BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 08:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] montaż klimatyzacji
PostNapisane: 7 marca 2010, 23:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: BMW E60 530iA
Witam,

Posiadam e46 bez klimatyzacji czy sądzicie, że po zakupie takiego zestawu:
http://moto.allegro.pl/item942309957_ko ... lecam.html
mogę bez problemu założyć klimę czy będą raczej jakieś problemy? Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] montaż klimatyzacji
PostNapisane: 7 marca 2010, 23:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Nagrzewnica. i trochę kabli brakuje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] montaż klimatyzacji
PostNapisane: 8 marca 2010, 00:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Ubogi zestaw, brak jeszcze wielu części, kabli, przekaźników, wtyczek, kostek, rurek, mocowań, wentylatora chyba, który przynajmniej w E-36 jest razem z klima.

Zakładam klimę do swojego E-36 i jest to długa, żmudna, dokładna praca, a E-46 jest bardziej skomplikowane.

Jak chcesz, to mogę przytoczyć tu mój dość długi post o tym co trzeba zrobić, przynajmniej w E-36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] montaż klimatyzacji
PostNapisane: 8 marca 2010, 08:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: BMW E60 530iA
Jeśli możesz to bardzo proszę pewnie nie tylko ja i Ty rozważamy taką opcję więc z pewnością się przyda niejednej osobie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] montaż klimatyzacji
PostNapisane: 9 marca 2010, 13:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Zamieściłem ten opis w innej części forum, ale mogę jeszcze raz.

Dotyczy to E-36

Powiem tak roboty jest masa i jest to dokładna praca.. Trzeba wywalić całą deskę, nagrzewnicę, polutować sporo kabli, poprowadzić je sensownie, najlepiej wzdłuż istniejących, nawiewy na nogi trochę inne są, ten na twarz też trzeba zdobyć, później złożyć wszystko, po drodze na pewno coś wyjdzie, czegoś będzie brakować, czegoś nie będziesz wiedzieć. Trzeba jeszcze wyciąć dziurę w tunelu środkowym na rurkę spływu wody skraplającej się na parowniku(chłodniczka w środku auta w puszce nagrzewnicy), podobno jest jakiś jej obrys. Osłona nad nogami pasażera jest inna. Pod maską trzeba wywalić wycieraczki, podszybie i jeszcze kilka elementów wokół, wymontować pół przodu, zderzak, plastiki, chłodnicę, bo musi być inna, plastiki wokół niej, wzmocnienie przednie pomiędzy podłużnicami, zamocować nową chłodnicę, chłodnicę klimatyzacji, wentylator, kompresor i jego łapę, przewody czynnika, osuszacz, elektrozawory do klimatyzacji. Kółko pasowe dodatkowe do klimy, pod maską poprowadzić wiązkę przewodów, dobrze ją zawinąć, umieścić w oryginalnych miejscach. Spuścić płyn chłodniczy, coś tam się wyleje, trzeba dokupić, może wymienić jak jest stary, takich pierdół jest dużo. W puszcze bezpieczników trzeba dołożyć 3 przekaźniki i 3 bezpieczniki, kable z niej poprowadzić do czujników, wentylatora i kompresora. Ze środka trzeba kilka kabli poprowadzić do puszki, ale to akurat nie problem. Żeby było jak w oryginale, trzeba dołożyć 2 piny do gniazda diagnostycznego no i starać się wszystko prowadzić jak w oryginale, dołożyć 3 piny do takiej okrągłej wtyczki koło puszki bezpieczników i kable pociągnąć dwa do puchy, jeden do środka. Nie wiem czy, ale być może, że trzeba poprowadzić od wtyczki z ECU 3 przewody(ja je miałem, bo wymagała tego klima dokładana, którą miałem). Wiązka z auta bez klimy pokrywa się z wiązka z auta z klimą, czyli nie trzeba jej usuwać i nie trzeba tych kabli przekładać z auta z klimą, to upraszcza, ale to tylko kilka kabelków do jednej wtyczki.

Trzeba wszystko składać na nowych uszczelkach, o-ringach, opaskach zaciskowych, żeby nie ciekło, ale nigdy nie wiadomo co wyjdzie. Powinno się kupić nowy osuszacz około 150 zł, pasek kilkanaście złotych. Jak kupisz zestaw to on i tak nigdy nie będzie kompletny, bo sprzedawcy nie zawsze wiedzą co trzeba dać i czasami im się nie chce. Będziesz kupował kupę pierdół z ASO albo ze szrotu. To sporo czasu zajmuje szukanie czego jeszcze brakuje, jaki to numer części itd.

Jest sporo zachodu, ja jestem w trakcie. Robię to już 2 miesiące, ale przy okazji dokładam radio, OBC, fotochrom, przewietrzanie postojowe i poprawiam sporo rzeczy. Mam na to mało czasu, nie spieszę się, robię dokładnie. Nigdy nie oddawaj do warsztatu na taką robotę, bo oni nie zrobią tak dobrze jak Ty, nawet jak się nie znasz. Chodzi o staranność wykonania, dokładność poprawianie niedociągnięć itd. czego nie robią w warsztatach.

Nie liczyłem dokładnie ile już poszło na to. Zestaw kupiłem za około 1100 zł, okazało się, że zepsuty jest wentylator, sprzedający oddał 100 zł, naprawa ponad to kosztowała, części z ASO to już 500 zł spokojnie, jak nie więcej. Do tego nowa chłodnica, plastiki około 400 zł. Z anglika nie wszystko pasuje, są części nie nadające się. Wiem, że większość elementów ze środka, to do śmieci ze dwa plastiki do nawiewów są OK. Przewody czynnika pod maską są inaczej ukształtowane, nie wiem czy będą pasować, jeszcze nie próbowałem. Ja kupiłem do tej roboty lutownicę, miernik, taśmę izolacyjną, rurki termokurczliwe, trochę przewodów, cynę, kalafonię coś tam jeszcze, razem to też około 150 zł. Lutownica wystarczy za 25 zł jakaś mała kilkadziesiąt Watów, miernik też koło 30 zł. Trzeba mieć też zestaw narzędzi klucze różne, torxy, nasadki itp. Coś do cięcia drutu, zdejmowania izolacji z przewodów, coś pewnie jeszcze.

Jak klimę się rozszczelni, to powinno się przepłukać układ czynnika chłodniczego, żeby pozbyć się syfu, taka usługa widziałem 500 zł, może się uda taniej, ja to zrobię, bo jeszcze jakieś drobiny wejdą w kompresor i się zatrze i zawsze lepsze działanie i spokój. Trzeba też nowy osuszacz dawać po rozszczelnieniu tak jak już pisałem, teraz napełnienie jakieś 150 zł i sprawdzenie szczelności też coś kosztuje. Nowy filtr przeciwpyłkowy koło 100 zł, jakiś środek do odgrzybienia, bo jak jest nagrzewnica na wierzchu,to warto to zrobić. A i podobno trzeba pojechać na kompa i "wgrać" klimę w samochód. Także bez 3000 zł nie podchodź. Sama eksploatacja później też kosztuje, raz na jakiś czas napełnić, sprawdzić szczelność, wymienić osuszacz, tak zwykle co 2 lata. Spalanie też wzrasta.

Tu masz link do mojej galerii: http://www.bmwautoklub.pl/forum/viewtop ... 8063#58063 . Jak się nie boisz takich widoków, to możesz spróbować. Jest to wyzwanie, przynajmniej dla mnie, ale w lecie zimniutko, w kabinie piękny widoku panelu przez cały rok, mi również się podoba wyglądający zza nerek wentylator klimy. :naughty:

Oczywiście bez schematu i jakiejś instrukcji jak rozbierać lepiej nie podchodzić, ale to mogę Ci załatwić. ;) Jeszcze można by pisać. Jak chcesz mogę Ci coś jeszcze napisać, mogę długo odpowiadać, bo mam mało czasu.

Pytałeś się jak to zrobić dobrze? Przede wszystkim dokładnie, starannie i z głową bez kombinacji. Jak masz kabel np. 1 mm2, to nie można go kontynuować 0,5 mm2, bo będzie się grzał może się stopić izolacja i katastrofa gotowa.

Rozważ za i przeciw.

(Kopia mojej wiadomości PW do użytkownika innego forum)
Coś tam jeszcze pewnie można by napisać, ale nie pamiętam wszystkiego.

Jeżeli się zdecydujesz służę pomocą.
Przy okazji warto dołożyć kilka innych rzeczy, np. OBC, fotochrom, może coś pod maską.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL