BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 06:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Demontaż Pokrywy Wałka Rozrządu [Foto]
PostNapisane: 21 marca 2007, 12:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Witam :)

Od jakiegoś czasu silnik klekotał od razu po zapaleniu i po jakimś czasie cichł.

Jednak od niedawna klekot pojawiał sie po wprowadzeniu silnika na okolo 3500 obr/min - 4000 obr/min i nie ustawał :kwasny:

Zmobilizowało mnie to do zdjęcia pokrywy wałka rozrządu i zwrócenie uwagi - co tam sie dzieje :niepewny:

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Tym była przedmuchiwana magistrala olejowa. Igła podłączona do spręzarki :hyhy:
Obrazek

Po tym zabiegu przeczyszczenia magistrali olejowej o dziwo klekotanie ustało, na zimnym silniku i na ciepłym... zobaczymy na jak długo :zdziwko:

Wkręca sie do okolo 6000 obr/min.

Pozdarav. ;)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Ostatnio edytowano 21 marca 2007, 19:56 przez ptysiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
magistrale olejowa dobrze by bylo kolega jak bys wymoczyl np. w ropie ktora ladnie rozpusci syfilis w magistrali.wtedy elegancko mozna przedmuchac. a z fotek to widac ze waleczek nie pierwszej mlodosci juz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, 13:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Najlepsze było to ze jak go zobaczyłem to sie ucieszyłem :rotfl: "Ooo nie ma głebokich rys i jest w miare gładko :hyhy: "

Po czym wieczorem poprzeglądałem na spokojie zdjęcia poczytałem jeszcze o bolączkach M40 i doszło do mnie ze to własnie sie wyciera w taki sposób jak u mnie jest to widoczne :( na całej płaszczyznie z widocznymi delikatnymi rancikami po bokach :zdegustowany:

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KALISZ
kolego na długo ci to nie pomorze miałem to samo i mósiałem wymienić wałek i dzwigienki teraz mam spokój a po twoich zdjęciach też cię to czeka pozdro PRZEMO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2007, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa-GrochĂłw
...ja pojechałem po całości - a magistrale wymieniłem (koszt w ASO ok 60 zł), nie dało się jej uratować...
Obrazek
...aż miło było popatrzeć przed złożeniem pokrywy zaworów...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5542


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 23:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
SN3 napisał(a):
nie dało się jej uratować...


Co przez to rozumiesz? Była aż tak zapchana?

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie
a mogę wiedzieć w którym miejscu jest ta magistrala i jak to wygląda i do czego to????

mechanik ze mnie lichutki jeżeli chodzi o silniki :zawstydzony: chyba że komarka to mogę z zamkniętymi oczami składać i rozbierać :cwaniak:

_________________
B M W - CONNECTING PEOPLE :):)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 08:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
tasiorman, magistrala olejowa to ten element z numerem 14 na obrazku:

Obrazek

natomiast na moich zdjeciach jest to ta rurka na fotce 2 i 3 w II rzędzie ;)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 09:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
na czym polega feler takiego rozwiąania magistrali olejowej ?? bo widze, w mojej 116 też jest magistrala nad wałkami :kwasny: , olej kiepski czy magistrala za wąska czy o co chodzi... zazwycaj widze, że większość silników ma magistrale poprowadzon wewnątrz wałków z otworami na łożyskach ślizgowych (panewkach).. do gowy przychodzi mi tylko jedna zaleta takiego rozwiązania ... jak na panewkach sie wałki wyrobią to nie zmniejsza to ciśnienia oleju w całym układzie co zapobieg padaniu dalszych częsci poza wałkami/szklankami ??

zapychajaca sie magistrala moim zdaniem wskazuje na kiepski olej o słabych własnościach myjącyh , ewentualnie właściciel który nie robi wymian oleju i filtra na czas ?? tak czy nie ??

jak to jest lepsza taka magistrala czy gorsza niż tradycyjne rozwiązania w innych silnikach ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
W magistrali głównie chodzi o smarowanie krzywek na wałku. Nad każdą krzywką w tej rurce jest otwór z którego olej wypływa na krzywkę.
Mam jeszcze pytanie, czy widział ktoś kiedyś w jaki sposób olej wypływa na te krzywki? Chodzi o to czy tak poprostu skapuje, czy pod dużym ciśnieniem?

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 11:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
kemot324, jak zakręciłem rozrusznikiem bez podłączonych świec to olej poprostu lał sie z magistrali. Później po podłączeniu przewodów WN odpaliliśmy slinik to ładnie zaczeło chlapać, tata stał nad silnikiem i poza okrzykiem wyłącz to, powiedział ze ładnie smaruje.. :super:

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Ostatnio edytowano 29 marca 2007, 11:22 przez ptysiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 11:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
pod cisnieniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL