BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 12:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Podczas jazdy gaśnie mi samochód...
PostNapisane: 23 marca 2007, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy BMW :)

Przechodzę do konkretów: miesiąc temu założyłem gaz sekwencyjny do mojego E36 318ti Compact! Rzecz w tym że gaśnie mi autko podczas jazdy np.: przy 120 km/h czyli przy normalnej jeździe i podczas gwałtownego hamowania :( Przed zgaśnięciem autka mryga sekundy 2 dioda od akumulatora i potem gaśnie :( Akumulator NÓWKA SZTUKA! GAZ SEKWENCYJNY też odpada bo byłem w serwisie i pokazali mi, że jeśli była by to wina gazu to autko jechało by na benzynie (samo niewyczuwalnie by się przełączył na benzynę a nie zgasł!!!!)!
A więc "ZGUPŁEM" od tego! Czy jakiś kabelek prądowy może robić takie zwarcie? Wadliwy akumulator? Ale przed założeniem gazu nie działo się nic takiego!!!!!!!!!! Gdzie szukać?
Liczę na każdą pomoc w tej sprawie! :|


Ostatnio edytowano 23 marca 2007, 09:26 przez Morfii, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ToruĂą
moim zdaniem to coś z gazem, akumulator bym wykluczył skoro jest nowy i normalnie funkcjonuje , fakt że w sekwencja powinna odrazu przeskoczyć na benzyne w takim przypadku ale może jest źle ustawiona.
moja rada: jedź do innego gazownika niech podepnie ciebie pod komputerek i wszytko sprawdzi!!! :ok:

_________________
zdjĂŞcia niedÂługo bĂŞdÂą !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Rzecz w tym że podczas podpięcia autka pod komputer wszystko było ok! TZN. komputer nie zarejestrował żadnych błędów... :zalamany: Podczas podłączenia autka pod kompa był wyciągany bezpiecznik od gazu by sam się przełączył na bęzynę i było ok! Dalej zamykany dopływ gazu... też było OK! i to jeszcze NA WOLNYCH OBROTACH...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Ja bym sie przygladnal przekaznikom. Mozliwe, ze ciagneli od puszki jakies zasilanie i tam lezy pies pogrzebany. Na dzien dobry przekaznik od zasilania ECU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: KÂąty WrocÂławskie
Mialem bardzo podobny problem i potwierdzam to co mowil kolega wyzej sprawdz przekaznik ktory masz jak siedzisz w aucie na miejscu kierowcy to tam gdzie masz lewa noge za tym plastikiem od glosnikow tam masz taki przekaznik i on wlasnie w mojej poszedl i dlatego tez gasla moze to to :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
na100% namieszali ci gazownicy , posprawdzaj wszystkie miejsca w których coś grzebali, napewno coś jest żle zaizolowane lub niedokładnie podpiete.
Ja miałem trochę inną sytuację; podczas jazdy na gazie zdarzało sie szarpnięcie , centralka gazu spiszczała i przełączało na benzyne, męczyłem sie tydzień czasu na drodze i problem narastał.
w końcu pojechałem gaziarzy bo gwarancja 2 letnia, i nic nie wymużdżyli mimo ,że wyświetlało im jakies 2 błędy w sofcie gazowym ; no ale niestety nie mieli do nich rozpiski , pozmieniali tylko trochę w parametrach gazu.
Wydawało mi sie ze cos jest lepiej, ale znowu zaczeło sie to dziać i skojarzyłem ze to jest związane z tym że są dziury na drodze, Pod domem odpaliłem silnik przełączyłem na gaz i dawaj , piąchą waliłem gdzie popadnie żeby zasymulować drgania, okazało się że jak piznołem w parownik to sie przełączył na benzynę.
hehe to juz byłem w domku, wykręciłem czujnik temperatury z parownika i okazało się że termopara zamiast być przylutowana do przewodów to była tylko włożona do rurek termokurczliwych razem z przewodami i zgrzane :szok: , bez oporu mi wyszły kable z tych rurek. jak to zalutowałem tak jak ma być to pojechałem opieprzyć gaziaży za fuszerkę i niewiedzę. :kwasny:
od tej pory wszystko gra.
więc jak na wstępie; posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne :ok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 23:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: KrakĂłw
mam pytanko gasnie po wurzuceniu na luz??przy znacznej prędkości??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 23:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
przy znacznej predkosci na luzie to moze zgasnac kiepsko zrobiona instalacja I-IIgen. To jest sekwencyjny wtrysk gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2007, 08:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Witam wszystkich po małej "niedyspozycji" w weekend :hyhy:

Dziś po robocie postaram się jeszcze polukać wszystkie te małe kabelki, które mi doszły po instalacji gazu :] może coś wylukam :niepewny:
Mimo, iż jest to sekwencja mam wrażenie, że przy wciśniętym sprzęgle też mi zgasł ze dwa razy... Pytanie czy to tylko przypadek????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 10:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Polukałem sobie na spokojnie przy słoneczku i nic nie znalazłem... kable wydają się OK!!
Wszystko przylutowane... tam gdzie potrzeba!!! nic nie dynda niepotrzebnie ;)

Apropo sekwencja jest bezpośrednio podłączona pod akumulatora... :D W puszce nic nie grzebali!!!

Spróbuję jeszcze może ten czujnik temperatury z parownika :]
Problem jedynie z symulacją.. bo autko gaśnie zawsze wtedy kiedy się jedzie normalnie a przy symulacji na drodze jest ok?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 10:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Morfii napisał(a):
Problem jedynie z symulacją.. bo autko gaśnie zawsze wtedy kiedy się jedzie normalnie a przy symulacji na drodze jest ok?!

:zdziwko: :zdziwko: TO TO JEST PRAWDZIWE AUTO CZY SYMULATOR BO NIE KUMAM??? :szok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Nie no wszystko jest prawdziwe...

Rzecz w tym że jak wyjadę na drogę i prubuję sprawić by samochód zgasł sam - tak jak to mi się działo- to nie chce się tak stać?!?!?! Gwałtowne hamowanie też nie pomaga... a przy normalnej jeździe (np. przy wracaniu z pracy do haty) zdarza się, że zgaśnie :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam serdecznie
Odpowiadam więc na twój problem
Podejżewam ze poprostu po wybiciu na luz jak to mówią zdmuchuje go
Na koncu obudowy filtra powierza sa dwa otwory jeden do zasysania powietrza a drugi do ewentualnego wydalania. Na tym drugim (górnym) powinienes mieć klapkę jeżeli nie ma to jest własnie przyczyna.
A co do tego co powiedzieli gazownicy ze powinien automatycznie przełączac sie na benzyne to wielka lipa.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 21:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Holdys83 napisał(a):
A co do tego co powiedzieli gazownicy ze powinien automatycznie przełączac sie na benzyne to wielka lipa.

no z tym to sie akurat nie zgodzę , ponieważ próg przełączenia z gazu na benzynę , jest programowalny; mianowicie programuje sie dolną wartość ciśnienia gazu[bar] , oraz czas[s] po jakim ma sie przełączyc na benzynę przy tym ciśnieniu, więc to nie jest lipa , poprostu wszystko zalezy od nastawów , i jestem przekonany że przyczyny tego co sie dziejeMorfiiemu, przy aucie nalezy szukać w kablach.
A to co ty kolego Holdys83 piszesz, było przy instalacjach II generacji i sposobem na to było zrzucenie rury filtra powietrza w taki sposób ,aby pęd powietrza nie wpadał bezposrednio do filtra tylko czerpał go z komory silnikowej niestety.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Czytam te posty i czekam na podpowiedzi bo nadal mam ten sam problem.
Możliwe, że coś z dopływem powietrza... a może nie?!?

Powiedzcie mi jeszcze co by było przyczyną, gdyby auko gasło w momęcie trzymania nogi na sprzęgle... a więc jade sobie np.: 100km/h i naciskam sprzęgło (biegu nie zmieniam ale niby jadę na "luzie")... samochód gaśnie!!! dalej podobna sytuacja jadę 80km/h naciskam sprzęgło (ale autko nadal na biegu) i przyhamowywóję... gaśnie!!!!! :zalamany:
Rzecz w tym że nie za każdym razem tak się dzieje!!!!!

Przelukałem przewody... kiepska mieszanka gazu też odpada...
A może problem z komputerem??????????????????????????????????????
Czy ktoś miał przypadek że zgasł mu samochód na gazie - chodzi o to czy komputer wtedy zarejestrował to jako błąd??? bo mi komputer takiego gaśnięcia nie rejestruje jako błąd!!!

Mam jeszcze jedno pytanie wisi mi jakaś rurka gumowa mała cienka... jak to opisać...
postaram się fotkę wstawić...

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 14:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
hm.. objawy jak byś miał gaz IIgeneracji a niesekwencję ,jesteś pewny że to sekwencja??? :zdziwko: co do rurki gumowej małej cienkiej to własnie moze ci wypadła od takiego jakby mapsensora i przez to moze się to dziać ponieważ komputer nie widzi własciwego obciążenia silnika , (podciśnienie)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Sekwencja na bank :chytry:

Coś może być z tą rureczką... rzecz w tym że gaz jest w miejsce tej rurki podłaczony a ta rurka sobie dynda :szok:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 17:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
Coś może być z tą rureczką... rzecz w tym że gaz jest w miejsce tej rurki podłaczony a ta rurka sobie dynda
:szok: :szok: co to ma być weż lepiej zapodaj jakieś szczegułowe zdjęcie to prędzej ktos ci pomoże. :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Dwa pytania:

Czy nie dzieje ci się to przypadkiem tylko i wyłacznie wtedy gdy silnik jest swieżo po odpaleniu?? bo piszesz ze czesto przy powrocie z PRACY tak masz!

Czy silnik zanim zgasnie ma objawy falowania? Tzn skaczą mu orboty?

Jeżeli by tak było, może nawalił Ci przepływomierz powietrza. Ssanie itp. Niech na ten temat wypowiedza sie znawcy, ja tylko rzucam podpowiedz.

_________________
BMW+++BWM+++BMW+++BMW
+++BMW+++BMW+++BMW+++
________________
BaRTeK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 159 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL