BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
m5 e39 normalnie pojedzie na zwyczajnym mineralnym 10w60, ba nawet na 5w40 hc polsyntetyku, akurat ten sie nie grzeje, cisnienie tez bez znaczenia. bardziej sie grzeje golf 3 na gazie, akurat w tym przypadku... sa malutkie silniki wysilone powyzej litra, ktore sie grzeja bardziej niz m5 e39. dam przyklad silnika ktory sie grzeje w BMW n55b30 od 2010 i ogarnia to zwykly olej, co do lepkosci duzo zalezy od budowy silnika

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 10:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
pawelos666 :rotfl: :rotfl:
Cytuj:
angielskiego Carlube 10w60 w oplu x16xel 1.6? rownie dobrze mozna uzywac smaru z dwusiarczkiem molibdenu i dodatkami EP na temp do 1000oC czy smaru do elektrowni wiatrowych lub prac kopalnianych o lepkosci >1000 do lozyska w kombajnie zbożowym:), tyle w temacie o olejach 10w60 w oplach XEL i seryjnych BMW, OT

Ja napisałem!:
Cytuj:
Ja zrobiłem kilka tyś. km na Carlube Triple R 5W-40 Fully Synthetic w silniku opla x16xel. Temat dotyczy szklanek. Szklanki w x16xel są tego samego typu/budowy co w m52tu/m54 i wielu innych bmw.

Nie przypisujcie mi tego czego nie zrobiłem/napisałem :rozpacz:
Przepraszam Lincoln, nie popatrzyłem dokładnie na co / łamany jest kod silnika :hyhy:.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Lincolna BMW to ja wiem jakie temperatury osiąga...akurat ten egzeplarz... ;)
wracajac do tematu opli, ja tam widzę X30XE prawdopodobnie z omegi, wiec w serii to wogole sie nie grzeje - zwykly olej do tego

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 11:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No właśnie Panowie, nie wiecie jakie temperatury osiąga, bo ani jeden ani drugi serią nie jest. Czemu w Pollandii prawie każdemu się wydaje, że wszystko widział i wszystko wie, bo takie odnoszę teraz wrażenie. Opel kręci się blisko 1000obr wyżej i lata w Vectrze oraz ma ponad 400tyś km nalotu.
10w-60 w mineralu?
A teraz konkretnie, ktoś przyglądał się specyfikacji oleju o którym wspomniałem?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak na normalnym mineralnym 10w60
no ja wiem ze nie jest bo znam Twoj egzemplarz... :) i dobrze wiem jaka temp w nim panuje, chyba mnie nie poznałes na forum Przemku ;)
do opla starczy 5w40, jezeli cos tam lyka to juz inna sprawa, +1000obr nie robi mu szalonej roznicy w temp, ten silnik fabrycznie ma niskie temperatury

Carlube 10w60 syntetyk
TRIPLE R 10W-60
FULLY SYNTHETIC
OPIS PRODUKTU
Carlube Triple R 10W-60 to technicznie zaawansowany, w pełni
syntetyczny olej silnikowy opracowany do najnowszej generacji wysoko
wydajnych silników. Zapewnia zawansowany poziom ochrony
przeciw zużyciowej w porównaniu do konwencjonalnych olejów.
ZALETY
 Doskonałe osiągi silnika we wszystkich warunkach jazdy
 Niskie zużycie oleju dzięki bazie syntetycznej.
 Doskonały zimny start w niskich temperaturach i natychmiastowa
cyrkulacja.
ZASTOSOWANIE
Rekomendowany do wysoko wydajnych silników włączając w to silniki samochodów BMW i Alfa Romeo.
SPEŁNIA WYMAGANIA
• API SM/CF • ACEA A3/B3
WŁAŚCIWOŚCI
Klasa lepkości SAE : 10W/60
Gęstość w temp. 15°C : 0.860
Lepkość Kinematyczna (mm2/s)
@ 40oC : 188.0
@ 100oC : 24.0
Wskaźnik Lepkości (VI) : 157
Temperatura Płynięcia (°C) : -30
Temperatura Zapłonu (Open) °C : 210
Popioły Siarczanowe (%) : 1.31
Całkowita Liczba Zasadowa TBN KOH/gm : 10.0

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 12:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
powiem Ci tak:
do normalnego auta zwykly olej 5w40
cos lekko podkrecone czy bierze to zwykly 5w50,
auto z turbo to tylko dobry syntetyk 0w40 jesli norma spalin pozwala to najlepsza opcja, jesli nie to dobry syntetyk low saps 5w30 lub 5w40 NT (podkrecone diesle)
auto po bulki syntetyk 0w30
a zamiast tanich wynalazkow jak 10w60 i tam gdzie stosowanie tego jest uzasadnione i jest potrzeba czegos takiego jak 10w60, to np millers CFS 10w50, 10w60, lub +NT (daje wyciszenie przy wyzszej lepkosci na zimnym silniku w porownaniu do zwyklego oleju)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie kupuj 10w60 syntetyka za 100zl, to bezsensu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 13:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Tu nie chodzi o poznanie mnie, tylko specyfikacji aut i jakie osiągają obciążenia i temaperatury, a ze mną raczej nie jeździłeś. Przykładowo seryjne X30XE potrafi wywalić korbę, wału nie można szlifować itd, a tu mając 15% mocy wiecej i sporo wyższe obroty można spać spokojniej przy 10w-60, zwłaszcza że przebieg jest niemały, a praca ciężka :P
Jaki konkretnie olej występuje jako 10w-60 i jest mineralny? A Carlube jest śmietnikiem poziomu smaru jak wspomniałeś czy nie?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 13:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
za maly skok tloka i obr, zeby od przegrzania tam oleju cos sie wydarzylo. s62 sie nie grzeje i bylo to dobrze widac nawet w Twoim przypadku mimo modyfikacji, ktore dokonywales i podnoszenia temperatury spalania. tam ten olej pelni inna role. obciazenie i odpornosc oleju na bardzo wysokie cisnienie to jeszcze inna sprawa. olej ma ciezko kiedy silnik pracuje na bardzo wysokich obr i kiedy jest duzy skok tloka wtedy masz najwieksza temp oleju. a to ze komus korba wywali od obciazenia to wiesz kwestia samego smarowania czesto i jakosci uzytych czesci czy budowy silnika a nie oleju, i na pewno nie tego typu roznic w parametrze oleju... moglbys spac spokojnie majac tam valvoline 5w50 albo dobry cfs 5w40 NT jesli chodzi o temperature, odpornosc na zerwanie filmu, oraz cisnienie. to jest istotne,
carlube robi dobre tanie smary i pasty :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 14:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wazna jest sama budowa silnika, inaczej jest w luzno pasowanym silniku alfy czy e46 330i, tam mimo duzego skoku tloka prawie 90mm (skok niczym w m3) i dosc w miare wysokich obrotow, duzych predkosci srednich tloka nie ma przegrzewania poniewaz sa luzno pasowane. jezeli skoki sie na siebie nakladaja to tez olej osiaga nizsza temperaturę. dlaczego pytasz o mineralny 10w60? szukasz taniego rozwiazania? jesli tak wlej 5w50 valvoline. zastosowanie NT obniza tarcie o prawie polowe 40% i tym samym obniza temperaturę wtedy nie potrzebne są wysokie lepkosci. wymysliles z tym carlube 10w60...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 16:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
w s65 masz np 8400 obr i malutki skok tloka 75mm wlasnie po to...
w n55 mamy 7000 obr i skok tloka niecale 90mm do tego twin turbo co bardzo podnosi temp spalania

jeszcze jedna wazna rzecz bo niektorzy wogole nie zauwazaja problemu i leją do R4 10w60, czasem z mala iloscia zaworow -8, gdzie praktycznie silnik nie powinien brac oleju uszczelniaczami, "bo silnik jest stary...albo że nie zaszkodzi taki..." albo inny przyklad leja do turbo dużą lepkość 10w40 i wiecej, bo duza nie zaszkodzi, mysla ze zaszkodzi mala, to jest straszna głupota. zmniejsza sie przeplyw oleju zarowno przez sama turbine jak i przez wezly tarcia. juz nie wspomne o tym ze turbo ma zwloke. owszem czasem silniki zwiekszają lekko cisnienie i polepsza to smarowanie, ale w praktyke najczesciej jest odwrotnie. odpornosc filmu olejowego na cisnienie to nie tylko dol silnika panewki ale glownie zawory i walek. druga sprawa silnik na malych predkosciach obrotowych ma wieksze tarcie niz przy jezdzie na wyzszych obrotach jezeli utrzymuja sie na tym samym poziomie tworzy sie tzw klin tarcia, a sama pompa oleju pompuje lepiej

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 sierpnia 2015, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Szykuję się do kolejnej wymiany.
Czy mogę wlać do silnika dwie płukanki?
Na tej 500 ml pisze, że jest do silników do 5 litrów oleju. Do M54 wchodzi 6,5 litra. Może wlać tą dużą 500 ml plus tą mniejszą 300 ml?

I generalnie waham się co do oleju:
FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
LIQUI MOLY 5W40 SYNTHOIL HIGH TECH
LIQUI MOLY 5W40 TOP TEC 4100

Co myślicie?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 sierpnia 2015, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ten pierwszy nie ma nic wspolnego z chwalonym przeze mnie 0w40 bo to nie jest PAO, trzeci tak samo...
zadnego z tych bym nie zastosowal... ten drugi ma stara norme ll-98 w miare dobry olej, ale jesli masz "nowe" BMW z silnikiem m54b25 z ostatnich wypustow poprawione (wiadomo o co chodzi), to polece Fuchs 0w40, tego oleju wogole nie bierze, w silnikach ktore biorą bierze go malutkie ilosci, w innych wogole, bije na glowe wskaznikiem lepkosci te 5w40. Dobry bylby takze Millers XF Longlife 0w40. Wiedz ze 5w30 ktory zamierzasz lac ma duzo mniejsza lepkosc zarowno pry odpalaniu jak i przy dogrzaniu oleju od olejow 0w40, takze nie bój się tego zera przy 0w40 bo to ma niska lepkosc w porownaniu do innych ale dopiero jak jest grubo ponizej zera. Ja stosuje plukanke Millersa ona jest na 6L. jak trzeba wiecej to kapke dolewam jak silnik ma wiekesza pojemnosc miski. Na razie nie polecam nic drozszego sprawdzilbym jak sie zachowa silnik na w/w olejach w pelni syntetycznych ktore na pewno trzymaja parametry lepkosci. Ciezko jest zrobic olej ktory jest zadziutki w momencie odpalania i nie spala go przy katowaniu na obrotach. Takie cos daje tylko pelny syntetyk ktory ma odpowiednio wysoki indeks lepkosci, po zagrzaniu nie robi sie woda.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 sierpnia 2015, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
pawelos666 napisał(a):
polece Fuchs 0w40


Podasz dokładną nazwę? Jest chyba kilka Fuchsów 0W40.

Druga sprawa. Bawić się w Ceratec czy od razu dać sobie spokój?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 sierpnia 2015, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Dac sobie spokoj kupic plukanke LM lub Millers i wlac pozadny syntetyk, ale konkretny... j/w przynajmniej Fuchs 0w40 supersyn longlife - to jest ich jedyny sprawdzony przeze mnie i uznawany olej pelne PAO (silniki Mercedes, BMW), procz w pelni syntetycznej serii FUCHS RACE PRO, ktore dorownuja olejom Millers CFS. Millers ma jeszcze zwykla serie olejow z wieksza lepkoscia premium i EE (nanodrive), ale narazie sprobuj 0w40, do codziennej jazdy krotkie i dlugie dystanse caly rok to najlepsza opcja w tych pieniadzach. Wlej 1,5 plukanki Millersa

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2015, 07:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
pawelos666, a wiesz coś na temat tej płukanki?
http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki- ... owa-detail

Z tego co widzę leje się ją i jeździ przez jakiś czas. Warto w to zainwestować?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2015, 07:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
z tego co wiem płukanki powinno się stosować te, które są na bazie ropy naftowej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2015, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
millers za 20zl i nie szukaj szczescia... doplacac do niemieckiej nafty (ropy) nie ma sensu. wystarcza angielska od millersa, nie uzyskasz nic wiecej wydajac na plukanke 30zl czy 25

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2015, 09:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Spoko, bardziej z ciekawości pytałem. Zamówię z olejem dwie płukanki Amsoila, Millersa nie ma zmienolej.pl, a raczej u nich będę zamawiał olej bo w Kielcach nigdzie nie namierzyłem Fuchsa.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2015, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
no więc zalałem 5W50 Valvoline do M50 i szklanki nadal klekoczą, może później coś się poprawi albo jakiś grubszy problem z głowicą (ubywa płynu chłodniczego)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL