BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 06:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 25 września 2016, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
ZuchLCT napisał(a):
E46 z 10.2000 roku toteż prawdopodobnie dotyka mnie problem uszczelniaczy,

Skąd ten wniosek?

ZuchLCT napisał(a):
mam 221 tys. km przebiegu (skłaniam się do tezy że ori)

Pomnóż go x2, i będzie w miarę realny.

ZuchLCT napisał(a):
Narazie jestem zadowolony ze spalania, bałem się że będzie więcej.


Tragedii nie ma, ale mało też nie jest.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 1 października 2016, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Pawel! napisał(a):
ZuchLCT napisał(a):
E46 z 10.2000 roku toteż prawdopodobnie dotyka mnie problem uszczelniaczy,

Skąd ten wniosek?

ZuchLCT napisał(a):
mam 221 tys. km przebiegu (skłaniam się do tezy że ori)

Pomnóż go x2, i będzie w miarę realny.

ZuchLCT napisał(a):
Narazie jestem zadowolony ze spalania, bałem się że będzie więcej.


Tragedii nie ma, ale mało też nie jest.


Ad.1. A to nie jest tak że początkowe egzemplarze miały z tym problem? Edit: ok, już doczytałem wypowiedź Leo na wcześniejszej stronie ;)
Ad.2. Jak mogę to jeszcze zweryfikować? Moduł świateł z licznikiem się zgrywają, jest jeszcze inny sposób?
Ad.3. Tak jak pisałem, wymienie odme i uszczelnie podstawę i może ciut spadnie, nawet jeżeli by się utrzymało na tym poziomie to nie narzekam ;)


Ostatnio edytowano 1 października 2016, 18:50 przez ZuchLCT, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 4 października 2016, 23:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
ZuchLCT napisał(a):
Ad.2. Jak mogę to jeszcze zweryfikować? Moduł świateł z licznikiem się zgrywają, jest jeszcze inny sposób?

Jeśli bardzo Ci na tym zależy to sprawdź historie serwisową np. w BMW Check.
Widziałem wiele aut w których przebieg zgadzał się w modułach a w rzeczywistości był skręcone.
Jasne nie jest to reguła, ale przebieg 220tys w 16 letnim wozie budzi wątpliwości.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 25 października 2016, 18:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
wiele było w tym wątku o "płukankach " ;) zawsze wymieniam olej co 10 000km, od 3 lat leję do E46 330Ci Totala quartz 9000 5W40 którego kupuję za jakąś śmieszną cenę (około 70-80zł/5L) i zawsze przed wymianą używałem płukanki Liqui Moly Engine Flush 2640, właśnie muszę wymienić kolejny raz olej i dzisiaj sprzedawca w sklepie zapytał mnie którą chcę płukankę ? Tą wymienioną wcześniej czy Liqui Moly Pro-Line Engine Flush 2662 :szok: Trochę zdębiałem i stwierdziłem że się wstrzymam bo nie wiem o co kaman.....nie jestem jakimś specem i nie wiedziałem że Liqui Molly ma dwa rodzaje płukanek....pierwszą, wymienioną używam od lat i wszystko było zawsze OK. Drugiej nigdy nie stosowałem i wolę zapytać niż przedobrzyć....w końcu moje auto ma 15 lat i jakieś 250kkm przebiegu, całkiem dobrze się sprawuje i wolałbym żeby tak pozostało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 21 listopada 2016, 19:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Witam czytam posty od godziny i widze ze ma pan Pawelos666 pojecie,jestem włascicielem bmw e46 330ci,silnik m54b30,chce zrobic płukanke lm 2662 i wlac castrola 0w30 lub motul 0W30 albo valvoline 0W30 chodz moge sie mylic,bo chodzi o to ze silnik ma apetyt na olej teraz jest shell helix 5W40 bodajze niemam karteczki :( auto kupiłem 5 lat temu i nigdy nie robiłem płukanki,teraz przejechałem z 13tys na tym oleju i niewiem czy moge robic płukanke na takim starym 3 letnim oleju,dodam ze silnik raz ma kopa raz nie:((hamownia wykazała 202konie pierwszy pomier ,232konie drugi pomiar)podejrzenia przesuniety rozrząd lub padajaca przepływka lub cos w zpompa paliwa lub wtryskami,na pocztku grudnia bede jechac do bmw expert wrocław,dlatego chce pojechac z czystym silnikiem zeby niebyło żadnych wątpliwosci ,pozatym robiłem szczelność tłoków i wyszło od 94%do 92%,czyli pierscienie jeszcze ok.Prosze o pomoc z doborem oleju przebieg 151 000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 21 listopada 2016, 20:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
dodam ze niekiedy auto stało 10 miesiecy :( oraz lubie ostro pojezdzic :) jak juz jestem w kraju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 23 listopada 2016, 23:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 935
Po co dyskutowac jaki olej bo mi chleje go.. Jak chleje to logiczne, ze jest cos nie tak, ale jak czytam czasem, ze to przez uszczelniacze to juz glupota.Owszem w nie ktorych silnikach moze i tak, ale z autopsji wiem jak to u mnie bylo, ze tak zawane Gumki zawsze dawaly sie we znaki przy porannym odpaleniu bo w tedy wystepowal taki ladny bąk koloru niebieskiego :]

Pytanie do LEO. Czy wystarczy wymiana samych pierscieni olejowych na nowe nominalne tylko czy trzeba honowac i w tedy pod wymiar??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 24 listopada 2016, 05:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
bmwpow82 napisał(a):
Witam czytam posty od godziny i widze ze ma pan Pawelos666 pojecie,jestem włascicielem bmw e46 330ci,silnik m54b30,chce zrobic płukanke lm 2662 i wlac castrola 0w30 lub motul 0W30 albo valvoline 0W30 chodz moge sie mylic,bo chodzi o to ze silnik ma apetyt na olej teraz jest shell helix 5W40 bodajze niemam karteczki auto kupiłem 5 lat temu i nigdy nie robiłem płukanki,teraz przejechałem z 13tys na tym oleju i niewiem czy moge robic płukanke na takim starym 3 letnim oleju,dodam ze silnik raz ma kopa raz nie:((hamownia wykazała 202konie pierwszy pomier ,232konie drugi pomiar)podejrzenia przesuniety rozrząd lub padajaca przepływka lub cos w zpompa paliwa lub wtryskami,na pocztku grudnia bede jechac do bmw expert wrocław,dlatego chce pojechac z czystym silnikiem zeby niebyło żadnych wątpliwosci ,pozatym robiłem szczelność tłoków i wyszło od 94%do 92%,czyli pierscienie jeszcze ok.Prosze o pomoc z doborem oleju przebieg 151 000


sluchaj sterownik silnika musi wyrzucic jakis blad... to jaki teraz olej zalejesz nie ma wiekszego znaczenia zalej 5w40 np total energy, shell helix czy synpower 5w40, co tam masz pod reka i zrob sobie plukanke. olej po plukaniu sobie wlej 0w40 synpower np i zmieniaj filtry oleju, wszystkiego nie zlejesz ze starym olejem, taki olej bedzie w sam raz i jesli jest wszystko ok z silnikiem to nawet przy duzych przebiegach w tych silnikach musi byc ok. poranny niebieski bąk po odpaleniu nie musi byc zwiazany tylko z uszczelniaczami. bmwpow82 chce Ci jeszcze tylko powiedziec, że mechanik, ktory podaje Tobie klientowi 10 tys tzw. prawdopodobnych przyczyn powinien sie zastanowic nad tym co mowi... doświadczona osoba nigdy nie mowi, bo wie że może być dużo przyczyn i bez pelnej diagnozy nie mozna nic wiecej powiedziec klientowi.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 24 listopada 2016, 22:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jeśli tłoki trzymają wymiar w cylindrach, a same cylindry mają wyraźne honowania i nie posiadają progów to tak.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 01:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
A ile mniej więcej trzymac silnik na płukance ? 15 minut ? czy dłużej ? i czy to nie zaszkodzi ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 12:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
najbezpieczniej tak jak podaje producent


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Rysiek330i napisał(a):
A ile mniej więcej trzymac silnik na płukance ? 15 minut ? czy dłużej ? i czy to nie zaszkodzi ?

płukanka na bazie ropy naftowej - 15-20min
a najlepiej
karambol napisał(a):
najbezpieczniej tak jak podaje producent

:ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 30 stycznia 2017, 19:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
W M54 można zniwelować spożycie oleju znacznie poprzez podpięcie podciśnienia od odmy (które jest fabrycznie zaślepione) i podpiąć je pod kol ssący (w jeden z wtyków)

Robiłem ten patent obecnie w dwóch M54 i działa.

Tak samo podpięte jest fabrycznie M52tu, które jak wiadomo nie pije tyle co M54...

Zachęcam do oglądnięcia filmiku który wiele wyjaśnia.
Na innym forum poruszaliśmy ten temat i wg. mnie warto założyć to podciśnienie.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Yp3ieMy5oI

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 30 stycznia 2017, 20:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Fabryczne m52tu nie jest tak podpiete tylko tam jest podpiety regulator cisnienia paliwa z listwy paliwowej.... jak podepniesz tam podcisnienie to membrana przestanie drgać tylko będzie zasysana w jedną ze stron co pewnie zmniejsza przepustowość samego separatora i wtedy moze mniej tego oleju leciec do kolektora ssacego, ale w takim wypadku już chyba lepiej założyć OCT....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 30 stycznia 2017, 20:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Regulator w M54 nie jest potrzebny. Jeżeli go założysz to zwężka będzie powodowała zbyt wielkie zmiany. Wtedy ten proces nie będzie miał sensu. Zasysanie będzie zbyt małe.
Warto założyć zaworek kierunkowy na spływie oleju z separatora do misy, aby przypadkiem nie zassało oleju.

Co do OCT to większość z nich jest nieszczelna.
Sprawdź sobie jak będziesz miał możliwość parametry live data przy "serii" i po montażu OCT.
Przy 99% przypadków widać że zasysa lewe powietrze w dużej ilości.
Rurki i przelewy jak i "o-ring i" przy tych puszkach to jeden wielki żart.

Trzeba by było samemu sobie pospawać taki OCT skręcić mocno i wtedy miało by to sens.
W PL na rynku są te same OCT co i na alli... a to jedno wielki nieporozumienie za grosze...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 30 stycznia 2017, 21:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Sprawa apetytu na olej w silnikach M54 może wynikać z innej budowy pierścieni tłokowych niż w M52TU.
W moim m52tu nigdy z większym zużyciem oleju nie miałem problemu-jeśli to można w ten sposób określić, bo spalał mi może maks. ok. 50 ml/tyś km., a obecnie autko ma teoretycznie przebieg 313 tyś.
Na YT są o tym filmiki. Pierścienie olejowe w m54 są po prostu „niskie”, gorzej, ciaśniej zbudowane i co za tym idzie gorzej odprowadzają olej.
Następną rzeczą jest działanie samej odmy-separatora. Musi on-ona dawać/wywoływać duże podciśnienie w skrzyni korbowej, bo inaczej, a to w szczególności w m54 po prostu pierścienie nie zmywają dobrze filmu olejowego i dochodzi najnormalniej do jego spalania.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 30 stycznia 2017, 21:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Dodam jeszcze ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
I dodatkowo ja ze swojej strony nadmienię, że rozbierałem 2, czy 3 odmy-separatory i tak mi do główki raz wskoczyło :D żeby dać podkładkę 3,5 mm pod sprężynę. I efekt był i jest dobry..
Po prostu separator działa pod większym podciśnieniem. Zmniejszyło to wahania obrotów przy ruszaniu itp/itd.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... KGJPM9lUvg
Dodam jeszcze tylko, że różnica tkwi w samej budowie pierścienia olejowego!!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 31 stycznia 2017, 23:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
marcingaw napisał(a):
Regulator w M54 nie jest potrzebny. Jeżeli go założysz to zwężka będzie powodowała zbyt wielkie zmiany. Wtedy ten proces nie będzie miał sensu. Zasysanie będzie zbyt małe.
Warto założyć zaworek kierunkowy na spływie oleju z separatora do misy, aby przypadkiem nie zassało oleju.

Co do OCT to większość z nich jest nieszczelna.
Sprawdź sobie jak będziesz miał możliwość parametry live data przy "serii" i po montażu OCT.
Przy 99% przypadków widać że zasysa lewe powietrze w dużej ilości.
Rurki i przelewy jak i "o-ring i" przy tych puszkach to jeden wielki żart.

Trzeba by było samemu sobie pospawać taki OCT skręcić mocno i wtedy miało by to sens.
W PL na rynku są te same OCT co i na alli... a to jedno wielki nieporozumienie za grosze...


Nie bardzo rozumiem początek twojej wypowiedzi albo coś pokręciłeś ;)

Nigdzie nie napisałem że OCT z allegro jest super i bym je montował, swego czasu do swojego klekota tez zalozylem OCT który sam od A do Z zrobiłem bo wiedziałem że przynajmniej będzie pewny ;) . Te z chin nie sa takie złe ALE trzeba je przed montażem rozebrać i skręcić na klej i pouszczelniać bo są robione na "szybko" jak zresztą wszystko w czajna ;)
Co do olejożerności m54 to nie tyle same pierścienie maja na to wpływ co po prostu szybka eksploatacja samych tulei i pierścieni w tym silniku. wyremontowałem ich już na prawdę sporo i żaden z nich nie pali oleju po remoncie, a gdyby wadliwe były pierścienie to remont nic by nie dawał prócz utopionych pieniędzy ;) Mam kolegę któremu składałem m54 i u któego wymieniam olej co 15 tys km czyli co 2 miesiące i nie dolewa kompletnie nic :) także da się

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 1 lutego 2017, 06:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
Co do olejożerności m54 to nie tyle same pierścienie maja na to wpływ co po prostu szybka eksploatacja samych tulei i pierścieni w tym silniku. wyremontowałem ich już na prawdę sporo i żaden z nich nie pali oleju po remoncie, a gdyby wadliwe były pierścienie to remont nic by nie dawał prócz utopionych pieniędzy Mam kolegę któremu składałem m54 i u któego wymieniam olej co 15 tys km czyli co 2 miesiące i nie dolewa kompletnie nic także da się


Rozumiem, że zmieniałeś zestawy pierścieni na fabryczny komplet do M54?
Ponoć da się zmienić pierścienie na te z M52TU, tylko górny pierścień ma inną grubość i trzeba kupić też cały zestaw do m54 żeby go podmienić.
Czy b25 i b30 mają takie same pierścienie? średnica tłoków jest taka sama.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wysokie zużycie oleju w silnikach M54.
PostNapisane: 1 lutego 2017, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Panowie, mój znajomy 2 msc temu kupił w niemcowni e46 m54b22 z przebiegiem 56tyś km ! serwis w aso do samego końca, auto wygląda jak by 3 msc temu z taśmy zjechało, znajomemu mechanikowi szczęka opadła jak ją zobaczył i co? i dolewa 0,5l oliwy na 1000km...wymienił odme kompletną, nic nie pomogło. Ja nie wiem co z tymi szmelcowatymi m54 jest, kolega wydał kupę kasy na auto w takim i stanie i z takim przebiegiem, aby uniknąć problemów związanych z m54 i chooja to dało, żre oliwe jak inne...ręce opadają.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 155 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL