BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 03:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d gdzie ta moc??
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
mam pytanko. kupilem niedawno e46 320d kombi ktora ma "niby" 136KM ale... jakos tej mocy wogole nie czuc:(( jezdzilem wczesniej passatem 1,9TDI 115KM i musze powiedzec ze oba auta "ciągną" prawie tak samo a przeciez moja piekna ma 21KM wiecej:((( czy to tylko u mnie tak jest czy ... tak ma być i juz?? :( :( :( :( :( :( :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Czestochowa
Mam ten sam silnik i ten sam problem,posiadam BMW 520d(2002r)Jakies trzy dni temu zauwarzylem nagly spadek mocy powyzej 2000 obrotow.Nie znam sie za bardzo na mechanice ,ale odczuwam tak jakby turbo przestalo sie włączać.Brak tego wyraznego odrzutu powyzej 2000 obr.Przypomina mi to jazde paskiem 1,9 z 1991 roku jak jeszcze nie montowali turbin w dieslach;duzo hałasu,a nic z tego nie wynikalo.Dodam jeszcze ,ze przez ostatnie 2 tygodnie slychac bylo z silnika klekot taki jakby zawory dzwonily-pojechalem do mechanika ,a on powiedzial,ze w olej ktorego uzywam(pelen syntetyk) jest nieodpowiedni na wyzsza temperature i zeby wlac polsyntetyk i bedzie ok.Byc moze to zbieg okolicznosci i mechanik ma racje,ale podaje ten fakt,bo moze pomoze to milym kolegom z forum w zdiagnozowaniu usterki.Z gory dziekuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 08:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Czestochowa
znalazlem aces cos takiego na forum http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... padek+mocy
sprobuje to czyszczenie wykonac najpierw i moze bedzie ok.PS:aces napisal " jezdzilem wczesniej passatem 1,9TDI 115KM i musze powiedzec ze oba auta "ciągną" prawie tak samo a przeciez moja piekna ma 21KM wiecej".....................na 100% twoja trojka powinna lepiej chodzic od paska 1,9 115KM.Wiem jak chodzila moja 5 (a wazy 1550kilogramow) a co dopiero 3 z tym silnikiem.Powyzej 2000 obrotow powinienes odczuc wyrazny odpal turbiny ,jezeli tego nie ma to jest cos nie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 09:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
to czyszczenie to chyba troszke trudne jest co?? :znudzony: moze lepiej gdzies do warsztatu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: warszawa
obejrzyj turbinę czy nie jest zaolejona.
bardzo częsty przypadek padnięcia turbiny i spadku mocy.
koszt naprawy ok. 800 zł.

_________________
czasami sie mylĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 10:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
lavaa napisał(a):
.Dodam jeszcze ,ze przez ostatnie 2 tygodnie slychac bylo z silnika klekot taki jakby zawory dzwonily-pojechalem do mechanika ,a on powiedzial,ze w olej ktorego uzywam(pelen syntetyk) jest nieodpowiedni na wyzsza temperature i zeby wlac polsyntetyk
co do tego zaprzeproszeniem głupoty pieprzy gość niewiem co dokładnie może być przyczyną usterki ale wlanie gęstrzego oleju zmnieni tyle że pogorszy smarowanie na zimnym silniku :zdegustowany:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 11:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Takich mechaników to nalezy omijac szerokim lukiem... pierwsze co to nalezy _bezwzglednie_ wykonac diagnostyke komputerowa. Jak "spec" podchodzi do takiego auta z "mlotkiem", a nie z wtyczka obd to nalezy od razu zapodac wsteczny i tyle nas widzieli :) bo pozniej wiecej szkod niz pozytku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
wyczyscilem te elktrozaworki i... ide sie przejechac :hyhy: i zaraz wszystko powiem :D ale jeszcze jedno jak dokopywalem sie do tych zaworkow to zauwazylem malutkie plamki oleju z turbinki wyciekaja:( moze to to jest przyczyna?? gdzie mozna to sprawdzic?? w kazdym lepszym warsztacie czy musze jechac do autoryzowanej stacji?? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Bydgoszcz
lavaa napisał(a):
w dieslach;duzo hałasu,a nic z tego nie wynikalo.


Ach te diesle :rotfl:

A poważnie to myślę że większość kłopotów z nowymi silnikami diesla wynika z kiepskiej jakości paliwa na naszych stacjach. A wiadomo że te skomplikowane, wysokociśnieniowe konstrukcje są na to bardzo wrażliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 17:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Olkusz
damian_e30 napisał(a):
lavaa napisał(a):
w dieslach;duzo hałasu,a nic z tego nie wynikalo.


Ach te diesle :rotfl:

A poważnie to myślę że większość kłopotów z nowymi silnikami diesla wynika z kiepskiej jakości paliwa na naszych stacjach. A wiadomo że te skomplikowane, wysokociśnieniowe konstrukcje są na to bardzo wrażliwe.


Bo taka jest prawda chociaż nie zawsze , ja leję tylko ON Ultimate , moc OK nawet może Nm za dużo bo aktywuje się DSC przy kick down na suchym asfalcie , a pasek 2.0tdi 140km może tylko powąchać zapach spalin :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Czestochowa
Ja leje na orlenie + dopalacz castrola Castrol TDA do kazdego tankowania ,wiec paliwo bylo ok a i tak stalo sie to co sie stalo.aces napisz jak wypadl test po wyczyszczeniu tych filtrow elektrozaworow.
PS:Czyli reasumujac koledzy proponujecie jechac na komputer i powinno wykazac gdzie lezy blad..tak zrozumialem.
PS2:Dodam jeszcze,ze od momentu zakupu auta podczas przyspieszania nastepowalo takie dziwne załamanie ciągu,tzn na jakies pol sekundy nastepowala taka krotka przerwa w przyspieszaniu.Przy czym nie bylo to notoryczne,raz dziennie,a czasami wcale.Nie byl to duzy problem dla mnie ,a wtedy komputer w serwisie BMW nie wykazal zadnych bledow,wiec jakos nie przejmowalem sie tym szczegolnie;czy moze ktos z Zacnych Kolegow doswiadczyl takiego zachowania diesla,a jezeli tak to moze wie o co chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
no i przejechalem sie i ... troszke lepiej jest ale to chyba jeszcze nie to:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 21:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Olkusz
aces napisał(a):
no i przejechalem sie i ... troszke lepiej jest ale to chyba jeszcze nie to:(


Niedobrze , takie coś nie jest przyjemne , może znasz kogoś z takim samym motorkiem żeby z nim stanąć na lini ?? było by porównanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
kolego mam to samo.. tzn te krociutkie przerwy w przyspieszaniu:( i tez niewiem o co chodzi.. ale myslalem ze to tzw. turbo dziurka

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
chyba masz racje z tym porownaniem... moze ja sie czepiam a niemam czego?? :/ ale po oczysczeniu zaworkow jest lepiej czyli.... jest pozytyw :padam:

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 08:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
a co do paliwka to... smigam na firmowym :hyhy: ale ono jest chyba z orlenu wiec powinno byc ok :zawstydzony:

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 13:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
ale po oczysczeniu zaworkow jest lepiej czyli.... jest pozytyw


Daj mu czasu. Jeżeli zbytnio nie kopci na czarno to nie ma powodu by przypuszczać że przepływka jest uszkodzona.
Wyczyszczenie filterków na zaworkach (zwłaszcza tego od pracy turbiny) sprawia, że jej praca nagle zmieniła się w stosunku do obrotów silnika i zapotrzebowaniu na powietrze. W związku z czym masy przepływającego powietrza w stosunku do obrotów silnika są znacząco inne. Przepływka je mierzy i na chwilę obecną dane z niej są stanowczo inne w stosunku do utworzonej pamięci z okresu gdy filterki były zabrudzone. Niestety automodernizacja tej pamięci w dieslach wymaga czasu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
dzieki wielkie. autko wogole nie zostawia czarnej chmurki wiec jest oki:D teraz tylko czekac :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL