BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 10:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 21 października 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 341
Lokalizacja: KUJ-POM
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
witam

mam problem:
tylko na postoju gdy ruszam energicznie kierownicą w lewo i prawo słychać stuki puki
(strasznie to wkór..a) :kwasny: doszedłem do wniosku ze to luz na przekładni kierowniczej dokładnie na jej końcach delikatny luz gdy się ciągnie w duł i pcha w górę.wycieków brak patrzyłem pod gumami

zawieszenie gumy stabilizatory wszystko ok

interesuje mnie koszt takiej regeneracji

i proszę was o jakieś namiary na gości co się tym dobrze zajmują najlepiej okolice Bydgoszczy Torunia ew Poznania ogólnie woj kuj-pom

z góry dzieki za podpowiedzi

_________________
Obrazek
oceń pasikonika ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68#p941368


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 17:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Kolego, z tego co się orientuję to w Lubiczu regenerują- firma nazywa się Hydro-system bodajże. Namiary znajdziesz w internecie i na Allegro.
Ale najpierw podjedz na szarpaczkę i dokładnie sprawdź, żebyś niepotrzebnie kasy nie wywalał.

Pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 10:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
W Lubiczu pod Toruniem biora około 700 zl za regeneracje i czeka sie do 48h. Na regeneracje udzielaja 12 miesiecznej gwarancji.

Tu masz info dokładne
http://company.yellowpages.pl/Polska/ku ... index.html

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 października 2009, 10:42 przez marver, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 12:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
a czy jak odpalisz motorek to też są te stuki ??? ;) to jest układ ze wspomaganiem i na postoju na wyłączonym motorku zawsze stuka.A co do regeneracji to odradzam :dobani: .jak nie idzie olej w manżety to odradzam tego.przerabiałem ten temat,regenerowałem, ustawiałem geometrie,reklamowałem :dobani: i tak ze 3 razy aż kupiłem dobrą po małym przelocie.chyba że stukają ci jabłka które są pod manżetami.to ich wymień tak jak w E39.jak pomogłem to klikaj. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 12:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
jaro5 miales niefart w farcie, ni epowiem mozna za ciut mniejsze pieniadze kupic uzywke ale to gra w lotka nie wiesz do konca co bierzesz moze jezdzic 5 lat i nic a moze sie sypnac po miesiacu. ja tez z tym walczylem i ostatecznie kupilem regenerowana i jestem zadowolony.
Wiec nie ma reguły.

PS - luzy na maglownicy-przekladni sie sprawdza na wlaczonym silniku jak pompa daje plyn wspomagania pod cisnieniem. na zgaszonym silniku bez pompy kazda ma troszke luzu w osi poziomej i kazda powinna miec zeby kierownicą mozna bylo krecic. gorzej jak luz jest w osi pionowej. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 341
Lokalizacja: KUJ-POM
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
na włączonym silniku jest w miarę ok tzn po prostu znika ten opór (pompa chodzi) oleju nie ubywa panowie są tam( przekładnia) jakieś regulacyjne dwie śruby od czego one są może nimi dało by radę coś uzyskać ?????????

_________________
Obrazek
oceń pasikonika ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68#p941368


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
sprawdź dokładnie drążki nie końcówki drążków. mi tez pukała przy manewrach parkingowych i na postoju, wymieniłem ustawiłem i cisza :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA regeneracja ??? e46
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 11:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Nawiązując do tematu, czym dokładnie w czasie jazdy objawia się luz na przekładni kierowniczej, oprócz tego, że auto jakby 'pływa'. Słychać jakieś stuki przy przejeździe przez torowisko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA regeneracja ??? e46
PostNapisane: 3 kwietnia 2010, 10:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Pomoze ktos?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 18:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 55
Posty: 158
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: 318d
Kod silnika: M47
Poczytałem temat i wrzucę swoje "trzy grosze".
Byłem dzisiaj na przeglądzie rejestracyjnym(pierwszy rok na polskich drogach,niespełna 20 tyś km.przejchane)
Wszystko cacy bez uwag pod adresem autka, poza jedną.
Pan diagnosta zaprosił mnie do kanału i zapytał,czy na nierównościach,na kostce słychać jakieś stuki.Odpowiedziałem,zgodnie z prawdą, że nie.
Pan diagnosta powiedział, że przekładnia ma luzy.Zademonstrował mi to,przy zgaszonym silniku,chwytając za drążek i mocno go szarpiąc.rzeczywiście,będąc w kanale usłyszałem jakieś stuki lekkie.W.g diagnosty tylko lewa strona.
Pan powiedział, że skoro nie słychać tego w aucie,w czasie jazdy,na razie nie wymaga naprawy ale żeby to kontrolować.
W związku z tym moje pytania:
-szacowany czas,przebieg,kiedy to będzie problem?
-czy rzeczywiście stuki będą wewnątrz wyraźne?
-czy pójdą za tym(zużyciem)jakieś objawy na kierownicy?Drgania,luz etc?
Mój samochód BMW E 46 318d 2003

_________________
Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
ja mam pytanie czy pod tymi ochronnymi gumami gdzie przekładnia łączy sie z koncówką drążka powinien być olej ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 21:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
nie powinno być


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 21:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 55
Posty: 158
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: 318d
Kod silnika: M47
Widziałem to miejsce dzisiaj z kanału.
Sucho.

_________________
Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
to ja tam mam troche oleju i lekki luz na przekladni
to ją sie jakoś uszczelnia ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 23:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
grzesiek690129 napisał(a):
-szacowany czas,przebieg,kiedy to będzie problem?
-czy rzeczywiście stuki będą wewnątrz wyraźne?
-czy pójdą za tym(zużyciem)jakieś objawy na kierownicy?Drgania,luz etc?


Ja wlasnie ostatnio bylem u mechanika bo slysze jakies stuki z kolumny kierownicy ktore pojawily sie po wymianie tuleji wahaczy przednich ( zawieszenie zrobilo sie sztywne wiec pewnie zaczelo przenosic drgania). Gosc powiedzial ze mam delikatny luz na przekladni ale reszta w ukladzie kierowniczym jest ok. On niestety nie potrafil powiedziec czy te stuki ktore wystepuja na kostce brukowej i wiekszych dziurach to akurat to bo luz jest maly. Przejechalem z tym ok 5 tys km i wszystko chodzi jak nalezy z kierownica zadnych problemow nie ma. Drazki byly sprawdzane przed wymiana tulei i sa sztywne. Sytuacja poprawila sie po wymianie opon na letnie i wywazeniu kol.

Gosc nie byl pewny bo wedlug niego to nie jest dzwiek metalu , moze to cos z obudowa bo stukanie zalezy tez od kata polozenia kierownicy. Tak naprawde gdyby nie bylo dziur to bym nawet tego nie uslyszal i radzil zeby narazie jezdzic i nie pakowac sie w koszty. Z racji tego ze nie mam kasy to podjechalem do pana "Henia" bo jak bym sie wybral do BMW Bosch Service to i bym pewnie odpowiednio zaplacil ale tez i diagnoza podejrzewam bylaby trafniejsza. Z tego co czytalem to przekladnie w tym modelu mozna jakos regulowac i oni beda napewno wiedzieli co i jak, wiec jak cos grosza wpadnie to pojade niech zobacza czy to od tego bo mi to nie daje spokoju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 09:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
staho napisał(a):
to ja tam mam troche oleju i lekki luz na przekladni
to ją sie jakoś uszczelnia ??

owszem są zestawy do uszczelnienia
ale jeżeli są jeszcze luzy to pewnie czeka Cię regeneracja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 15:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam,

dwa tygodnie temu odebrałem auto po regeneracji przekładni. Nie miałem wycieków tylko lekkie luzy. Szczerze powiem, że różnica w prowadzeniu jest wyczuwalna, auto reaguje na każdy ruch kierownicą. Udało się jednak usunąć tylko luzy na listwie, więc przy pokonywaniu krótkich poprzecznych nierówności jeszcze czasem da się usłyszeć lekkie stuki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 22:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
jacek.kupracz napisał(a):
Nie miałem wycieków tylko lekkie luzy


Mam takie pytanie bo dzis bylem we wroclawiu a tam niestety drogi mamy fatalne i po dluzszej jezdzie zaczelo mi cos trzeszczec przy kreceniu kierownica w prawa strone zarowno na postoju jak i przy malych predkosciach. Po powrocie do domu gdy auto postalo pare godzin problem wogole zniknal zero odglosow podczas manewrow kierownica. Jak zaparkowalem auto w galerii to wracajc zauwazylem ze jest jakas plama pod spodem ( nie pamietam wlasnie czy byla wczesniej czy nie) czy to moze byc ten olej o ktorym piszesz, i czy mozliwe jest ze po postoju wszytsko jest ok, po takim wycieku? Wyzej juz pisalem ze lekki luz na przekladni jest. Czy jest jakas mozliwosc zeby sprawdzic ten olej bez kanalu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 22:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Hmm, co do trzeszczenia to nie wiem, sam nie miałem takich objawów, tylko stuki typowe, związane stricte z przekładnią, pokonując np. zniszczone torowiska. Teoretycznie możesz to sprawdzić sam bez kanału. Podnieś auto na lewarku z przodu z lewej lub prawej strony i zanurkuj pod auto. Odkręć osłonę pod silnikiem i już wszystko będziesz widział jak na dłoni. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 22:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Chyba jutro poprosze sasiada zeby mi udostepnil jednak kanal bo nie daje mi to spokoju. To byl taki zgrzyt przy kreceniu kolami. A co to za olej bo nawet nie wiedzialem ze tam taki jest , czy jak to by byl ten wyciek to mozliwe ze wszystko powrociloby do normlanego stanu ( zero odglosow) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL