BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 8 października 2009, 13:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Dziś z kumplem szukaliśmy rozwiązania do mojego samochodu (prawdopodobnie znowu separator do wymiany) i znaleźliśmy kilka ciekawych linków:
http://www.bmwservicect.com/oil_separator.html
http://thebmwdiy.com/tech-help-e46-2002 ... rning-oil/
Nowa odma:
http://www.aboveallmotorwerks.com/Produ ... 237_S.aspx
i temat z dyskusją:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754
Na końcu tego tematu koleś dał linka do biuletynu BMW:
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1252063879
Wynika z niego, że stara wersja separatora była wadliwa i wprowadzili nową. Tu przedstawiona jest wersja na "zimny klimat". Niestety cena nowego separatora to ok 360zł :] Co gorsza, oprócz separatora należy wymienić tubę, w której znajduje się bagnet i jeszcze jedną rurkę, łącznie za ok 750zł :zalamany:
Wg kolesia który ten link rzucił, nowa odma nie będzie dobrze współpracowała ze starym bagnetem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 12:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Może komuś się przydadzą te informacje.
Kupiłem separator oleju w wersji na "zimny klimat" za 175zł w ASO. Od zwykłej wersji różni się kształtem i piankową otuliną. Wszystkie inne rurki pasują od zwykłej wersji (mimo różnych nr w katalogu i wyższych cen), prawdopodobnie są wykonane z innego materiału (lub też dodatkowo otulone). Stare rurki należało konkretnie przeczyścić (syfu z oleju trochę było), sprawdzić czy nie popękały i zamontować. Największy problem był z rurką od bagnetu (nr 9):
Obrazek
Jak wiadomo, dolna część rurki wchodzi do miski olejowej. Tuż nad kołnierzem ograniczającym jest odpływ oleju właśnie z odmy. Skonstruowane to jest tak, że część wchodząca do misy jest złożona z dwóch rurek - w szczelinie między nimi jest niewielki kanał do spływu oleju z odpływu odmy. Ten właśnie kanał był tak zapchany, że nie odprowadzał oleju. 30min czyszczenia niewielki drucikiem (10atm sprężarka nawet nie drgnęła syfu) i kanał stał się drożny. Warto skontrolować ten element przy wymianie odmy - może być przyczyną znikania/spalania oleju. Przy okazji wyszło że poprzedni mechanik w ogóle nie przykręcił odmy (tylko ją wcisnął między żebra kolektora), nie pozapinał dobrze przewodów ani nie skontrolował stanu rurek. Ogólnie partacz :]
Wymiana uszczelek kolektora, odmy, przeczyszczenie układu korzystnie wpłynęło na kulturę pracy silnika :)


Ostatnio edytowano 2 listopada 2009, 12:41 przez fixxxer1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 19 listopada 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 57
Lokalizacja: Centralna
Witak, rozumiem że powodem Twoich walk jest chęć usunięcia apetytu na olej słynnej M54 :zdegustowany:
Opisz czy po wymianie odmy na zimny klimacik coś się poprawiło... Ostatnio rzadko tu bywałem, ale wiem że nosiłeś się z zamiarem wymiany uszczelniaczy zaworów (gumek) lub nawet pierścionków.

_________________
1. Einmal BMW - immer BMW
2. Auf die Dauer hilft nur M-Power
3. BMW - separates the men from the boys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 03:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam kolegów.
Też mam problem z poborem oleju i wyciekami co jest najprawdopodobniej efektem tego co tu opisujecie. Mechanicy zazwyczaj nie mają o tym zielonego pojęcia a najlepiej to zrobić remont silnika bo można zarobić. Jeden nawet chciał wymieniać cały silnik a na marginesie pracuje ładnie i nie kopci - ciśnienie 11,5-12,5 bara. W BMW nie mają pojęcia i chcą mnie naciągnąć na potężne koszty ale bez przesady - i tak dużo wpakowałem w to auto a jeszce tochę tego będzie żeby zrobić na cacy!
Wymieniłem odmę i nic. Po kolei wymieniam uszczelki ale oleju idzie tyle ile szło!!! Mam nadzieję że to będzie ten zapchany bagnet i wszystko wróci do normy. Proszę napiszcie tylko czy czyszczenie bagnetu rozwiązało całkiem problem oleju??? :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 12:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Witam, Panowie czy podobny problem może dręczyć M52? Wypija mi około 1l oleju na 1000km, dodam, że wycieków nie ma a i auto nie straciło na mocy. Podejrzewałem uszczelniacze zaworowe ale w takim wypadku kto wie? :mur:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 14:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Po przeprowadzeniu ww operacji, apetyt na olej zmalał 3 krotnie :cwaniak: więc żadnych uszczelniaczy już na pewno nie będę ruszał, takie zużycie już przeboleję :P
W M52 na pewno nie zaszkodzi zajrzeć do bagnetu, po schematach widać, że budowa jest podobna do tego z M54 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Czy mamy rozumieć, że nie weźmie teraz więcej niż 0,5l oleju na 1000km?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Aż tyle to mi nigdy nie brał :P no może na superhiperfantakurnastycznym Motulu :wstyd:
Schodziło jakieś 0,33l na 1000km, teraz jest znacznie mniej. Nadal schodzi ale nie w takich ilościach. Przy tak zatkanym odpływie z odmy olej nie ściekał do misy tylko leciał do silnika i był spalany. Pomoże czy nie, przeczyszczenie układu i bagnetu (odmę na zimową zmieniłem na próbę, stara była w pełni sprawna) zajmie 4h, więc warto się tym zainteresować.
Oczywiście u Was nie musi tak być zasyfiony, ja się tego zacząłem domyślać po zdjęciu pokrywy zaworów (przy okazji wymiany uszczelniaczy od Beisana). Obudowa vanosów była tak zabrudzona śmieciami z oleju, że skrobałem ją śrubokrętem przez godzinę :wstyd: A niby samochód cały czas jeździł na syntetyku :|
Tubę bagnetu można chyba wyjąć bez rozbierania połowy silnika, więc można szybko sprawdzić.
Dajcie znać jak to u Was wygląda, jeśli się za to weźmiecie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
I lipa. Sprawdziłem bagnet i nie był zapchany, odma wygląda jak nowa - jak dmuchnołem to powietrze przelatuje - nie wiem jak to sprawdzić. Ale wąż od odmy do bagnetu jakby suchy a olej za to jest w dolocie???? Teraz żałuję że nie sprawdziłem dokładnie tego węża bo tam jeszcze coś może być?!
Dziwna spraw jest z olejem. Wg. instrukcji na gorącym silniku po 5 min. na bagnecie powinien być prawidłowy stan a u mnie zapala się CHECK ENGINE OIL LEVEL i jest poniżej stanu a rano na zimnym połowa na bagnecie??!!! Dłogo spływa olej, sprawdziłem - 2 godz. tylko gdzie on jest (ok. 0,5 l) i co go trzyma? Dziwne to BMW - wcześniej miałem 2 Passaty i nie było żadnego problemu z olejem. Może macie jakieś pomysły?
fixxxer1 - o jakim Beisanie mówisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 14:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Ja zawsze sprawdzam olej z rana, przed jazdą. Po tych 10 minutach od zgaszenia, nawet kilkudziesięciu minutach olej raz jest na max, raz na min itp. Zawsze sprawdzam rano i ew dolewam.
O Beisanie tym pisałem:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 17 lutego 2010, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e36 1.8is
Kod silnika: M42
witam również mam problem znika olej nie wiem co robic normalnie koszmar posiadam bmw e36 1.8 is 218tyś. przelotu zalane mobil 15w40 i czapa sprawdzałem odme sucho nie widac by w wezyku był olej czy co kolwiek piszecie cos ze przy bagnecie cos tam mozna wyczyścić czy w moim silniku tez to jest M42


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
Trochę odświeżam temat, napiszę moje wrażenia, myślę, że przyda się komuś na forum :hyhy:

W moim samochodzie parę dni temu wymieniałem kompletną odmę wraz ze wszystkimi rurkami :)
Kiedyś wymieniłem już separator oleju (jakieś 20000km), ale teraz chciałem wraz ze wszystkimi rurkami, wtedy nie wiedziałem, że rurki też się powinno wymienić/wyczyścić. Polecam wymianę, nie czyszczenie, bo zazwyczaj rurki łamią się, niszczą podczas wyciągania.

Powody wymiany:
olej w samochodzie powinno sprawdzać się 10-15 minut po zgaszeniu silnika – u mnie było to nie możliwe, po tym czasie bagnet był suchy – po 2 godzinach olej dopiero ściekł..
zużycie oleju – bywało różnie, wiadomo M54B30 lubią wypić, z drugiej strony jak można z tym walczyć to czemu nie :hyhy:

Przystępujemy do zakupów:

Części z rysunku poniżej

Obrazek

11617533400 - 159zł
11611432559 - 64zł
11617533399 - 86zł
11157532629 - 41zł
11727545323 - 35zł
11617504536 – 86zł

Oto zabawki:

Obrazek

Wymiana dosyć kłopotliwa, dużo roboty, dostęp paskudny. Udało się bez ściągania kolektora :)
Stare rurki brudne. Lekko zapchane, nagar, osad, olej. Samochód ma podobno przebieg trochę ponad 212.000km.
Przy okazji wymiany wyczyszczony silniczek krokowy – lekko się przycinał (objawy – przy dojeżdżaniu do skrzyżowania hamując silnikiem, przed samym zatrzymaniem obroty bo wrzuceniu na luz spadały w okolice 500 obr.min – po czyszczeniu brak tego zjawiska). Teraz wszystko w normie.

Po samej wymianie kompletnej odmy odpalam silnik, a tu.. obroty szaleją. Myślę sobie pewno silniczek krokowy zalany płynem do czyszczenia. Przegoniłem samochód – dalej to samo....
Jechałem do domu załamany. Samochód łapał lewe powietrze... Mogło to być wszystko – odma wadliwa, rurka któraś nieszczelna, coś odpadło, guma przepływomierza. Szukanie igły w stogu siana.

Samochód ponownie na serwis i szukanie złego...

Okazało się, że jedna z rurek spadła, przez co samochód łapał lewe powietrze. Ufff... odetchnąłem z ulga.

Ale teraz NAJWAŻNIEJSZE dla posiadaczy silnika M54:

Podczas diagnozy i szukania źródła lewego powietrza samochód był gruntowanie badany wszystkimi możliwymi testerami BMW. Co się okazało...

Najpierw rysunek:

Obrazek

Chodzi o część oznaczoną na tym rysunku nr 5 (jakiś regulator).
Wg jednego z programów diagnostycznych bodajże 2 i 3 cylinder wykazywał jakieś uchylenia od normy. Co dokładnie tego nie wiem, przy okazji się dowiem. Ale skoro coś jest nie tak to należy szukać przyczyny.
Przyczyną była część nr 5. Była praktycznie zatkana olejem, nagarem, olejem w kolorze majonezu...
Kilku godzinne czyszczenie preparatem oraz drucikiem dało efekty, wypadło z tego wiele różnego dziwnego świństwa.
Potem wszystko poskładane do kupy – praca silnika w normie :) :) :)

A więc osobom wymieniającym odmę zalecam wyczyszczenie tego regulatora.

Po wszystkim zauważyłem jakby trochę lepszą prace silnika. Może to mały efekt placebo, że silnik jest jakiś taki sprawniejszy, sam nie wiem.

Zauważyłem jednak, że 5 minut po zgaszeniu silnika mogę sprawdzić czy jest olej – wszystko w końcu ładnie ścieka. Samochód był chyba ponad 100 razy odpalany i gaszony, oleju nie ubyło ani grama. Do tego w międzyczasie kilka razy mocnoooo goniłem samochód. Niektórzy posiadacze M54 mówili, że często olej spala się podczas gaszenia i odpalania – wpływ mają na to uszczelniacze zaworowe (ale to chyba po porannym rozruchu). Wg. mnie olej mógł spalać się poprzez gaszenie i odpalanie silnika i podczas jazdy w wyniku zapchanej odmy. Złe podciśnienie, olej zostaje, a nie ścieka i mamy zużycie.
Teraz będę obserwował spalania oleju. Nie żeby było u mnie jakieś duże, bo narzekać nie mogę, niektórym dużoooo więcej bierze silnik M54.

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę korka zbiorniczka płynu wspomagania – już się nie poci. Taki mały szczegół (do tego tani – 6 zł), a cieszy :)

Dzisiaj mogę dodać, że silnik pracuje rzeczywiście jakby lepiej :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 16 maja 2013, 09:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39 525i
Kod silnika: m54
ppatryk napisał(a):
Trochę odświeżam temat, napiszę moje wrażenia, myślę, że przyda się komuś na forum :hyhy:

W moim samochodzie parę dni temu wymieniałem kompletną odmę wraz ze wszystkimi rurkami :)
Kiedyś wymieniłem już separator oleju (jakieś 20000km), ale teraz chciałem wraz ze wszystkimi rurkami, wtedy nie wiedziałem, że rurki też się powinno wymienić/wyczyścić. Polecam wymianę, nie czyszczenie, bo zazwyczaj rurki łamią się, niszczą podczas wyciągania.

Powody wymiany:
olej w samochodzie powinno sprawdzać się 10-15 minut po zgaszeniu silnika – u mnie było to nie możliwe, po tym czasie bagnet był suchy – po 2 godzinach olej dopiero ściekł..
zużycie oleju – bywało różnie, wiadomo M54B30 lubią wypić, z drugiej strony jak można z tym walczyć to czemu nie :hyhy:

Przystępujemy do zakupów:

Części z rysunku poniżej

Obrazek

11617533400 - 159zł
11611432559 - 64zł
11617533399 - 86zł
11157532629 - 41zł
11727545323 - 35zł
11617504536 – 86zł

Oto zabawki:

Obrazek

Wymiana dosyć kłopotliwa, dużo roboty, dostęp paskudny. Udało się bez ściągania kolektora :)
Stare rurki brudne. Lekko zapchane, nagar, osad, olej. Samochód ma podobno przebieg trochę ponad 212.000km.
Przy okazji wymiany wyczyszczony silniczek krokowy – lekko się przycinał (objawy – przy dojeżdżaniu do skrzyżowania hamując silnikiem, przed samym zatrzymaniem obroty bo wrzuceniu na luz spadały w okolice 500 obr.min – po czyszczeniu brak tego zjawiska). Teraz wszystko w normie.

Po samej wymianie kompletnej odmy odpalam silnik, a tu.. obroty szaleją. Myślę sobie pewno silniczek krokowy zalany płynem do czyszczenia. Przegoniłem samochód – dalej to samo....
Jechałem do domu załamany. Samochód łapał lewe powietrze... Mogło to być wszystko – odma wadliwa, rurka któraś nieszczelna, coś odpadło, guma przepływomierza. Szukanie igły w stogu siana.

Samochód ponownie na serwis i szukanie złego...

Okazało się, że jedna z rurek spadła, przez co samochód łapał lewe powietrze. Ufff... odetchnąłem z ulga.

Ale teraz NAJWAŻNIEJSZE dla posiadaczy silnika M54:

Podczas diagnozy i szukania źródła lewego powietrza samochód był gruntowanie badany wszystkimi możliwymi testerami BMW. Co się okazało...

Najpierw rysunek:

Obrazek

Chodzi o część oznaczoną na tym rysunku nr 5 (jakiś regulator).
Wg jednego z programów diagnostycznych bodajże 2 i 3 cylinder wykazywał jakieś uchylenia od normy. Co dokładnie tego nie wiem, przy okazji się dowiem. Ale skoro coś jest nie tak to należy szukać przyczyny.
Przyczyną była część nr 5. Była praktycznie zatkana olejem, nagarem, olejem w kolorze majonezu...
Kilku godzinne czyszczenie preparatem oraz drucikiem dało efekty, wypadło z tego wiele różnego dziwnego świństwa.
Potem wszystko poskładane do kupy – praca silnika w normie :) :) :)

A więc osobom wymieniającym odmę zalecam wyczyszczenie tego regulatora.

Po wszystkim zauważyłem jakby trochę lepszą prace silnika. Może to mały efekt placebo, że silnik jest jakiś taki sprawniejszy, sam nie wiem.

Zauważyłem jednak, że 5 minut po zgaszeniu silnika mogę sprawdzić czy jest olej – wszystko w końcu ładnie ścieka. Samochód był chyba ponad 100 razy odpalany i gaszony, oleju nie ubyło ani grama. Do tego w międzyczasie kilka razy mocnoooo goniłem samochód. Niektórzy posiadacze M54 mówili, że często olej spala się podczas gaszenia i odpalania – wpływ mają na to uszczelniacze zaworowe (ale to chyba po porannym rozruchu). Wg. mnie olej mógł spalać się poprzez gaszenie i odpalanie silnika i podczas jazdy w wyniku zapchanej odmy. Złe podciśnienie, olej zostaje, a nie ścieka i mamy zużycie.
Teraz będę obserwował spalania oleju. Nie żeby było u mnie jakieś duże, bo narzekać nie mogę, niektórym dużoooo więcej bierze silnik M54.

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę korka zbiorniczka płynu wspomagania – już się nie poci. Taki mały szczegół (do tego tani – 6 zł), a cieszy :)

Dzisiaj mogę dodać, że silnik pracuje rzeczywiście jakby lepiej :hyhy:


odgrzeje kotleta.
Jaki efekt wymiany? Duża różnica na plus czy nie zauważyłeś zmian?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
Czy może ktoś doradzić czy przy wymienianiu odmy w M54 wraz z rurkami należy również wymienić część z pierwszego schematu (niepodpisaną) tj. rurka prowadząca oleju do miski (ta bagnetu) czy nie warto ? Słyszałem, że lubiła się przytykać, ale jej cena nie jest mała ....


U mnie te części mają inne nry :/ a też mam M54B30, ciekawe....

11617501566 separator
11611432559 rura od głowicy
11617504535 rurka druga
11157532649 rurka odpływowa
11727545323 przewód podciśnieniowy
11617504536 przewód powrotny

różnica jest na elementach 3 i 4 z rysunku... ale wierzę bardziej w realoem więc tak zamówię

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
jakby ktoś mógł mi powiedzieć jakie są wymiary uszczelki bagnetu oleju w m54b22 byłbym bardzo wdzięczny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 22:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
kolego nr 11 i 12, zależy o jaką uszczelke Ci chodzi od bagnetu czy rury bagnetu, tam są wymiary w tabelce :)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
Dzięki wielkie :) numer 12, już zamówiona po wymiarze. Jutro składnie wszystkiego do kupy :) jeszcze jak mógłbyś mi pomóc ze znalezieniem średnicy przewodu gumowego który wychodzi zaraz za przepływomierza, wychodzą tam dwie rurki gumowe jedna grubsza druga cieńsza chodzi mi o tą cienką. Przepraszam że pytam o takie proste sprawy do zmierzenia ale nie mam suwmiarki, do najbliższego miasta mam 20 mil a bemka ze zdjętym kolektorem nie pojedzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 22:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
pewnie chodzi tobie o kolanko rurowe które wchodzi do krokowca i przepustnicy nr 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=26


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
nie :) na samej górze tego obrazka masz taką dużą gumę która jest przykręcana do przepływomierza i od tej gumy wychodzi złączka a od niej dwa przewody jeden gruby drugi cienki najprawdopodobniej od podcienienia tylko tutaj nie jest to pokazane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Separator oleju w M54
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Szkocja inverurie
Moje BMW: e39 m sport
Kod silnika: m54b22
chodzi mi o średnice tego cienkiego węża


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL