BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 00:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 20 sierpnia 2014, 22:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Nie wiem czy to nie są może takie regenerowane przez ZF. Na starych komponentach tylko poskładane ze sprawnych części. Tylko czy wtedy nie byłyby droższe. Jak się upewnię, że stukanie w moim aucie pochodzi od magla to też się chyba na to skuszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 20 sierpnia 2014, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przemo330ci napisał(a):
na mojej starej przekładni numer części nie ma nic w spólnego z numerem magla według realOem lub ETK...

data produkcji na moim starym maglu pokrywa się z datą produkcji auta[ 10 .2002].

nowy magiel jest z 2005 roku...


kupiłeś? zamontowałeś? opowiadaj :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 05:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
rorafalki napisał(a):
przemo330ci napisał(a):
na mojej starej przekładni numer części nie ma nic w spólnego z numerem magla według realOem lub ETK...

data produkcji na moim starym maglu pokrywa się z datą produkcji auta[ 10 .2002].

nowy magiel jest z 2005 roku...


kupiłeś? zamontowałeś? opowiadaj :)


Rafał ,a cofnij się o parę postów... :hyhy: :)

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 07:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przemo330ci napisał(a):
rorafalki napisał(a):
przemo330ci napisał(a):
na mojej starej przekładni numer części nie ma nic w spólnego z numerem magla według realOem lub ETK...

data produkcji na moim starym maglu pokrywa się z datą produkcji auta[ 10 .2002].

nowy magiel jest z 2005 roku...


kupiłeś? zamontowałeś? opowiadaj :)


Rafał ,a cofnij się o parę postów... :hyhy: :)


to jest tak, jak przegląda się forum na telefonie :wstyd:
to super, że jesteś zadowolony :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 7 września 2014, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
przemo330ci napisał(a):
jestem już po zabiegu.... jak na razie ok...stukanie ustało ,wszystko chodzi sztywno i precyzyjnie...

co do przekładni;na wszystkich częściach są emblematy BMW[korpus,gumy.końcówki..],

magiel jest z 2005 roku ,mój był z 2002- jest mała różnica konstrukcyjna- wałek z wieloklinem który wychodzi z przekładni i jest łączony z kolumną kierowniczą jest w starym maglu o jakieś 2 cm krótszy niż w nowym...

inaczej jest również założony plastik na tym wałku[inaczej ulokowane znaki do właściwego ustawienia magla- efekt: koła na wprost,magiel w połowie skrętu wlewo i połowa w prawo a kierownica przestawiona o 90stopni...-- trzeba sobie zaznaczyć zanki ze starej przekładni i przestawić plastik ,bo w przeciwnym wypadku będziemy mieli różny promień skrętu w prawo a inny w lewo[problem opisywany przez forumowicza w innym wątku; sugerowano mu niewłaściwie zregenerowana maglownicę a winny jest źle założony plastik...

na ocenę długodystansową trzeba trochę poczekać...

zrobiłem jakieś 200 km i jest cicho..

ytargowałem od gościa parę złotych ,dostałem rachunek i gwarancję na rok- pożyjemy ,zobaczymy.
mam nadzieję ,że będzie ok!!! :super:


Napisz mi proszę jak rozwiązałeś problem z dłuższym sworzniem o około 2 cm w tej z allegro?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 16 lutego 2015, 11:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Odgrzeje troche... również mam do zrobienia magiel w e46. Czy gościu który oferował te "nowe" przekładnie za 1000 pln dalej ma je w ofercie? Przejrzałem allegro i znalazłem takie coś: http://allegro.pl/nowa-przekladnia-magl ... 68029.html

Tylko cena 2000 pln :kwasny:

edit: jeszcze takie coś znalazłem. Dzwoniłem niby faktycznie oryginał nówka ZF http://allegro.pl/przekladnia-maglownic ... 43117.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 17 lutego 2015, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Kupiłem przekładnie dokladnie za 900 zł od tego gościa i rzeczywiście jest nowa. Po wymianie super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 18 lutego 2015, 16:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Przekladnia przyszla. Faktycznie nowa z drazkami. Jestem juz po wymianie i zbieznosci. Problem jest taki ze kierownica zaczela ciezko chodzic. Fajnje bo zrobilo sie sztywniej natomiast jest problem bo slabo wraca po skrecie. Jakie byly wasze odczucia po zmianie ? Sry za pisownie z telefonu pisze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 8 września 2015, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rybnik
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B16
Witam mam problem jak kolega wyżej. Kupilem maglownice za 1300 zl od goscia z wroclawia, niby nowa i po wymianie strasznie ciezko chodzi wspomaganie, kierownica tez slabo wraca po skrecie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 24 września 2015, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rybnik
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B16
Sprzedawca wymienil maglownice i juz wszystko dziala jak powinno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 3 marca 2019, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
tak to wygląda po regeneracji (nowa listwa) za 1000zl w ANS Gdańsk

reklamowałem to poruszał kierą i mowił że jest OK.

https://www.youtube.com/watch?v=lCfbL5JiV1Q

https://www.youtube.com/watch?v=TrtGL0qyoVU

Czy waszym zdaniem tak ma być? Może to dlatego buja a koleinach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Przekładnia kierownicza - regeneracja
PostNapisane: 6 kwietnia 2019, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Witam ponownie Mój problem z którym walczę 4 lata lezy napewno gdzieś na maglu lub wspomaganiu.
Maly Luz na wyłączonym silniku to normalne ale na włączonym prawie luzu nie ma. Gość co regenerowal ostatnio juz nie wiedział co zrobić i dokręcił srubę kasującą luz na odczepnego.

Z obserwacji wynika ze gdy podnoszę auto (oba przednie koła w powietrzu ) przy pracującym silniku łapie za koło i delikatnie szarpie szybkim ruchem w prawo w lewo kierownica lata jak gĺupia. Prawidĺwo powinna isc z oporem gdyz to ruch kierownicy zadaje dany tor jazdy a magiel musi trzymac kola w ryzach u mnie jest inaczej lekki ruch kołami wprawia od razu kierownice w ostry ruch. Pod czas jazdy na płytach jumbo lub delikatnych dziurach kierownica wali jak by była podłączona dyszlem do wahacza nie idzie jej trzymać. Gdy wjade na lekki kraweznik to wyrywa kierownice z rąk. Czy jest cos takiego jak regulator ciśnienia magla? Dodam że caly czas poci się i jest mokre przy korku wspomagania. Ale plynu zdaje sie nie ubywa. Magiel regenerowany nowe uszczelniacze nowa listwa sucho i czysto. Czy ktoś może. Sprawdzić jak to jest w waszych e46? Wymiana tulei wahacza na lemfordera z meyle hd nic nie dala. Może 1% mniej wali na kierownicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 123 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL