BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam , wszystkich szczęśliwych posiadaczy BeMeK.
Chciałbym zasięgnąć porady w kwestii , która z pewnością była już poruszana na tym forum..........ale ad rem.
Posiadam E 60 2003r 530 D przebieg 160tyś w automacie.
Jako że słyszałem już o problemie wpadających klapek kolektora ssącego w tych modelach ( i nie tylko) , jak również widziałem jakie szkody mogą poczynić te małe "cholerstwa" w silniku , a będąc po rozmowie z mechanikiem.mam pytanie.
Wyżej wspomiany mechanik , naprawiał te samochody po tych uszkodzeniach ( ...od wpadniętych klapek) i przekonuje mnie abym w swoim modelu , podobnie , jak on to uczynił w innych samochodach , pozbył się klapek kolektora ssącego na zawsze i jeździł po prostu bez nich.
Powiedzcie , czy ktoś z Was przeprowadził już taki "zabieg" i jak auto się po tym sprawuje?
Ciekawy jestem jak zachowuje sie silnik po takiej ingerencji , czy ma to wpływ na jego pracę, żywotność , spalanie etc?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 60 klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 21:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Nie wiem czy kolego czytałeś obszerny temat o w/w klapkach... Co prawda to o e46 ale szkopuł sprawy ten sam ;)
viewtopic.php?f=25&t=55225
:)

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 60 klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 23:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Cezar633 napisał(a):
Ciekawy jestem jak zachowuje sie silnik po takiej ingerencji , czy ma to wpływ na jego pracę, żywotność , spalanie etc?

możesz sie ich pozbyć bez obaw nie wpłynie to ani na spalanie ani na żywotność silnika ani na jego pracę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 60 klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 23:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Rychu19 napisał(a):
Cezar633 napisał(a):
Ciekawy jestem jak zachowuje sie silnik po takiej ingerencji , czy ma to wpływ na jego pracę, żywotność , spalanie etc?

możesz sie ich pozbyć bez obaw nie wpłynie to ani na spalanie ani na żywotność silnika ani na jego pracę


Klapki czy przepustnice są wprowadzane dla bezpieczeństwa.
Chodzi o to , że jak w automacie padnie uszczelnienie turbo to silnik zacznie zaciągać olej z silnika i go palić. W tym momencie obroty idą na maksa.
Gasząc silnik zamykają się klapki które " ratują " silnik przed uszkodzeniem.
Jak nie ma klapek - nie zgasisz silnika dopóki albo się nie zatrze albo wyciągnie cały olej i nie zgaśnie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 60 klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 06:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

muda44 napisał(a):
Klapki czy przepustnice są wprowadzane dla bezpieczeństwa.
Chodzi o to , że jak w automacie padnie uszczelnienie turbo to silnik zacznie zaciągać olej z silnika i go palić. W tym momencie obroty idą na maksa.
Gasząc silnik zamykają się klapki które " ratują " silnik przed uszkodzeniem.
Jak nie ma klapek - nie zgasisz silnika dopóki albo się nie zatrze albo wyciągnie cały olej i nie zgaśnie.


muda44 nie zgadzam się z ani jednym Twoim słowem. :rozpacz:

Proszę zapoznaj się z postem http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225 Obszerny ,analizujący i ocierający się o wiele innych tematów związanych z dieslem BMW . Wnioski można wyciągnąć samemu .
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 60 klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 10:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
muda44 napisał(a):
Klapki czy przepustnice są wprowadzane dla bezpieczeństwa.
Chodzi o to , że jak w automacie padnie uszczelnienie turbo to silnik zacznie zaciągać olej z silnika i go palić. W tym momencie obroty idą na maksa.

totalna bzdura


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 11:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Taaaa....
A skąd ta wiedza Panowie?

Totalna bzdura ? A na czym się opierasz ?

Może źle i na szybko to ująłem/uprościłem - między innymi dla bezpieczeństwa.

Oprócz łagodzenia gaszenia w chwili wyłączenia silnika zamykają dopływ powietrza i ratują silnik w sytuacji jak wyżej opisałem.
Na YouTube jest gdzieś filmik jak na poboczu zaciera się taki silnik wysysając olej.
Jak ktoś wie - niech wklei linka.

A co do mojej wiedzy..
Od 7 lat pracuje w koncernie VW przy produkcji silników wszystkich odmian diesla PD 1,9 , 2,0 oraz CR 1,6 i 2,0. Na co dzień mam bezpośredni kontakt zarówno z obróbką elementów , montażem jak i testami tych silników ( włącznie z hamowniami ) zarówno w kraju jak i na zachodzie. Miałem też przyjemność poznać inne fabryki VW , waraz z tym WSZYSTKIE modele diesla produkowane przez koncern. Zarówno bieżące jak i planowane prototypy. Tak wiec trochę wiem z praktyki a nie domysłów.
I tak jak kolega napisał w linku do którego się tu odnosi w VW jest jedna klapka wyglądająca jak przepustnica. Co nie zmienia faktu że dodatkowo umożliwia zgaszenie silnika wyciągającego olej ze skrzyni korbowej.

Serwis BMW nie mówi o tym głośno ale powiedzmy zaleca wymianę kolektora z klapkami co 150tys km.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
muda44 napisał(a):
Od 7 lat pracuje w koncernie VW przy produkcji silników wszystkich odmian diesla PD 1,9 , 2,0 oraz CR 1,6 i 2,0.

no i właśnie kolego pisał o tym ROGER-NYSA, że w grupie VAG te klapki służą do tego o czym piszesz ale nie w BMW, gdyby do tego te klapki służyły to były by w każdym dolocie w kolektorze ssącym i było by ich 8, 4 nie mają sensu bo i tak 4 kanały są cały czas drożne z moich obserwacji i doświadczenia klapki owe są częścią systemu kontroli trakcji bo właśnie pracują one podczas uślizgu kół tylnych( nię są to klapki do żadnego dozowania powietrza ani klapki gaszące) jest to także opinia kilku innych machaników zajmujących sie silnikami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 13:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

muda44 napisał(a):
Totalna bzdura ? A na czym się opierasz ?

muda44 proszę Cie odpuść.....

W tej sytuacji łatwiej będzie powiedzieć OK VW to nie BMW pomyłka. :ok:

Nie przeczytałeś dokładnie posta do którego którego ja i Vanduch wkleiliśmy link.

Też kiedyś myślałem że to klapki gaszące jak w VW niestety jest inaczej. Na wolnych obrotach klapki zawirowań są zamknięte a silnik nie gaśnie, ponieważ kolektor BMW ma dwa doloty na jeden cylinder.
Zresztą ja opieram się na WDS BMW........

ZOBACZ...... Kliknij powiększ przeczytaj.
Obrazek

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 13:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Rychu19 napisał(a):
z moich obserwacji i doświadczenia klapki owe są częścią systemu kontroli trakcji bo właśnie pracują one podczas uślizgu kół tylnych


Rychu19 :rozpacz: :rozpacz: nie masz racji.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 14:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Masz racje ROGER-NYSA :)
w każdym bądź razie do 10% mniej mocy poniżej 2250 obr/min będzie prawie nie odczuwalne
a spokój psychiczny, że żadna klapka sie nie urwie BEZCENNY :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 15:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Rychu19 napisał(a):
w każdym bądź razie do 10% mniej mocy poniżej 2250 obr/min będzie prawie nie odczuwalne


No muszę sprostować ......
Źle ZROZUMIAŁEŚ OPIS
Do 2250 obr/min klapki są zamknięte a 10 % mocy ubędzie gdy powyżej tych obrotów klapki się nie otworzą

Dokładnie :
Effects of faults

Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.

Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.


Dodam jeszcze że dla DDE4 więc 330d 184ps w automacie klapki według WDS są zamknięte do 2000 obr/min
2250 obr/min dotyczy DDE5 i DDE6 ale jak sam widzisz nie tylko obroty są wyznacznikiem pracy,dawka paliwa również dla DDE4 do 30mg są zamknięte a dla DDE5 i DDE6 do 24mg.
Pomijam wyznacznik temperatury powietrza zasysanego i temperatury cieczy.
Czy tak czy inaczej w momencie kiedy dodasz lekko gazu i przekroczysz 24mg dawki paliwa otwierają się żeby nie dusić silnika. WDS odnosi się do norm emisji EU4 i temu to służy.
Co do utraty mocy.. gdy układ się "zwli" (zatnie) klapki nie otwierają się i mamy spadek 10% ponieważ brakuje powietrza.Zastanów się co się dzieje w kolektorze gdy ciśniemy 3500obr / min a klapki są zamknięte, to tłoczone powietrze przez turbo z ciśnieniem powiedzmy 1,4 bara na nie napiera. Wiał ci kiedyś wiatr w okno że chciało wcisnąć szybę do środka. Myślę że to w takich okolicznościach wyrywa klapki i puszcza z pędem powietrza.
10% To wcale nie mało z
150 ps spada na 135 ps
184ps spada na 165 ps
204ps spada na 183 ps
Nie wspomniano o momencie obrotowym tutaj dopiero musi być spadek!

To mamy pewne bo BMW samo to opublikowało.

W swoim poście o wyrywaniu klapek w dziale " zrób to sam" :super:
Pokazałem ile zabiera wlotu jedna klapka gdy nawet jest otwarta. Więc jeśli całkiem zamknięte klapki , od nominalnej mocy 150ps zabierają 10% to otwarte częściowo wiadomo mniej powiedzmy 5% otwarte dają 150ps jeśli je wywalimy a wlot będzie idealny siłą rzeczy musi wzrosnąć nieznacznie i moment i moc. I myślę że mierzalnie na hamowni.

I jeszcze raz na koniec :
Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
Ja to rozumiem jednoznacznie że gdy klapy są otwarte pogarsza się skład spali w w przedziale niskich obrotów INNYCH EFEKTÓW BRAK . Dlatego nie zgadzam się że po wyrwaniu klapek spada moment i moc od dołu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2010, 15:40 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 15:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
muda44,
muda44 napisał(a):
Na YouTube jest gdzieś filmik jak na poboczu zaciera się taki silnik wysysając olej.

Znalazłem ten filmik


Ciekawe co się stało z tym BMW, dymi jakby spalał olej?.

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 15:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
I jeszcze dodam żeby nie było że klapy nie maja nic z normą emisji spalin to wklejam wytyczne z mapy pracy EGR dla 32O D 150PS.

Exhaust gas recirculation is switched off when:

* Coolant temperature < 16 °C or > 100 °C (status EGR = 11 or 12)
* Engine speed < 600 rpm or > 2700 rpm (status EGR = 8, 13 or 15)
* Required volume > 36 mm^3 (status EGR = 7)
* Atmospheric pressure < 880 mbar (status EGR = 10)
* Battery voltage < 9 V (status EGR = 6)
* Starting engine (status EGR = 9)
* Coasting (status EGR = 4 or 14)
* Engine idling for longer than 15 min (status EGR = 2)

Pomijam inne wytyczne ale jeśli dawka przekroczy 36 mm^3 EGR jest zamykany przez ECU.
A w odniesieniu do obrotów zamoknięty całkowicie powinien być przy 2700rmp.

Sprawa jest prosta klapy w kolektorze są powiązane z EGR . Bo w sytuacji gdy EGR wpuszcza spaliny na ful klapy są zamknięte. Nazywają sie klapami zawirowań ale robią zawirowania dla mieszanki spalinowo powietrznej i wpuszczają je przez jeden z dwóch dolotów do cylindra.
Po co wiadomo w celu ograniczenia temperatury spalania i zmniejszenia ilości tlenków w spalinach.

Dziękuje i pozdrawiam
Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: GdaĂąsk
Dziekuję Koledzy za te rady , ale czy jest ktoś kto dokonał takich zmian w silniku 3,0 l diesla w modelu E60 . Jak zachowuje się ta jednostka napędowa.Jak na razie spotykam się z różnymi opiniami , za wszystkie dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 17:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cezar633 napisał(a):
w modelu E60

Klapki spełniają tą sama funkcję .
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 23:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Byłem pewien po wymianie doświadczeń z kolegami...

Cóż..
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Swoja drogą VW lepiej zabezpieczył się przed sytuacja jaką pokazuje ten filmik.
Właśnie o ten filmik mi chodziło - niebieski dym.
Czyli zaciągał olej aż się zatarł.
I nigdy nie wiadomo kiedy do tego dojdzie.
Na szczęście manuala zadławi się na biegu.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 23:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
muda44 napisał(a):
Byłem pewien po wymianie doświadczeń z kolegami...

Cóż..
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Swoja drogą VW lepiej zabezpieczył się przed sytuacja jaką pokazuje ten filmik.
Właśnie o ten filmik mi chodziło - niebieski dym.
Czyli zaciągał olej aż się zatarł.
I nigdy nie wiadomo kiedy do tego dojdzie.
Na szczęście manuala zadławi się na biegu.

a co z moim modelem który nie ma klapek a jest w automacie i co jak pójdzie doszczelnienie olejowe (odpukać w nie malowane :niepewny: ) ?> :zdziwko:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Patrz filmik wyżej.
Z drugiej strony nie zaszkodzi sprawdzać czasem czy ubywa olej i czy nie pojawia się za turbiną co może świadczyć o początkach końca uszczelnień.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Klapki kolektora ssącego
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 09:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

muda44 napisał(a):
Swoja drogą VW lepiej zabezpieczył się przed sytuacja jaką pokazuje ten filmik.
Właśnie o ten filmik mi chodziło - niebieski dym.
Czyli zaciągał olej aż się zatarł.
I nigdy nie wiadomo kiedy do tego dojdzie.
Na szczęście manuala zadławi się na biegu.


Nie ujmując silnikom BMW pod tym względem VW zostało lepiej zabezpieczone.
Wielu nawet nie jest sobie w stanie wyobrazić "zapętlenia" olejem puszczanym na uszczelniaczu kompresora turbiny.
Silnik się wkręca do końca skali my wyłączamy zapłon a to nic nie zmienia (zapętlenie i spalanie własnego oleju)Jeśli zadusisz silnik biegiem spoko jeśli nie ..........nie masz silnika :rozpacz: .
W nowszych VW na PD po wyłączeniu zapłonu odcina dolot powietrza i zaduszna silnik.

Muda44 :ok: cool

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL