BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Jakie amortyzatory kupić,jaki rodzaj i jakiej firmy?
PostNapisane: 30 marca 2006, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Witam dzisiaj podjechałem sobie na stacje diagnostyczną na badanie po zimie i dowiedziałem sie
że przedni amortyzator prawy ma sprawnosć 17% czyli nadaje się do wymiany.
Mam wiec do was pytanie jakie najlepiej amortyzatory kupic ,bo sa rózne
,jakies gazowo-olejowe ,gazowe .I jakiej firmy Kayaba czy Sachs lub inne ,jakie
:?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2006, 21:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
jezeli chcesz miec komfort i przyczepnosc to kup sachsa, wytrzymale i dobre.
Jak chcesz miec troche sztywniej to polecam bilstein.
Amrotyzatory moga byc olejowe lub gazowo-olejowe (popularnie zawne gazowymi, ale tak naprawde sa gazowo-olejowe, poniewaz sa uszczelniane lejem :) ), polecam oczywiscie gazowo-olejowe, lepsze prowadzenie.
Na kayabach nie jezdzilem wiec sie nie wypowiem, opinie zaslyszane sa podzielone, jak o oponach hankook :twisted:

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2006, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
http://www.amortyzatory.waw.pl/

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 18:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
wg mnie bilstein to bardzo dobry wybór. pomijając ich dobrą charakterystyke i wytrzymałość to jak juz sie zuzyją- można je za rozsądne pieniadze regenerowac w zerkopolu. w tej samej firmie istnieje tez mozliwosc zmiany nastawów.
polecam lekture na http://www.mtsbilstein.pl/ - maja też bardzo konkurencyjne ceny tych amortyzatorów.
Bartek

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Szczecinek
Również polecam podaną wyżej firmę, kupowałem kiedyś od nich B6 do mojej e28 i byłem baardzo zadowolony, cena na komplecie była ponad 1000zł niższa niż mi zaśpiewali w Zerkopolu!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 19:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
jak ktos z was ma zuzyte amorki przednie OLEJOWE do e36 to przyjme w dobre rece :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
A co myslicie o KAYABA??

mam wlasnie komplet nowych 2 przod 2 tyl a dokladnie KAYABA Excel-G

ma ktos moze??

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 23:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja mam bilsteiny, jestem zadowolony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2006, 11:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
bierz bilsteina do normalnej jazdy B4 powinny Ci wystarczyc, B6 do normalnych sprezyn ale sportowe (o znacznie lepszej jakosci niz B4 oraz wyzszej cenie)

_________________
e36--->e46--->???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2006, 11:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
lepiej kupić b6, bo te b4 sa chyba "nierozkładalne"

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2006, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Z tego co się dowiedziałem ostatnio to nie da rady zamontować do mojego bilstein B4 ,bo mam oniżone zawieszenie i ktrótsze sprężyny w tej chwili były założone fabryczne amory wchodzące w skład Mpakietu (amory Mpowera z dynamiczną stabilizacją zawieszenia) cena za jeden 950zł :shock:
Jedynie jakie by szło wrzucić do mojego zawieszenia to Bilstein B 8 Sprint.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 22:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 376
Lokalizacja: Sulechów
labrador napisał(a):
Z tego co się dowiedziałem ostatnio to nie da rady zamontować do mojego bilstein B4 ,bo mam oniżone zawieszenie i ktrótsze sprężyny w tej chwili były założone fabryczne amory wchodzące w skład Mpakietu (amory Mpowera z dynamiczną stabilizacją zawieszenia) cena za jeden 950zł :shock:
Jedynie jakie by szło wrzucić do mojego zawieszenia to Bilstein B 8 Sprint.


Kup nowe sprezyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Wodzu napisał(a):
Kup nowe sprezyny.


Tylko że musiałbym wymienic wszystkie 4 spreżyny i co za tym idzie 4 amortyzatory.
No a pozatym straciłby troche na wyglądzie.

Czy amortyzatory Bilstein B 8 Sprint są bardzo twarde ?
I czy mają one mozliwość regulacji twardości (bo słyszałem ze sa takie amory które mają taką możliwość tylko nie wiem czy te aurat )
I powiedzcie mi jeśli ktoś kupował takie amory w jakich one są cenach ,tzn w jakiej cenie najtaniej mogę je kupić i gdzie ?

http://www.mtsbilstein.pl/3index.html

" Twarda jazda "

Amortyzatory sportowe najwyższej
Obrazek
jakości, stosowane dla zawieszeń
rajdowych, sportowych oraz
obniżanych. Znakomita wydajność i
dostrojenie do niskiego podłoża.
Skrócona kolba amortyzatora
zwiększaobustronnie siłe stabilności
pojazdu. Doskonała jakość i
wytrzymałość. Dostępne do większości
modeli aut.



Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2006, 07:30 przez Labrador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 00:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no a b8 nie wchodza w gre?


http://www.mts24sklep.pl/index.php/cPath/520_1081_1086

co do twardosci to zależy od punktu odniesienia :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
bartus napisał(a):
no a b8 nie wchodza w gre?


Wchodzą i właściwie tylko raczej te.
bartus dzięki za ten adres hurtowni dość tanio maja tam te amortyzatory :)

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Zastanawiam mnie jedna rzecz do E36 compact ana stronie MTS przewidziny jest amortyzator przód VE3-4402-lewy i przód VE3-4403-prawy za 540zł http://www.mts24sklep.pl/index.php/cPath/520_1081_1086

A w katalogu bilsteina wychodzi mi do mojego modelu 323Ti amortyzator V36-4009 lewy i V36-4010 prawy BILSTEIN - B8 SPRINT dla pojazdów z podwyższonym dop. obciążeniem osi, dla pojazdów z techniką M .Miejsce zabudowy os przednia,dwururka
jaka jest róznica pomiedzy rurą pojedynczą a tą dwururką A to amortyzator z pojedynczą rurką VE3-4402 lewy i VE3-4403 prawy -Miejsce zabudowy os przednia, z lewej, rozpórka zawieszenia, Jednorurowy Upside Down, górny trzon http://www.katalog.bilstein.de/

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 11:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 700
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
do -40mm mozna stosowac seryjne amorki .. ale spece od amorkow w sklepie i tak swoje - wiadomo wola sprzedac drozsze, sportowe..

ja u siebie przy -40/15 mialem przod kayaba, tyl bilstein B4 .. sprezyny H&R .. byla przyjemnie sztywna .. ale dzieki seryjnym amorkom mozna bylo zupelnie normalnie jezdzic (tzn jak wiozlem rodzicow to nie narzekali ;))

a co do wytrzymalosci - na 17 kapciu i 30 tys km po polskich drogach amorki nic nie stracily na swojej charakterystyce .. ich sprawnosc rowniez sie nie pogorszyla ..

co do B6/B8 - bardzo fajne amorki .. szkoda tylko ze drogie (ale to mozna przebolec) i naprawde twarde (kumpel ma w E30 B6 z czerownym H&R-em i samochodu nie sposob ugiac ..)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
A na ile sztywność zawieszenia zależy od amortyzatorów, a na ile od sprężyn ?

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL