BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Delikatnie szarpie podczas przyspieszania
PostNapisane: 21 października 2009, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Witam wszystkich serdecznie! Jestem posiadaczem BMW X3 3.0D 218KM z przebiegiem 152 000 (menual) i mam nastepujacy problem, ktorego nikt nie potrafi rozwiazac. Mianowicie podczas przyspieszania (na rownej nawierzchni) na czwartym biegu powyzej ok. 3 tys obrotow samochod delikatnie szarpie.Nie wiem czy jest to zwiazane z zespolem napedowym czy np.chwilowymi przerwami mocy w silniku. Objaw ten wystepuje najczesciej ,a raczej zawsze na 4 biegu chociaz kilka razy zdarzylo sie to na 3 i zawsze podczas przyspieszania. Na nizszych obrotach i biegach 1 lub 2 szarpanie nie wystepuje. Gdy na 1 i 2 przyspieszam (prawie do odciecia) to przyspieszenie jest rownomierne i nic nie przerywa, nie szarpie. Czy ktos z Was mial podobny problem? BARDZO PROSZE o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Wał sprawdzałeś? Ja podobnie miałem jak mi się przegub wysypał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Jak to sprawdzic? Chodzi Ci o ta gume ,ktora laczy w srodku wal? Pierwszy raz mam do czynienia z systemem x-drive i nie wiem czy jest tu wiecej takich laczen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
NIe mam x-drive, ale u mnie na wale, przed gumą jest taki przegub osłonięty gumą (jakby manżetą) z kulkami w śordku i to od niego miałem drgania przy przyspieszaniu.
U Ciebie, w x-drive jest na bank więcej elementów w układzie przeniesienia, które mogą wywoływać przenosić drgania niż u mnie, ale pomyślałem że może pomogę ;)
Próbowałeś podnieść auto na podnośniku i rozpędzić koła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Jeszcze niczego nie probowalem bo od dzis mam samochod :) Dziwi mnie tylko to ,ze objaw wystepuje na wyzszych biegach przewaznie na 4. Ciezko stwierdzic czy to silnik przerywa czy to wychodzi z jakis elementow przeniesienia napedu ,ale chyba to drugie. Moze ktos mial dokladnie taki sam objaw?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: WrocÂław
Może czujnik położenia wału jest walnięty. Wrzuć na kompa to wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
No wlasnie dzis podczas sprawdzania przed zakupem podpinany byl komp i nie wykryto zadnych bledow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 07:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Czy ktos ma jeszcze jakis pomysl ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 11:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Skoro mówisz, że szarpie tylko na 4 biegu powyżej 3000 RPM to jest to wina układu napędowego lub kół. Gdyby to był silnik to na innych biegach też byś to odczuwał.
Najlepszy sposób żeby to sprawdzić to wstawić auto na podnośnik, 4 koła w górze, zapiąć 4 bieg, i słuchać od spodu co jest grane.
Kiedyś byłem świadkiem sytuacji w ASO, przyjechało X3 z objawem, że auto się trzęsie powyżej 80km/h. Okazało się, że koleś tym autem dzień wcześniej jeździł po jakimś błocie i całe podwozie, wał, półosie i felgi od środka były oblepione tym błotem. To powodowało, że wszystko się trzęsło, bo automatycznie nie było wyważone. To taka ciekawostka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Dokladnie...na 4 biegu. Wlasnie wrocilem z trasy. Jezdzilem roznymi predkosciami na 3 i 4 biegu i np. przy delikatnym przyspieszaniu na 4 biegu kiedy nie ma jeszcze wysokich obrotow przyspieszanie odbywa sie pynnie. Jak ciagne go na 4 biegu na wyzszych obrotach to pojawiaja sie te szarpniecia.Nie sa bardzo odczuwalne ,ale na idelanie rownej nawierzchni czuc je wyraznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Umowilem sie na diagnostyke ,ale termin dopiero 3 listopada :( Mechanik pojezdzi z kompem i moze cos da sie z niego odczytac. Mam nadzieje ,ze to nie skrzynia!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Wiec tak..ogolnie jestem zalamany :( Obskoczylem w ciagu 5 ostatnich dni wszystkie warsztaty specjalizujace sie w BMW i wszyscy rozkladaja rece :( Po dziesiatkach KM jazd testowych objaw wyglada nastepujaco.

- na pierwszym i drugim biegu w pelnym zakresie obrotow szarpanie nie wystepuje (a jesli to ciezko je rozpoznac poniewaz jest sportowe zawieszenie)

- podczas jazdy na 4 biegu przychamowywuje samochod tak, aby obroty wskazywaly ok. 2000 i probuje i delikatnie rozpedzic. Wtedy zaczyna szarpanie az praktycznie do koncowych zakresow obrotow. Po wrzuceniu 5 czuc (ale slabiej) dalsze szarpniecia.

W jednym warsztacie proponuja wymienic skrzynie w drugim reduktor skrzyni... Znacie moze kogos na Slasku kto rozwiaze moj problem ???? Bo juz nie wiem co robic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 13:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
ja bym przed wszystkim proponował obejrzeć jeszcze raz dokładniej wal i łączenia wału, może powodem jest jakiś pierdołek a Ty wymienisz pół samochodu.
wal X na podnośnik i sprawdź co jest grane.
jak nie masz jak go podnieść na 2 koła z tyłu to jedź do warsztatu a windę i niech Ci sprawdza co jest grane jak samochód na tej 4 zacznie jechać...
od dołu znaczy się.
posprawdzaj czy nie ma luzów
pod samochód, na luz i pomacać co się da sprawdzić wszystkie łączenia. te z silnika, przez wał na kołach kończąc
myślę że nie koniecznie skrzynia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 13:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
ja bym przed wszystkim proponował obejrzeć jeszcze raz dokładniej wal i łączenia wału, może powodem jest jakiś pierdołek a Ty wymienisz pół samochodu.
wal X na podnośnik i sprawdź co jest grane.
jak nie masz jak go podnieść na 2 koła z tyłu to jedź do warsztatu a windę i niech Ci sprawdza co jest grane jak samochód na tej 4 zacznie jechać...
od dołu znaczy się.
posprawdzaj czy nie ma luzów
pod samochód, na luz i pomacać co się da sprawdzić wszystkie łączenia. te z silnika, przez wał na kołach kończąc
myślę że nie koniecznie skrzynia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Chociaz nie jestem mechanikiem to takze nie sadze ,aby to byla skrzynia. Bardziej martwi mnie ten reduktor. Szukalem na necie jakis schematow budowy reduktora w tym modelu ,ale lipa. Zostal mi jeszcze jeden serwis ,ktory specjalizuje sie w BMW w Myslowicach. Oczywiscie wydrukuje im tego posta bo pewnie kazda madra rada sie przyda.

Jeszcze jedno sobie przypomnialem....w ostatnim serwisie spuscili przy mnie olej ze skrzyni i zaden z mechanikow nie potrafil z identyfikowac "co to jest". Olej smierdzial jak spalone sprzeglo. Oczywiscie od razu zalali wlasciwym olejem ,lecz po tej operacji dalej bez zmian..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16 lipca 2011, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 93
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
alwi napisał(a):
Chociaz nie jestem mechanikiem to takze nie sadze ,aby to byla skrzynia. Bardziej martwi mnie ten reduktor. Szukalem na necie jakis schematow budowy reduktora w tym modelu ,ale lipa. Zostal mi jeszcze jeden serwis ,ktory specjalizuje sie w BMW w Myslowicach. Oczywiscie wydrukuje im tego posta bo pewnie kazda madra rada sie przyda.

Jeszcze jedno sobie przypomnialem....w ostatnim serwisie spuscili przy mnie olej ze skrzyni i zaden z mechanikow nie potrafil z identyfikowac "co to jest". Olej smierdzial jak spalone sprzeglo. Oczywiscie od razu zalali wlasciwym olejem ,lecz po tej operacji dalej bez zmian..


Udało Ci się rozwiązać ten problem z Tą X3? Bo mam dokładnie te same objawy?

_________________
jeszcze nie całe 3-mce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Delikatnie szarpie podczas przyspieszania
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 19:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e83
Mam dokładnie te same objawy, udało się znaleźć przyczynę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Delikatnie szarpie podczas przyspieszania
PostNapisane: 30 grudnia 2015, 07:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Ja obstawiał bym na skrzynie ATC400 czyli potocznie mówiąc xDrive. Miałem podobnie. Już myślałem, że czeka mnie wydatek rzędu 3tys bo tyle kosztuje profesjonalna regeneracja tej skrzyni ale na szczęście pomogła wymiana oleju. Od tego czasu zrobiłem z 20tys i brak objawów. Sprawdźcie czy macie na kompie błąd odnośnie konieczności wymiany tego oleju - ja taki miałem. Nie wiem jak to działa, czy jest jakiś czujnik lepkości czy od przejechanych km między wymianami ale taki błąd się pojawia.

Najlepszą metodą aby to sprawdzić to podnieść auto, wyciągnąć wtyczkę od tego napędu i się przejechać. Jeżeli objawy ustąpią tzn, że na pewno wina skrzyni. Oczywiście później trzeba skasować błędy po odłączonej wtyczce.

Zaczął bym od wymiany oleju - tylko oryginał z ASO BMW. Wchodzi nie cały litr ( chyba 07 czy jakoś tak:) ). Sprzedają w litrowych butelkach - koszt około 100 zł.
Na youtube jest mnóstwo filmów jak to zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Delikatnie szarpie podczas przyspieszania
PostNapisane: 14 października 2018, 19:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
Witam odgrzeje temat,dziś po gwałtownym dodaniu gazu w okolicy 2-2,5tyś jest zanik przyspieszania na jakąś sekunde, w inpa odrazu spada cisnienie aktualne na ~`1800 potem znowu mocno ciągnie . Na wolnych obrotach zadane powietrze przez przeplywomierz jest 220 a aktualne skacze 220do 250 nawet razem z nim od cisnienia na listwie skacze. Co to moze być błedów brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Delikatnie szarpie podczas przyspieszania
PostNapisane: 19 października 2018, 15:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: F30 320D
Hej,

IGNA napisal
Cytuj:
Witam odgrzeje temat,dziś po gwałtownym dodaniu gazu w okolicy 2-2,5tyś jest zanik przyspieszania na jakąś sekunde, w inpa odrazu spada cisnienie aktualne na ~`1800 potem znowu mocno ciągnie . Na wolnych obrotach zadane powietrze przez przeplywomierz jest 220 a aktualne skacze 220do 250 nawet razem z nim od cisnienia na listwie skacze. Co to moze być błedów brak.


Mam dokładnie to samo. Przy ok 2tys obrotach czuje szarpniecie i lekka przerwe w przyspieszaniu na ok. 1 sekunde, potem idzie dalej. Problem wystepuje na biegach od 3-ki w górę. Na 1 i 2 jest wszysto dobrze. Najcześciej i najbardziej czuć na 3 i 4. Na 5 i 6 delikatniej ale tez jest.

Ta przypadlosc pojawila sie po odebraniu auta z serwisu gdzie robilem kompleksowa wymiane: rozdząd, olej, dwumas oraz sprzęgło. Od razu po odbioerze zaobserwowalem ten problem. W serwisie nie maja pojecia co moze byc zle.

Dodatkowo jak dzisiaj jechalem na trasie, jak przygazowałem auto mocniej to wywalilo błąd - "Napęd - jedź wolno dalej. Pełna moc silnika niedostępna. Sprawdź w serwisie." Pojechalem do serwisu blad skasowali, powiedzieli ze poprawili sprzeglo bo sie samo nie ulozylo prawidlowo ale problem z szarpaniem nadal jest. Mam zostawic auto w przyszlym tygodniu w serwisie na sprawdzenie.

Natomiast mam obawy ze nie wiedza gdzie jest problem...:( . Co ciekawe przed oddanie auta do serwisu na wymiane rozrzadu, dwumasu i sprzegla wszystko bylo dobrze, zadnych szarpniec, rownomierne przyspieszanie.

Macie może jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL