylić 2 z 4 bo są bardzo blisko siebie.
Najgorzej jak kręcąc auto na 3 biegu zamiast 4 wrzucisz 2 znam trzy BMW po takich zabiegach zawory do wymiany podgięte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bardzo możliwe że to rozchlastany mechanizm wybieraka.
Części ~150zł + robocizna czyli wyciąganie skrzyni niestety więc lepiej się poprostu przyzwyczaić ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31492
Zobacz w tym temacie.Temat był pare razy odswiezany wiec poczytaj :)

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:26 
Ostmark napisał(a):
2. Tak to normalne.


:zdziwko:

normalne?



Nie gadajcie panowie głupot. Poprzedni właściciel musiał nie oszczędzać mechanizmu włączania biegu, albo kierowca nieogarnięty- to tak, to być może normalne.

Nie ma takiej opcji, że gdy wszystko gra, z 4. redukując wchodzi 5. Nie ma, po prostu nie ma i nie w BMW.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
normalne?


Jemu chodziło o wsteczny, że nie jest jak w fiacie że coś trzeba wduszać albo podnosić.

Nienormalne są za to problemu z wrzucaniem V zamiast III jeśli auto ma mniej niż 0.5mln przelotu :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "mylenie" biegów
PostNapisane: 5 października 2009, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: E65 730 d
[quote="Sinner"]Witam

Mam problem z wrzucaniem 3 biegu. Przy redukowaniu z 4 na 3 bardzo często wskoczy 5. Podczas przyspieszania z 2 na 3 nie ma problemu.
Poza tym żeby włączyć wsteczny muszę bardzo mocno przyciągnąć lewarek w lewo. Czy to normalne w BMW?

U mnie w 530d , jest identyczny problem , pytałem juz na tym forum , ale jakos nikt nie odpowiedział konkretnie ,a z tego co słyszałem jest to dosc czesto spotykana usterka , ale kazdy poprostu z tym jeżdzi

a tu widze same wypowiedzi fachowców typu: :hyhy:
ze nie wiesz gdzie jest bieg albo po prostu jezdzisz i nie myslisz, brak Ci wyczucia

1. Skup sie bardziej podczas zmiany biegow.
2. Tak to normalne.

Co jest normalne ? nie wypisujcie idiotyzmów jak nie macie nic w temacie do powiedzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Fryderyk napisał(a):
Ostmark napisał(a):
2. Tak to normalne.


:zdziwko:

normalne?


Jak kolega TomekB zauwazyl, chodzilo mi o patent ze wstecznym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
:wstyd: :wstyd: :wstyd:

Koledzy polecam pocwiczyc umiejetnosc czytania ZE ZROZUMIENIEM! :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 22:48 
a to przepraszam, nie doczytałem, że ptk. 2 odnosi się do wstecznego.

nie mniej jednak, to co napisałem, również odnosi się do ptk. 1, "skupianie się" również problemu nie załatwia, jeśli mechanizm włączania biegów jest w złym stanie, stąd i tak bym napisał to, co zem napisał.

wnukus napisał(a):
:wstyd: :wstyd: :wstyd:

Koledzy polecam pocwiczyc umiejetnosc czytania ZE ZROZUMIENIEM! :/


:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:

a ja Tobie polecam nie nabijać niepotrzebnie postów.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 08:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: E65 730 d
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05

Witajcie czy wymieniał ktos z Was już jakies elementy w tym układzie
i jak sądzićie moze tu jest odpowiedz na pytanie @Sinner / Mam problem z wrzucaniem 3 biegu. Przy redukowaniu z 4 na 3 bardzo często wskoczy 5. Podczas przyspieszania z 2 na 3 nie ma problemu.
Poza tym żeby włączyć wsteczny muszę bardzo mocno przyciągnąć lewarek w lewo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 11:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 145
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Sinner napisał(a):
Witam

Mam problem z wrzucaniem 3 biegu. Przy redukowaniu z 4 na 3 bardzo często wskoczy 5. Podczas przyspieszania z 2 na 3 nie ma problemu.
Poza tym żeby włączyć wsteczny muszę bardzo mocno przyciągnąć lewarek w lewo. Czy to normalne w BMW?

Poprzednio miałem Seata i tam biegi wchodziły jak w zegarku...

Jeżeli wcześniej jeździłeś Starem, Jelczem albo innym Ikarusem to być może rzeczywiście powinieneś się bardziej skupić :rotfl:. W innym przypadku nie wyobrażam sobie jak można wrzucić 5 zamiast 3. Biorąc pod uwagę problemy ze wstecznym to na bank masz coś z wybierakiem. Inna sprawa, że określenie "bardzo mocno" jest dość względne ale zakładam, że nie masz skłonności do histeryzowania ;). Żeby wrzucić wsteczny wystarczy pociągnąć do siebie dźwignię tylko "trochę mocniej" :) więc coś jest nie tak.

_________________
_____________________________________
Beginner BMW Destroyer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Dziękuję za informację, autami jeździłem różnymi i nie od wczoraj, więc zmieniać biegi potrafię :P
Zawsze myślałem, że w Bi Em Dablju wszystko działa jak w zegarku, zwłaszcza skrzynia biegów i że nie trzeba "szukać" biegów po całej kabinie ;)
No cóż, wygląda na to, że kupiłem jakąś "minę" bo wymieniłem już sprzęgło (ślizgało na 4 i 5 biegu), mam problem z biegami, ciężko odpala (podobno pompa paliwowa), muszę wymienić drążki kierownicze i amorki z tyłu. Oprócz tego przy odjęciu nogi z gazu np na 4 biegu słychać takie głuche puknięcie z tyłu auta. Podobnie jest przy nagłym mocnym wciśnięciu pedału hamulca przy toczeniu się auta oraz przy włączaniu 1 i wstecznego biegu. No i również wymieniłem czujnik poziomu oleju, który po wymianie na nowy nadal fiksuje, ale o to zapytam w odrębnym poście :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Sinner napisał(a):
No cóż, wygląda na to, że kupiłem jakąś "minę"


Ile zapłaciłeś, który rok, jaki przebieg? :>

Sinner napisał(a):
Zawsze myślałem, że w Bi Em Dablju wszystko działa jak w zegarku, zwłaszcza skrzynia biegów i że nie trzeba "szukać" biegów po całej kabinie


Naprawisz i będzie jak w zegarku, u mnie biegi same wskakują :hyhy: (może nie tak dosłownie, ale wskakują)

Sinner napisał(a):
Oprócz tego przy odjęciu nogi z gazu np na 4 biegu słychać takie głuche puknięcie z tyłu auta. Podobnie jest przy nagłym mocnym wciśnięciu pedału hamulca przy toczeniu się auta oraz przy włączaniu 1 i wstecznego biegu.


Poduszki belki?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 20:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Jesli chodzi o biegi, to wiem o co koledze chodzi. Zdarza sie to w BMW, ze nie ma pewnej drogi lewarka tylko trzeba szukac biegu - czesto wlasnei 4 i 5.
Byl gdzies przepis na to na forum ale nie umiem dogadac sie z ta szukajka.
I nie jest to normalne.

Co do auta, to ogolnie jak dla mnie 2.0d przed liftem to najgorszy silnik. Tzn. jest jest w miare nowy i sie nie psuje to jest GIT, gorzej potem...

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nie wiem jak w E46 , ale w E34 biegi wchodzą ( teraz ma 190.000km ) " dwoma palcami ".
Czuć wyraźnie jak wchodzą biegi. Sama przyjemność " wajchowania "
Natomiast w E39 530D są problemy z piątką.
Polega na tym że przy spadku temp przy wyłączaniu piątki lewarek nie wraca do środkowej pozycji. Trzeba na " czuja " wbić np 4 i już jest OK.
Dzieje się tak gdy jest zimno albo zanim nie nagrzeje się skrzynia.
Nie ma na to wpływ luz na cięgnach , tulejkach itd - problem dotyczy jakiejś sprężynki w skrzyni.
Natomiast wsteczny też wchodzi dużo ciężej od E34
Wejdź pod auto i niech ktoś powbija biegi - zobaczysz czy , gdzie i na czym masz luzy.
Z tego co wiem to problematyczne jak wyżej były skrzynie w E39 , zwłaszcza 3.0D.
Być może u Ciebie problem jest z zużytymi elementami pomiędzy lewarkiem a skrzynią.
Do tego wspomniany przez Ciebie stuk z tyłu. Jak będziesz miał gdzieś coś oberwane - przesunięte to też będą problemy z wybieraniem biegów.

Co do " miny "
No cóż - widziałem już na allegro 530D poniżej 20kzł
A naiwnych nie brakuje.

Powodzenia życzę .

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Też mam problem z tym wybierakiem jest to cholernie uciążliwe i nie chodzi tu o brak umiejętności, ja cudem ocałiłem mój silnik przed poważną awarią, wrzuciłem 2 zamiast 4 i zobaczyłem jak momenotalnie obroty lecą do góry na szczęscie wykazałem się dużym refleksem i zanim obroty doszły do odcinki nacisnąłem sprzęgło-ehh nie wiele brakło... :mur:

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Leszno
Witam to mój pierwszy post na tym forum :)

Po pierwsze skoro jezdziłeś innymi samochodami to wątpie żeby "mylenie biegów" było twoją winą :)

Tak jak koledzy doradzają najpierw sprawdź luzy na wybieraku to wtedy jedną rzecz wyeliminujemy, prosta metoda wrzuć jakiś bieg i zobacz czy masz ciągle luzy na wybieraku (lewo prawo najczęściej z tego co pamiętam), jesli tak to na 99% masz do wymiany elementy wybieraka. Powinieneś wiedzieć czy po wrzuceniu biegu masz taki luz na wybieraku jak w twoim poprzednim seacie.

Jeśli chodzi o bieg wsteczny i mylenie biegów to też miałem ten problem w e34 (wiem ze to nie to samo ale mechanizm dużo się nie zmienił) i problemy właśnie sprawiał wybierak.

Jeśli napisałem coś niezrozumiale to postaram się to poprawić :)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL