BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 10:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 13 lutego 2013, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Ja podmienialem wiazke razem z cewkami,z auta sprawnego i nic sie nie zmienilo.dalej wypada zaplon na cyl 4.teraz po odpaleniu auta odrazu jade,nie czekam az sie pojawi check engine, i nie pojawia sie.silnik pracuje nie rowno,ale ignoruje to i za chwile chodzi normalnie.po sprawdzeniu nie ma bledu wypadania zaplonu na cylindrze 4.dolot raczej mam szczelny,nie zauwazylem nic podejrzanego.Jak by byl nie szczelny to by raczej obrotu falowaly?bylem na kampie i niby nic nie pokazalo.
Jeszcze nie sprawdzalem kompresji,przyzad jest w drodze.Musze jeszcze znalesc procedure sprawdzania.wiem ze trzeba odlaczyc pompe,i co jeszcze?ale czy to ma zwiazek z kompresja na tym 4 garze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 13 lutego 2013, 21:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
a zrob taki test, zeby przejechac sie autem dluzszy kawalek np na 2 na 3500 obr. tak ze 200-300 metrow. u mnie wtedy na jalowym chodzi jak zegarek. ale tylko przez jakis czas. jesli u Ciebie nie wystapi to co u mnie, to wiecej sie nie udzielam. :wstyd:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 14 lutego 2013, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
U mnie po odpaleniu chodzi normalnie rowno na wszystkie cylindry,dopiero po chwili zaczyna telepac sie motor i buda,i po okolo 50sek pojawia sie check engine lampka.Przestaje pracowac wtrysk.Ale zaraz po wykasowaniu bledu (missfire) silnik znowu pracuje normalnie,az do mometu kiedy calkiem ostygnie.
Zrobilem dzisiaj to co napisal kapsel22,
otpalilem auto i rura do swiatel akurat jakies 300m,nie wiem w jakim czasie dojechalem,moze 1min.Ale jak stanelem to silnik jeszcze troche sie telepal i przestal,zaczol chodzic rowno.temperatura wciaz na niebieskim polu byla.po podpieciu zero bledu.
Blad pojawia sie tylko jak czekam az ssanie sie wylaczy tak do 1min tak mi sie wydaje,tak to widze.
Co go [cenzura].. boli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 14 lutego 2013, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Moje BMW: ///M5
Kod silnika: S62B50
NikoA4 napisał(a):
U mnie po odpaleniu chodzi normalnie rowno na wszystkie cylindry,dopiero po chwili zaczyna telepac sie motor i buda,i po okolo 50sek pojawia sie check engine lampka.Przestaje pracowac wtrysk.Ale zaraz po wykasowaniu bledu (missfire) silnik znowu pracuje normalnie,az do mometu kiedy calkiem ostygnie.
Zrobilem dzisiaj to co napisal kapsel22,
otpalilem auto i rura do swiatel akurat jakies 300m,nie wiem w jakim czasie dojechalem,moze 1min.Ale jak stanelem to silnik jeszcze troche sie telepal i przestal,zaczol chodzic rowno.temperatura wciaz na niebieskim polu byla.po podpieciu zero bledu.
Blad pojawia sie tylko jak czekam az ssanie sie wylaczy tak do 1min tak mi sie wydaje,tak to widze.
Co go [cenzura].. boli?



Jesli Wtrysk ok. świece ok Cewki ok. I prąd jest tam gdzie powinien być, Sadze że Uszczelka pod głowicą między cylindrami się przepaliła, stad błedy zapłonu i nierówna praca silnika, przypadek mój osobisty którym się zajmowałem.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 14 lutego 2013, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Wtrysk wczesniej byl na cylindrze 2,czyli jest sprawny.swiece nowe,cewki zmieniane.Iskra jest caly czas,tylko wtrysk ecu odcina.auto nie kopci,plynu nie ubywa.nie robilem jeszcze pomiaru kompresji,zrobie to w sobote.ale czy przy pomiarze kompresji wyjdzie mi to ze uszczelka walnieta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 21 lutego 2013, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: kuj-pom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
i jak niko rozwiazałes problem z tym wypadaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 1 marca 2013, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Niestety jeszcze mecze sie z tym.sprawdzilem juz prawie wszystko,cisnienie na cylindrach 10,5 bar.Nie wykluczam opcji kolegi (pavulon) ale jak to dokladnie sprawdzic czy to uszczelka pod glowica.zadnych objawow typu dymienie itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 1 marca 2013, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
zmierz sobie tą kompresję. W przypadku wypalenia uszczelki miedzy cylindrami nie uświadczysz białego dymu ani fontanny płynu ze zbiorniczka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 23 marca 2013, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
zniknelem na troche,kompresje sprawdzalem ok.test na szczelnosc ok.ostatnio robilem trase z UK do DE 1200km i spalanie mialem okolo 11l.w trasie pojawily sie dwa dledy odnosnie przekroczenia korekcji dawek paliwa bang 1 i bang 2.na miejscu wyciagnelem swiece i wszystkie byly czarne i zalane.niedlugo powrot do Uk i jak tu jechac?dzisiaj odpielem czujnik walka ssacego i odziwo blad wypadania zaplonu sie nie pojawil,ale silnikiem telepalo.moze to wlasnie ten czujnik?Na przesluchaniu go nie wyspiewal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 1 kwietnia 2013, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
czujnik podmieniony,nie na orginal ale zadnej roznicy nie bylo.wiadomo ze zaplon jest opozniony,ale co jest tego powodem? czy wystarczy nowy soft do ecu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 1 kwietnia 2013, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Sprawdz wzrokowo i organoleptycznie stopień zanieczyszczenia końcówek wydechów, jedna rura obsluguje pierwsze trzy cylindry dróga następną trójkę. Jęśli jedna jest bardziej osmalona niż druga to może oznaczać że jedna sekcja jest sterowana inaczej niż druga . Przyjrzał bym się czujnikom spalania stukowego, jest ich dwa , kazdy obsługuje 3 cylindry.
One własnie odpowiadają za opóżnienie zapłonu gdy paliwo ma za mało oktanów, albo jest złej jakosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
koncowki wydechu mam okopcone jednakowo,mieszanka jest za bogata i zalewa swiece.auto nie ma mocy po odpaleniu.potrzebny jest ktos kto sie zna i powie co pracuje nie tak http://www.youtube.com/watch?v=dhNIT_aFM4o


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 08:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
Witam podłącze sie pod temat :hyhy: mam problem z moja 318i otóż autko nie ma mocy po pdłączeniu pod kompa wyskakuje mi czujnik spalania stukowego i lambda przed katalizatorem. Czy to moze byc tego przyczyną? :zalamany: dodam tez ze autko na zimnym silniku ma normalne przyspieszenie ale im wyzszy bieg tym dochodzi do nizszych obrotów a jak sie rozgrzeje to kompletny muł. Na biegu jałowym wkreca sie na obroty a podczas jazdy nie ma sily. autko jest na lpg i na lpg tak samo chodzi. :( Pomóżcie :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 09:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zacznij od usunięcia błędu czujnika spalania stukowego.

Gdy pojawi się takowy błąd to sterownik cofa zapłon maksymalnie do tyłu, dla bezpieczeństwa silnika(dla uniknięcia spalania stukowego, którego nie jest w stanie kontrolować).
Stąd ten muł. Szczególnie na ciepłym. Powyżej 45*C sterownik zaczyna brać pod uwagę odczyty z czujnika stuku

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 12:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
dzieki :/ sprubuje wymienic te czujniki i napisze czy pomoglo :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 6 maja 2013, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Panowie u mnie cos sie ruszylo,to znaczy:podmienialem wczesniej przeplywko i bylo bez zmian,ale nigdy nie odpalalem bez niej.dzisiaj odpielem przeplywke i odpalilm i troche chodzil dziwnie ale zaraz obroty dostal piekne i rowmiutko chodzil,zero bledow wypadania zaplonu.wniosek jest jeden przeplywka ,ale czy napewno?dlaczego silniczek bez niej chodzi o niebo lepiej?ile kosztuje oryginal siemens?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 7 maja 2013, 10:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
To niekoniecznie musi oznaczać uszkodzony przepływomierz.
Może też być problem ze szczelnością dolotu między przepustnicą a przepływomierzem

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 7 maja 2013, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
witam podepnę się pod temat chociaż inny silnik i inne objawy ale jak zakładam nowy temat to zostaje usunięty.
Samochód to 320d 1999rok przez 5 lat sprawował się idealnie aż się dziwiłem czego ten silnik ma takie kiepskie opinie, aż do tego roku.
akurat trafił mi się wyjazd za granice więc postanowiłem auto doprowadzić do ładu.
zacząłem od:
-diagnostyka komputerowa (pokazała błąd wtrysku sterującego)
-sprawdzenie wtrysku sterującego (rozpylał dobrze ale nie miał rezystancji)
-wymiana owego wtrysku (tutaj zaczęły się poważne problemy auto dymi jak kotłownia, drgania z silnika przechodzą na cały samochód i bardzo duże spadki mocy innymi słowami nie da się nawet jeździć, dodam że na starym wtrysku jak znowu podmieniłem to samochód jedzie lepiej ale to i tak nie jest to co powinno.
-sprawdzenia pozostałych wtrysków (tu jest wszystko ok)
-sprawdzenie pompy (też jest wszystko ok)
-dzisiaj sprawdzenie ciśnienia na cylindrach (tu przynajmniej dużo rzeczy stało się jasnych bo nie ma ciśnienia na 2 i 4 cylindrze :zalamany: )
Dopiero w czwartek będę mógł wstawić samochód do zdjęcia głowicy i patrzenia co go boli, ale mam jeszcze parę pytań do ludzi którzy mieli podobne problemy;
dlaczego na wtrysku bez rezystancji auto pracuje lepiej?
co może byś przyczyną braku ciśnienia na tych 2 cylindrach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 8 maja 2013, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54
Koleszko kursor,jak bym mial lewizne to bym mial ubogo a nie bogato.nie mialem problemu z obrotami.tak czy owak przeplywka bede zmienial.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie pali na czwarty cylinder
PostNapisane: 27 października 2014, 18:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Wiem, że temat stary, ale może komuś udało się rozwiązać problem ??

Najbardziej zaciekawił mnie ten post na temat uszczelki pod głowica. Istnieje takie prawdopodobieństwo, że to własnie ona jest przyczyna tych problemów.

Cytuj:
Jesli Wtrysk ok. świece ok Cewki ok. I prąd jest tam gdzie powinien być, Sadze że Uszczelka pod głowicą między cylindrami się przepaliła, stad błedy zapłonu i nierówna praca silnika, przypadek mój osobisty którym się zajmowałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL