BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 10 lipca 2016, 20:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: x3
Kod silnika: N47d20A
Witam

Mam pytanie odnośnie możliwości usunięcia klapek w takim kolektorze

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_4101

Silnik N47D20A. Przeczytałem wiele postów i mam totalne zamieszanie. :szok: Czy te kolektory da się zaślepić i czy komputer nie będzie wyrzucał błędów, czy zostaje tylko zakup nowego ? :rozpacz:

_________________
[color=#000080]Darek[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 11 lipca 2016, 20:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
BMC napisał(a):
Witam

Mam pytanie odnośnie możliwości usunięcia klapek w takim kolektorze

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_4101

Silnik N47D20A. Przeczytałem wiele postów i mam totalne zamieszanie. :szok: Czy te kolektory da się zaślepić i czy komputer nie będzie wyrzucał błędów, czy zostaje tylko zakup nowego ? :rozpacz:


Niby da się usunąć klapki i zaślepić kolektor takim kołkiem

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... k&_sacat=0

ale nie wiem jak z błędami i sama praca silnika.


EDIT

Cytuję kolegę z innego forum

" Witam
Jakieś 3 miesiące temu zmieniałem u siebie kolektor ssący przebieg auta w momencie wymiany 110tyś km 100% oryginalny.
Tu jest film pokazujący jaki luz miała ośka.
http://www.youtube.com/watch?v=fYrXzUOK ... ature=plcp

Przy zastosowaniu jednej ośki dla wszystkich klapek nie bardzo widzę,możliwość dostania się klapki do cylindra ośka się nie wysunie bo nie ma jak jest blokowana przez urządzenie sterujące. Ma jedynie luzy w kolektorze. Wyrabiają się w nim otwory i cała ośka chodzi luźno co widać na w/w filmie.
Same klapki były sztywne nie miały żadnego luzu choć dawały się przesuwać po ośce co też widać na filmie.
Wywalenie klapek jest bardzo proste wyciągamy ośkę wywalamy klapki i wkładamy z powrotem samą ośkę bez klapek nie trzeba żadnych zaślepek itd.
Ja kilka dni tak jeździłem jednak miałem wrażenie,że auto jest trochę słabsze z dołu i moje przypuszczenia potwierdzały posty na zagranicznych forach. Klapki służą do zmniejszania i powiększania wielkości kolektora dolotowego (wydłużania skracania dolotu) widać to wyraźnie na moim filmie 4 otwory dolotowe są bez klapek a pozostałymi 4 sterują właśnie klapki otwierając je i zamykając tak samo jak w wersjach benzynowych disa zamyka i otwiera połowę kolektora dolotowego.
Po wyczytaniu tych faktów zdecydowałem się na zakup kolektora w idealnym stanie co nie było proste.
Na allegro same igły po minimalnych przebiegach a jak dzwoniłem i mówiłem co mają sprawdzić bez ściemniania bo otworzę paczkę przed odebraniem to okazywało się,że wszystkie mają luz tak jak mój.
Znalazłem w końcu człowieka,który miał całe auto po 20tyś przebiegu i od niego kupiłem idealny kolektor jak nowy.
Tu na filmie widać różnicę.
http://www.youtube.com/watch?v=WiyGuR2xPCc

Co do poprawienia kolektora niby ten,który kupiłem ma inny numer ale jest identyczny co do najmniejszych szczegółów niczym się nie różni więc po następnych 70-100tyś trzeba go skontrolować. "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 27 grudnia 2017, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
Witam,
a co sądzicie o alternatywie do zaślepiania kolektorów M57D30 czy M47D20 w postaci regeneracji klap wirowych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Ktoś na bkp nie polecał, kupił chyba do e60, już nie pamiętam dlaczego była lipa.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
Tak jak pisał jeden z użytkowników: są dwie firmy zajmujace się tym samym.
Jedna z Łodzi a druga z Łasku czyli ja:)

Poniżej zdjęcia jak to wygląda po regeneracji, proszę traktować to jako ciekawostkę oraz informację, że można to zrobić dobrze:
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 22 maja 2018, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
Krótki filmik odnosnie kolektora:
https://youtu.be/xuvkx5sqzD0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 13 czerwca 2018, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
A jakie różnice są miedzy Twoją firmą, albo powiedz chociaż co robisz innego niż oni tak żeby nie oczerniać tamtej firmy?

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 21 czerwca 2018, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
kepa416 napisał(a):
A jakie różnice są miedzy Twoją firmą, albo powiedz chociaż co robisz innego niż oni tak żeby nie oczerniać tamtej firmy?

Przykro mi ale tego nie napiszę, pewne zasady obowiązują w biznesie - pokazujemy i opisujemy swoje produkty na wiele sposobów bo jesteśmy pewni swojej technologii regeneracji. Wszystko widać, niczego nie ukrywamy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 1 kwietnia 2021, 09:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Odgrzewam Kotleta ;)

Na początek trochę historii...
kilka lat temu miałem x5 e53 z 2006r z silnikiem M57 Tu czy jakoś tak. - ze sterowaniem elektrycznym turbo...
wywaliłem klapki. auto zaczęło głośniej chodzić i pojawiły się dziwne problemy z brakiem mocy na niskich obrotach oraz przeciąganiem biegów.

Kupiłem wtedy kolektor z PT pro - Pozdrawiam i dziękuję - byłem Mega zadowolony.
wszystko wróciło do normy po założeniu kolektora z klapkami.

Obecnie użytkuję e61 535d... która notabene już śmiga na kolektorze z Łaksu (chyba dobrze odmieniam) - dodatkowo poprawionym w porównaniu z tym co było 3 lata temu - ale o tym pisałem w swojej galerii.

P.S. a co nie jestem sprzedawcą... powiem tak są dwie firmy Łask i coś tam z autami i z silnikami.... jedne ciekną... moje nie ciekły ;)
pozdro


Ale do brzegu... tutaj sterowanie turbo jest podciśnieniem... więc może warto byłoby udrożnić dolot do cylindrów wtawiając metalowe zaślepki...
Czy ktoś z Was przerabiał temat w M57 z oznaczeniem 35d (535/335).
Dochodzi jedna kwestia u mnie - poprzedni właściciel informował o delikatnym programie na ok 300hp i program na 100% był robiony na klapach.
będę wdzięczny za dodatkowe info z Waszej strony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL