BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 09:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] chłodzenie turbo sprężarki 320d
PostNapisane: 28 października 2009, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: POLSKA
Moje BMW: 320D E90
witam
moja E90 320D to pierwszy diesel ktorego mam i pierwsze auto z turbo doladowaniem.
duzo slyszalem w temacie chlodzenia turbo sprezarki po jezdzie, ze nalezy potrzymac auto po zakonczeniu jazdy na wolnych obrotach jakis czas i tu moje pytanie jak z tym jest.
wiem, ze nie nalezy deptac na caly gaz po uruchomieniu zimnego silnika tylko przejechac jakies 3 km zeby go rozgrzac i tego sie trzymam ale jak jest z tm chlodzeniem ???
czy po kazdej, nawet normalnej jezdzie bez specjalnego "katowania" auta, czyli jazda ze sklepu do domu tez musi chwile postac na wolnych obrotach ?? ile musi tak stac?? minuta wystarczy??
czy po jedzie gdzie depne na odcinku 7 km 2-3 razy na caly gaz i turbina zdrowo zakreci tez ma sie studzic, czy jazda po depnieciu tych 2km jeszcze do domu wystarczy mu na chlodzenie??
czy parkowanie ktore zajmuje mi ze wzgledu na maly parking ok 2 minut, wiec silnik chodzi prawie na wolych obrotach na takie studzenie wystarczy czy trzeba specjalnie jeszcze czekac.
chce zeby turbina sluzyla jak najdluzej i chce o nia dbac, poradzcie tylko jak to robic.
dzieki i pozdrawiam
Ad@m


Ostatnio edytowano 28 października 2009, 13:09 przez crazyadam, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 53
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...zacznijmy od tego, że słowo "chłodzenie" jest określeniem umownym, chodzi bardziej o to aby turbina z obrotów pracy (ponad i to grubo 100 tyś obr/min) zeszła i była w tym czasie smarowana...ja zawsze czekam z gaszeniem ok. 30 sekund...tyle podobno wystarczy a mam takie info od inżyniera z produkcji VW Polkowice, gdzie robią turbiny...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Dwie minuty po ostrej jeździe wystarczą a jak nie chce ci się czekać to załóż turbo timer.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bobby_Valentino napisał(a):
a jak nie chce ci się czekać to załóż turbo timer.


W BMW za duzo zachodu, immobilizer bedzie problemem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 53
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Bobby_Valentino napisał(a):
Dwie minuty po ostrej jeździe wystarczą a jak nie chce ci się czekać to załóż turbo timer.


...pierwsze słyszę...opowiedzcie coś o tym... :szok:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbo_timer

A wracajac do tematu, czestsza wymiana oleju i filtra napewno wydluzy zywotnosc turbiny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: POLSKA
Moje BMW: 320D E90
no dobra, to powiedzcie czy spokojna jazda ostatniego odcinka (powiedzmy 1km) przed parkowaniem i samo parkowanie wystarczy za to chlodzenie czy nawet po tak spokojnej jezdzie po zatrzymaniu MUSI auto postac te 30 sekund??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Pamiętać trzeba o jednym - turbosprężarka nie pracuje w fazie obrotów a obciążenia silnika (poniekąd to wynika z obrotów ale bardziej z kąta otwarcia przepustnicy) i jazda po mieście nawet bez zbytniego kręcenia silnika w obrotach i tak dobrze kręci turbiną ..... to raz

dwa - turbina nie nagrzewa się od obrotów tylko od spalin ..... obudowa turbiny jest żeliwna i trochę "mięsa" ma więc dobrze ciepło trzyma ..... jeśli zgasimy silnik z gorącą jeszcze turbiną to olej który zostanie w jej łożyskowaniu będzie się koksował i osadzał na łożysku wycierając je i uszkadzając uszczelniacze ...... jest to proces długotrwały i zauważalny dopiero gdy puszczą uszczelniacze ......

Turbotimer załatwiłby sprawę - miałem takie urządzenie w swojej subarynie - w zależności od tego jak bardzo obciążałem silnik, tak długo trzymał zapłon dla wystudzenia się turbiny ......

Montaż turbotimera można pominąć montując wskaźnik temp oleju, i na jego podstawie gasić silnik ..... ale za bardzo komfortowe to nie jest .......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 07:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: POLSKA
Moje BMW: 320D E90
dzieki Panowie za wszelkie informacje.
czyli lepiej dmuchac na zimne i po "normalnej" jezdzie przynajmniej ze 30s. poczekac :)
nie wspominajac juz o czyms szybszym :hyhy:
pozdrawiam
Ad@m


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] chłodzenie turbo sprężarki 320d
PostNapisane: 21 lutego 2019, 14:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60
Czy ktoś z Was montował turbo timer do E90 ? Jeżeli tak można prosić o jakieś wskazówki ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 202 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL