BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 15:06 
pawelos666 napisał(a):
silnik musi byc zagrzany w jak najkrotszym czasie i bez obciazenia. grzanie na postoju nie rozgrzewa silnika. trwa 5x dluzej... na niskich obrotach olej nie ma cisnienia po odpaleniu. cisnienie oleju moze byc ledwo minimalne dla zgasniecia lampki ktora wylacza sie przy cisnieniu 0,3 bara. czyli te kilka sekund z bardzo niskim cisnieniem oleju. wtedy olej plynie bardzo wolno. poza tym nie da sie zatrzec silnika na zimnie wkrecajac go po zapaleniu na obroty 6 tys na oleju 10w40. taki olej jezeli jest odpowiednie cisnienie smaruje bdb. na rownych wyzszych obrotach bez obciazenia silnik ma bardzo dobre warunki pracy, cisnienie oleju i dogrzewa sie momentalnie. jest duzo mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika niz jazda pod obciazeniem na zimnym na niskich obrotach i przyspieszanie. to nie stale wysokie obroty na postoju zabijaja silnik. odpalony pozostawiony na wolnych obrotach jesli nie ma podgrzewacza, webasta nie nagrzewa sie szybko. widac w starych zeliwnych konstrukcjach ile czasu silnik potrzebuje na rozgrzanie. dluga praca na zimno szkodzi kazdemu silnikowi.


Tak czytam i mnie oczy bolą. Jesteś tylko "specjalistą" od oleju i świec czy może masz jakieś dane na te tematy co piszesz, że 6tyś obrotów nie szkodzi na zimnym?
O rozszerzalności cieplnej słyszałeś?
Skąd te brednie? Miałeś silnik w ręku po zerwaniu filmu olejowego?

Nie mam nic do Ciebie kolego ale czytałem wiele Twoich postów i różne teorie widziałem ale tego co tu piszesz nie da się już przemilczeć.


pawelos666 napisał(a):
w czasie jazdy w warunkach zimowych duże mrozy przy predkosciach mocno chlodzi chlodnica... zwlaszcza tam gdzie silniki sa mniejszych pojemnosci grzeja wolniej a uklad chlodzenia np z dolozonym lpg ma 8 czy 10 litrów.

Jest takie urządzenie jak termostat.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
cisnienie oleju na obrotach 2-3tys jest powiedzmy o 3 bary wyzsze. po odpaleniu swieci sie kontrolka do teoretycznie 0,3 bara tak dziala czujnik cisnienia oleju. proponuje przystapic do pracy przy silnikach... i czytac wiecej ze zrozumieniem. na nagrzanym silniku cisnienie oleju spada i zmniejsza sie lepkosc oleju. zwieksza sie plynnosc. zimą niektore auta ciezko jest szybko dogrzac nawet ze sprawnym nowym termostatem. prosze nie pisac bajek..., że to tak pieknie wszystko wyglada, bo sa auta ktore dogrzewaja sie na 2-3km i sa ktore dogrzewaja sie na 15... pisalismy tez o autach z gazem...parownik, wiekszy obieg... prosze nie pisac ze kazde auto dogrzeje sie samo albo ze trzeba odpalic i zakrecic do 7300...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 22:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Proponuję odstąpić od pracy przy silnikach póki nie nauczysz się jak działa układ smarowania w nich :ok:

Zacznij też czytać sam siebie ze zrozumieniem, bo ciągle sam sobie zaprzeczasz w wielu tematach, w tym też. Inżynierowie projektujący układy smarowania wiedzą lepiej niż Ty dlaczego czujnik ciśnienia oleju jest ustawiony z reguły na 0,3 MPa w stosunku do obrotów biegu jałowego, i po co ciśnienie oleju zwiększa się do określonej przez tych właśnie inżynierów ( nie wyższej ) wartości ciśnienia na podwyższonych obrotach bądź pod obciążeniem. Po to też stosują zawory zwrotne i regulacyjne na magistralach olejowych, żeby układ dział zgodnie z ich założeniami, czy to przy temperaturze - 35*C, czy przy 40*C. Z założenia konstruują go też pod określoną specyfikację oleju, ale nie sądzę żeby zakładali od razu po uruchomieniu na dużym mrozie przegazówek, szczególnie przy ciasno pasowanych układach. Inni inżynierowie znowu projektują układy chłodzenia, dodają też do nich takie wynalazki jak termostat - słyszałeś o czymś takim ?

Zimą ciężko dogrzać auta.... No ciekawe. Masz na to jakąś swoją teorię ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 22:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
pawelek napisał(a):

Zimą ciężko dogrzać auta.... No ciekawe. Masz na to jakąś swoją teorię ?

Tu można się zgodzić są pewne silniki które jednak gorzej nagrzać mimo sprawnego termostatu a są też i takie które grzeją się wręcz natychmiastowo, co najlepsze co do czujnika ciśnienia to że jest na 0,3 to taki dupochron gdzie większości silniki już poniżej 1bar mają problem ze smarowanie

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 23:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
CHEMIK211, a nie nagrzewają się gorzej również i latem, te pewne silniki ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 23:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
No właśnie, jak to jest z rozszerzalnością temperaturową? W podstawówce pokazują, że po podgrzaniu metal się rozszerza... Nie jest tak, że na zimno silnik jest "luźniejszy" i ew może np prowadzić męczenie go na zimnym/nie do końca rozgrzanym do jakiś uszkodzeń? Jak np obrócenie panewki łatwiejsze? Na logikę, parametry silnika raczej mierzone są na rozgrzanym silniku, a nie na zimno... Tak samo Mki mają te magiczne diody, które pokazują do ilu można w miarę bezpiecznie kręcić silnik w miarę nagrzewania... Gdyby to nie miało znaczenia, to chyba by tego nie robili....

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 stycznia 2017, 23:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Tak, może złapać panewkę, i nie tylko to. M-ki mają diody, bo to silniki specjalnego traktowania. Ciasno pasowane elementy robocze silników wyczynowych nie za bardzo lubią odchyłki od normy. Cywilne silniki mają większą tolerancję dla głupiego traktowania, ale też mają swoje zakresy wytrzymałości, z tym że o wiele bardzo idiotoodporne. Trzeba dużo przesadzić, żeby coś "klękło" :hyhy: Chociaż zależy od silnika, i od jego zużycia. Jak ze wszystkim w sumie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 stycznia 2017, 07:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pawelek napisał(a):
Proponuję odstąpić od pracy przy silnikach póki nie nauczysz się jak działa układ smarowania w nich

proponuje zaczac odpalac dziennie 10-20 i skonczyc pisac bajki na forum...i proponuje wykonac kilka testow cisnienia oleju po zapaleniu na dworze o tej porze roku. zakupic manometr. normalny zjezdzony silnik Kowalskiego to nie silnik M-ki i ma wystarczajace luzy na zimnym...

CHEMIK211 napisał(a):
Tu można się zgodzić są pewne silniki które jednak gorzej nagrzać mimo sprawnego termostatu a są też i takie które grzeją się wręcz natychmiastowo, co najlepsze co do czujnika ciśnienia to że jest na 0,3 to taki dupochron gdzie większości silniki już poniżej 1bar mają problem ze smarowanie

no pewnie zdarza sie tez ze trzeba odpalic i pojechac na LPG...
tak a na postoju moze byc ponizej 0,7 bar, a na oleju smole kontrolka moze wylaczac sie po paru sekundach...

pawelek napisał(a):
Cywilne silniki mają większą tolerancję dla głupiego traktowania, ale też mają swoje zakresy wytrzymałości, z tym że o wiele bardzo idiotoodporne. Trzeba dużo przesadzić, żeby coś "klękło"
my caly czas piszemy o zwyklych silnikach z pod bloku... jak znasz dana jednostke ze 100-200 egzemplarzy, ujezdzaleś osobiscie, to wiesz że nie kleknie...

grabolek363 napisał(a):
Nie jest tak, że na zimno silnik jest "luźniejszy" i ew może np prowadzić męczenie go na zimnym/nie do końca rozgrzanym do jakiś uszkodzeń? Jak np obrócenie panewki łatwiejsze?
panewka nie obraca sie od obrotow tylko od braku smarowania i pod obciazeniem ogromnym...nie na postoju kiedy rozbujasz silnik na 2-3 tys chwilke po zapaleniu w celu optymalnej pracy. panewke mozna dojechac kiedy wsiadziesz do auta wyjedziesz na trase z butem w podlodze (duze obciazenia) lub tak jak pisalem wczesniej we wczesniejszych postach

pawelek napisał(a):
Zimą ciężko dogrzać auta.... No ciekawe. Masz na to jakąś swoją teorię ?

w ramach prostego testu proponuje dogrzac Ci np latwo dostepnego escorta VII z silnikiem 1.6 lub 1.4 żeliwnego 8 zaworowego z gazem odpalonym z gazu lub odrazu przelaczonym na LPG w trasie zima przy -5...-20... odrazu wyprzedze odpowiedź 15-20km, dlatego nie mozna mowic, że kazdy silnik nalezy tylko odpalic i czekac az sie sam dogrzeje. jazda odrazu i na niskich obrotach daje wtedy tyle co nic, praktycznie tyle samo co odpalenie auta i pozostawienie na parkingu. dogrzeje sie w ciagu pol godziny na duzym mrozie +- 5 minut. jak nie dogrzejecie silnika na postoju w takich autach to zamarzna Wam szyby... nie zycze nikomu wyjazdu na trase z zamarznieta szyba. Wystarczy ze tir chlapnie Wam po szybie - no ale przeciez aut nie trzeba dogrzewać... tylko wsiadać i jechać - w nowych tak... dlatego prosze sie nie spierać. duzo osob ma mialo starsze auta, wie jak wyglada jazda nimi w zime i moze rowniez potwierdzic ze nie kazde grzeje sie na 2-3km i to jest normalna sprawa

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 stycznia 2017, 11:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Paweł od 2-3k rpm to wiem, że panweki na postoju nie obróci... Mówię o skrajnych przypadkach których wśród właścicieli BMW nie brakuje, że np koleś wsiada odpala auto po długim postoju i jeb mu z dzidy na pierwszym winklu po 100m.... Raczej takie traktowanie nie wpłynie dobrze na silnik z tego co piszesz to wręcz zabójstwo :oczami:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 stycznia 2017, 17:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
oczywiscie masz racje. ja odpalam i utrzymuje obroty 2-3 tys max i to silnikowi nie szkodzi...a juz sie dogrzewa i nie zdycha, ma tez jakies cisnienie oleju normalne... tylko to chcialem przekazać :ok: bo nieraz musze wjezdzac na serwis autami, ktore stoją na mrozie -10 -25 kilka dni i zasypanym z zamrozonymi szybami. dużo szybciej rozgrzeje auto w ten sposob zwiekszajac pozniej bezpiecznie obroty. rownie dobrze mozna by bylo odpalic auto i czekac az samo sie zagrzeje. nie mowie ze kazde tak trzeba rozgrzewac ale jest to bezpieczne i wierz mi niektore nie chca sie szybko rozgrzac na postoju, choc latem wystarczy przejechac sie nimi 2km zeby sie dogrzaly.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 stycznia 2017, 17:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
pawelek napisał(a):
CHEMIK211, a nie nagrzewają się gorzej również i latem, te pewne silniki ? ;)

Co do lata to na to nikt nie patrzy bo silnik się nagrzewa dużo szybciej.
pawelos666 0.7bar to już zgon silnika
pawelek według mojej wiedzy to właśnie silniki wyczynowe mają luźniejsze pasowanie aby silnika nie chwyciło

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 15:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Od jakiegoś czasu olewałem problem bo uznawałem że to normalne ale po poszperaniu po necie chyba to nie jest. O tuż podczas zimnego startu silnika, ale tu podkreślam nie ZAWSZE lubią sie odzywać szklanki.
Silnik m54 w e46 2.5
Stukanie trwa tak około 20 sekund po czy jest cisza.
Aktualnie jest zalany 5w40(fuchs race pro), czy zalanie 0w40 spowoduje że szklanki będą dłużej klepały lub zaczną klepać też na ciepłym? Czy w ogolę od razu wziąć sie za robote popychaczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 16:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
w takim przypadku mechanik plucze plukanką. nie ma trzymania oleju. musi minac 20 sekund zeby sie napelnily. taki sam problem jak w zajechanych szklankach w 1.8T. 0w40 moze przyspieszyc nieco napelnienie, ale duzej roznicy lepkosciowej miedzy nimi nie ma w normalnych temp uzytkowania. szybciej napelni 5w30 lub 0w30. nie wiadomo co bedzie na goracym kiedy olej bedzie mial mniejsza lepkosc, ale jezeli na 5w40 nie stukalo na cieplym to nie powinno na Xw30 ani na Xw40. dodalbym że supersyn 0w40 jest duzo lepszym olejem niz 5w40 (poza różnicą w lepkości różnica w składzie, lepsza baza jest w 0w). czy silnik bierze olej? w takiej sytuacji sprobowalbym zalac olej XTL 5w30 w celu sprawdzenia...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2017, 16:22 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 16:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Znaczy że najlepiej będzie zrobić popychacze. Dziwne jest właśnie to że nie zawsze to występuje :kwasny:
Płukankę używam co wymianę oleju
Thx, spróbuje 0w40 od fuchsa i zobaczę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
karambol napisał(a):
Od jakiegoś czasu olewałem problem bo uznawałem że to normalne ale po poszperaniu po necie chyba to nie jest. O tuż podczas zimnego startu silnika, ale tu podkreślam nie ZAWSZE lubią sie odzywać szklanki.
Silnik m54 w e46 2.5
Stukanie trwa tak około 20 sekund po czy jest cisza.
Aktualnie jest zalany 5w40(fuchs race pro), czy zalanie 0w40 spowoduje że szklanki będą dłużej klepały lub zaczną klepać też na ciepłym? Czy w ogolę od razu wziąć sie za robote popychaczy?

Jakie macie przebiegi w autach? Miałem już zalany 5W30, 5W40, 5W50, obecnie 0W40 i nigdy jeszcze nie usłyszałem szklanki w swoim silniku, nawet przez sekundę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jaką plukanke stosujesz? jak dlugo to robisz i czy masz wtedy poziom oleju na max? zanim zakupisz 0w40 sprobowałbym olejem z technologią XTL i lepkosc 5w30 szybciej dotrze i napelni... w wiekszosci temp uzytkowych

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 16:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
zwykła od milersa, 15 min na wolnych obrotach i zrzut, nigdy przed spuszczaniem nie sprawdzałem poziomu oleju :zawstydzony:


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2017, 16:34 przez karambol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to zastosuj LM w wersji PRO tylko nie przelej poziomu na bagnecie przed wlaczeniem silnika i pozniej po plukaniu zlej wszystko do ostatniej kropli. potem zalej XTL 5w30 powinno sie szybciej napelniac. czasem pomaga plukanie tak mnie uczono... jeden bedzie mial problem a drugi nie. jeden silnik bedzie strasznie rzęził po odpaleniu zwlaszcza po wymianie oleju kiedy caly goracy olej splynie i napelnimy silnik swiezym olejem czesto wczeniej sa motodoktory zalewane. inny o tym samym kodzie bedzie cichy. zdarza sie... 1 na 50 mam taki przypadek przy wymianie oleju. nie trzyma oleju... płucz i daj XTL. zobaczysz co da plukanie i co da olej ktory duzo szybciej doplywa. zimą 5w40 bedzie Ci wolniej doplywal, ale na cieplym splynie szybko

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
karambol napisał(a):
zwykła od milersa, 15 min na wolnych obrotach i zrzut

zawsze możesz użyć IT Flushinga - czyści naprawdę świetnie

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
https://www.youtube.com/watch?v=7vvfTuDnT1Y
Czy wam też tak pracują m54?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL