BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
ja tez nie ale jak widac wszystko jest mozliwe :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Jak tak czytam to wszystko moze byc,moze...

Wisz teraz,ze masz wlale okolo 6.5 l prawidlowo,tyle co powinno byc,miarka pokazuje stan max ,wiec zostaje jezdzic i co jakis czas patrzec na miarke.
"Moze" w zakladzie gdzie Ci wymieniali olej pogubili sie i wlali 4.5l zamiast 6.5l

Pierscionki czy uszczelniacze musza byc juz niezle zajechane by tyle lykaly,wrecz nie mozliwe.
Wszystko ladnie wyczysc(tam gdzie jest ochlapane olejem),sprawdz przewody itd. no i jezdzic i obserwowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
no jak wycieków pisze ze nie ma to ''może'' :) byc?
przeciez jak tak mu ubywa a jak by jakis był wyciek to by nawet slepy zauwazył 3-4 litry oleju na ziemi.
kiedys w golfie przez odcinek około 500km wziął mi 1,5 litra :(
wiesz jak sie nie widzi na żywo to jest takie gdybanie co innego jak bym sam zobaczył.
może to moze to :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: e36 320 coupe
Kod silnika: m50
Vanos111 napisał(a):
Jak tak czytam to wszystko moze byc,moze...

Wisz teraz,ze masz wlale okolo 6.5 l prawidlowo,tyle co powinno byc,miarka pokazuje stan max ,wiec zostaje jezdzic i co jakis czas patrzec na miarke.
"Moze" w zakladzie gdzie Ci wymieniali olej pogubili sie i wlali 4.5l zamiast 6.5l

Pierscionki czy uszczelniacze musza byc juz niezle zajechane by tyle lykaly,wrecz nie mozliwe.
Wszystko ladnie wyczysc(tam gdzie jest ochlapane olejem),sprawdz przewody itd. no i jezdzic i obserwowac



tak zrobie ide wszytko czyscic podziele sie z wami tym co zaobserwuje dzieki pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Kuj-pom
Moje BMW: e36
Kod silnika: m51
Mojego kolegi golf(3) 1.9GTD pod koniec bral litr na 100:szok:,wierzcie lub nie.Tyle ze to diesel to inna troche sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
tak jest jak silnik jest wyeksploatowany na maxa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Kuj-pom
Moje BMW: e36
Kod silnika: m51
No silniczek mial przejechane ok 500tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
mój golf ponad 400 tys,ale dostał swoje ,przyczepka itp. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 5 lutego 2010, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Kuj-pom
Moje BMW: e36
Kod silnika: m51
no ten tak samo,gosciu wozil nim wegiel (ponad tone) :szok:
Takze auto intensywnie eksploatowane :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 7 lutego 2010, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: e36 320 coupe
Kod silnika: m50
dobra wczoraj byly 3 kropelki na gazecie ale gdy rozgrzalem go konkretnie wieczorem i wstawilem do garazu byla juz duza plama na bagnecie niewidac by cos ubylo ale jednak kapie teraz ytlko musze dojsc bez kanalu zkad :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 7 lutego 2010, 17:16 
patrz w okolicach uszczelki obudowy rozrządu i miski olejowej
warto by także zerknąć czy poprostu korek spustowy oleju nie puszcza


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 7 lutego 2010, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: e36 320 coupe
Kod silnika: m50
no wlasnie kolo obudiwy jest zarzygane korek raczej dokrecilem sila razy moc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 7 lutego 2010, 19:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
bladybmw napisał(a):
korek raczej dokrecilem sila razy moc :)
kolego z tym bym radzil uwazac. pamietaj ze miske masz aluminiowa a korek jest stalowy, dokrecaj zawsze z czuciem :) taka moja mala rada...ps. czekam na wyjasnienie sprawy bo mnie zaciekawil temat. pzdr :)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 8 lutego 2010, 08:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
no ale słuchaj. jak wlewasz te 6,5 litra oleju to jest olej na bagnecie czy nie?????? bez zapalania silnika??? no nie mowcie mi że w ciągu 1 minuty i to bez odpalenia silnika wyparowuje 2 litry oleju! no bo jak jest go za dużo np 8 litrow to wiadomo że gdzieś musi go zaciągać i wydalać.

jak wlewasz prawidłową ilość oleju to musi być na bagnecie i tyle.koniec kropka.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: e36 320 coupe
Kod silnika: m50
Jeżyk napisał(a):
bladybmw napisał(a):
korek raczej dokrecilem sila razy moc :)
kolego z tym bym radzil uwazac. pamietaj ze miske masz aluminiowa a korek jest stalowy, dokrecaj zawsze z czuciem :) taka moja mala rada...ps. czekam na wyjasnienie sprawy bo mnie zaciekawil temat. pzdr :)



no bylo z wyczuciem tak mi si wydaje dzieki :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: e36 320 coupe
Kod silnika: m50
BARNABA napisał(a):
no ale słuchaj. jak wlewasz te 6,5 litra oleju to jest olej na bagnecie czy nie?????? bez zapalania silnika??? no nie mowcie mi że w ciągu 1 minuty i to bez odpalenia silnika wyparowuje 2 litry oleju! no bo jak jest go za dużo np 8 litrow to wiadomo że gdzieś musi go zaciągać i wydalać.

jak wlewasz prawidłową ilość oleju to musi być na bagnecie i tyle.koniec kropka.



no niestety niebylo tak bo wlaniu 6,5 litra niebylo nawet stanu minimalnego teraz po wyjeciu rurki czyszczeniu itd moze wskoczyla nizej tak jak powinna byc bo koledzy wczesniej pisali ze wydaje sie im wysoko ale niewazne teraz mam ok 2mm nad kreske max stanu po wlaniu 6,5 czyli cos jest popaprane ale przynajmniej widac ze jest ten olej , co do przecieku to pogoda mi niesprzyja snieg sypie a kanal na dworze :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 8 lutego 2010, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Wiesz co, spuść cały olej i sciągaj michę.. wyczyść ją dokładnie z naciskiem na miejsce na rure od bagnetu.. i oszacuj dokładnie miejsce wycieku skoro gdzieś tam sobie cieknie..
Za niedługo wydasz więcej $ na oliwę jak na benzynke :)

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 8 lutego 2010, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
W każdym razie za dużo oleju to jeszcze gorzej niż za mało.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Suchy bagnet,olej jest m50
PostNapisane: 23 listopada 2017, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50
Witam.

Użyję złotej łopatki i odkopię temat, ponieważ mam podobny "dziwny" przypadek. Posiadam M50B25 (nv), w którym po zmianie oleju musiałem nalać 8.5L (słownie osiem i pół litra), aby na miarce poziom był w 1/2. Przeczytałem ten wątek no i tak:
1) bagnet ma symbol 1735995, a więc z tego co sprawdziłem odpowiedni dla tego silnika)
2) bagnet ma długość 51.5cm (gdzieś znalazłem, że tyle mieć powinien)
3) numery katalogowego miski nie mam, bo o ile dobrze "wygooglałem" to jest on od wewnątrz - aczkolwiek optycznie miska wygląda na taką, jaka być powinna

Zaczęliśmy z kolegą jakieś rozkminki, ale czy one mają sens - nie wiem.

A) Samochód mam obniżony i optycznie stoi nieco "w klin" a sam silnik (sprawdzany poziomicą) nie jest w poziomie - aczkolwiek nie wydaje mi się, aby jakieś odchyły od poziomu (nawet 2 - 3%) miały aż taki wpływ na miarkę
B) Oglądaliśmy mocowanie rurki bagnetu - ciężko raczej uznać, że cokolwiek można poprawić, ALE jeszcze tego nie robiłem, a o ile dobrze zrozumiałem autora tego wątku u niego po tej operacji "nagle" poziom po nalaniu 6.5L był tak jak nalezy ..
C) Według sugestii kolegi jedna z poduszek jest od R4, co może powodować jakieś pochylenie silnika względem pierwotnej pozycji, ale nawiązując do pkt A to mam wrażenie, że drobne odstępstwa nie spowodują takich "wskazań" bagnetu.

Ktoś ma jakieś sugestie? Pytam, bo z tego wątku nic w sumie konkretnego nie wyniknęlo, a odnoszę wrażenie, że silnik mam przelany olejem ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 161 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL