BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 18 maja 2012, 16:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
no to pięknie problem pojawił się również u mnie mimo, że byłem w zimie u mechanika mówiąc o stukach dochodzących z tyłu...

twierdzi, że niczego nie było widać wcześniej..

Obrazek
Obrazek


:<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 19 maja 2012, 21:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
krzych181,
Fotki nie działają :(

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 20 maja 2012, 14:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Masz ślepego mechanika. Bardzo mocno Ci to popękało skorodowało...

Mi pękła podłoga na przestrzeni 1cm po 2-3 miechał były to 4cm więc nie wiem ile u ciebie musiało to pękać.

Ja się zastanawiam w jaki sposób można wyprasować tą tuleje (są 4) bez ściągania całych sanek

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 21 maja 2012, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
juz naprawione koszt 60zł ... wstawiona gruba blacha, że już nigdy nie pęknie

http://ifotos.pl/zobacz/2012-05-1_rwxersx.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/2012-05-1_rwxerah.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/2012-05-1_rwxerqn.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/2012-05-1_rwxexpp.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 21 maja 2012, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
krzych181, Co to za foty? wstaw jakieś normalne abym mógł zobaczyć jak jest zrobione...
proszę podaj adres ludzi którzy ci to robili..

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 21 maja 2012, 20:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Foty robione kalkulatorem,nic niewidac.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 21 maja 2012, 21:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Ale to chyba fotki przed naprawą :d

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 9 czerwca 2012, 04:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
Miałem TEN problem.Byłem przerażony.Jeden Zdzicho od BMek wymyślił wycinanie dziury w bagażniku,bez malowania bo dywanik przykryje...weź później sprzedaj taki wóz jak większość ludzi nie wie o tym problemie pomyśli że coś kombinowane.U mnie dwie godziny u mechaniora z moim patentem igumy palę od roku i prędzej półośki poukręcam niż tam puści.ŁÓdzkie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 9 czerwca 2012, 05:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
krzych181 napisał(a):

I OTO CHODZI
A zdjęcia wystarczy pomniejszyć i widać doskonale...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 9 czerwca 2012, 09:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
kikoo2 napisał(a):
krzych181 napisał(a):

I OTO CHODZI
A zdjęcia wystarczy pomniejszyć i widać doskonale...



Co nie zmienia faktu że fotki są tylko rozwalonej podłogi a jednak przydało by się foto po naprawie bo takto można sobie pisać że pięknie wygląda i pięknie się sprawuj

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 9 czerwca 2012, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
U mnie po biteksie jak ktoś nie kuma oco biega to nawet niewidać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 10 czerwca 2012, 12:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Jak chcesz sprzedać to owszem, ale jak tak masz zamiar jeździć to w tym nie chodzi o to żeby ładniej wyglądało :P

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 10 czerwca 2012, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
Powinien nowy się cieszyć że problem z głowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 10 czerwca 2012, 21:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
A no nowy na pewno sie ucieszy jak zobaczy piekna podłoge w bitexie bez pekniec i rdzy

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 1 lipca 2012, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Mimo, że podłoga zrobiona slysze stukanie gdzies z tyłu sanki, dyfer przy zmianie biegów lekkie głuche stuknięcie przy puszczeniu gazu i mocnym dodaniu oraz przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła jak puszczam delikatnie to czasami nic nie słychać...

Tuleje wyrobione? Niby z zewnatrz nie wygladaja na wyrobione.. jak sprawdzic najlepiej na podnośniku, a drugi niech patrzy z pod spodu gdzie stuka przy zmianie biegu i puszczeniu sprzegla ?

hmmm... macie jakies pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 5 lipca 2012, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
tak, jak mam. Wrzucasz bieg na kanale, podnosisz jedno tylne koło, wchodzisz do kanału i kręcisz ręką w przód i w tył tym kołem i patrzysz gdzie są luzy. Idealnie gdyby nie było luzów jak w nowym samochodzie to obkręcił byś kołem może ze 2cm po obwodzie? Obstawiam że na dwumasie możesz mieć luzy czyli w skrzyni, ja tak miałem lekko, wiwik też tak ma tyle że bardziej

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 13:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Cytuj:
kemer85


Wydaje mi się że w miejscu tej płaskiej blachy, z przetłoczeniami, tutaj między kielichami, zaraz za oparciem powinno być jakieś wygłuszenie?

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 16 lutego 2015, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
germanmpower napisał(a):
nie chcialbym cie rozczarowac ale z tego co pisza na zachodnim forum taka prymitywna blaszka w miejscu wyrwania nie wytrzymuje zbyt dlugo.powod: wina nie tylko tej blachy ale tego calego mocowania ktory jest ukryty w wannie , poprostu jest zle zaprojektowany.zreszta zobaczymy zdaj relacje i jak zauwarzysz jakies zmiany.dziekuje



Tu masz racje, choc ten zabieg mozna zrobić za 600-800zl w zaleznosci od warsztatu ale tylko u bardzo kumatego blacharza, problem tkwi zepsawaniu podkladki o grubosci okolo 10mm, ktora jest przyspawana dolna plaszczyzna do blachy wanny czego nie widac bez otwarcia , i zeby do niej się dostac trzeba to otworzyc, zepsawac ta podkladke przez ktora przechodzi szpilka poduszki i dopiero wsystko zamknac i zepsawac jeszcze raz to zewnetrzne pekniecie.



Panie germanpower mowisz nieprawde, że ten problem nie dotyczny touringow, ogladalem ze szwajcarii sztuke u handlarza z lubina z ksiazka serwisowa do konca i tez podloga pękala wlasnie w touringu 2.8, z reszta czemu ten problem mial by nie dotyczyc touringow skoro to ta sama buda ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 27 marca 2015, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Moja jest z 11 lutego 2000r przebieg 238tyś i podłoga jest w stanie idealnym, jazda też nie sprawia nieprzyjemnych odczuć, popiskiwań brak, trzaskań również. Tylko te charakterystyczne puknięcie podczas wrzucania 1 i 2b które słychać na moście (normalna rzecz, niwelują się luzy).
Może jest tak jak mówi kolega kilka postów wyżej, że już dużo wcześniej zlikwidowali wadę przed 2001r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odpowiedzi choroba auta, stukanie w tylnym zawieszeniu
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Będąc w pełni świadomy tego, że mój model E46 ominie wada konstrukcyjna wyrywania mocowań sanek, niestety, okazało się, że i mnie to spotkało i nikt wcześniej przy tym nie pracował.
Dzień później (28 marca) po napisaniu ostatniego postu, wszedłem z ciekawości pod samochód i ujrzałem pęknięcie z lewego tylnego mocowania sanek koło tłumika.
Zaraz po tym, co ujrzałem postanowiłem unieść samochód do pozycji ułatwiającej pracę pod nim.
Uniesienie oraz demontaż całej tylnej osi zajął mi cały 1dzień.
Nie ukrywając, śmieszą mnie wypowiedzi typu "2h demontażu 2h spawania...i zainkasował 300zł..."
Prace przy moim modelu trwały w sposób bardzo pracochłonny. Postanowione było, że wzmocnienia mają być wykonane w taki sposób jaki to robiła firma BMW pod nazwą "zestaw naprawczy". Mocowania zostały wykonane z blachy 1.5mm (nie ma sensu dospawanie lemiesza gr 3mm. do cienkiej blachy)
Całość prac trwała ok 6 dni. Nie liczył się dla mnie czas (zawsze do dyspozycji jako środek lokomocji były motocykle :) ). Udało się w sposób Bawarski naprawić owe pęknięcie :) "wytłaczając młotkiem" :zabawa: i nie tylko.. zestaw naprawczy w dużym stopniu zbliżonym do oryginalnego zestawu...
Liczyła się tylko dokładność. Mocowania zostały zrobione z 3 elementów.
Element 1-wzmocnienie we wnęce łączące oba następne wzmocnienia).
Element 2- tylna belka przy kole zapasowym.
Element 3- przednia belka przy wale kardana (przednie mocowania).
Wszystkie elementy były "tłoczone" siłą ludzkich rąk i narzędzi do tego przeznaczonych :)
Wszystkie mocowania robione były z uwzględnieniem jak najmniejszych luzów pomiędzy oryginalną blachą, a nowym wzmocnieniem, wszystko było sprowadzane do minimum,
setki przymiarek... Następny proces po ukończeniu mocowań, było spawanie, następnie oszlifowanie, zapodkładowanie minią (podkład tlenkowy).
Następnego dnia przyszedł czas na ostateczny montaż po uprzednim wyczyszczeniu miejsca w którym będzie owe wzmocnienie.
Całe mocowanie zostało wklejone na specjalną masę uszczelniającą BOLL'a, zużyto 4kg masy. Środkowa część mocowania została dociśnięta
poprzez 5 śrub które były dokręcane z wnętrza samochodu. Przednie oraz tylne mocowanie zostało dociśnięte przez 4 oryginalne punkty mocowania sanek. Dodatkowo wszystkie szczelinki które technologicznie nie były wykorzystane do spawania oraz przestrzenie między oryginalną blachą a tą nową.. zostały potraktowane fluidolem.

Na całość została nałożona warstwa masy uszczelniającej (1kg) w celu zabezpieczenia przed warunkami atmosferycznymi (jak w oryginale).

Koszt materiałów:
-arkusz blachy 1.5mm 120x100 85zł
-masa uszczelniająca BOLL 1kg 28zł x5
-fluidol 16zł
-minia (podkład tlenkowy) 16zł

Koszt robocizny...na ile wycenilibyście taką pracę ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL