BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 16:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Ja mam tak samo, tyle że w ,moim przypadku komputer na diagnostyce pokazuje wszystkie świece padnięte. Wniosek mechanika był prosty... przekaźnik, więc przekaźnik zamówiony a ja czekam na jeszcze jego przełożenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 14:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Gdyby ktoś z kolegów chciał wiedzieć ile kosztuje taka przyjemność w ASO to służę pomocą:
- świece żarowe 90zł/szt.
- wymiana 480zł
całkowity koszt: 840zł... :szok:

Z jednej strony jak oddacie auto do ASO to niech się Panowie z ASO martwią co dalej jak ukręcą świece, natomiast taki zwykły warsztat nie wiem czy chciałby za free ściągać głowice i wydłubywać ukręconą świece;)... I wtedy pozostaje tylko :rozpacz: ....

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
840zł... gdybym to usłyszał od pana w salonie to bym go wyśmiał :szok:

Jakiej firmy są to świece?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
No koszta spore, ja poszedłem w BERU 4x 59 zeta + nowy termostat 160 zeta z ASO, wymiana w warsztacie z prawdziwego zdarzenia 3 godziny 250zeta.

No i pszczółka :)

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 15:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
hammet1 napisał(a):
Gdyby ktoś z kolegów chciał wiedzieć ile kosztuje taka przyjemność w ASO[...]całkowity koszt: 840zł... :szok:

no to nieźle! ja sam wymieniałem kpl i poszło bez problemu. Trzeba tylko z wyczuciem i sposobem a będzie wszystko OK. Świece po 45zł/sztk.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 listopada 2011, 11:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Witam. Oto moje błedy oraz odczyty silnika. Auto odpalone bieg jałowy, nie było jeszcze ciepłe: Prosze o opinie

1. 43F1 elect. spare heater
2. 4AB2 elect. spare heater
3. 4212 Glow plug zylinder 1
4. 4222 Glow plug zylinder 2
5. 4232 Glow plug zylinder 2

Czy w tym przypadku gdy pokazuje uszkodzone 3 swiece jest mozliwosc ze jest uszkodzony sterownik? A w sprawie 1 i 2 błedu, wiem ze jest to jakis podgrzewacz WEBASTO dogrzewanie silnika? Auto mi sie dłuzej grzeje, prawdopodobnie jest uszkodzony? jak go naprawic, ma ktos linka do forum z opisem.
SCREENY:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 listopada 2011, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Mialem te same bledy, padlo na sterownik bo swiece sprawdzone recznie wszystkie dobre. Stera wyslalem do Rogera z Nysy, czekam na przesylke. Jak przyjdzie to zdam relacje czy jest OK. Co do dogrzewania silnika to moze byc upalona plytka w podgrzewaczu elektrycznym jesli taki posiadasz. Na forum widzialem gdzies opis jak naprawic i sprawdzic czy grzeje. Komputer steruje podgrzewaczem w zaleznosci od temperatury zew. i temp. plynu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
U mnie Inpa pokazywała błąd 4 świec, więc byłem pewien że to sterownik. Po demontażu i spr. okazało się, że wszystkie 4 są jednak spalone. Wymieniłem na nowe Beru, skasowałem błąd i nie powrócił, wiec myśle ze sterownik OK. W sklepie sprzedawca powiedział mi, że jak był na szkoleniu to uczono go że w tych autach powinno się wymieniac sterownik razem ze świecami, bo jak sie wymieni same swiece to w niedługim czasie moze pasc sterownik i uwalic swiece :szok: Co o tym sądzicie ? Moim zdaniem bzdura i chcial mnie naciągnąc także na sterownik...
Mam jeszcze 2 pytania :
1. Jak długo powinna palić sie kontrolka w temp na "-" bo jak narazie odrazu mi gasnie, ale teraz było max -2 wiec to chyba normalne, bo nawet jak swiece mialem spalone to w takiej temp palila za pierwszym razem (tylko dłużej)
2. Czy czas palenia sie kontrolki to czas podgrzewania ??? bo na innym forum wyczytałem, że to dwie różne sprawy... że nawet przy -15 gasnie po 2sek tylko jeszcze kilka sek. podgrzewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Emil116 napisał(a):
U mnie Inpa pokazywała błąd 4 świec, więc byłem pewien że to sterownik. Po demontażu i spr. okazało się, że wszystkie 4 są jednak spalone. Wymieniłem na nowe Beru, skasowałem błąd i nie powrócił, wiec myśle ze sterownik OK. W sklepie sprzedawca powiedział mi, że jak był na szkoleniu to uczono go że w tych autach powinno się wymieniac sterownik razem ze świecami, bo jak sie wymieni same swiece to w niedługim czasie moze pasc sterownik i uwalic swiece :szok: Co o tym sądzicie ? Moim zdaniem bzdura i chcial mnie naciągnąc także na sterownik...
Mam jeszcze 2 pytania :
1. Jak długo powinna palić sie kontrolka w temp na "-" bo jak narazie odrazu mi gasnie, ale teraz było max -2 wiec to chyba normalne, bo nawet jak swiece mialem spalone to w takiej temp palila za pierwszym razem (tylko dłużej)
2. Czy czas palenia sie kontrolki to czas podgrzewania ??? bo na innym forum wyczytałem, że to dwie różne sprawy... że nawet przy -15 gasnie po 2sek tylko jeszcze kilka sek. podgrzewa.



Miałeś niezłego pecha ze świecami :zdziwko: Mi naprawiał sterownik Roger i nie wspominał, że muszę wymienić też świece, co wg mnie jest niezrozumiałym pomysłem tego sprzedawcy. Zresztą jeśli sterownik w końcu uwali świece to wtedy je wymienić, a nie kiedy są jeszcze dobre... Co do nagrzewania to mam wrażenie, że u mnie trwa to dłużej ale teraz nie wiem dokładnie ile. Sprawdzę jak to wygląda i napiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 22:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
...ja dodam jeszcze tylko jedną rzecz . Jeśli urwiecie świece to nie trzeba ściągać głowicy. Można wykręcić urwaną świecę na silniku -koszt 300zł od sztuki ale i tak jest to taniej niż przy demontażu głowicy ...
Sam miałem z tym problem ..
Podam od razu namiary na warsztat bo może komuś się to przyda:
Auto -szlif s.c
Jarosław Motyl
ul. Chopina 25
Konstancin Jeziorna woj Mazowieckie
kom 602-232-550
Facet w rozmowie mało przyjemny ale specjaliści chyba tak mają , że nie lubią za dużo gadać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 22:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 525D E39
Kod silnika: M57
WITAM CZY ZNACIE KOGOŚ OD ŚWIEC W OKOLICY EŁK SUWAŁKI GIŻYCKO OLSZTYN BIAŁYSTOK POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 12 grudnia 2011, 06:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Mauroo napisał(a):
Mialem te same bledy, padlo na sterownik bo swiece sprawdzone recznie wszystkie dobre. Stera wyslalem do Rogera z Nysy, czekam na przesylke. Jak przyjdzie to zdam relacje czy jest OK. Co do dogrzewania silnika to moze byc upalona plytka w podgrzewaczu elektrycznym jesli taki posiadasz. Na forum widzialem gdzies opis jak naprawic i sprawdzic czy grzeje. Komputer steruje podgrzewaczem w zaleznosci od temperatury zew. i temp. plynu.


Hej Mauroo i jak sterownik juz naprawiony, swiece grzeją ? :)

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam.
A spotkaliście się z sytuacją, że co roku konieczna jest wymiana świec ?
Dwa lata z rzędu miałem wymieniane wszystkie świece a trzy były spalone.Wymianę robiłem w dwóch różnych warsztatach i teraz z kompa wynika, że znów są do wymiany.... :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 13:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
fran3k napisał(a):
Witam.
A spotkaliście się z sytuacją, że co roku konieczna jest wymiana świec ?
Dwa lata z rzędu miałem wymieniane wszystkie świece a trzy były spalone.Wymianę robiłem w dwóch różnych warsztatach i teraz z kompa wynika, że znów są do wymiany.... :mur:



Wydaję mi się, że tym razem to wina sterownika. Wcześniej w temacie pisaliśmy, że kiedy sterownik pada to komputer pokazuje też uwalone świece, co w rzeczywistości jest nieprawdą, bo to komputer błędnie odczytuje wówczas dane. Tym bardziej, że te sterowniki to zwykły bubel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Ale fizycznie świece też były spalone (trzy z czterech) i po wymianie do końca sezonu zimowego nie miałem najmniejszych problemów.
Sterownik może prowadzić do uszkodzenia świec ? lub wcześniejszego zużycia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
fran3k napisał(a):
Ale fizycznie świece też były spalone (trzy z czterech) i po wymianie do końca sezonu zimowego nie miałem najmniejszych problemów.
Sterownik może prowadzić do uszkodzenia świec ? lub wcześniejszego zużycia ?


W takim razie... nie


Ostatnio edytowano 21 stycznia 2012, 16:40 przez trupek007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 21:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
trupek007 napisał(a):
Najprawdopodobniej tak.


Nie masz racji.

SPORO SIĘ PONIŻEJ NAPOCIŁEM ... JEŚLI PRZECZYTASZ UWAŻNIE WSZYSTKO BĘDZIESZ O NIEBO MĄDRZEJSZY

Rozróżnijcie dwie bardzo istotne informacje.
E46 320d to dwa silniki
E46 320d M47 -136PS oraz E46 320d M47n 150ps.

150 konna wersja ma świece 5 V i sterownik elektroniczny na bloku silnika ,pod kolektorem ssącym.
136 konna wersja ma świece 12 V i przekaźnik zainstalowany w pobliżu ECU czyli na podszybiu.

Oba układy działają w odmienny sposób...

Kilka istotnych informacji, o sterowniku i świecach w silnikach CR BMW od DDE5 w górę.
Sterownik świec żarowych jest jednostką podrzędną , to znaczy że nie podejmuje sam decyzji kiedy i w jaki sposób grzać świece! Jest elementem elektronicznym wykonującym polecenia jednostki nadrzędnej .Jednostką nadrzędną w każdym samochodzie jest komputer silnika- ECU. Z angielskiego Electronic Control Unit
To ECU wie kiedy i w jaki sposób grzać świece żarowe ,zanim uruchomimy rozruch w aucie ,zawsze zanim dojdzie do akcji rozrusznika ,kluczyk przechodzi przez pozycję zapłonu. Już wtedy ECU w ułamku sekundy gromadzi informację od czujników w całym aucie .
Zbiera istotne dla pracy silnika dane: Bardzo ważną informacją jest
-temperatura cieczy chłodzącej
-temperatura powietrza w kolektorze dolotowym (mierzona przez przepływomierz)
-napięcie na zaciskach akumulatora.
Te informacje pozwalają dopasować dawkę rozruchową silnika ,kat wyprzedzenia wtrysku ,czas i sposób grzania świec.
Po uruchomieniu silnika ECU analizuje informacje z wielu innych czujników ,czujnika położenia wału ,czujnika położenia wałka rozrządu , czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze , mirzy ciśnienie atmosferyczne ,temperaturę paliwa , kontroluje w każdym ułamku sekundy bardzo dużą ilość informacji. To dzięki nim określa i ustawia parametry pracy elementów wykonawczych a co za tym idzie ustala jak ma pracować silnik.
Wystarczy że jedna z tych wielu informacji nie jest prawdziwa a cała maszynka zaczyna niewłaściwie działać.
Jako że naprawiam sterowniki , daję na nie gwarancję itd. Nawiążę do mechanizmu grzania świec.
Jak wcześniej wspomniałem , temperatura cieczy chłodzącej jest bardzo istotną informacją dla ECU. Od temperatury cieczy zależy bardzo dużo procesów występujących w silniku.
Każdemu z nas temperatura cieczy kojarzy się z temperaturą roboczą czyli około 90st. Pamiętać trzeba że gdy silnik nie pracuje, ciecz w jego obiegu ma temperaturę otoczenia. W związku z tym ,gdy po nocy idziemy do auta a na zewnątrz jest np. –2 to temperatura cieczy będzie miała taką lub nieznacznie inną temperaturę. Jeśli będzie -20 ciecz w silniku będzie miała -20st.
W zależności od temperatury cieczy a co za tym idzie temperatury silnika komputer, podejmuje decyzję o grzaniu świec. Pomimo tego że na dworze będzie -20st komputer nie uruchomi świec jeśli tylko temperatura silnika przekroczy +30st.
Dlaczego +30 ????
Wszyscy myślą że z świecami w nowoczesnym dieslu jest tak samo jak kiedyś w starych silnikach.
Nie jest tak ! Sposób grzania w pierwszej kolejności jest ustalany na poziomie mocy grzania ( to tak jakbyśmy regulowali jasność świecenia żarówki w pokoju -pokrętło . Kiedy nie potrzebujemy światła ściemniamy kiedy potrzebujemy rozjaśniamy) Im niższa temperatura cieczy tym mocniej grzeją świece ,pomimo tego że silnik udało się uruchomić ECU nadal każe sterownikowi świec je grzać aż do + 30st. W każdej minucie pracującego silnika temperatura cieczy wzrasta a odpowiedzią na to jest odpowiednie zmniejszanie mocy grzania świec żarowych aż do całkowitego wyłączenia gdy ciecz przekroczy +30st.
Wyobraźmy sobie że ciecz w naszym silniku nie chce się zagrzać (nie istotne z jakiego powodu) i nie może przekroczyć tych +30st. Komputer cały czas będzie wymuszał odpowiednią do temperatury moc grzania świec. Świeca to element eksploatacyjny zużywa się im dłużej pracuje tum szybciej się w końcu przepali. W Afryce pewnie nie mają tego problemu , bo po nocy silnik ma spokojnie 20st. więc ECU rozgrzewa świece bardzo słabo i krótko.
W naszej szerokości geograficznej jest całkiem odmiennie. Świece pracują dużo , im zimniejsza ciecz tym mocniej i dłużej pracują.
Wnioski !
W zimie im szybciej silnik uzyska +30st, tym szybciej przestaną grzać świece, im dłużej będzie się zagrzewał tym dłużej będą grzane świece !
Termostat lub termostaty w zależności od modelu silnika bo bywają nawet 2 i więcej, mają wpływ na czas rozgrzewania cieczy. Uszkodzony termostat powoduje że ciecz płynie przez duży obieg i się wychładza.......Wiec uszkodzony termostat lub termostaty to niska temperatura cieczy a co za tym idzie dłuższy czas grzania świec.
Jako że nowoczesne silnik diesla maja bardzo wysoka sprawność energetyczną , bez obciążenia wydzielają bardzo mało ciepła. Co za tym idzie powoli się nagrzewają . Na dzień dzisiejszy wszystkie koncerny na świecie montujące nowoczesne silniki COMMON- RAIL , aby przyśpieszyć czas nagrzewania się silnika stosują w małym obiegu cieczy grzałki, najczęściej są to grzałki elektryczne (w starszych autach stosowano webasta spalinowe).
Każde BMW z silnikiem CR posiada taki podgrzewacz ,działa on jak czajnik bezprzewodowy gotuje w małym obiegu wodę .Gdy woda się zagrzeje podgrzewacz jest wyłączany. On również ma w sobie sterownik i jest sterowany przez ECU na podstawie temperatury cieczy.
Często bywa że podgrzewacz cieczy jest nie sprawny a dokładnie jego elektroniczny sterownik. Zdarza się że nie ma błędów zapisanych o niesprawności a podgrzewacz nie pracuje.
Co wtedy ? Analogicznie ciecz będzie się dużej nagrzewać a co za tym idzie świece będą dłużej grzać.

Trzecią przypadłością, moim zdaniem bardzo często spotykaną jest niesprawność samego czujnika cieczy.
Wyobraźmy sobie że mamy lato , uruchamiamy silnik ten szybko uzyskał +30st i więcej . Świece nie grzeją no i niby po co? Ale nasz czujnik uległ uszkodzeniu (nie takiemu całkowitemu) zaczął kłamać . Zamiast przekazać do ECU informację ciecz ma +30 st. on informuje że ma np. + 15 stopni. Świece na tej nieprawdziwej podstawie zaczną być wygrzewane.
Czujnik temperatury cieczy może być uszkodzony na wiele sposobów.
Może zaniżać o dowolną wartość pomiar ,może zawyżać o dowolną wartość pomiar ,może kłamać tylko w przedziale minusowych temperatur ,lub niskich plusowych, może całkiem nie działać ! Tylko taki stan komputer rozpoznaje jako niesprawność .
Całkowite uszkodzenia czujnika temperatury komputer uznaje tylko wtedy kiedy czujnik pokaże więcej niż - 50st. lub +200st Odbywa się to na sadzie inteligencji programowej, komputer wie że nie jest możliwe aby ciecz miała w aucie -50st lub +200st.
O ile w starszych Bmw w zegarach był wskaźnik temperatury a sam kierowca mógł kontrolować to jak szybko zagrzewa się jego silnik ,widział czy wskazówka temperatury dziwnie "nie błądzi". To nowsze e90 , e60 itd. zostały pozbawione wskaźnika temperatury cieczy. Ciecz jest kontrolowana tylko przez komputer ,kierowca nie wie jaka jest w danej chwili.
Ludzie jeżdżą swoimi autami nie wiedząc jaką temperaturę ma silnik ,jak szybko się nagrzewa ! Nie podejmują akcji serwisowej. Od temperatury cieczy zależy niemal wszystko w silniku -każdy proces. Jeśli twój czujnik temperatury cieczy nie działa poprawnie - przekłamuje itd. Zapewniam Cię że cała związana z tym maszynka nie działa poprawnie. Możesz jeździć w lecie z grzejącymi świecami i podgrzewaczem ,możesz mieć zwiększona dawkę paliwa i przestawiony elektronicznie przez komputer kąt wyprzedzenia wtrysku .Twój silnik będzie działał inaczej niż powinien gdy czujnik cieczy będzie niesprawny.
Zamieszczam poniżej informację techniczną BMW dotyczącą czujnika temperatury :
Coolant-temperature sensor DDE 5 /6.0/6.2/6.3/7 ITD.
he coolant-temperature sensor is screwed into the cylinder head and registers the coolant temperature by means of its variable resistor (NTC= Negative Temperature Coefficient).
The coolant temperature serves as a measured variable for the following functions:
· Exhaust-gas recirculation
· Injection volume calculation
· Control condition for air conditioning system
· Radiator shutter control condition
· Electric auxiliary heater control condition
· Charge-air-pressure control
· Preheater time control
· Activation of electric fan
· Swirl flap activation
· Idle speed control
· Rail pressure control

Troubleshooting
If the coolant-temperature sensor is defective, faults 3EE0, 3EE1, 3EE2, 3EE3, 3EF3 ”Coolant-temperature sensor” can be stored.
Test note
The coolant-temperature sensor is destroyed in the case of short circuit to positive.
Setpoints for resistance check
Resistance at 20 °C: 2.5 - 3.0 kOhm
Resistance at 50 °C: 0.7 - 0.9 kOhm
Resistance at 100 °C: 0.12 - 0.17 kOhm

Uszkodzony sterownik świec żarowych NIE GRZEJE ! NIE PODAJE NAPIĘCIA NA ŚWIECE!
Jest tak skonstruowany że gdy ulega awarii przepala się jak bezpiecznik! W Twoim aucie są zainstalowane świece na 5v sterownik zasila je impulsowo płynnie od 3V do w skrajnych przypadkach 7v ZAWSZE NA POLECENIE ECU . Bez takiego cyfrowego polecenia nawet się nie aktywuje.
Sam nie może i nie podejmuje akcji grzania.

Wszystko co przed chwilą przecztałeś nie jest moim wymysłem !
Informacje które przytoczyłem zawarte są w dokumentacji BMW o nazwie „ WDS BMW- Wiring Diagram System”

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Roger jak dobrze, że jesteś :hurra: Z Tobą nie trzeba czytać całego tematu i nie trzeba pamiętać wielu rzeczy :rotfl: :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Wrocław / Zielona Góra
Moje BMW: E46 320d
To się nazywa riposta :D A tak na poważnie Roger jesteś kopalnią wiedzy po prostu :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ŚWIECE ŻAROWE 320d
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 18:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
wszystko spoko i mądrze,ale z jednym sie nie zgodzę ,,To nowsze e90 , e60 itd. zostały pozbawione wskaźnika temperatury cieczy. Ciecz jest kontrolowana tylko przez komputer ,kierowca nie wie jaka jest w danej chwili." Ależ są, zaraz na obrotomierzu z tyłu kreseczki wskazujące temperaturę cieczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL