BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 06:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Panewka może nie wydawać żadnego dźwięka a ciśnienia oleju nie będzie po zagrzaniu. Tragicznie spadnie. Trzeba zmierzyć ciśnienie. Jeżeli wyjdzie bardzo niskie wtedy rozbiera się silnik i sprawdza próg na panewce. Po wykluczeniu innych rzeczy takich jak filtr, pompa i zawór ciśnienia oleju. Tylko tak. Na ucho nic nie rób. Masz problem z górą silnika prawdopodobnie. Ten silnik miał bardzo często problemy z ciśnieniem oleju. Lepiej to sprawdź 5x.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 06:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Zużyta panewka daje zawsze o sobie znać jest głośniej lub ciszej w zależności od stopnia jej wytarcia/wał korbowy też trzeba brać pod uwagę/Fajnie aby mechanik osłuchał dobrze silnik na początek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Jak zetrze kompozyt to nic nie slychać. Czasem po rozebraniu silnika mechanik sie zastanawia... Dopiero jak czuje i widzi progi i zmierzy ciśnienie to ma pewność. Silnik może pracować cichutko :) Na goracym oleju spadnie cisnienie oleju. Pojedzie w trase na autostradzie da w palnik i po silniku. :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 17:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Jak jest zużyta słychać zawsze, tylko trzeba odróżnić a to bardzo trudne, dla pospolitego wymieniacza oleju to prawie niemożliwe...nawet nie trzeba mierzyć ciśnienia żeby usłyszeć stuki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
najpierw nie bedzie cisnienia oleju. stuki beda jak juz panewka bardzo sie zużyje. tak to nie uslyszysz, cisnienia nie bedzie na goracym oleju. auto pojedzie w trase i silnik klęknie. w ten sposob sie to odbywa. sa przypadki ze mechanik kilka razy rozbiera silnik na koniec dopiero wychodzi ze panewki i spada cisnienie oleju..., bo nie slyszą, panewka moze byc minimalnie liznięta, na ucho nic nie slychać. dlatego zawsze najpierw siega po sie manometr do sprawdzania cisnienia oleju. I sprawdza na goracym cisnienie. Jezeli jest a mechanik straszy panewkami to nie będzie to panewka. Stukać może 1000 rzeczy w silniku. Tak samo nie muszą być to odrazu popychacze.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 22:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Powodów niskiego ciśnienia może być więcej np. nieodpowiedni olej,nie tylko obstawiane w ślepo panewki które nawet wtedy manometr nie wykryje,łożyska ślizgowe dają dużo wcześniej o sobie znać różnymi odgłosami w różnych predkościach obrotowych oraz obciążeniach silnika i idzie to dostrzec dla kogoś kto miał z tym styczność nie raz.Ściągnięcie michy daje jednoznaczną i niepodważalną diagnoze bez cienia wątpliwości.Jeżeli słysze że ktoś rozbiera pare razy silnik i nie wie o co chodzi to niech lepiej się zajmie czymś innym np.pisaniem bo papier wszystko przyjmie :)
wisnia0709 jak tam postępy przy aucie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
panewke wykryje jak tylko spada cisnienie na goracym oleju ponizej wymaganego dla danej lepkosci oleju. stycznosc mozna miec z tym i jest ciezko coś czasem usłyszeć. zwłaszcza w nowych silnikach które są cichutkie. ściagniecie miski bez rozkladania korby nic nie daje. po odkreceniu miski nic sie nie zobaczy, a nawet jesli zobaczysz wyjętą już panewke to musisz wiedziec jakie jest cisnienie oleju na zimnym przy wymaganej predkosci obrotowej dla danego oleju oraz po zagrzaniu do 100oC. w praktyce jezeli na goracym silniku cisnienie spada ponizej 1 bara, np do okolo 0,5 bara to można snuć podejrzenia o ile filtr oleju, zawór przy pompie oraz pompa jest pewna. czasem ludzie wkladaja nowy filtr, pluczą uklad, wymieniają zawór, zmieniają pompę a na koniec okazuje się że panewka minimalnie wytarta dosłownie minimalny próg i nic nie stukało, nic nie pukało. podstawą jak się kupi auto jest pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową i pomiar cisnienia oleju, pomiar ciśnienia paliwa...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
A w M54B30 jak zdejmie się miskę to widać czy panewki są zużyte?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 23:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Nic nie zobaczysz. Zobaczysz pokrywe stopy korby i stope.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 10:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Najpewniejszym sposobem na sprawdzenie panewek to ściągnięcie michy,logiczne wydaje się że oględziny i pomiar zużycia trzeba przeprowadzić na rozmontowanych korbowodach...to że dzieję się coś niedobrego niepokojące dzwięki można zauważyć już dużo wcześniej nawet bez pomiaru manometrem.Pomiar ciśnienia spreżania,paliwa to zupełnie inne kwestie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
No tak ale też bardzo ważne, to podstawy które należy zbadać żeby mieć sprawny, zdrowy i mocny silnik.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 22:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Nie traktowałbym tego tak na 100% poważnie,są różne sposoby aby coś "podregulować" .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 04:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Z doswiadczenia powiem tak dzwiek bedzie metaliczny glośne stuki nawet przypinające zgrzytanie, przeskakiwanie w końcowej fazie. Potem przekręca panewke i urywa stopę korbowodu. Zazwyczaj robi dziurę od spodu silnika... Pęka na kawałki po 2-3cm. Jak już coś takiego słychać, to tylko sprawdzić ciśnienie i już trzeba mieć nowy silnik, bo zazwyczaj jest za późno na remont. Jak bedzie lekko podtarta to po ciśnieniu na gorącym oleju wyjdzie wcześniej i można jeszcze coś zadziałać.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2017, 02:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
To o czym mówisz to stan krytyczny i nie trzeba wtedy mieć żadnego doświadczenia by zobaczyć korbę na drodze...Szkopół w tym aby to dostrzec objawy wcześniej pomimo mieszczącego się w normie ciśnienia oleju...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2017, 19:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Gdy cisnienie wymagane wzorcowe wg danych serwisowych dla okreslonych predkosci obrotowychspada na goracym silniku jest jeszcze czas aby wymienić panewki. Zużyta panewka powoduje spadek ciśnienia oleju na gorącym silniku, minimalnie wytrze się kompozyt. Na ucho nic jeszcze nie będzie słychać. Dopiero dalsza jazda powoduje zniszczenie.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 02:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Nie zawsze spadek ciśnienia powodują panewki,jest jeszcze dużo możliwych przyczyn,co nie zmienia faktu że zużyta panewka"klepie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 05:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
No to napisalismy na poczatku ze sprawdzamy wszystko co ma wplyw na ciśnienie oleju. Było pisane filtr pompa zawory. Jezeli cisnienie jest a potem na goracym nie ma, drastycznie spada poniżej wymaganego zgodnie z danymi serwisowymi, a panewka nie stuka, przychodzi 15 mechaników i nic nie slyszy sprawdza wszystko inne i dopiero dobierają się do panewki ktora bedzie lekko podtarta. Tak to wygląda. I jest możliwość silnik uratować. Panewka nie musi stukać odrazu. Są wykonane z różnych tworzyw. Są inne powłoki.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 23:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
To ty pisałeś o zaworach filtrze i pompie oraz poniekąd panewkach że jedynie to ma wpływ na ciśnienie oleju,ja jednak wiem że jest jeszcze parę rzeczy na których można zrobić ciśnienie oleju i zwykły wymieniacz nawet o nich nie słyszał.Wiedzą to ludzie z pasja.Dlatego dla 100% diagnozy zciaga się miche bo na manometrze można się przejechać.Panewki mają to do siebie że stukają różnie w jednym przypadku jak są mniej zużyte ciszej w 2 głośniej ale zawsze dają o sobie znać.Taka prawda.
ps Panewki nie są zrobione z żadnego tworzywa :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 18:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Zapchany wlot olejowy do pompy smok w misce. Sprawdza się poziom oleju, wklad filtra lub filtr. Rodzaj oleju.
Często przyczyną prócz pompy jest zablokowany zawór przelewowy od regulacji ciśnienia oleju (pozycja otwarta).
Zużyte panewki na wale korbowym.
Panewka jest z wytrzymałego surowca, np. szare żeliwo brąz lub tworzywa sztuczne.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 20:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Zgaduj dalej co może być przyczyną i pokaż mi chociaż jedną panewkę z wału czy z korby od BMW zrobioną z tworzywa sztucznego :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL