BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 13:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 22:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39 530d tour 1999
Witam, czy ktoś wie, jak wymontować i wymienić pompę paliwa w baku e39 350D touring 1999?
Czy jest w tym jakaś tajemnica? Na co szczególnie uważać?
Jaką pompę można kupić w rozsądnej cenie, żeby nie przepłacać bez straty jakości?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 WYMIANA POMPY PALIWA W BAKU
PostNapisane: 10 stycznia 2010, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57 3.0d
Kanapa tylna otwiera się do tylu . Pompka w baku przepompowywuje paliwo z jednej komory do drugiej z tego co mi wiadomo wiec moze byc najzwyklejsza uważaj jak będziesz wyjmowal pompę nie uszkodź czujnika poziomu paliwa ( nie wygnij ) jeśli będziesz wymienial sam rdzeń to weź pompe do domu lub podgrzej czymś przewód dochodzący do rdzeni to latwiej zejdzie i sie puzniej zamontuje , jak zlożysz pompę i będziesz ją montowal to uważaj żeby sie uszczelka niepodwinęla między bakiem a korpusem pompy bo będzie cieklo .
Mam nadzieję że pomoglem powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 WYMIANA POMPY PALIWA W BAKU
PostNapisane: 10 stycznia 2010, 21:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
tak to wyglada w zbiorniku
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... el_sensor/
nie będę cwaniak ował bo nie wiem jak jest w e39 ale w e36 trzeba przekręcić cała obudowę w zbiorniku (coś jak zakrętka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 WYMIANA POMPY PALIWA W BAKU
PostNapisane: 10 stycznia 2010, 22:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
pompa jest za pasazerem pod tylna kanapa do sciagniesz kanape wezmiesz duzy szeroki srubokret i i maly mlotek ta okragla obejma sie odkreca jak normalne sruby w przeciwna do ruchow zegara wypnij kostke i weze odkrec i mozesz ja wyciagac ale delikatnie zeby tego metalowego ciagielka nie pokrzywic on jest z plywakiem i to miedzyjnimi zdzieki niemu wiesz ile masz paliwa jak ja wyciagniesz to tak jak wyzej kolega napisal jakas suszarka albo czyms takim delkatnie podgrzej weze zeby je sciagnac aha osusz ja sobie zanim zabiezesz sie do roboty i na czyms czystaym najlepiej jakis karton sobie zalatwic zeby na mim nie bylo piasku itp i do dziela aha do pompki dochodza 2 kabelki i sa przykrecane kluczykiem 7 i 8 to na tyle

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 9 maja 2016, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: m47d20
6 lat nikt nie pisal wiec trzeba odgrzac kotleta:)
Mam e39 520d 2002 rok.
Mam taka sytuacje wczoraj prawdopodonbnie zawiesila mi sie pompa paliwa bo nie bylo jej slychac. Krotko myslac dostalem sie do niej , do tej z tylu po stronie pasazera.Sprawdzilem czy dochodzi do niej prad - prąd dochodzil. Nagle zaczela chodzic wiec sprawdzilem ja i spowrotem wlozylem. Auto odpala jak nalezy jezdzi jest ok :) tylko meczy mnie druga sprawa po stronie kierowcy pod kanapa jest jakas druga pompa. Ale w ogole jej nie slychac :(
Gdy odłaczylem od niej przewody jestem w stanie bezproblemu odpalic auto. nie dochodzi do niej zaden prąd po przekreceniu kluczyka, ani podczas rozruchu. Wiec zastanawia mnie to jaka role ona pelni?????
Ktos jest w stanie powiedziec cos na ten temat??? Kiedy dochodzi do niej jakis sygnał??:/:/
Wczoraj wyjelem i zrobilem pompe taka jak na tej aukcji-> http://allegro.pl/pompa-paliwa-vdo-siem ... 15463.html

A zastanawiam sie do czego sluzy ta pompa-> http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-5-e3 ... 10746.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 9 maja 2016, 12:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
po drugiej stronie jest pływak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 9 maja 2016, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: m47d20
Jaki plywak??? Co on ma za zadanie. za pasazerem jest ciegno z plywakiem ktory wskazuje poziom paliwa. to z drugiej strony jest cos podobnego jeszcze???
Pompa z prawej strony daje male cisnienie, wiec co daje cisnienie wieksze??? Od razu pompa vp44???
Z lewej strony tez jest jakis krociec i do niego idzie waz i tam tez sie pojawia paliwo:)
musze chyba to rozebrac zeby rozwiac swoje watpliwosci:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 9 maja 2016, 12:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
w e39 bak masz dwukomorowy
w jedna komorę masz wsadzoną pompę
w drugiej masz pływak, a ten wężyk z paliwem to powrót

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 9 maja 2016, 18:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
zderzak23 napisał(a):
Jaki plywak???



Haha weż chłopie usmiałem się. Komara czy rometa miałeś kiedy ? :mur:

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 11 maja 2016, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: m47d20
Dzis wyjełem po raz kolejny pompe i podłączylem ja na krotko. Wlozylem ja do pojemnika z ropa i chodzila jak szalona. Daje dobre cisnienie. Zlozylem ja ponownie i ruszylem w miasto wszystko ok. obroty nie faluja pali od strzala. Gasilem auto i odpalałem kilkukrotnie az do czasu az postalo 20 minut. Auto krecilo jak szalone a nie chcialo zagadac. Wydawalo mi sie ze pompa znow sie zawiesila. Stukalem klka razy w obudowe ale dalej nie paliło. Zagadało dopiero po strzale z PLAKA. Lecz przez 3 minuty chodzila bardzo nie rowno po czym znow zaczela pracowac bardzo rowno. Czy to na pewno bedzie pompa w baku???
Dodam jeszcze ze gdy auto bylo odpalone zdjąłęm wtyczke z pompy ale auto dalej pracowalo rowniutko i wkreca sie na obroty bez problemu:) Po kolejnych 20 minutach auto odpala ze zdjeta kostką z pompy w baku i chodzi rowno. Jz nie mam pomyslu co robic:(
proszę o pomoc!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 24 maja 2017, 10:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Minął kolejny rok, więc teraz ja odgrzeję ;-) Jestem świeżo po wymianie (wczoraj), sam szukałem na różnych forach + filmiki na YT jak to zrobić i z reguły były to zlepki różnych informacji, więc stwierdziłem że tutaj opiszę krok po kroku jak to u mnie wyglądało (zdjęć niestety nie mam).
Objawy: przy ok. 15L ON wg. wskazań na zegarach nagle słychać głośne buczenie pompy progowej, po czym auto gaśnie (nawet podczas jazdy), w INPie wywala błąd pre supply pressure. Po uzupełnieniu paliwa problem znika, progówka cicho pracuje, auto pali, jeździ, brak błędów itd.
Wymiana na nową w moim przypadku na Magneti Marelli MM00069 (po zebraniu różnych informacji wyszło że robią dobre zamienniki)
1. Demontaż siedziska - u mnie nie ma zatrzasków jak w sedanie, gdzie wystarczy tylko szarpnąć i po sprawie, musiałem odkręcić 2 zaczepy na żaluzję każdy na dwie śruby imbusowe. Siedziska też całkiem nie da się wyjąć z auta, bo trzyma je pas bezp. więc wsunąłem je do bagażnika.
2. Po zdjęciu (a raczej rozdarciu po szwie) maty, ściągamy dekiel mocowany na 3 wkręty krzyżakowe - oczywiście działamy z tyłu po stronie pasażera, bo za kierowcą jest tylko pływak drugiej komory.
3. Ukazuje się pokrywa modułu pompy (u mnie po wyczyszczeniu z syfu ukazała się czarna, wszędzie na fotkach widziałem żółtą), na niej:
a) gniazdo zasilania el. i podłączona wtyczka zasilająca - wysuwamy zabezpieczenie wtyczki i ją wypinamy,
b) czarny przewód paliwa do silnika - trzeba odpiąć metalową opaskę i wysunąć wężyk najlepiej podważając go od spodu dużym płaskim śrubokrętem;
c) cienki przewód metalowy dla zasilania Webasto (jeśli jest) - przewód łączy się z króćcem kawałkiem wężyka zabezpieczonym dwiema małymi opaskami, które wypiąłem i delikatnie go odgiąłem, po czym wyjąłem też biały króciec obracając go przeciwnie do ruchów wskazówek zegara - wyszedł długi z cienkim wężykiem.
4. Teraz płaski śrubokręt + młotek i przeciwnie do ruchów wsk. zegara odkręciłem metalowy pierścień mocujący/zabezpieczający (mocno siedział)
5. Wyjmujemy powoli uważając tak jak koledzy pisali na pływak oraz wężyki i kabelki, po wyjęciu wewnątrz zostaje plastikowy moduł (u mnie również ten plastik był koloru czarnego, a wszędzie widziałem żółty) z pompą w środku.
6. Wyjmujemy moduł, naciskając dwie plastikowe fiszki po przeciwległych stronach i powoli wyciągamy na wierzch, pamiętając że cały czas na wężyku i kabelkach trzyma się pokrywka z pływakiem.
7. Całość trzeba sobie wytrzeć, osuszyć i najlepiej zanieść do domu (jeśli się nie ma garażu). Tu zaczął się mój horror....demontaż wężyka z króćca na pompie. Masakra...grzałem suszarką żony (ponoć lepsza opalarka, lub włożenie do wrzątku) przez ok. godzinę i ciągnąłem ile Bozia dała. Po kolejnej godzinie wyciągnąłem go może z 8mm, po czym pękł króciec i skończyło się nożem do tapet - na szczęście jest na tyle zapasu że w niczym to nie zaszkodziło.
8. Horror nr 2, czyli wyjęcie samej pompki z plastikowego gniazda, co zajęło mi prawie godzinę bo bałem się że coś połamię. Problem polega na tym że na pompce jest kołnierz o który zahaczają takie 4 plastikowe bolce i sam już nie wiem jak, ale udało się ją w końcu wyjąć. Wcześniej od spodu wypiąłem plastikowy socket z filtrem siateczkowym.
9. Montaż w odwrotnej kolejności, niestety w baku miałem zatankowane jakieś 50L ON co utrudniło nieco operację wpięcia modułu w jego miejsce. Ale wlazł :-) (przydała się latarka na czoło). Następnie przed założeniem pokrywki z pływakiem należy sobie dokładnie ułożyć uszczelkę na blaszany rant wlotu do baku, ja najpierw próbowałem montować z założonym pod tą pokrywką ale w taki sposób nie wejdzie.
Na koniec dodam że za Chiny nie byłem w stanie pozapinać tych małych metalowych opasek na wężyki, więc w ich miejsce wleciały tytyrytki.
Całość zajęła mi jakieś 4h :zabawa: wyjeżdżę bak do rezerwy i zobaczymy czy pomogła ta wymiana :looka:
To tyle, może komuś się przyda :cwaniak:

Edit: Wymiana pomogła, wyjeździłem paliwo aż zapaliła się rezerwa. Silnik nie zgasł, nie dławił się itp. Niemniej 20L w baniaku woziłem ;) Jeździłem na odpalonym teście nr 6 i gdy miałem ok. 35L to zaczęło pokazywać że TNK1 czyli lewa komora (za kierowcą ) ma 0,0L, a całe paliwo jest w prawej (tam gdzie jest pompka.). Poza tym presupply pressure w analog values w INPIE wzrosło z 3,78 do 4,15 i mam wrażenie że auto nieco lepiej się zbiera a nawet zapala (ciszej podczas zapalania pracuje progówka) - zaryzykuję nawet że nieco niej mi pali. Jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieje że Magneti Marelli przeżyje ten samochód :cwaniak:

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Moje BMW: e39 525d m-pakiet
Kod silnika: M57D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1745815
Marazzz napisał(a):
Jeździłem na odpalonym teście nr 6 i gdy miałem ok. 35L to zaczęło pokazywać że TNK1 czyli lewa komora (za kierowcą ) ma 0,0L, a całe paliwo jest w prawej (tam gdzie jest pompka.).

Post już może niezbyt świeży ale wreszcie znalazłem potwierdzające info. :hurra: Szukałem na różnych forach i nigdzie nie mogłem znaleźć tej informacji. Kika dni temu wymieniłem u siebie pompkę w baku bo także poniżej 15 litrów auto gasło. Jak wtedy patrzyłem na test nr 6 to przy około 20 l paliwa w baku miałem mniej więcej po równo paliwa w każdej komorze i widać była jak się grawitacyjnie przelewa z jednej do drugiej.
Po zamontowaniu nowej pompki (stara ogólnie po podpięciu pod 12V kręciła ale piszczała więc podejrzewam, że była już przytarta) odpaliłem test nr 6 ponownie i się zdziwiłem bo przy około 25 l paliwa całe paliwo było w prawej komorze a w lewej 0.0 l. Czasem na zakreach w prawo na chwile pojawiało się parę litrów paliwa w lewej komorze ale po kilkunastu sekundach na równej drodze przelewało się do prawej komory. Byłem właśnie ciekaw czy to jest prawidłowy stan rzeczy czy nie.
Wnioskuję jednak, że tak właśnie powinno być przy PRAWIDŁOWO DZIAŁAJĄCEJ pompce paliwa w baku.
Dzięki za info.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana pompy paliwa w baku
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 15:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: X3
Kod silnika: M54B30
Witam wszystkich, od kilku tygodni jestem posiadaczem X3 i dzisiaj chcialem wymienic pompe paliwa. Jednak kiedy zabralem sie z mlotkiem i sruboketem do odrecenia metalowego pierscienia to plastik obraca sie razem z nim. Chcialem zapytac czy wszedzie jest gwint czy moze sa jakies inne "systemy" do zdjecia tego pierscienia? Prosze o pomoc.
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL